Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Przemysław » 27 wrz 2015, 20:11

Boscha nie zakładaj, dużo osób narzeka (nie chodzi o pylenie tylko o ich jakość).
Ate założyłem w zeszłym tygodniu i powiem, że nie widziałem bardziej pylących klocków...
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez bieski » 27 wrz 2015, 22:30

Przemysław napisał(a):że nie widziałem bardziej pylących klocków...

Miałem ATE tarcza + klocek pyliły mniej niż ori.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 28 wrz 2015, 20:12

Jestem w trakcie wymiany wszystkich tarcz/klocków przód/tył i zdecydowałem się na firmę TEXTAR.
Za cały kpl dałem ok 600zł motostacja_pl z alle.. i myślę,że jest to rozsądna cena za taki zestaw. Do zakupu textara przyczyniło się użycie tego producenta przez mazdę na pierwszy montaż i dobre oponie.
Wszystkie tarcze są pokryte powłoką jakby cienki lakier i mam nadzieję, że powstrzyma to rudą na dłużej.
Na razie wymieniłem przód i auto staję dęba, choć jest to pewnie też zasługa regeneracji zacisków.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez brodaM6 » 29 wrz 2015, 05:27

A mi sie wydaje ze ten lakier to takimbajer i podczas tarcia ja go tam nie widzę
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez avalar » 29 wrz 2015, 07:56

ATE stosuje podobną powłokę, takie dodatkowe zabezpieczenie na czas transportu/magazynowania.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez Pioteq25 » 29 wrz 2015, 10:11

Tarcze są całe malowane, a przez pierwsze kilka hamowań klocki wycierają sobie swoją powierzchnię roboczą na tarczy.
Dzięki temu tak szybko nie będzie rdzewieć reszta tarczy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Greg88 » 20 paź 2015, 10:04

Ja w swojej M6 GG wymieniałem już 3 razy przednie tarcze.
Pierwsza wymiana po sprowadzeniu auta od Helmuta. Oryginalna tarcza już płakała jak na nią patrzyłem i przypominała o sobie próbą wybicia zębów kierownicą podczas hamowania.
Na pierwszy rzut poleciały TRW + klocki TRW – 3tys. km i wracamy do punktu wyjścia.
Na drugi rzut poleciały ATE, klocki zostały TRW bo praktycznie nowe. Co się okazało? Wycieczka do Chorwacji, przejechałem 1500km i strach hamować. Jak wracałem to z duszą na ramieniu :D
Po powrocie uderzam do mechanika, przedstawiam sytuacje i bierze się za reklamowanie bubla.
Ostatecznie założone tarcze + klocki ZIMMERMAN. Póki co przejechałem jakieś 1500km i mam nadzieję że nic się z nimi nie będzie działo...

I tak przy okazji chciałem się czegoś dowiedzieć.
Przed wyjazdem na Chorwację wymieniłem tarcze i klocki tył FERRODO i co mnie zdziwiło powierzchnia przylegania klocka do tarczy jest mniejsza aniżeli powierzchnia cierna tarczy.
Czy jest to normalne czy coś jest spartolone?

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez bieski » 20 paź 2015, 10:29

Greg88 napisał(a):Czy jest to normalne czy coś jest spartolone?

To nie jest normalne.

Po twoich przygodach można rzec ze mechanik do ..... :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 20 paź 2015, 10:58

Z tyłu to normalne, bo klocki są wąskie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Yoki » 20 paź 2015, 11:05

Ja mam Rotingery ok troszkę rdzewieje ale ponacinane i ponawiercane dają extra radę co miałem okazję przetestować w ostatni deszczowy weekend

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez jaskul » 22 paź 2015, 08:48

Mam mazdę 6 1,8 liftback. Z tego co czytam w tym wątku z przodu jest minimalnie mniejsza tarcza. Rozumiem że ta róznica powoduje że nie wchodzi większa tarcza w zacisk?? Tak więc zaciski też są rożne?? A klocki?? Będą inne?? Bo kupiłem sobie TRW GDB3310 i zaczynam wątpić czy pasują do mojego auta.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez bieski » 22 paź 2015, 09:06

Pioteq25 napisał(a):Z tyłu to normalne

Taki szeroki rant jest normalny? Ja u siebie tego nie miałem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez DeviS » 23 paź 2015, 03:07

jaskul napisał(a): A klocki?? Będą inne?? Bo kupiłem sobie TRW GDB3310 i zaczynam wątpić czy pasują do mojego auta.


