słabe hamulce po wymianie klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cstec » 14 sty 2009, 02:29

Mam wrażenie że po ostatniej wymianie klocków hamulce w mojej 6-tce się pogorszyły.
płyn hamulcowy był badany jest ok, klocki podobno zakładane były z wyższej pułki. proszę o pomoc.
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez magicadm » 14 sty 2009, 09:12

cstec napisał(a):pułki

:)

Daj im szansę ułożyć się do starej i porzeźbionej przez stare klocki tarczy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blaster7 » 14 sty 2009, 09:21

Zasada jest taka że jeśli nie wymieniłeś tarcz klocki potrzebuja ok 2tyś km by się dopasować , Odtłuściłeś tarcze przy zakąłdaniu???? .... to też wpływa na początkowe wrażenie ......

Ile zapąłciłeś za klocki to ci powiem jaka Półka

Ja wymeiniłem 2 tyg temu u siebie zapłaciłem w hurtowni Intercars 150 zł po zniżkach było 95 zł i to były najdroższe!!!!! jakie mieli moje wrażenia iż hamują lepiej niż te co były wcześniej a wymieniane były w serwisie....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Enduro » 14 sty 2009, 15:19

musza się one dotrzeć!!!
ale pod warunkiem, że ten co montował klocki,
zrobił to poprawnie i usunął brud, zanieczyszczenia
i wszystko jak trzeba odtłuścił!!!!!!
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 14 sty 2009, 17:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 14 sty 2009, 15:35

Enduro napisał(a):zrobił to poprawnie

Jeśli zrobił jak trzeba, to krótkiej jeździe testowej hamulce powinny być jak żyleta.
O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia,
byłaby to totalna głupota. Ja po wymianie klocków zawsze ewidentnie odczuwałem
poprawę jakości hamowania. Ktoś spieprzył sprawę, niech więc szybko pooprawia.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez cult1 » 14 sty 2009, 16:34

Ja poprę magicadm.
Jeśli na tarczach są już progi a ktoś kto to zakładał nie zdarł brzegów klocka tak by od razu w miarę dobrze działały to będziesz miał wrażenie gorszego hamowania. także spokojnie. Kilka razy gwałtowniej pohamuj a powoli odzyskasz pełną moc hamowania.
Ja wymieniłem u siebie na Ferodo Premiere i tez wymagały kilku hamowań i przejechania pewnego dystansu aż uzyskały pełną moc a zaraz po założeniu zanim się nie dotarły do tarczy hamulce działały przy pierwszym hamowaniu na 20-30%. Ale 3-4 ostre hamowania i 80% już było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez Enduro » 14 sty 2009, 17:56

Myjk napisał(a):O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia,byłaby to totalna głupota.


jesli tarcze pozostały stare a
wymienio tylko klocki na nowe,
to one muszą się dotrzeć do tarczy hamulcowej,
bo one tez ulegają odkształceniom (ścieraniu!) podczas hamowania...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 14 sty 2009, 19:41

Myjk napisał(a):O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia,
byłaby to totalna głupota.

Oj gdybyś choć raz sam wymienił klocki w samochodzie to mógłbyś się podeprzeć doświadczeniem, a nie logiką (zawodną w tym przypadku) :P
Tarcze mogą być nawet zatłuszczone brudnymi paluchami i resztkami smarów.

PS
A wiesz, że producenci hamulców odradzają wymianę kompletu tarcze+ klocki?
Czytałeś o procedurze układania hamulców???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 14 sty 2009, 20:04

magicadm napisał(a):Czytałeś o procedurze układania hamulców???

ale to sucha teoria...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 14 sty 2009, 20:12

Enduro napisał(a):ale to sucha teoria...

ano teoria, bo nikt nie pokusił się na jej zastosowanie i test porównawczy :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 14 sty 2009, 20:32

magicadm napisał(a):
Enduro napisał(a):ale to sucha teoria...

ano teoria, bo nikt nie pokusił się na jej zastosowanie i test porównawczy :)

no bo to wielu coś tam wie,
bo usłyszeli gdzieś...
i choć wiedzą, że ta wiedza jest płytka,
to zarzekają się i informują innych bardzo przekonywująco...
na zasadzie podwórkowej :
"albo to ja jestem *Lato*, albo biorę piłkę i idę do domu..."
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstr » 14 sty 2009, 20:41

Myjk napisał(a):O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia


No Myjku nie poprę Cię teraz :) Zawsze jak zmieniałem klocki/tarcze, to przez pierwsze 10 km była tragedia, przez następne 100 km było nieco gorzej. Po najdalej 100 km wszystko wracało do normy.

