Wpadł pedał sprzęgła – wymiana przewodu elastycznego(od wysprzęglika)-fotorelacja na str.3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubsztyk » 2 kwi 2015, 21:46

Heh, a u mnie fachman mechanik posmarował wałek sprzęgłowy... olejem silnikowym... Smaru załączonego do zestawu sprzęgła Exedy nawet nie otworzył... Podejrzewam, że u mnie to może być przyczyną chrobotania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez andryjan » 2 kwi 2015, 22:57

Pewnie to nie reguła, ale ja odradzam smar dołączony do zestawu. Właśnie takim miałem posmarowane za pierwszym razem i okazał się BUBLEM. Niestety nie wiem jaka firma.
Chrobotanie u mnie zaczęło się jakiś niecały rok po założeniu wszystkiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 17:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez smile » 3 kwi 2015, 19:58

Ja ze swojej strony mogę polecić smar w spray przeznaczony tylko do wałka sprzęgłowego – jest niezawodny, sam go stosowałem jak demontowałem skrzynię. Obecnie nie mam pod ręką numeru katalogowego, ale jak coś mogę zdobyć. Spray starcza spokojnie na kilkanaście samochodów a zrobili go.. no właśnie, tylko Niemcy mogli coś takiego zrobić. Do nabycia w ASO Mercedesa.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Janusz626 » 3 kwi 2015, 22:06

Podaj więcej informacji smile, foto numer itd.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mobilmobil » 4 maja 2015, 10:20

Witam,

Mnie również dopadł problem – pedał sprzęgła mi wpadł i został w podłodze i już nie odbił w górę. Jak się okazało pękł wężyk gumowy od wysprzęglika. Jako, że stało się to na dzień przed majówką na którą musiałem mieć auto na chodzie mechanicy zamówili zamiennik w hurtowni (prawdopodobnie jakiś chińczyk ;) ) i mi wstawili mówiąc, że będzie ok i że parę lat wytrzyma.

Nie jestem jakimś MEGA mechanikiem ale ten wężyk widać pod filtrem powietrza jak podniesie się maskę. Zajrzałem wczoraj i wężyk się "poci".... Pytanie do Was czy jest sens odżałować 159 zł (tyle kosztuje w ASO oryginalny MAzdy) i zamówić i kupić i wymienić czy jednak nie warto, nie przejmować się i jeździć na tym chińczyku co się mi "poci" po tygodniu od jego wymiany.... ?

Czy wężyk Mazdy z ASO będzie lepszy ? Mechanik twierdzi, że ten z ASO oryginalny co kupię to też będzie chińczyk....

Doradźcie proszę.... <co?>
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 10:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez matthies » 4 maja 2015, 10:57

Też miałem założony i dopasowany jakiś zamiennik od VW. Wytrzymał niecały rok. Nie pocil się ale już go wydymalo wiec musiał być za słaby. Wymieniłem na OEM i mam problem z bani. Uważam, że warto.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mobilmobil » 4 maja 2015, 12:05

Ok, dzięki za podpowiedź :) wężyk właśnie zamówiłem już w ASO :)
Z ciekawości zapytałem ile by kosztowała u nich wymiana – koszt samej robocizny między 400-600zł :D :D :D

A dla innych zamawiających czasem jakieś części w ASO MAZDY taka ciekawostka.... Ja czasem zamawiam jakieś duperele w ASO do swojej Mazdy np dywaniki czy teraz ten wężyk to ZAWSZE przy zamawianiu nawet przez tel pytam o rabat mówiąc "bo sporo części zamawiam u Was w sumie" i zawsze dostaję odpowiedź "mogę dać JEDYNIE 10% rabatu" :D śmieszy mnie to słowo JEDYNIE bo dla nich BOGACZY to to tylko jedynie ;) ale... uważam, że warto korzystać z tego i nie wstydzić się prosić o ten rabat bo np koszt tego wężyka za 159 zł po rabacie wychodzi 143,10 zł ;P :)
także ŚMIAŁO i bez skrupułów proście o rabat w ASO przy zamawianiu ! :)
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 10:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez kubsztyk » 4 maja 2015, 14:57

Jak ja dzwoniłem rok temu do ASO to mi krzyknęli 360zł, więc nie wiem, skąd u Was takie ceny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 4 maja 2015, 16:19

ja dałem 144 zł za OE Mazda w mazparts.pl
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mobilmobil » 5 maja 2015, 07:52

kubsztyk napisał(a):Jak ja dzwoniłem rok temu do ASO to mi krzyknęli 360zł, więc nie wiem, skąd u Was takie ceny...


Być może różnica polega na tym, że do Diesli ten przewód w ASO kosztuje rzeczywiście koło 360zł, a do Benzyniaków 160 zł . stąd może taka różnica w cenach ? Chociaż układ sprzęgła chyba powinien być taki sam w dieslu i benzynie :) albo podawali cenę wysprzęglika.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 10:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez perełka » 8 maja 2015, 15:53

Witam i mnie też to spotkało ale dzięki temu forum kolejny raz poradziłem sobie sam z naprawą .Ja pojechałem do gościa który dorabia wszelkie węże na wymiar no troszkę może dużo krzyknął bo 80zł dlatego że obie końcówki miał toczone ale i tak taniej jak w serwisie no i zaoszczędziłem na mechaniku który pewnie minimum 50 złoty by zainkasował a wymiana tego była banalnie prosta . <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2012, 12:36
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6 kombi
rok 2003
poj.2.0 benzyna/gaz 141KM

