Wymiana łożyska przedniego.
2005 wrzesień
- Od: 13 lip 2010, 22:48
- Posty: 25
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: M6 GJ 2.0 BENZYNA 165 2013, Sky Energy
kristof111 napisał(a):2005 wrzesień
A to jest data pierwszej rejestracji? Przedlift nakretka 32mm , polift wieksze lozysko i nakretka 34mm.
Polift wychodzil od polowy roku 2005...
Ja sam mialem przedlifta... w papierach data 31.07.2005 (wpisano date rejestracji, a nie produkcji)
A jakiego koloru masz konsole? Czy masz wylacznik na kluczyk do wylaczenia przedniej poduszki pasazera?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):A jakiego koloru masz konsole? Czy masz wylacznik na kluczyk do wylaczenia przedniej poduszki pasazera?
Konsola jest już nowsza czarna, skrzynia biegów 6-biegowa i silnik 147km, ale wyłącznika do poduszki to raczej nie mam
- Od: 13 lip 2010, 22:48
- Posty: 25
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: M6 GJ 2.0 BENZYNA 165 2013, Sky Energy
To może mazda robiła hybrydy jak inne marki przy liftach. Np w Cordobach II (96-99) antenka była na dachu ale był też czasem zaślepiony otwór na antenę przy przednim błotniku jak to miało miejsce w Cordobach I (93-96) – pozbywali się starych części. Z innymi elementami było podobnie. Np mocowanie osłony silnika miałem jak w tych wcześniejszych a miałem tą nowszą z samego początku produkcji. Może u kolegi jest podobnie.
PS: Miał ktoś tak, że mu stukało łożysko jakby się kulki posypały ale nie miał wcześniej typowego objawu buczenia?
PS: Miał ktoś tak, że mu stukało łożysko jakby się kulki posypały ale nie miał wcześniej typowego objawu buczenia?
Kupiłem łożysko KOYO dla wersji przedliftowej i w pudełku oprócz oczywiście samego łożyska i nakrętki był uszczelniacz. Pytanie gdzie jest jego miejsce, ponieważ podczas wyciskania starego łożyska nie znalazłem takowego. Próbując go gdzieś dopasować znalazłem pasujące miejsce między zwrotnicą a przegubem lub wewnątrz zwrotnicy tuż przy łożysku, ale jakoś nie widzę sensu jego stosowania w tym miejscu.
Jednak męczy mnie ta sprawa, bo jeśli w komplecie dają takie coś, to chyba gdzieś musi być.
Aha, w manualu nawet nie ma tej uszczelki na zdjęciu http://mazda.ilcats.ru/part/model/50/part/3300A/partid/4163/vrnt/02/
Czy ktoś z Kolegów wie o co chodzi?
pozdrawiam
ms
Jednak męczy mnie ta sprawa, bo jeśli w komplecie dają takie coś, to chyba gdzieś musi być.
Aha, w manualu nawet nie ma tej uszczelki na zdjęciu http://mazda.ilcats.ru/part/model/50/part/3300A/partid/4163/vrnt/02/
Czy ktoś z Kolegów wie o co chodzi?
pozdrawiam
ms
-
mscorp
Dobrze poszukaj w manualu... jest gdzies na forum...
Opis jest w instrukcji wymiany
Komplet powinien zawierac: lozysko, nakretke, pierscien zabezpieczajacy i uszczelniacz...
