Strona 1 z 2

Korek miski oleju

PostNapisane: 13 sty 2009, 22:37
przez danielzugaj
Witam,

pytanie skierowane do osób wymieniających osobiście w swoich "szóstkach" olej.

Otóż, jaki jest korek miski? Taki jak w nowszych fordach: śruba zintegrowana z uszczelką gumową? Czy standardowa śruba z podkładką miedzianą jako uszczelka (jeśli tak, to jaką średnicę podkładki kupić?)?

Pytam, ponieważ przygotowuję się do wymiany oleju i chiałbym kupić przed spuszczeniem starego ojelu wszystkie elementy eksploatacyjne :)

Pozdrawiuam
danielzugaj

PostNapisane: 14 sty 2009, 00:54
przez Krisek
Jezeli zmieniasz olej sam ... Polecam kupic Drain Valve.

Fumoto or Femco ...

ja osobiscie wole Femco .. skonczy sie problem podkladek i strachu przed nie dokrecona sruba lub uszkodzonym gwintem ...

http://www.drainplug.com/

Obrazek

PostNapisane: 14 sty 2009, 09:26
przez Blaster7
Klucz 19 i nic nie kupuj dokręć i zapomnij o tym...............Kup coś żonie a nie podkładke ;P

PostNapisane: 14 sty 2009, 12:46
przez Jaksa
Blaster7 napisał(a):Klucz 19 i nic nie kupuj dokręć i zapomnij o tym...............Kup coś żonie a nie podkładke

<spoko>

Korek miski olejowej

PostNapisane: 24 paź 2011, 12:40
przez ben.
Gdzie dobrać śrubę/korek spustowy miski olejowej mój delikatnie mówiąc nie nadaje już się a w ASO cena z kosmosu i trzeba czekać.

Re: Korek miski olejowej

PostNapisane: 24 paź 2011, 12:41
przez Grucha
A nie pasuje od EU?

Pozdr

Re: Korek miski olejowej

PostNapisane: 25 paź 2011, 11:24
przez ben.
Możliwe że pasuje tym bardziej że to 2.3
Niestety nie odkręcając nie mogę być pewny.

PostNapisane: 2 wrz 2014, 17:36
przez CLAU
Ktoś ma numer części lub kupował w ASO śrubę/korek od miski olejowej ?

PostNapisane: 2 wrz 2014, 21:04
przez dobrzyn22
CLAU napisał(a):lub kupował w ASO śrubę/korek od miski olejowej ?

potrzebujesz wymiary ??

PostNapisane: 2 wrz 2014, 21:20
przez CLAU
Potrzebuje kupić chyba nową bo za bardzo starą dowaliłem i przy niej się teraz poci. Uszczelka raczej padła.

Re: Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

PostNapisane: 2 wrz 2014, 21:39
przez tadziol
na taśmę teflonową można wkręcić,uszczelniasz gwint i po problemie.

Re: Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

PostNapisane: 3 wrz 2014, 07:29
przez dobrzyn22
więc jeśli chodzi o wymiary miedzianej podkładki korka miski olejowej :

piojan napisał(a):A więc dla potomnych
Parametry (ze strony: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=9B1603):
Średnica wewnętrzna [mm]: 14
średnica zewnętrzna [mm]: 20
Grubość [mm]: 2
W sklepie intercars jako: SAS3130270

PostNapisane: 3 wrz 2014, 09:39
przez CLAU
Nie będę uszczelniał na żadne teflony, takie druciarstwo mnie nie interesuje. Wole kupić nową oryginalną śrubę.

@dobrzyn: tam nie ma żadnej miedzianej uszczelki tak jak w VW. Śruba w Mazdzie jest zintegrowana z uszczelką gumową.

Re: Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

PostNapisane: 3 wrz 2014, 09:56
przez dobrzyn22

Re: Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

PostNapisane: 3 wrz 2014, 10:33
przez tadziol
Obrazek
element 10-404 to śruba/korek spustowy
element 99564-1400 to uszczelka.
dwa osobne elementy

CLAU napisał(a):Śruba w Mazdzie jest zintegrowana z uszczelką gumową.

coś Ci się podrutowało jak widać na powyższym obrazku.
aaaa....uszczelka też jest do kupienia w iparts.

Re: Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

PostNapisane: 3 wrz 2014, 12:27
przez rymko
CLAU jest w ofercie zarówno uszczelka gumowa jak i miedziana.
Cokolwiek założysz będzie ok.
Ja przy każdej wymianie zakładam nową podkładkę miedzianą za 1 pln i jest git :)

PostNapisane: 3 wrz 2014, 13:11
przez CLAU
Znajdę obrazek w wolnej chwili to Wam pokaże, bo macie chyba inne śruby. U mnie guma jest naciągnięta aż na kołnierz sruby i generalnie nie ma opcji aby to zdjąć – guma jest twarda i jakby spasowana razem z kapturem śruby. W innych autach rzeczywiście uszczelki były osobne – czy to gumowe czy miedziane.

Ja mam coś takiego:

Obrazek

Guma zachodzi na kołnierz ale nie da rady tego praktycznie ściągnąć bez uszkodzenia.
3 rózne ASO po vinie potwierdzały, że filtr oleju to puszka a tymczasem ja mam wkład papierowy więc spodziewam się, że śrubę też mogę mieć jakaś dziwną.

PostNapisane: 3 wrz 2014, 13:41
przez tadziol
CLAU napisał(a):3 rózne ASO po vinie potwierdzały, że filtr oleju to puszka a tymczasem ja mam wkład papierowy więc spodziewam się, że śrubę też mogę mieć jakaś dziwną.

ależ proszę bardzo ;) dla tego samego silnika : filtr jako wkład.23-802
więc nie rozumiem problemu śruby :| ,no chyba,że masz wymieniony silnik ?!
Obrazek

PostNapisane: 3 wrz 2014, 13:45
przez Fred.X
CLAU napisał(a):Ja mam coś takiego:
ja mam podobną , tylko z miedzianą uszczelką , dzisiaj widziałem <czarodziej>

PostNapisane: 3 wrz 2014, 14:02
przez CLAU
@ tadziol: nie wiem jak to sprawdziłeś, mi ASO potwierdzało, że powinienem mieć puszkę i kupiłem puszkę Knechta, która teraz leży niepotrzebna w szafie, ale oni sami nie byli pewni. Okazało się, że mam wkład – mi to nie przeszkadza, silnik nie był wymieniany.

Ale śruba tak jak na obrazku, ma scaloną uszczelkę ze sobą, ona jest dosyć płaska i twarda i po 10 latach to nie spodziewam się, aby trzymała jakoś dobrze. Samej gumy pod moją konkretną śrubkę to raczej nie znajdę bo to jest jeden element i wygląda na nierozbieralny bez uszkodzenia.


UPDATE:

znalazłem dziada, jest w intercarsie do kupienia przy Fordzie Maverick, poniżej ładne zdjęcie z InterCarsu:

Obrazek

Może przy wymianie zgubili oryginalną śrubę i dali kiedyś inną. Sam kiedyś utopiłem śrubę z VW w kanale. Albo taka u mnie była od nowości – tak czy siak znalazłem w IC, zamówiłem razem z filtrem i na koniec miesiąca pewnie wymiana przy 188 000km.