18 calowe felgi plus opony
Ja w lacerze mam 215/40/17 i musze powiedzieć że nie jest tak źle jak sie niektórym wydaje – ale minus to szerowkość – ciąga w koleinach na prawo i lewo. Oczywiście na krawężniki trzeba uważać i wyrwy w jezdni.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
w autach z probelm zawieszeń,
a M6 GG/GY ma taki problem ze ściąganiem na prawo,
polecane są opony o profilu z wieloma nacięciami
( im więcej ich, i im drobniejsze , tym zdecydowanie lepiej!)
w celu wyelimonowania ząbkowatego wycierania się powierzchni.
sam tego doświadczyłem jak przez ok. 7000 km przebiegu
wykończyłem takie opony na maxa, aż karkasa pękła od środka!
wprawdzie teraz jeżdżę na podobnym profilu, jak ten z fotki,
firmy Firestone i jest generalnie okay,
ale to zalecenie słyszałem od wielu fachowców z branży gumiarskiej
i uwaam je za trafne!
P.S.
sam polecam opony bez sugerowanego kierunku ruchu
(Rotation), a to aby w razie
niekorzystnego się ścierania, np. od wewnątrz,
można by je wtedy obrócić....
E.
a M6 GG/GY ma taki problem ze ściąganiem na prawo,
polecane są opony o profilu z wieloma nacięciami
( im więcej ich, i im drobniejsze , tym zdecydowanie lepiej!)
w celu wyelimonowania ząbkowatego wycierania się powierzchni.
sam tego doświadczyłem jak przez ok. 7000 km przebiegu
wykończyłem takie opony na maxa, aż karkasa pękła od środka!
wprawdzie teraz jeżdżę na podobnym profilu, jak ten z fotki,
firmy Firestone i jest generalnie okay,
ale to zalecenie słyszałem od wielu fachowców z branży gumiarskiej
i uwaam je za trafne!
P.S.
sam polecam opony bez sugerowanego kierunku ruchu
(Rotation), a to aby w razie
niekorzystnego się ścierania, np. od wewnątrz,
można by je wtedy obrócić....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
225/45/18 nic nie obciera ani z tyłu ani z przodu ....kulca napisał(a):Jaksa jaki masz rozmiar opon na MPS-ie?
Mam felgi 18 jak sprzedam auto to i felgi tez musze sprzedac GH jezdzi na 17 ( ta ktora mam na oku ma zimę i lato wiec nie potrzebuje tych 18 , wpadnij do mnie to oblukasz czy Ci wzór pasuje )Myjk napisał(a):Sam mam chętkę na takie felgi, ale ciężko je dostać...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja mam w lancerze taki niski profil – a tam jest zawieszenie wielowachaczowe – przy normalnych oponach jedzie jak po sznurku, przy tak szerokich i niskich profilach jest jak przyklejony do drogi – ja mam założone Continental ContiSport – niestety na mokrym nawet na trasie 80km/h to max – inaczej 0 trzymania się drogi. Słyszałem że Falkeny są dobre – trzeba bedzie sprawdzic
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):Ja mam w lancerze taki niski profil – a tam jest zawieszenie wielowachaczowe – przy normalnych oponach jedzie jak po sznurku, przy tak szerokich i niskich profilach jest jak przyklejony do drogi – ja mam założone Continental ContiSport – niestety na mokrym nawet na trasie 80km/h to max – inaczej 0 trzymania się drogi. Słyszałem że Falkeny są dobre – trzeba bedzie sprawdzic
conti nie jest warte polecenia,
wrecz odradzam!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To trochę postraszę kolegę
U mnie w standardzie letnie są 215x45x18 Pirelli P Zero Nero ( fabrycznie )
I nie myśl że jakoś to będzie – bo mnie to bardzo wku... jak auto zachowuje się na naszych drogach – koleiny dziury i koleiny i jeszcze nachylenia nawierzchni . Wieczna walka by samochód jechał jak ja chcę a nie jak on chce.Wyprzedzanie w koleinach tragedia. Auto jest jakieś "nerwowe" . Pierwszy raz jak jechałem to ostro się wystraszyłem, teraz chociaż wiem co mnie czeka.
Moim zdaniem może 10% naszych dróg nadaje się do " 18"
Prawda- wygląd super , zachowanie w zakrętach rewelacja ale zbyt wysokim kosztem.Śmiem powiedzieć że może to być w jakimś stopniu niebezpieczne.
Ale to jest tylko moje zdanie
U mnie w standardzie letnie są 215x45x18 Pirelli P Zero Nero ( fabrycznie )
I nie myśl że jakoś to będzie – bo mnie to bardzo wku... jak auto zachowuje się na naszych drogach – koleiny dziury i koleiny i jeszcze nachylenia nawierzchni . Wieczna walka by samochód jechał jak ja chcę a nie jak on chce.Wyprzedzanie w koleinach tragedia. Auto jest jakieś "nerwowe" . Pierwszy raz jak jechałem to ostro się wystraszyłem, teraz chociaż wiem co mnie czeka.
Moim zdaniem może 10% naszych dróg nadaje się do " 18"
Prawda- wygląd super , zachowanie w zakrętach rewelacja ale zbyt wysokim kosztem.Śmiem powiedzieć że może to być w jakimś stopniu niebezpieczne.
Ale to jest tylko moje zdanie
pozdrawiam
- Od: 14 maja 2008, 18:43
- Posty: 30
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual
tomekw112 napisał(a): Wieczna walka by samochód jechał jak ja chcę a nie jak on chce.Wyprzedzanie w koleinach tragedia. Auto jest jakieś "nerwowe" .
to stara prawda,
że im felga większa i szersza opona,
tym bardziej auto jest nerwowe na koleinach, nierównościach,
kałużach....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tomekw112 napisał(a):Enduro napisał(a):to stara prawda,
że im felga większa i szersza opona,
tym bardziej auto jest nerwowe na koleinach, nierównościach,
kałużach....
