I znowu problem z Webastem – wyłącza się, cyka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mariomix » 14 sty 2009, 23:49

więcej info na temat rozbudowy na ogrzewanie postojowe zapraszam na pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez darek303 » 16 sty 2009, 13:41

Czytając wszystkie wypowiedzi. Też miałem problem z webasto nawet próbowałem metodą Blaster7 odpowietrzenia układu niestety nie działa. Zdecydowąłem sie pojechac do serwisu WEBASTO gdzie stwierdzono uszkodzony sztyft żarowy przy palniku ( padł) po podłączeniu innego sztyftu piecyk ruszył. Diagnoza jedna wymiana sztyftu który nie występuje osobno tylko z palnikiem koszt około 950 zł. Postanowiłem kupić uzywany piecyk i wymienic. Powdzenia dla innych uzytkowiników M6 i webasto.
darek303
 

Postprzez shimano89 » 12 sie 2009, 22:30

....witam
Mam problem odnosnie mojego webasta :(
gdy je zalaczam panel klimatronika nie zaskakuje :(
slysze ze pompka wody pracuje :)
pompka paliwa niepompuje paliwa :( na krotko jak podepne to dziala :)
wycigalem bezpieczniki n od webasta o wentylatorow od zegarka i nic :(
po okolo minucie wwszystko sie wylacza
pare razy mialem sytuacjena wyswietlaczu pojawil sie napis< reset stop> i mrugal co to mialo oznaczac hm....
gdy odpowietrzalem uklad wielka trzykawa to czulem wielki opor na popce paliwa czy to tak ma byc?
czy taki zolty kabelek podlaczony do webasta zakonczony kostka powinien byc gdzies podlaczony czy to jest wejscie pod komputer?
wlalem jeszcze do srodka paliwa tez nic nie pomoglo potem wszystko wydmuchalem i dalej nic
juz niemam zadnych pomyslow
moze ktos ma jakas rade dla mnie ;)
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez shimano89 » 13 sie 2009, 09:31

czy pozostaje mi tylko sztyft do sprawdzenia czy jeszcze cos?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez shimano89 » 13 sie 2009, 19:47

hm jest ktos w stanie mi pomoc?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez barth0 » 13 sie 2009, 22:25

Czy w nowych mazdach 2008r. Tez jest webasto, jak to sprawdzic ?
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 09:50
Posty: 28
Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07

Postprzez Lorento » 13 sie 2009, 22:32

barth0 napisał(a):Czy w nowych mazdach 2008r. Tez jest webasto, jak to sprawdzic ?

Nie, [tiiit] nie ma! Odjęli! Wycieli w pi du! Od rocznika modelowego 2008 postanowili nie wsadzać. Kryzys. hahaha
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez barth0 » 13 sie 2009, 22:50

He he ,chyba tak, a moze i dobrze mniej problemu jest dzieki.
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 09:50
Posty: 28
Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07

Postprzez shimano89 » 14 sie 2009, 18:04

mam pytanie odnosnie webasta thermo top z
czy jest tam wentylatorek ktory produkuje powietrze do spalania?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez shimano89 » 15 sie 2009, 08:37

rozbieral ktos webasto?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 27 gru 2009, 14:32

No i wie ktoś co powoduje wyskakiwanie na wyświetlaczu F-- , F oznacza błąd a zamiast -- powinien być podany numer błędu ale jak widze u nikogo niepodaje numeru błędu. Mnie osobiście Webasto trochę zdenerwowało na jesieni,mianowicie jego załączanie się a i tak niegrzanie bo wyskakuje błąd F--, więc wyjąłem bezpiecznik 20A i tak sobie jeździłem aż do ostatnich mrozów, kiedy zaświtało mi w głowie że przy wyjętym bezpieczniku nie będę miał podgrzewania filtra paliwa bo jet chyba pod tym samym bezpiecznikiem, więc bezpiecznik na swoje miejsce wrócił, ale webasto i tak niedziałało, pomyślałem że pewnie jest zablokowany sterowik po trzech nieudanych próbach startu albo padnięty palnik. Jakie było moje zdziwienie gdy po pewnej nocy -15 webasto uruchomiło się automatycznie przy uruchomianiu silnika, no i moja teoria z zablokowanym sterownikiem, lub z uszkodzonym palnikiem, lub zapowietrzonym układem paliwowym upadła, ale to zdarzyło się tylko raz i teraz znowu wyskakuje F-- o co chodzi, gdzie jest błąd, czemu niepokazuje numeru błedu? i jeszcze jedno skąd czerpie powietrze potrzebne do spalania, jest tam jakiś filtr powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez kobyll » 28 gru 2009, 08:10

