słabe hamulce po wymianie klocków
1, 2
Zasada jest taka że jeśli nie wymieniłeś tarcz klocki potrzebuja ok 2tyś km by się dopasować , Odtłuściłeś tarcze przy zakąłdaniu???? .... to też wpływa na początkowe wrażenie ......
Ile zapąłciłeś za klocki to ci powiem jaka Półka
Ja wymeiniłem 2 tyg temu u siebie zapłaciłem w hurtowni Intercars 150 zł po zniżkach było 95 zł i to były najdroższe!!!!! jakie mieli moje wrażenia iż hamują lepiej niż te co były wcześniej a wymieniane były w serwisie....
Ile zapąłciłeś za klocki to ci powiem jaka Półka
Ja wymeiniłem 2 tyg temu u siebie zapłaciłem w hurtowni Intercars 150 zł po zniżkach było 95 zł i to były najdroższe!!!!! jakie mieli moje wrażenia iż hamują lepiej niż te co były wcześniej a wymieniane były w serwisie....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
musza się one dotrzeć!!!
ale pod warunkiem, że ten co montował klocki,
zrobił to poprawnie i usunął brud, zanieczyszczenia
i wszystko jak trzeba odtłuścił!!!!!!
pozdr.
E.
ale pod warunkiem, że ten co montował klocki,
zrobił to poprawnie i usunął brud, zanieczyszczenia
i wszystko jak trzeba odtłuścił!!!!!!
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 14 sty 2009, 17:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):zrobił to poprawnie
Jeśli zrobił jak trzeba, to krótkiej jeździe testowej hamulce powinny być jak żyleta.
O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia,
byłaby to totalna głupota. Ja po wymianie klocków zawsze ewidentnie odczuwałem
poprawę jakości hamowania. Ktoś spieprzył sprawę, niech więc szybko pooprawia.
Pozdor Myjk
Ja poprę magicadm.
Jeśli na tarczach są już progi a ktoś kto to zakładał nie zdarł brzegów klocka tak by od razu w miarę dobrze działały to będziesz miał wrażenie gorszego hamowania. także spokojnie. Kilka razy gwałtowniej pohamuj a powoli odzyskasz pełną moc hamowania.
Ja wymieniłem u siebie na Ferodo Premiere i tez wymagały kilku hamowań i przejechania pewnego dystansu aż uzyskały pełną moc a zaraz po założeniu zanim się nie dotarły do tarczy hamulce działały przy pierwszym hamowaniu na 20-30%. Ale 3-4 ostre hamowania i 80% już było.
Jeśli na tarczach są już progi a ktoś kto to zakładał nie zdarł brzegów klocka tak by od razu w miarę dobrze działały to będziesz miał wrażenie gorszego hamowania. także spokojnie. Kilka razy gwałtowniej pohamuj a powoli odzyskasz pełną moc hamowania.
Ja wymieniłem u siebie na Ferodo Premiere i tez wymagały kilku hamowań i przejechania pewnego dystansu aż uzyskały pełną moc a zaraz po założeniu zanim się nie dotarły do tarczy hamulce działały przy pierwszym hamowaniu na 20-30%. Ale 3-4 ostre hamowania i 80% już było.
Myjk napisał(a):O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia,byłaby to totalna głupota.
jesli tarcze pozostały stare a
wymienio tylko klocki na nowe,
to one muszą się dotrzeć do tarczy hamulcowej,
bo one tez ulegają odkształceniom (ścieraniu!) podczas hamowania...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia,
byłaby to totalna głupota.
Oj gdybyś choć raz sam wymienił klocki w samochodzie to mógłbyś się podeprzeć doświadczeniem, a nie logiką (zawodną w tym przypadku)
Tarcze mogą być nawet zatłuszczone brudnymi paluchami i resztkami smarów.
PS
A wiesz, że producenci hamulców odradzają wymianę kompletu tarcze+ klocki?
Czytałeś o procedurze układania hamulców???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Czytałeś o procedurze układania hamulców???
ale to sucha teoria...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
magicadm napisał(a):Enduro napisał(a):ale to sucha teoria...
ano teoria, bo nikt nie pokusił się na jej zastosowanie i test porównawczy
no bo to wielu coś tam wie,
bo usłyszeli gdzieś...
i choć wiedzą, że ta wiedza jest płytka,
to zarzekają się i informują innych bardzo przekonywująco...
na zasadzie podwórkowej :
"albo to ja jestem *Lato*, albo biorę piłkę i idę do domu..."
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):O żadnym docieraniu nie może być mowy, bo nawet z logicznego punktu widzenia
No Myjku nie poprę Cię teraz
To właśnie z logicznego punktu widzenia ma sens. Tarcza idealnie płaska nie jest, a klocek się do niej "dorzeźbił". I teraz nowy musi się te 0,01 mm ściąć i dorzeźbić.
Grzegorz Strzałkowski
Zasada jest prosta : Gdy zakładamy klocki na stare tarcze zawsze musi sie klocek do tarczy dotrzeć ( jak napisał Grzegorz ) w przypadku M6 no dramatu nie bedzie ale do 30-40 km w jezdzie miejskiej zawsze bedzie ciutke inaczej niz na starych klockach i o tym trzeba pamietac .
P.S. Grzegorz czekam na PW od Ciebie w wiadomej sprawie
P.S. Grzegorz czekam na PW od Ciebie w wiadomej sprawie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czytałem wasze odpowiedzi na moje pytanie. I może rzeczywiście ten który zmieniał klocki nie odtłuścił tarczy.Co do ceny klocków to niestety nie pamiętam. Na tych klockach przejechałem już ponad 2 tys. km i poprawy nie ma. Wydaje mi się że hamulec jest trochę miększy i łapie niżej, ale to chyba nie przez to że nie odtłuścił tarcz???
- Od: 7 paź 2008, 23:57
- Posty: 12
- Skąd: lipnica mała
- Auto: mazda 6 2004 cdti
cstec napisał(a):Czytałem wasze odpowiedzi na moje pytanie. I może rzeczywiście ten który zmieniał klocki nie odtłuścił tarczy.Co do ceny klocków to niestety nie pamiętam. Na tych klockach przejechałem już ponad 2 tys. km i poprawy nie ma. Wydaje mi się że hamulec jest trochę miększy i łapie niżej, ale to chyba nie przez to że nie odtłuścił tarcz???
wielu fachowców twierdzi,
że zabrudzone klocki hamulcowe smarami, olejami...
nadają się tylko do wymiany!
E.
Ostatnio edytowano 15 sty 2009, 00:07 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nie, mysle ze problem tkwi w samych zaciskach , przy wymianie klocków nie mozna tam nic popsuć to jest prosta operacja.cstec napisał(a):Wydaje mi się że hamulec jest trochę miększy i łapie niżej, ale to chyba nie przez to że nie odtłuścił tarcz?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):...przy wymianie klocków nie mozna tam nic popsuć to jest prosta operacja.
a moża..
bo tzw. druciarze to niekiedy usuwają te blaszki prowadzące..
bo niby po co one tam!
i wtedy jest problem
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):a moża..
bo tzw. druciarze to niekiedy usuwają te blaszki prowadzące..
Nieeeee no masz rację



Piszac
miałem na mysli doswiadczonego fachowca a nie uczniaka ktory udaje fachowcaJaksa napisał(a):przy wymianie klocków nie mozna tam nic popsuć

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot], Miszellin i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6