Strona 1 z 1

Błąd P0446 – jak usunąć ?

PostNapisane: 18 maja 2009, 10:04
przez dodziak
Witam,
poszukuję odpowiedzi na pytanie jak w temacie – co sprawdzić/wymienić by usunąć błąd P0446 Evaporative Emission Control System Vent Control Circuit Malfunction ?

Auto sprawuje się znakomicie, jednak drażni mnie palący się CEL. Zapala się sygnalizując właśnie taki błąd.
M6, 2007, 2.3 US Spec.

Wszelkie sugestie mile widziane :)
Pozdrawiam

PostNapisane: 24 maja 2009, 22:02
przez lukasgr
Jeżeli to ten błąd który mi się wydaje to zapewne pomoże
1. zdęcie klemy z aku. – na 20 sek.
2. zatankowanie baku do min połowy dobrym paliwem pb 98 lub V-power – u mnie takie przjyjmuje bez wyświetlania błędu ;)
3. dokrecenie korka wlewu paliwa na trzy kliki – instrukcja poprzedniego własciciela mojej mazdy- dopóki tankuje paliwo zgodnie z taka instrukcja nie wyswietla mi błędu.

Z tego co czytałem to błąd systemu odprowadzania oparów paliwa z baku- poprawcie mnie jak sie myle ;)

Pozdrawiam

PostNapisane: 25 maja 2009, 07:06
przez dodziak
Dziękuję za informację.
Błąd kasuję przez OBDII, jeżdżę tylko na PB98. Instrukcję dokręcania korka paliwa zastosuję :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 11 sie 2009, 20:04
przez dodziak
Błąd po resecie niestety wraca za jakiś czas. Najczęściej po zatankowaniu paliwa i przjechaniu 100-150km, ale nie jest to regułą. Dokręcanie korka wlewu paliwa na 3 kliki niestety nie pomaga. Tankuję tylko PB98 na dobrych stacjach.

Prośba o sugestie jak wyeliminować usterkę.. Resetowanie CEL co jakiś czas już nieco mnie męczy :)

Pozdrowienia

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:04
przez ramzesss1
Witam

Mam ten sam Problem samochód sprowadziłem z Usa z przebiegiem 2000 mil i problem pojawił się po przejechaniu około 100km i tak co chwila

tankuje tylko V-power.

Pomóżcie bo ta kontrolka jest denerwująca

!!!!!!!!!!!!

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:16
przez Grucha
Nie wiem czy pomoże ale znalazełm taką rade na błąd 0446

"Finely had time to get it fixed and it was the (VAPOR CANISTER PURGE REGULATOR)
Replaced it then disconnected the battery reset computer drove it a couple of days took it back down to get it re inspected and behold it passed"

PostNapisane: 13 sie 2009, 14:48
przez dodziak
A może ktoś przerabiał ten problem w polskich realiach ? Na amerykańskich forach jest sporo informacji na ten temat i przyczyny są przeróżne. Moje auto było dwukrotnie w ASO, za każdym razem słyszałem że jest w 100% sprawne, a diagnozy niestety brak.
Osobiście zastanawiam się czy to nie kwestia polskiego paliwa. Amerykańska 87 może okazać się lepsza od polskiej 98..

Pozdrawiam

PostNapisane: 13 sie 2009, 18:56
przez lukasgr
Hmmm paliwo raczej nie – mi już od dłuższego czasu się żadna celina nie pojawia, a leje różne paliwo, poza tym mam gaz i też nie pojawia się błąd żaden – może korek jest nieszczelny ? tez gdzieś na US forum czytałem

PostNapisane: 26 sie 2009, 13:33
przez ramzesss1
Witam czy udało się komuś w koncu naprawić ten błąd ???????????????????????

PostNapisane: 26 sie 2009, 14:25
przez Arek_78
Sprawdździe szczelność korka i samego wlewu paliwa. Z drugiej strony jak auto jest przystosowane do 87 okanów to nie lepiej jest lać nasze 95 (byle na flagowych stacjach). Kasowanie błędu poprzez wypięcie aku nie ma sensu. Kupcie sobie interfejs. Mniej strat związanych ze skokami napięcia.

PostNapisane: 27 sie 2009, 01:33
przez lukasgr
W US jest inny metoda liczenia oktanów i tak naprawdę to ich 87 jest jak nasze 95 lub nawet 98, ale nie sądzę by tu było winne paliwo – to jakaś nieszczelność – tak sądzę- mnie przestał nękać ten błąd i mam nadzieje już na dobre, a tak właściwie nic nie robiłem.

PostNapisane: 27 sie 2009, 01:49
przez Krisek
lukasgr napisał(a):W US jest inny metoda liczenia oktanów i tak naprawdę to ich 87 jest jak nasze 95 lub nawet 98, ale nie sądzę by tu było winne paliwo – to jakaś nieszczelność – tak sądzę- mnie przestał nękać ten błąd i mam nadzieje już na dobre, a tak właściwie nic nie robiłem.


tak to prawda w EU podaje sie numerki w standardzie RON
w US jest to AKI !

87 AKI = 91–92 RON bodajze

PostNapisane: 27 sie 2009, 10:02
przez dodziak
Moje auto płynęło z USA pod dość dużym kątem. Przód był wysoko (pod dachem kontenera), tył nisko. Dopiero teraz sobie przypomniałem, że po wyjechaniu z kontenera i przez kilka najbliższych dni było wyraźnie czuć zapach benzyny w aucie. Po kilku dniach ów zapach zniknął, a za kilka dni pojawił się ten błąd. W USA sporo tym samochodem jeździłem i żadnego problemu nie było. Może ten zapach jest kluczem do wykrycia źródła nieszczelności ? Gdzie tej nieszczelności szukać ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 1 wrz 2009, 09:06
przez powero71
W mojej 6 mam ten sam blad i z grubsza przeanalizowalem kiedy się on pojawia.

Tankuje zawsze do pelna. Po wyjezdzeniu mniej wiecej polowy baku mam blad. Co ciekawe, gdy po zatankowaniu przejade 100km to korek wlewu paliwa odkreca sie dosc lekko. Po przejechaniu 300-400 km wrecz odskakuje przy odkrecaniu, jest to zapewne zwiazane z cisnieniem w baku.

Gdy korek otwiera sie lekko (przejechane do 100km) to blad nigdy sie nie pokazuje. Pokazuje sie po przejechaniu kilkuset km gdy zwieksza sie ciśnienie w baku. Moim zdaniem blad i te cisnienie sa ze soba mocno zwiazane.

PostNapisane: 1 wrz 2009, 15:48
przez Arek_78
Wniosek z tego, że bak paliwa powinien mieć odpowietrznik, który jest zapchany.

PostNapisane: 2 wrz 2009, 09:17
przez powero71
Kiedyś miałem problem z odpowietrznikiem z Hondzie Accord. Objaw był taki, że na stacji po zatankowaniu 5l odbijał dystrybutor. Następnie trzeba było odczekać i znowu tankowanie 5l. Tu tak nie mam to i nie podejrzewam odpowietrzenia.