Sebaaaaaaa7 napisał(a):No i wie ktoś co powoduje wyskakiwanie na wyświetlaczu F-- , F oznacza błąd a zamiast -- powinien być podany numer błędu ale jak widze u nikogo niepodaje numeru błędu. Mnie osobiście Webasto trochę zdenerwowało na jesieni,mianowicie jego załączanie się a i tak niegrzanie bo wyskakuje błąd F--, więc wyjąłem bezpiecznik 20A i tak sobie jeździłem aż do ostatnich mrozów, kiedy zaświtało mi w głowie że przy wyjętym bezpieczniku nie będę miał podgrzewania filtra paliwa bo jet chyba pod tym samym bezpiecznikiem, więc bezpiecznik na swoje miejsce wrócił, ale webasto i tak niedziałało, pomyślałem że pewnie jest zablokowany sterowik po trzech nieudanych próbach startu albo padnięty palnik. Jakie było moje zdziwienie gdy po pewnej nocy -15 webasto uruchomiło się automatycznie przy uruchomianiu silnika, no i moja teoria z zablokowanym sterownikiem, lub z uszkodzonym palnikiem, lub zapowietrzonym układem paliwowym upadła, ale to zdarzyło się tylko raz i teraz znowu wyskakuje F-- o co chodzi, gdzie jest błąd, czemu niepokazuje numeru błedu? i jeszcze jedno skąd czerpie powietrze potrzebne do spalania, jest tam jakiś filtr powietrza?


Najlepiej podłączyć interfejs...na forum elektrody tez pisałeś, są tam znawcy tematu od WEBASTO ale ci nie odpiszą, bo oni na tym zarabiają.
Możesz mieć wiele przyczyn:
– dmuchawa ma zwarcie przy dłuższej pracy i się już kończy
– palnik/sztyft żarowy działa ale już nie za dobrze
– palnik/sztyft żarowy zwiera się z włóknina (masą) i sterownik wykrywa inny opór na nim i wywala błąd
– może uszkodzona sterownik/kaseta sterująca, płytka gdzieś dostała wody.
– komora spalania do czyszczenia, jeżeli masz jeszcze włókninę na która jest nanoszone paliwo
– spadek napięcia na piecyku – słaby akumulator.
– jeżeli Webasto dymiło dobrze jest sprawdzić jak piszesz filtr powietrza i układ wydechowy, czy są nie zapchane...? na zdjęciu zaznaczyłem filtr powietrza, można go usunąć ponieważ powinien być wymieniany co jakiś czas, a tak zapchany tylko przeszkadza w pracy naszego piecyka.

Bez podłączenia interfejsu będzie ci ciężko z naprawą, bo nie wiesz co dokładnie jest przyczyną błędu.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Skwari » 2 sty 2010, 18:25

Czy w tym filtrze który zaznaczyłeś powinien być jakiś materiał filtrujący. Da się zdjąć jego dolną połowę. W starym piecu które kiedyś mi padło nic w środku nie ma. W tym które mam teraz w samochodzie nie wiem czy coś jest czy nie, a aktualnie webasto zaczęło mi kopcić.

pozdrawiam
Skwari
nobody is perfect...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 09:50
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM

Postprzez kobyll » 2 sty 2010, 18:41

Skwari napisał(a):Czy w tym filtrze który zaznaczyłeś powinien być jakiś materiał filtrujący. Da się zdjąć jego dolną połowę. W starym piecu które kiedyś mi padło nic w środku nie ma. W tym które mam teraz w samochodzie nie wiem czy coś jest czy nie, a aktualnie webasto zaczęło mi kopcić.

pozdrawiam
Skwari


Raczej nie, jest po to aby nic do środka nie wleciało.

Webasto zaczyna dymić... może mieć wiele przyczyn, pisałem o tym troszkę wyżej opisz dokładnie twój problem.
Dlaczego padł ci stary piec? Rozbierałeś go i sprawdzałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Skwari » 2 sty 2010, 19:41

w starym pompka nie podawała paliwa – w serwisie stwierdzili że padła elektronika (z tego co wiem nie ma możliwości naprawy) dlatego kupiłem używany piecyk.
Chodził sezon,w tym po uruchomieniu samochód robi zasłonę dymną – diagnoza padnięty palnik.
Zamierzam wyciągnąć palnik ze starego pieca i podmienić zobaczymy jaki będzie efekt.

pozdrawiam
Skwari

Ps. czasem wyskakuje mi też błąd F-- ale to efekt braku paliwa w przewodzie – do tej pory nie znalazłem nieszczelności w układzie.
Czasem myślę że więcej z tym webasto problemów niż pożytku.
nobody is perfect...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 09:50
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 3 sty 2010, 11:21

Czy w tym filtrze który zaznaczyłeś powinien być jakiś materiał filtrujący. Da się zdjąć jego dolną połowę.