E.
Nie myślałem że aż tak !
tak jest!
i nie polecam na polskie drogi 18
ale to decyzja kupującego!
ja sam mam takie felgi latem na aucie i jeżdżę jak z jajkami po kraju,
chociaz generalnie przez obniżenie auta problemy są u mnie intensywniejsze...
polecam próbe, jesli jest takowa możliwa
aby potem nie było stenkań....
a wg. mnie 17 jest całkiem okay!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
na 17 jezdzilem innym autem, mialem wtedy 225 45 17 opony wiec poznalem smak jazdy w koleinach,
czyli reasumujac watek: jesli 18" to opony 225 40 18 lub 215 45 18, natomiast na 17" 225 45 17 lub 215 45 17?
czyli reasumujac watek: jesli 18" to opony 225 40 18 lub 215 45 18, natomiast na 17" 225 45 17 lub 215 45 17?
Enduro napisał(a):polecam próbe, jesli jest takowa możliwa
aby potem nie było stenkań....
Dokładnie TAK !
Bo jak się czyta fora to "zakładaj 18,19 ,20 – ale super wygląda , ale się przy 200km/h trzyma "
A rzadko się mówi o minusach
A autem więcej się jeździ niż się na nie patrzy.
Ostatnio edytowano 25 sty 2009, 22:19 przez tomekw112, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam
- Od: 14 maja 2008, 18:43
- Posty: 30
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual
kulca napisał(a):na 17 jezdzilem innym autem, mialem wtedy 225 45 17 opony wiec poznalem smak jazdy w koleinach,
czyli reasumujac watek: jesli 18" to opony 225 40 18 lub 215 45 18, natomiast na 17" 225 45 17 lub 215 45 17?
no..
ale im więcej cali
tym gorzej w eksplatacji!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Krisek napisał(a):kulca napisał(a):czemu akurat takie? UHT to firma?
UHP – General Tire Exclaim ( GT )
Fajna oponka ... moze troszke przy glosna ale 2 slabo wyciszona ...
Opona tylko lato .. Ultra High Performance
Zdjecie z tirerack
teraz bym pewnie wziol Falkeny
Falken 912
Mialem Falkeny wysoki model wczesniej byly swietne tylko ze drogie
To zdjęcie przedstawia bieżnik opony Uniroyal RainSport1 Świetne oponki, sam będę ujeżdżał już drugi komplet, ale to nie są żadne UHP, tylko europejskie opony z grupy Continentala.
Ostatnio edytowano 25 sty 2009, 22:30 przez Jacekm_, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
kulca napisał(a):jesli 18" to opony 225 40 18 lub 215 45 18, natomiast na 17" 225 45 17 lub 215 45 17?
wszstko ok ale nalezy jeszcze zobaczyc jaki parametr ET na felga i pod to dobrac opony.
Jaksa napisał(a):225/45/18 nic nie obciera ani z tyłu ani z przodu ....
tak ale jak sie nie myle masz ET 55 wiec jest ok u ciebie
w tym watku poruszony zostal temat felg 18' z RX8 one maja ET50 i powiem szczerze zyje tym tematem od jakis 3 miesiecy bo wtedy zakupilem 18' z ReXa przesledzilem forum zza wielkiej wody USA (dzieki uprzejmosci Prezesa Globego) dowiedzialem sie ze tam chlopaki do M6 wstawiaja tez felgi z rexa i to grafitowe, chromowane etc i stawiaja na oponach 225/40r18 lub 215/45r18. pislaem takze do chlopakow z naszego forum schloser ma felgi z rexa w swojej lapis blue ale oponkima 225/45r18 i klepal [jaki?] "parapet" bo obcieralo, enduro ma 18' z rexa i tez klepal ale tu akurat przez to ze jest konkret gleba i reasumujac najlepsze oponki to rozmiar 225/40r18 a producent marka rodzaj bieznika to zalezy od gustu zasobnosci portfela etc opona 215/45r18 tez moze byc ale tu juz trzeba sie liczyc z kosztami bo tylko kilku producentow ma opony w tym rozmiarze.
a tak mowiac o felgach w rozmiarze 20' to moj prezes ma w A6 zalozone takie i oponki co mozna nazwac "nalesniczkami" i nie narzeka duzo jezdzi po miescie jak i trasie i nie narzeka wiec panowie zyczmy sobie szerokosci i gladkosci
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
Moj MPS ma 18 i nie ma stresu , zrobilem autem 10 tys km po kraju jakos nie wyrywa mi z rąk fajery , moze jezdzę po dobrych drogach w Warszawie sporo ulic jest wyremontowanych- fakt..... jedyny minus tak duzej felgi to jej cena i koszt opon....ale gdy sie ma auto za taką kwotę to i te minusy powinny sie niwelowac
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tom napisał(a):a tak mowiac o felgach w rozmiarze 20' to moj prezes ma w A6 zalozone takie i oponki co mozna nazwac "nalesniczkami" i nie narzeka duzo jezdzi po miescie jak i trasie i nie narzeka wiec panowie zyczmy sobie szerokosci i gladkosci
I się nie dziwię – znam osobiście gościa co ma "21" na lato w BMW 7 na moje pytanie czy nie tyra nim- "nieee wszystko super" dalej nie pytałem – a co maja mówić że jest źle ?
Wszystko zależy od oczekiwań, preferencji i czym się jeździło wcześniej
Jaksa napisał(a):nie wyrywa mi z rąk fajery
Jeszcze tego by brakowało !
pozdrawiam
- Od: 14 maja 2008, 18:43
- Posty: 30
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6