Postprzez cichy29 » 16 maja 2015, 13:48

W intercars w Łodzi Nowe Sady pan już wiedział dobrze o jaki wężyk chodzi. Dostałem sporo krótszy ale wpasowal sie idealnie. Kolnierze były już z spilowanym jednym kantem ale rozmiar "nakrętki" za duży, trzeba było chwilę porzezbic. 36zl.
Wężyk był bez tych gumowych krążków. Myślicie ze warto je założyć (rozciąć a pózniej ściągnąć zipami)?
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2014, 14:39
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: jest M6 GY 2.0 147KM LPG 2006
była M6 GG 2.0 136KM Diesel 2003

Postprzez Vernise » 2 gru 2015, 11:35

Cześć
Oczywiście pojawił mi się ten sam problem. Zamówiłem na allegro podobny przewód (zamiennik) do mazdy 6 – nowy od dystrybutora części do aut japońskich i koreańskich.
Oryginalny przewód który wybąbliło ma 43 cm dł, natomiast ten zamiennik 33.
Mechanik z warsztatu nastraszył mnie że może być nieodpowiedni bo za krótki. (przewód jeszcze nie dotarł)

Ja więc przestraszyłem sie że może faktycznie być za krótki, ale jak patrzę na wasze zdjęcia i schematy to chyba mechanik przesadza i wszystko powinno na długości wystarczyć ?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 09:46
Posty: 20

Postprzez kaczyosiniec » 24 mar 2017, 20:46

to samo dotarło mnie dziś w trasie, na szczęście blisko celu i mnie teść holował

początkowo płyn był w zbiorniku, po godzinie stania auta płyn uciekł całkowicie (zostawiłem wciśnięty pedał nieopatrznie, pewnie dlatego). rano zobaczymy czy uda się znaleźć odpowiedni przewód...
Początkujący
 
Od: 5 lis 2015, 15:05
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6, benzyna 2.0, 141km, liftback

Postprzez xRafalx » 24 mar 2017, 21:02

Nie ma sensu kupować zamienników. Kup OE Mazda i z głowy.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez kubsztyk » 26 mar 2017, 21:57

Ciekawe stwierdzenie – a wystarczy przeczytać moją fotorelację stronę wcześniej. Przewód oryginalny mazda 160 zł, przewód hamulcowy odpowiednio dobrany – 30...50 zł.
Ostatnio edytowano 27 mar 2017, 09:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marc07 » 23 paź 2017, 08:33

matthies » 4 maja 2015, 16:19
ja dałem 144 zł za OE Mazda w mazparts.pl


Kolego możesz wyjaśnić skąd taką cene miałeś i za jaki wężyk?

Przed chwilą dzwoniłem do mazdaparts.pl i śpiewają ok 330zł
Oryginalny wężyk wysprzęglika do Mazdy 6
z silnikiem 2.0 Diesel 121KM (kod silnika RF5C) to
GJ6F-41-380A i kosztuje w ASO 306,26 + VAT = 376,70zł (cena sprawdzona dziś w ASO Zdanowicz Gdańsk, Grunwaldzka)

Tak więc Kolego napisz konkretnie za jaki wężyk zapłaciłeś te 144zł ???
Czy to był oryginał od 6 czy inny z innego modelu -ewentualnie napisz proszę kod części, jeśli z innego modelu, ok?


Dopisano 23 paź 2017 9:38:

Postprzez kubsztyk » 13 maja 2014 23:00

1. Jaki przewód?
Przewód powinien charakteryzować się:
– długość: ~300 mm lub więcej, na moje oko dopuszczalnym minimum jest 260-270 mm,
– końcówki: obie typu żeńskiego (gwint wewnątrz M10x1), z rowkiem na zawleczkę, stożkiem skierowanym do zewnątrz i kołnierzem sześciokątnym pasującym do klucza 17 mm
Najprościej będzie więc szukać wśród mazd, np. 323F BA, niektóre przewody od 323F BJ, czy starszych 626. Generalnie, przewody przeznaczone do hamulców bębnowych w mazdach powinny mieć właśnie takie końcówki.


Dzięki za fajną analizę, a możesz ją uzupełnić o
nr części wężyka który konkretnie użyłeś z modeli które przytoczyłeś?

To byłoby barrrrdzo pomocne przy szukaniu...
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 22:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez kubsztyk » 23 paź 2017, 21:01

Łoj chłopie. :P Poszedłem do sklepu, poprosiłem o wężyk hamulcowy od jakiejś mazdy, dał mi taki, zmierzyłem długość, sprawdziłem stożek, przymierzyłem do starego, pasowało, to wziąłem. To było dawno i już nie pamiętam. Nie kupowałem wg żadnego nr części, tylko pomiar długościowo – organoleptyczny. Będziesz Pan zadowolony. Przejeździłem z tym chyba 3 lata i nic się nie działo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Frycus1 » 2 sie 2019, 18:44

Pamiętasz może czym było spowodowane to chrobotanie? Bo też mi chrobocze po wymianie przewodu od sprzęgła.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2016, 20:40
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GG 2.0 136KM

Postprzez twardeusz » 30 wrz 2019, 07:03

Ja też ostatnio po awarii kupiłem zamiennik pasujący do Mazdy (jest też sporo krótszy), ale pojawiło mi się owo chrobotanie przy wysprzęglaniu na biegach. Dziwne, bo na luzie jest wszystko OK....
Ktos ma jakieś pomysły?..

Pozdr.,
T.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2019, 17:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Początkujący
 
Od: 8 cze 2017, 19:44
Posty: 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6