Opis jest w instrukcji wymiany
Komplet powinien zawierac: lozysko, nakretke, pierscien zabezpieczajacy i uszczelniacz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dokładnie jest tak jak chłopaki pisali wcześniej
1. Przed LIFTEM – nakrętka 32, wymiary 42/80/45mm ( NTN ) – kod łożyska BN8B-33-047
2. LIFT – nakrętka 34, wymiary 45/84/45mm (KOYO, NSK) – kod łożyska GP9A-33-047A
Ja mam wersję LIFT- ową z 05.2005 2.0 MZR-CD 121KM kombi (turbo diesel) – właśnie przerabiam ten temat :–)
Łożyska znajdziecie w cenie od 246 (NSK) – 315 (KOYO) PLN, zależnie od firmy
1. Przed LIFTEM – nakrętka 32, wymiary 42/80/45mm ( NTN ) – kod łożyska BN8B-33-047
2. LIFT – nakrętka 34, wymiary 45/84/45mm (KOYO, NSK) – kod łożyska GP9A-33-047A
Ja mam wersję LIFT- ową z 05.2005 2.0 MZR-CD 121KM kombi (turbo diesel) – właśnie przerabiam ten temat :–)
Łożyska znajdziecie w cenie od 246 (NSK) – 315 (KOYO) PLN, zależnie od firmy
-
kristresor
http://www.iparts.pl/auto-czesci/lozysk ... 00579.html .Link do strony z łożyskami cena od 112 zł.
-
bowo
Witam,
Mam również problem z łożyskiem lub łożyskami w przednich kołach w mojej M6 wersja USA. Byłem wczoraj na serwisie no i stwierdzili że muszę wymienić komplet czyli łożysko piastę pierścień i nakrętkę czy faktycznie wymienia się z przodu zawsze wszystkie elementy czy serwis chce mnie naciągnąć na kasę ?
Podali mi następujące numery katalogowe części dla każdego koła osobno poniższy komplecik:
Łożysko nr kat. GP7A 33047
Pierścień nr kat. GE4T 33048
Piasta nr kat. GR1A 33061
Nakrętka nr kat. GJ21 33042B
oczywiście cenowo wychodzą kosmiczne pieniądze.
Mam jeszcze pytanie czy łożyska do wersji USA są takie same jak w wersjach europejskich ?
PS
Mam również problem z łożyskiem lub łożyskami w przednich kołach w mojej M6 wersja USA. Byłem wczoraj na serwisie no i stwierdzili że muszę wymienić komplet czyli łożysko piastę pierścień i nakrętkę czy faktycznie wymienia się z przodu zawsze wszystkie elementy czy serwis chce mnie naciągnąć na kasę ?
Podali mi następujące numery katalogowe części dla każdego koła osobno poniższy komplecik:
Łożysko nr kat. GP7A 33047
Pierścień nr kat. GE4T 33048
Piasta nr kat. GR1A 33061
Nakrętka nr kat. GJ21 33042B
oczywiście cenowo wychodzą kosmiczne pieniądze.
Mam jeszcze pytanie czy łożyska do wersji USA są takie same jak w wersjach europejskich ?
PS
- Od: 14 gru 2008, 22:54
- Posty: 5
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda6i A-spec 2,3L 2007
psliwa napisał(a):Piasta nr kat. GR1A 33061
Piasta? Naciagaja... ale niech wypowie sie ktos kto robil to w wersji usa...
Komplet naprawczy ma: lozysko, pierscien zabezpieczajacy lozysko, wkladka przeciwkurzowa i nakretka)
Z tylu to zgoda idzie calosc do wymiany razem z piasta...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak, łożyska są takie same w EU i USA.
psliwa – chcą Cie na kase naciągnąć. Tylko tył jest w całości – Piasta+łożysko.
Ja wymieniałem łożyska z przodu. Łożyska wymienia się same, piasty nie trzeba wymieniać ani nakrętki – chyba że ją "pomorujecie" jak będziecie odkręcać.
Łożyska są typowe do dostania w prawie każdym motoryzacyjnym.
Ja wpierw kupiłem japońskie coś koło 90 zł/szt – po 2 tys zaczęło wyć znowu, więc wymieniłem na nasze polskie i spokój mam do dzisiaj – już zrobiłem na nich 18 tys. Więc od razu mówię że nie kupujcie drogich oryginałów bo nie warto.
psliwa – chcą Cie na kase naciągnąć. Tylko tył jest w całości – Piasta+łożysko.
