Bicie tarczy hamulcowej
1, 2
Witam
Przestaje już miec pomysły na usunięcie usterki.
Drżenie kierownicy podczas jazdy od 120km/h , drżenie podczas hamowania ,drżenie podczas zatrzymania auta i co ciekawe dzieje się tak na ciepłych hamulcach.
wymieniłem tarcze na nowe oraz klocki .Sprawdziłem na rolkach hamulców i okazało sie , że to bicie lewego przedniego koła.Jest ono widoczne wzrokowo.Zmieniono na stara tarczę i okazało sie , ze bez zmian a nowa tarcza przeszła kontrol bicia oraz grubości i jest ok .Mało tego wymieniłem piastę z łożyskiem i nic to nie pomogło.Jaka jest przyczyna tej usterki ....Tracę już cierpliwość i szlag mnie trafia , że nikt nie umie na to zaradzić .
Proszę o pomoc .....
Przestaje już miec pomysły na usunięcie usterki.
Drżenie kierownicy podczas jazdy od 120km/h , drżenie podczas hamowania ,drżenie podczas zatrzymania auta i co ciekawe dzieje się tak na ciepłych hamulcach.
wymieniłem tarcze na nowe oraz klocki .Sprawdziłem na rolkach hamulców i okazało sie , że to bicie lewego przedniego koła.Jest ono widoczne wzrokowo.Zmieniono na stara tarczę i okazało sie , ze bez zmian a nowa tarcza przeszła kontrol bicia oraz grubości i jest ok .Mało tego wymieniłem piastę z łożyskiem i nic to nie pomogło.Jaka jest przyczyna tej usterki ....Tracę już cierpliwość i szlag mnie trafia , że nikt nie umie na to zaradzić .
Proszę o pomoc .....
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
...a felga i opona sprawdzone, bo z treści opisu nie wynika?

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
więc ...opony i felgi nowe ....
a ta sytuacja jest od momentu zakupu czyli ok 3 miesiące.
Zaraz po zakupie zmieniłem dla bhp tarcze oraz klocki a także zmieniałem opony i felgi na 16.
Ten problem pojawił się od momentu zakupu więc nie dawno zmieniłem piastę i łożysko...
A dzisiaj w warsztacie mechanicznym bylo widac na oko , że tarcza ma bicie hoc jest nowa na nowej piaście .Ta nowa tarcza została zmierzona na bicie i grubość jest prawie idealna więc
????????nie mam juz pomysłu co sie zieje ....ważne jest to , że to wszystko jakby się dzieje na rozgrzanej tarczy i to tej lewej .....ręce opadają ....kupowac kolejne tarcze
??
a ta sytuacja jest od momentu zakupu czyli ok 3 miesiące.
Zaraz po zakupie zmieniłem dla bhp tarcze oraz klocki a także zmieniałem opony i felgi na 16.
Ten problem pojawił się od momentu zakupu więc nie dawno zmieniłem piastę i łożysko...
A dzisiaj w warsztacie mechanicznym bylo widac na oko , że tarcza ma bicie hoc jest nowa na nowej piaście .Ta nowa tarcza została zmierzona na bicie i grubość jest prawie idealna więc
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
auto nawet podczas zatrzymania się na równej nawierzchni bez użycia hamulców sprawia wrażenie ,że się kiwa lekko na boki .....a może to półoś napędowa
? moze dostało w koło i jest krzywa
?robiłem dzisiaj zbierznośc , przekątne pomiar płyty i wszystko jest ok .....
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
a mierzyłem w kilku punktach mikromierzem aby stwierdzic róznicę grubości ....te włąśnie fale o których wspomniałeś oraz czujnikiem zegarowym bicie .Wszystko jest w normach ....a założona na piastę bije , że widac wzrokowo ...a nawet koło pokręcone zatrzymuje się w jednym punkcie ....
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
hm...ale co to zmieni
?
przecież bicie ma tarcza hamulcowa zamontowana na piaście .
Do próby zostało zdjęte koło i dokrecona sama tarcza do piasty , uruchomiony silnik i na 2 biegu kręciło sie to koło i było widoczne na oko to bicie nie mówiąc o tak prostym teście jak przykładanie wkretaka do obracającej się tarczy i punktowo dotykał tarczy więc ma bicie a na tokarni po dokładnym wycentrowaniu nie ma bicia ....i to jest ciekawe ...co Ty na to
?
przecież bicie ma tarcza hamulcowa zamontowana na piaście .
Do próby zostało zdjęte koło i dokrecona sama tarcza do piasty , uruchomiony silnik i na 2 biegu kręciło sie to koło i było widoczne na oko to bicie nie mówiąc o tak prostym teście jak przykładanie wkretaka do obracającej się tarczy i punktowo dotykał tarczy więc ma bicie a na tokarni po dokładnym wycentrowaniu nie ma bicia ....i to jest ciekawe ...co Ty na to
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
REMEX napisał(a):Drżenie kierownicy podczas jazdy od 120km/h
Jeżeli bez hamowania, wiec nie tarcze i nie klocki, chyba że cylinder nie odbija i klocki trą.
REMEX napisał(a):Ten problem pojawił się od momentu zakupu więc nie dawno zmieniłem piastę i łożysko...
