Strona 1 z 2

Bicie tarczy hamulcowej

PostNapisane: 4 lut 2009, 15:49
przez REMEX
Witam
Przestaje już miec pomysły na usunięcie usterki.
Drżenie kierownicy podczas jazdy od 120km/h , drżenie podczas hamowania ,drżenie podczas zatrzymania auta i co ciekawe dzieje się tak na ciepłych hamulcach.
wymieniłem tarcze na nowe oraz klocki .Sprawdziłem na rolkach hamulców i okazało sie , że to bicie lewego przedniego koła.Jest ono widoczne wzrokowo.Zmieniono na stara tarczę i okazało sie , ze bez zmian a nowa tarcza przeszła kontrol bicia oraz grubości i jest ok .Mało tego wymieniłem piastę z łożyskiem i nic to nie pomogło.Jaka jest przyczyna tej usterki ....Tracę już cierpliwość i szlag mnie trafia , że nikt nie umie na to zaradzić .
Proszę o pomoc .....

PostNapisane: 4 lut 2009, 16:10
przez Pawko_6
...a felga i opona sprawdzone, bo z treści opisu nie wynika?

PostNapisane: 4 lut 2009, 16:18
przez REMEX
więc ...opony i felgi nowe ....
a ta sytuacja jest od momentu zakupu czyli ok 3 miesiące.
Zaraz po zakupie zmieniłem dla bhp tarcze oraz klocki a także zmieniałem opony i felgi na 16.
Ten problem pojawił się od momentu zakupu więc nie dawno zmieniłem piastę i łożysko...
A dzisiaj w warsztacie mechanicznym bylo widac na oko , że tarcza ma bicie hoc jest nowa na nowej piaście .Ta nowa tarcza została zmierzona na bicie i grubość jest prawie idealna więc ??????????nie mam juz pomysłu co sie zieje ....ważne jest to , że to wszystko jakby się dzieje na rozgrzanej tarczy i to tej lewej .....ręce opadają ....kupowac kolejne tarcze ????

PostNapisane: 4 lut 2009, 16:22
przez REMEX
auto nawet podczas zatrzymania się na równej nawierzchni bez użycia hamulców sprawia wrażenie ,że się kiwa lekko na boki .....a może to półoś napędowa ??? moze dostało w koło i jest krzywa ???robiłem dzisiaj zbierznośc , przekątne pomiar płyty i wszystko jest ok .....

PostNapisane: 4 lut 2009, 18:05
przez Krisek
Przy chamowaniu umnie byly tarcze .... jestes pewien ze masz nowe ... niema sensu mierzyc starych bo to nie o grubosc chodzi .. tylko o fale ktorych nie zobaczysz od tak ...

PostNapisane: 4 lut 2009, 18:44
przez REMEX
a mierzyłem w kilku punktach mikromierzem aby stwierdzic róznicę grubości ....te włąśnie fale o których wspomniałeś oraz czujnikiem zegarowym bicie .Wszystko jest w normach ....a założona na piastę bije , że widac wzrokowo ...a nawet koło pokręcone zatrzymuje się w jednym punkcie ....

PostNapisane: 4 lut 2009, 19:05
przez Krisek
nie nie jak nowe napewno to raczej niemozliwe ... opony mowisz .. ze tez ok .. i felgi ?zamien przod na tyl ...

PostNapisane: 4 lut 2009, 19:59
przez REMEX
hm...ale co to zmieni ???
przecież bicie ma tarcza hamulcowa zamontowana na piaście .
Do próby zostało zdjęte koło i dokrecona sama tarcza do piasty , uruchomiony silnik i na 2 biegu kręciło sie to koło i było widoczne na oko to bicie nie mówiąc o tak prostym teście jak przykładanie wkretaka do obracającej się tarczy i punktowo dotykał tarczy więc ma bicie a na tokarni po dokładnym wycentrowaniu nie ma bicia ....i to jest ciekawe ...co Ty na to ???

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:03
przez Pawko_6
REMEX napisał(a):Drżenie kierownicy podczas jazdy od 120km/h

Jeżeli bez hamowania, wiec nie tarcze i nie klocki, chyba że cylinder nie odbija i klocki trą.