Ja wymieniałem łożyska z przodu. Łożyska wymienia się same, piasty nie trzeba wymieniać ani nakrętki – chyba że ją "pomorujecie" jak będziecie odkręcać.
Łożyska są typowe do dostania w prawie każdym motoryzacyjnym.
Ja wpierw kupiłem japońskie coś koło 90 zł/szt – po 2 tys zaczęło wyć znowu, więc wymieniłem na nasze polskie i spokój mam do dzisiaj – już zrobiłem na nich 18 tys. Więc od razu mówię że nie kupujcie drogich oryginałów bo nie warto.
Jestem po wymianie łożysk przednich, wymieniłem od razu dwa. Całość z wymianą wyszła jakieś 518 zł. Potwierdzam, że z przodu wystarczy wymienić same łożysko (nie ma potrzeby wymiany piasty jak to sugerował serwis). Kupiłem przez internet zestaw naprawczy firmy SNR/NTN a znajomy warsztat wymienił wszystko za 200 zł. Wymiary łożyska są takie same do wersji europejskiej jak i USA pomimo tego, że numer katalogowy podany przez ASO różnił się od numerów europejskich. Przy okazji polecam hurtownię Rufus.pl gdzie telefonicznie po podaniu numeru VIN sprzedawca dobrał odpowiedni zestaw łożysk.
Narazie w mojej Madzi nastąpiła błoga cisza a w mojej kieszeni zostało jakieś 1880 zł bo tyle musiałbym jeszcze dopłacić za wymianę łożysk (z piastą oczywiście) w serwisie
PS
Narazie w mojej Madzi nastąpiła błoga cisza a w mojej kieszeni zostało jakieś 1880 zł bo tyle musiałbym jeszcze dopłacić za wymianę łożysk (z piastą oczywiście) w serwisie
PS
- Od: 14 gru 2008, 22:54
- Posty: 5
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda6i A-spec 2,3L 2007
gwaw napisał(a):Z przyczyn oczywistych bardziej interesuje mnie a spec
...przeciez pare postow wyzej masz odpowiedz , cofnij sie i
gwaw napisał(a):A po jakim przebiegu padają wam te łożyska ?
...to zalezy kiedy przylozysz kolem w kraweznik...
... a w zyciu roznie od 55000 km do --- ?
chyba nie ma tu reguly...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Przedlift nakretka 32mm , polift wieksze lozysko i nakretka 34mm.
Polift wychodzil od polowy roku 2005...
Witajcie,
Dzisiaj wymieniałem w mojej M6 2005 rok FL łożysko przednie i okazało się że mam takie jak w przedliftowej no i przestało buczeć
- Od: 27 paź 2009, 11:38
- Posty: 134
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: M6 2.0 147KM
micagh napisał(a):Hmm to mam ci ja teraz dylemat bo poleciało mi łożysko prawy przód (70 tys. przebiegu) i nie wiadomo co zamówić bo zdania są widzę zdrowo podzielone, a moja też polift z drugiej połowy 2005
Może by było dobrze zadzwonić do ASO, podać VIN i niech powiedzą jakie zamówić.
- Od: 27 paź 2009, 11:38
- Posty: 134
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: M6 2.0 147KM
Panowie... dajcie spokoj...
Przeciez jest tutaj jasno podane jak sprawdzic jakie lozysko macie...
wystarczy zmierzyc nakretke...
32mm – przedlift
34mm – po f/lifcie
Ps. Patrzcie na date produkcji auta, a nie pierwszej rejestracji...
Przeciez jest tutaj jasno podane jak sprawdzic jakie lozysko macie...
wystarczy zmierzyc nakretke...
32mm – przedlift
34mm – po f/lifcie
Ps. Patrzcie na date produkcji auta, a nie pierwszej rejestracji...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6