Mało prawdopodobne, ale może skośnie łożysko zmontowane.
REMEX napisał(a):Zaraz po zakupie zmieniłem dla bhp tarcze oraz klocki a także zmieniałem opony i felgi na 16.
Oryginały? Przejrzyj dokładnie wszystkie i w nowych zdarzają się krzywe felgi i opony z "guzami".
REMEX napisał(a):.....a może to półoś napędowa? moze dostało w koło i jest krzywa
Drżenie kierownicy-tak, ale nie rzucałoby autem przy wolnej jeździe.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
wiec ...opony pirelli sottozero nowe , felgi alu nowe...a bicie tylko lewego przedniego koła przed jak i po wymianie piasty ...nowej.
Ze starą tarczą na kole jak i z nową cały czas widoczne osiowe bicie tarczy .Nowa tarcza w tokarni nie ma bicia ....i to są właśnie czary ....
Ja chyba zaryzykuje i kupię nowe tarcze Brembo i cos wreszcie wyeliminuje ...albo pojadę do serwisu.
Ze starą tarczą na kole jak i z nową cały czas widoczne osiowe bicie tarczy .Nowa tarcza w tokarni nie ma bicia ....i to są właśnie czary ....
Ja chyba zaryzykuje i kupię nowe tarcze Brembo i cos wreszcie wyeliminuje ...albo pojadę do serwisu.
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
REMEX napisał(a):Ja chyba zaryzykuje i kupię nowe tarcze Brembo i cos wreszcie wyeliminuje ...albo pojadę do serwisu.
Zamień przednie tarcze.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
sprawdz bicie piasty jezeli piasta jest kszywa to nowa tarcza nic nie pomoze 
Lubie mazde i nią jezdze...
- Od: 7 lip 2008, 20:43
- Posty: 30
- Skąd: warszawa
- Auto: M 6 GG 136KM/GF2.0 FS 115KM
maniek8011 ma rację. A gdyby kolega REMEX chciał pogłębić wiedzę na ten temat – poniżej link do skarbnicy wiedzy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cie+tarczy
Walenty, temat warsztatowy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cie+tarczy
Walenty, temat warsztatowy
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Witam.
Czytam te wszystkie opinie na temat które mnie gryzie ...i odnoszę wrażenie , że nie wszyscy przeczytali to co ja napisałem.
Miałem nadzieję , że spotkam kogoś kto może był w podobnej sytuacji ablo wręcz takiej samej i usterkę usunął.
Jeszcze raz napiszę -opony nowe, felgi nowe, tarcze japońskiej firmy nowe , klocki nowe też jakies japońskie, piasta nowa , łożysko nowe ....i dalej są bicia i drgania ale na rozgrzanych hamulcach i to tylko lewa przednia strona .
Ja po tych wszystkich komentarzach i opiniach za które szczerze dziękuje , stawiam na krzywą końcówkę z wieloklinem półosi napędowej ...
Co szanowni klubowicze na to
?
Czytam te wszystkie opinie na temat które mnie gryzie ...i odnoszę wrażenie , że nie wszyscy przeczytali to co ja napisałem.
Miałem nadzieję , że spotkam kogoś kto może był w podobnej sytuacji ablo wręcz takiej samej i usterkę usunął.
Jeszcze raz napiszę -opony nowe, felgi nowe, tarcze japońskiej firmy nowe , klocki nowe też jakies japońskie, piasta nowa , łożysko nowe ....i dalej są bicia i drgania ale na rozgrzanych hamulcach i to tylko lewa przednia strona .
Ja po tych wszystkich komentarzach i opiniach za które szczerze dziękuje , stawiam na krzywą końcówkę z wieloklinem półosi napędowej ...
Co szanowni klubowicze na to
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
warsztat –>
Witam mam podobny problem ale w mazdzie 626GE
Podczas hamowania przy prędkości powyżej 100km/h odczuwalne jest bicie i drżenie kierownicy oraz hałas w kabinie natomiast przy hamowaniu w małych predkosciach czuc regularne drżenie pedału hamulca i stuki dodam ze stało sie tak po wymienie przegubu i wahacza wszystko poskręcane brak luzów czy to tarcza hamulcowa ?
Podczas hamowania przy prędkości powyżej 100km/h odczuwalne jest bicie i drżenie kierownicy oraz hałas w kabinie natomiast przy hamowaniu w małych predkosciach czuc regularne drżenie pedału hamulca i stuki dodam ze stało sie tak po wymienie przegubu i wahacza wszystko poskręcane brak luzów czy to tarcza hamulcowa ?
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
Tarcza tarczą , sprawdz piasty ....robertg76 napisał(a):czy to tarcza hamulcowa
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
originalne tarcze mazdowski są kiepskie,
nie polecam ich,
sam miałem min. trzy yestawy wymieniane lub staczane na gawrancji!
proponuje przy zakupie nowych zainwestować w inne
np. Brembo lub Zimmermanny
E.
nie polecam ich,
sam miałem min. trzy yestawy wymieniane lub staczane na gawrancji!
proponuje przy zakupie nowych zainwestować w inne
np. Brembo lub Zimmermanny
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6