To właśnie z logicznego punktu widzenia ma sens. Tarcza idealnie płaska nie jest, a klocek się do niej "dorzeźbił". I teraz nowy musi się te 0,01 mm ściąć i dorzeźbić.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Tom » 14 sty 2009, 21:44

ja wymienialem klocki zalozylem EBC green na przdo i tyl i wymienilem tez plyn na DOT4 i klocki hamuja jak zyleta wkoncu moja Madzia ma męski hamulec hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Jaksa » 14 sty 2009, 22:44

Zasada jest prosta : Gdy zakładamy klocki na stare tarcze zawsze musi sie klocek do tarczy dotrzeć ( jak napisał Grzegorz ) w przypadku M6 no dramatu nie bedzie ale do 30-40 km w jezdzie miejskiej zawsze bedzie ciutke inaczej niz na starych klockach i o tym trzeba pamietac .

P.S. Grzegorz czekam na PW od Ciebie w wiadomej sprawie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cstec » 14 sty 2009, 23:11

Czytałem wasze odpowiedzi na moje pytanie. I może rzeczywiście ten który zmieniał klocki nie odtłuścił tarczy.Co do ceny klocków to niestety nie pamiętam. Na tych klockach przejechałem już ponad 2 tys. km i poprawy nie ma. Wydaje mi się że hamulec jest trochę miększy i łapie niżej, ale to chyba nie przez to że nie odtłuścił tarcz???
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez Enduro » 14 sty 2009, 23:14

cstec napisał(a):Czytałem wasze odpowiedzi na moje pytanie. I może rzeczywiście ten który zmieniał klocki nie odtłuścił tarczy.Co do ceny klocków to niestety nie pamiętam. Na tych klockach przejechałem już ponad 2 tys. km i poprawy nie ma. Wydaje mi się że hamulec jest trochę miększy i łapie niżej, ale to chyba nie przez to że nie odtłuścił tarcz???

wielu fachowców twierdzi,
że zabrudzone klocki hamulcowe smarami, olejami...
nadają się tylko do wymiany!
E.
Ostatnio edytowano 15 sty 2009, 00:07 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 14 sty 2009, 23:47

cstec napisał(a):Wydaje mi się że hamulec jest trochę miększy i łapie niżej, ale to chyba nie przez to że nie odtłuścił tarcz?
Nie, mysle ze problem tkwi w samych zaciskach , przy wymianie klocków nie mozna tam nic popsuć to jest prosta operacja.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cstec » 15 sty 2009, 00:04

A co dokładnie z tymi zaciskami trzeba przeczyścić, wymienić na nowe??
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez Enduro » 15 sty 2009, 00:09

Jaksa napisał(a):...przy wymianie klocków nie mozna tam nic popsuć to jest prosta operacja.

a moża..
bo tzw. druciarze to niekiedy usuwają te blaszki prowadzące..
bo niby po co one tam!
i wtedy jest problem
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 15 sty 2009, 00:42

Enduro napisał(a):a moża..
bo tzw. druciarze to niekiedy usuwają te blaszki prowadzące..

Nieeeee no masz rację <lol> najgorsze pomyłki sa po "szybkich serwisach " tam to jest druciarstwo <lol> klocki wymienione a zacisku nie mozna ruszyc , widac nawet slady uzywania młotka <glupek2>
Piszac
Jaksa napisał(a):przy wymianie klocków nie mozna tam nic popsuć
miałem na mysli doswiadczonego fachowca a nie uczniaka ktory udaje fachowca <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot], Miszellin i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6