REMEX napisał(a):Ten problem pojawił się od momentu zakupu więc nie dawno zmieniłem piastę i łożysko...

Mało prawdopodobne, ale może skośnie łożysko zmontowane.

REMEX napisał(a):Zaraz po zakupie zmieniłem dla bhp tarcze oraz klocki a także zmieniałem opony i felgi na 16.

Oryginały? Przejrzyj dokładnie wszystkie i w nowych zdarzają się krzywe felgi i opony z "guzami".

REMEX napisał(a):.....a może to półoś napędowa? moze dostało w koło i jest krzywa

Drżenie kierownicy-tak, ale nie rzucałoby autem przy wolnej jeździe.

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:18
przez REMEX
wiec ...opony pirelli sottozero nowe , felgi alu nowe...a bicie tylko lewego przedniego koła przed jak i po wymianie piasty ...nowej.
Ze starą tarczą na kole jak i z nową cały czas widoczne osiowe bicie tarczy .Nowa tarcza w tokarni nie ma bicia ....i to są właśnie czary ....
Ja chyba zaryzykuje i kupię nowe tarcze Brembo i cos wreszcie wyeliminuje ...albo pojadę do serwisu.

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:27
przez Pawko_6
REMEX napisał(a):Ja chyba zaryzykuje i kupię nowe tarcze Brembo i cos wreszcie wyeliminuje ...albo pojadę do serwisu.

Zamień przednie tarcze.

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:44
przez maniek8011
sprawdz bicie piasty jezeli piasta jest kszywa to nowa tarcza nic nie pomoze :)

PostNapisane: 4 lut 2009, 22:40
przez MazDarek
maniek8011 ma rację. A gdyby kolega REMEX chciał pogłębić wiedzę na ten temat – poniżej link do skarbnicy wiedzy :D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cie+tarczy

Walenty, temat warsztatowy ;)

PostNapisane: 4 lut 2009, 23:39
przez Yapa
maniek8011 napisał(a):sprawdz bicie piasty jezeli piasta jest kszywa to nowa tarcza nic nie pomoze :)

ale przecież wymienił piastę na nową. No chyba, że kupił krzywą

PostNapisane: 5 lut 2009, 10:58
przez REMEX
Witam.
Czytam te wszystkie opinie na temat które mnie gryzie ...i odnoszę wrażenie , że nie wszyscy przeczytali to co ja napisałem.
Miałem nadzieję , że spotkam kogoś kto może był w podobnej sytuacji ablo wręcz takiej samej i usterkę usunął.
Jeszcze raz napiszę -opony nowe, felgi nowe, tarcze japońskiej firmy nowe , klocki nowe też jakies japońskie, piasta nowa , łożysko nowe ....i dalej są bicia i drgania ale na rozgrzanych hamulcach i to tylko lewa przednia strona .
Ja po tych wszystkich komentarzach i opiniach za które szczerze dziękuje , stawiam na krzywą końcówkę z wieloklinem półosi napędowej ...
Co szanowni klubowicze na to ???

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:37
przez Waluś
warsztat –>

PostNapisane: 6 lut 2009, 23:46
przez syberek1
a wahacze sprawdziłeś może któraś tuleja jest urwana :/

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:11
przez robertg76
Witam mam podobny problem ale w mazdzie 626GE
Podczas hamowania przy prędkości powyżej 100km/h odczuwalne jest bicie i drżenie kierownicy oraz hałas w kabinie natomiast przy hamowaniu w małych predkosciach czuc regularne drżenie pedału hamulca i stuki dodam ze stało sie tak po wymienie przegubu i wahacza wszystko poskręcane brak luzów czy to tarcza hamulcowa ?

PostNapisane: 12 lip 2009, 23:09
przez Jaksa
robertg76 napisał(a):czy to tarcza hamulcowa
Tarcza tarczą , sprawdz piasty ....

hamulce

PostNapisane: 13 lip 2009, 13:37
przez Enduro
originalne tarcze mazdowski są kiepskie,
nie polecam ich,
sam miałem min. trzy yestawy wymieniane lub staczane na gawrancji!
proponuje przy zakupie nowych zainwestować w inne
np. Brembo lub Zimmermanny

E.