Strona 1 z 19

Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

PostNapisane: 18 kwi 2009, 09:26
przez dyzioo
EDIT (moderator):


rozmiary tarcz w M6:

-Wszystkie GG,GY maja jednakowe tarcze z tyłu 280 mm czyli również zaciski są jednakowe.

-273,5mm tarcze przednie posiadają tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku

-282.5mm tarcze przednie posiadają GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyż (MPS większe tarcze inne zaciski)

















Witam serdecznie.
Posiadam M6 rocznik 06.2005 Silnik 2.0 Diesel DPF 121 KM Kombi.
VIN JMZGY19T661405146 auto jest po lifcie.

Mam pytanie odnośnie hamulców.
Czy PRZEDNIE klocki hamulcowe sa IDENTYCZNE (czytaj TE SAME) co do M6 przed liftem...?
Na stronach katalogowych pokazuje taki sam numer katalogowy klocków hamulcowych przednich po lifcie jak i przed liftem. Jeżeli jest inaczej, mogę prosic o podanie mi numeru katalogowego klocków przednich do M6 po lifcie dieselek 121 koni..?:)

Drugie pytanie
Do M6 po lifcie przednie tarcze maja średnicę 285,5mm. A w M6 przed liftem 282,5 mm..
Jeżeli klocki hamulcowe są TAKIE SAME PRZED I PO LIFCIE.. dlaczego średnice tarcz są inne..? Ma to związek z chłodzeniem tarcz...? <jelen>

Pozdro600

[Usunięte]

PostNapisane: 18 kwi 2009, 10:50
przez Enduro
PostTen post został usunięty przez Gość 18 mar 2011, 16:57.
Powód: porzadki

PostNapisane: 18 kwi 2009, 11:10
przez Grzyby
dyzioo napisał(a):Do M6 po lifcie przednie tarcze maja średnicę 285,5mm

skąd te dane?
Dla silników 2.0B i 2.0D na pewno tarcze są takie same przed i po lifcie. Klocki również.
Przód 282,5 (czasem podawane 283) tył 280.

Dla 1.8 są inne tarcze, przód 273,5 tył 280
(przynajmniej wg moich danych)

PostNapisane: 18 kwi 2009, 21:26
przez dyzioo
Taka informacje dostałem od JAKSY na forum
pozwolę sobie zacytować
" Średnica tarczy 286 mm ..."
jak i na stronie Brembo jest opcja wyboru modelu Mazda 6 wagon, rocznika itd...

http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html

i można zauważyć ze w tabeli podają rozmiar 285,5mm... a na rysynku 282,5mm....

hmm.. co zrobić...? i to mnie właśnie dziwi...

Czekam na pomysły szanownego grona.
Pozdro600

PostNapisane: 18 kwi 2009, 22:12
przez peteros1
Jak ostatnio zmieniałem własnoręcznie klocki z przodu (GY 2007 diesel), pamiętam, że na pudełku stało "2005-". Wskazywałoby to, że kwestia przedlift/polift ma znaczenie.

[Usunięte]

PostNapisane: 19 kwi 2009, 01:19
przez Tom
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 lut 2012, 19:03.
Powód: porządki

PostNapisane: 20 kwi 2009, 23:33
przez Grzyby
peteros1 napisał(a):na pudełku stało "2005-". Wskazywałoby to, że kwestia przedlift/polift ma znaczenie.


No faktycznie ..... to zagwozdka (dla mnie przynajmniej) :)

PostNapisane: 21 kwi 2009, 10:46
przez dyzioo
Musi być różnica jeżeli tarcze dedykowane są o 3mm większe od poprzednich...

Tylko chciałbym , żeby ta teorie potwierdził ZNAWCA SZTUKI <jeleń> (z opisem rozmiarem numer katalogowy itp)

Pozdro600

PostNapisane: 21 kwi 2009, 23:56
przez peteros1
Przyczyna może być jeszcze jedna – prozaiczna – trzeba zróżnicować cenę ;–)

PostNapisane: 6 maja 2009, 11:59
przez dyzioo
Witam ponownie.
Właśnie rozmawiałem z dwoma serwisami...SERWISAMI MAZDY...
LUDZIE KOCHANI.......
Jeden serwis mówi o 285mm... drugi o 282mm... (mam na myśli TARCZE PRZEDNIE HAMULCOWE, auto po LIFCIE...DPF..121KM..Kombi...)...
Pomiar tarcz...zwykłą miarką nie dał sukcesow.. bo błąd odczytu był około 2-3mm....dobre co...?