U mnie nic tam nie ma, ja zdjąłem na samym dole, taką czarną zaślepkę ale jest ją później ciężko założyć, lepiej przystaw rękę do tego filterka będziesz czuł ciąg powietrza, u mnie ciągnie jak odrzutowiec ale i tak nie grzeje prawdopodobnie mam walnięty palnik a do wymiany jego muszę wyjąć cały piecyk co jest trochę roboty a tego za bardzo mi się nie chce tym bardziej że mrozy teraz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez kobyll » 4 sty 2010, 12:26

Skwari napisał(a):w starym pompka nie podawała paliwa – w serwisie stwierdzili że padła elektronika (z tego co wiem nie ma możliwości naprawy) dlatego kupiłem używany piecyk.
Chodził sezon,w tym po uruchomieniu samochód robi zasłonę dymną – diagnoza padnięty palnik.
Zamierzam wyciągnąć palnik ze starego pieca i podmienić zobaczymy jaki będzie efekt.

Ps. czasem wyskakuje mi też błąd F-- ale to efekt braku paliwa w przewodzie – do tej pory nie znalazłem nieszczelności w układzie.
Czasem myślę że więcej z tym webasto problemów niż pożytku.

Palnik możesz sprawdzić tak:
1. opór na zimnym wynosi 0,5-0,6Ohm-a, jak go podłączysz na 2-3 sekundy opór skacze do 1,2-1,5Ohm-a
2. po podłączeniu do +12V po 3 sekundach (nie dłużej niż 10sekund) powinien się zrobić czerwony na 3/4 długości, potem jakby żółty
3. sprawdzenie dmuchawy podpięcie pod kostkę +12V
4. sprawdzenie pompki wody podpięcie pod kostkę +12V
5. sprawdzenie pompki paliwa to najlepiej tylko jak mamy webasto w samochodzie i odłączamy wężyk od zasilania paliwem który idzie do piecyka i interfejsem załączamy test

Kto stwierdził, że padnięty palnik, serwis? Najlepiej podłączyć interfejs i wszystko możesz sobie sprawdzić. Po wyjęciu piecyka pozostaje tylko wymiana i potwierdzenie, że element nadaje się do wyrzucenia.
Co do błędu F-- na pewno nie jest to brak paliwa w przewodzie, po wyjmowaniu piecyka pod pompowałem na filtrze paliwa (tak żeby pompka była twarda, samochód zapalił od razu) i webasto również działało. Może walnięta pompka...?

Bez interfejsu czasami ciężko sprawdzić co jest do wymiany w webasto. U mnie działało jako dogrzewacz silnika (bo w tym trybie działa do10-20 minut zależnie od temperatury), jako ogrzewanie postojowe wyłączało się z błędem f-- czasami po 10 minutach, czasami po 20 minutach, a czasami działało OK całe 30 minut. Podłączyłem interfejs sprawdziłem komponenty (dmuchawę, pompkę paliwa, świece/sztyft) niby OK, zczytałem błędy i miałem zwarcie obwodu dmuchawy. Wymieniłem i jest do dziś jest OK, po prostu silniczek dmuchawy po 10 minutach już się zacinał. Przy okazji wyczyściłem nagar z komory spalania i sprawdziłem włókninę czy jeszcze jest, oraz resztę pompkę wody (wymieniałem już raz) i zajrzałem do sterownika czy uszczelka dobrze trzyma i nie przepuszcza wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darco112 » 4 sty 2010, 13:21

A gdzie można dostać taki interfejs? Czytałem, że chodzi na jednej linii K, tak więc może można podłączyć zwykły interfejs VAG na usb?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 15:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez kobyll » 4 sty 2010, 15:51

darco112 napisał(a):A gdzie można dostać taki interfejs? Czytałem, że chodzi na jednej linii K, tak więc może można podłączyć zwykły interfejs VAG na usb?

Można pisałem o tym na elektrodzie (tylko trzeba wyprowadzić na kabelkach +12V, GND i K-LINE )...ale ja zrobiłem sobie na max232 i L9637 (miałem takie elementy i nic nie kupowałem), mam również VAG-COM KKL na USB, ale go nie sprawdzałem. Najprostszy interfejs do webasto jest oparty na tranzystorach, mnie on nie działa z przejściówka USB-COM (tworząca wirtualny port COM). Ponieważ nie mam w laptopie portu COM.
Oczywiście nie podłączamy pod gniazdo OBD2, tylko za zegarem w przewód W-BUS albo od razu w kość piecyka PIN1 złącza X1/X14.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 4 sty 2010, 17:46

darco112 jak znajdziesz dobrego fachowca od webasta w okolicach Grodziska to daj znać, ja byłem w Radonicach ale niewiedział gdzie ma się w piąć żeby z diagnozować, w końcu podpiął się odrazu w piecyk ale w pin 2 -nieuzyskał połączenia. Na moją sugestie że słyszałem że za zegarkiem się diagnozuje nie reagował, w tedy jeszcze niewiedziałem że diagnoza jest pod pinem 1, ale on to chyba powinien wiedzieć :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6