Do wersji silnikowej 1.8 klocki z przodu sa inne niz do pozostalych !! Tarcze tez chyba sa ciut mniejsze.
Te klocki co kupiles raczej nie beda pasowac.

Jesli chodzi o tyl to juz nie pamietam ale chyba takie same i klocki i tarcze we wszystkich wersjach silnikowych ale reki nie dam sobie uciac.. ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Dominator » 23 paź 2015, 08:42

Do GG 1.8 bardziej trw gdb3309. Zaciski sa inne. Tyl rzeczywiscie wszystko wsio to samo, nie wiem jedynie jak MPS.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Greg88 » 23 paź 2015, 16:41

bieski napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Z tyłu to normalne

Taki szeroki rant jest normalny? Ja u siebie tego nie miałem.

A kolega jaką Mazde posiadał?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez pietia82 » 23 paź 2015, 17:25

Ja pierwsze jakie wymieniłem poszły TRW plus komplet klocków Ferrodo i jakieś 2000 km kierownice chciało wyrwać z reki przy hamowaniu tarcze poszły na gwarancje na szczęście uznali i postanowiłem po nich założyć Mikody GT nacinane i nawiercane na próbę, póki co jakieś 3 tys. i spokój hamuje się dobrze przy mocniej dogrzanych tarczach są trochu głośniejsze,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Pioteq25 » 23 paź 2015, 18:38

bieski napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Z tyłu to normalne

Taki szeroki rant jest normalny? Ja u siebie tego nie miałem.


Przyjrzyj się bo widać w tle osłonę tarczy i może optycznie powiększać rant. Normalnie jest to minimalny rant, który klocki nie osiągają 1-3mm na oko. Zrobiłem fotkę swoich tarcz z tyłu. Z przodu praktycznie nie ma rantu w ogóle.
Na fotce chciałem też pokazać efekt malowanych tarcz TEXTAR. To co klocki nie ścierają nie rdzewieje – przynajmniej jeszcze nie :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 23 paź 2015, 22:13

Pioteq25 napisał(a):Przyjrzyj się bo widać w tle osłonę tarczy i może optycznie powiększać rant.

No tak na twoim zdjeciu duzo lepiej widać :P

Tarcze git ! :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez cisiel1981 » 20 lis 2015, 19:13

Witam.
Mam problem z tarczami hamulcowymi, otóż wymieniłem je jakieś pół roku temu ale od tygodnia zaczęły strasznie szumieć podczas hamowania i wydaje mi się że biją po dłuższej jeździe. Jak po nocy jadę po mieście to nie czuję bicia, natomiast jak wszystko się rozgrzeje czuć przy mocniejszym hamowaniu bicie i ten straszliwy szum. Czy muszę koniecznie wymieniać te tarcze, a może łożyska przednie szlak trafia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Pioteq25 » 21 lis 2015, 00:05

Łożysko szumi-wyje, co raz głośniej ze wzrostem prędkości. Jest tez zależność że szum w trakcie skręcania i wtedy jest to zepsute łożysko po przeciwnej stronie od kierunku skrętu. Oczywiście takie rzeczy słychać powyżej 80km/h
Jeżeli szumi w trakcie hamowania i bezpośrednio po nim, to raczej nie łożysko.
Efekt bicia tarczy narasta zazwyczaj po dobrym rozgrzaniu hamulców. Tarcze mogły być źle wymienione – na nie wyczyszczoną dobrze piastę lub źle pracujące zaciski je załatwiły.
Można sprawdzić bicie tarcz miernikiem i ewentualnie przetoczyć jak jest z czego. Tak czy siak sprawdź zaciski u dobrego mechanika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6