Jakieś sensowne podpowiedzi.., porady....?
A co z klockami...?
<jelen>

Pozdro600

PostNapisane: 6 maja 2009, 13:11
przez Enduro
te 3 mm na srednicy nie maja znaczenie,
bo to oznacza,
ze tarcza jest o 1,5 mm za duza na stronie
E.

PostNapisane: 6 maja 2009, 14:01
przez zdzich44
dyzioo napisał(a):A co z klockami...?


TRW nie różnicuje przedlift/polift. Na pudełku klocków GDB3310 jest napisane:
"Mazda 6 Atenza (Wagon) 2.0/2.3 01.02=>"
Wymiar tarcz 283x25.

PostNapisane: 6 maja 2009, 21:50
przez mazgh
ASO nie interesują wymiary tarcz,tylko nr Vin do zamówienia cz.z.

co do zamienników zawsze są błędy w katalogach ,to standard przy autach nowszych i jeszcze japońskich,nie mówiąc o wersjach usa lub wynalazkach typu 4wd,gtr,4wd4ws, itp itd

PostNapisane: 6 maja 2009, 23:57
przez Jaksa
mazgh napisał(a):ASO nie interesują wymiary tarcz,tylko nr Vin do zamówienia cz.z.
Dobrze kolego prawisz , po vinie w EPC wyswietla numer katalogowy czesci i wszystko w temacie .... Odpisywałem dzisiaj koledze na PW co do tarcz i klocków :)

PostNapisane: 10 maja 2009, 18:41
przez dyzioo
Witam serdecznie.
Dziś zrobiłem pomiary
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/1uMbgh7AhPXM5ojAhrdhcQ?feat=directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/nSAmykONcQYpa3AjEzb_pw?feat=directlink

średnica "piasty" wyszła 153 mm oraz na drugim zdjęciu pomiar wskazał 66 mm (pomiar x2)
Czyli tarcza hamulcowa wyszła 285 mm...i takową zakupię...

Fotka trzecia... klocek.....tylko takie numery...

Pozdrawiam.. i dziękuje Jaksie za pomoc...i wszystkim za zainteresowanie tematem..aczkolwiek to nie koniec...
Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO..
Pozdro600

PostNapisane: 10 maja 2009, 19:14
przez Riki
dyzioo napisał(a):Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO


Daj spokój.... zakładaj ory ;)

PostNapisane: 10 maja 2009, 19:15
przez Enduro
dyzioo napisał(a):aczkolwiek to nie koniec...
Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO..

popatrz też na oferte firmy Zimmermann
E.

PostNapisane: 10 maja 2009, 19:24
przez Riki
Enduro napisał(a):Zimmermann


dobra jakość (hamowania również) ale nie będzie za głośno??

z doświadczenia powiem.. tylko oryginał (reszta to lipa – sorki) oczywiście jeśli seria Wam wystarczy...

PostNapisane: 10 maja 2009, 19:26
przez Enduro
Riki napisał(a):
dyzioo napisał(a):Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO


Daj spokój.... zakładaj ory ;)


osobiscie nie polecam originalnych!
mają tendencje do wykrzwiania się,
a wiem to na podstawie własnego doświadczenia,
bo na gwarancji w aucie wymieniono mi 3 kpl. w ASO
a czwarty (teraz już po gwarancji!)
jest jak na razie okay,
choć lekko zaczynam wyczuwać nieidealność powierzni sciernej.
Wprawdzie nie porównałem jeszcze cen:
Brembo, Zimmermanna lub Nippartsa z originalnymi,
ale jakie sam bym nie kupił, to wiem juz na 100%
na pewno ory.!
ale to oczywiscie tylko moje sugestje,
i kazdy sam zdecyduje lub jego portfel...
pozdr.
E.

PostNapisane: 10 maja 2009, 19:30
przez Riki
Mam zupełnie inne doświadczenia z oryginalnymi elementami hamulców w Mazdach.. :) ......ale to tylko moje zdanie.
Dla testu.. kupiłem klocki EBC (green) i tarcze (ory). Duży błąd że nie wybrałem klocków ory.