I znowu problem z Webastem – wyłącza się, cyka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kobyll » 4 sty 2010, 17:59

Sebaaaaaaa7 napisał(a):darco112 jak znajdziesz dobrego fachowca od webasta w okolicach Grodziska to daj znać, ja byłem w Radonicach ale niewiedział gdzie ma się w piąć żeby z diagnozować, w końcu podpiął się odrazu w piecyk ale w pin 2 -nieuzyskał połączenia. Na moją sugestie że słyszałem że za zegarkiem się diagnozuje nie reagował, w tedy jeszcze niewiedziałem że diagnoza jest pod pinem 1, ale on to chyba powinien wiedzieć :|


To na czym on się znał. W instrukcji programu ma wyraźnie napisane który samochód gdzie się diagnozuje i przez który PIN. Dobrze, że się nie połączył bo wtedy znowu by czekał na wskazówkę jak wyjąc piecyk i jak go naprawić, a na końcu skasował $$$.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darco112 » 4 sty 2010, 18:10

Spróbuję jak znajdę chwilę. W laptopie mam tylko USB, ale interfejs VAG gadał z Passatem, więc tutaj też nie powinno być problemu.
Jak się dobrać do tego pinu w zegarku?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 15:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez kobyll » 4 sty 2010, 18:57

darco112 napisał(a):Jak się dobrać do tego pinu w zegarku?

1. wysuń zegarek
2. odepnij z kostki zegar
3. ja mam 4 kabelki z tyłu
* czerwony +12V
* czarny GND
* brązowy +12V do przekaźnika po załączeniu płomienia
* zielony W-BUS do diagnostyki
4. Wpinamy się w:
* czerwony +12V –> +12V zasilanae naszego VAG-COM KKL
* czarny GND –> GND zasilania naszego VAG-COM KKL
* zielony W-BUS do diagnostyki –> linia K z naszego VAG-COM KKL
5. nie włączamy zapłonu i nie zapalamy samochodu
6. musimy posiać oprogramowanie Webasto ThermoTest
7. Nasz VAG-COM KKL nie może mieć portu większego nić COM2

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darco112 » 4 sty 2010, 20:51

Próbowałem. Niestety nie działa. Nie może się połączyć.
Włączyłem ogrzewanie z guzika i agregat ruszył! Po chwili spod samochodu zaczął wydobywać się dym. Pochodziło ok. minuty, po czym agregat się wyłączył i dym zaczął lecieć pod maską z okolic webasto. I tego dymu było sporo. Przy przy padniętym sztyfcie pojawiłby się dym? Zaprogramowałem zegarek i zobaczę czy zadziała jutro rano.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 15:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez kobyll » 4 sty 2010, 21:36

darco112 napisał(a):Próbowałem. Niestety nie działa. Nie może się połączyć.
Włączyłem ogrzewanie z guzika i agregat ruszył! Po chwili spod samochodu zaczął wydobywać się dym. Pochodziło ok. minuty, po czym agregat się wyłączył i dym zaczął lecieć pod maską z okolic webasto. I tego dymu było sporo. Przy przy padniętym sztyfcie pojawiłby się dym? Zaprogramowałem zegarek i zobaczę czy zadziała jutro rano.

Sprawdzę może w tym tygodniu na moim VAG-COMie KKL i napisze czy działa.
Dym zaczął lecieć nie tyle co z wydechu webasto co z filterka powietrza, ponieważ wyłączyła się dmuchawa i wydobywał się krótsza drogo z komory spalania.
Poczytaj moje posty pisałem juz dlaczego webasto dymi i co może być przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez cezar969 » 7 sty 2010, 09:55

A czy ktoś może wie pod ktory bezpiecznik (przekaźnik) podłączają webasto w szóstce. Szukałam w książce obsługi ale nic nie znalazłem :(
cezar969
 

Postprzez Cymer » 7 sty 2010, 12:34

Witam, ja niestety również nie mogę cieszyc sie działającym Webastem z sterownikiem owalnym ;/ gdy naciskam na przycisk (płomyk) to jedyne co słyszę to jeden tylko CYK i potem cisza, na sterowniku pieknie napisane 30-że przez tyle będzie działać (zgodnie z insturkcją) gaśnie po kilku sekundach i dalej niczym niezmącona CISZA.
Gdy odpalę samochód to po jakiejś chwili się załącza, huczy, cyka (jak ktoś napisał pompa) pachnię świeczką, dymi ogólnie GRA I BUCY ale to tylko wtedy;/ gdy zgaszę samochód jeszcze chwilę huczy a potem znów Webasto spowija cisza Ponurego Żniwiarza
byłem z Webastem w serwisie Webasto w Bydgoszczy to niestety nie udało im sie skomunikować z moim Webastem i stwierdzili że pewnie nie mogą przez oprogramowanie komputera magdaleny i odesłali mnie do ASO ;/ u których jak byłem żeby mi zmienili soft w komputerze (jako akcja serwisowa) to mi powiedzieli ze wszystko jest ok i zadnych błędów "maszyna liczaca" nie podaje <killer> jak dla mnie katastrofa :| <killer>
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 08:11
Posty: 5
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda6 2.0 121KM 2003r. MZR-CD

Postprzez darco112 » 7 sty 2010, 12:50

Przecież Webasto ma swój sterownik, komputer samochodu nie ma tu nic do rzeczy :|. Diagnostykę powinno dać się wykonać nawet na wymontowanym agregacie.
cezar969, Wyciągnij na kilka sekund bezpiecznik 20A oznaczony jako HEATER. Szukaj w skrzynce pod maską, pod pokrywą skrzynki jest opis rozmieszczenia bezpieczników.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 15:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez Cymer » 7 sty 2010, 13:35

No cóz ja tylko napisałem co mi powiedzieli :( przyznam sie że sam już nie wiem co mam z tym zrobic;/ czytałem ze to może byc przez akumulator ale wymieniony na brand new centra-futura i nadal gucio ja sam już nie wiem coż począć, na włączonej klimie naciśniecie płomyczka skutkuje wyłączniem klimy itd wiec wnoszę że chyba ze sterownikiem wszystko ok, zadne błędy mi nie wyskakują żadnego F-- normalnie pokazuje jakby pracowal ale tylko pokazuje ;/
cóż dodać jest piękna, dzika, ale nie jest bez wad jak każda kobieta :)
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 08:11
Posty: 5
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda6 2.0 121KM 2003r. MZR-CD

Postprzez mariomix » 7 sty 2010, 23:22

Cymer napisał(a):Witam, ja niestety również nie mogę cieszyc sie działającym Webastem z sterownikiem owalnym ;/ gdy naciskam na przycisk (płomyk) to jedyne co słyszę to jeden tylko CYK i potem cisza, na sterowniku pieknie napisane 30-że przez tyle będzie działać (zgodnie z insturkcją) gaśnie po kilku sekundach i dalej niczym niezmącona CISZA.
Gdy odpalę samochód to po jakiejś chwili się załącza, huczy, cyka (jak ktoś napisał pompa) pachnię świeczką, dymi ogólnie GRA I BUCY ale to tylko wtedy;/ gdy zgaszę samochód jeszcze chwilę huczy a potem znów Webasto spowija cisza Ponurego Żniwiarza
byłem z Webastem w serwisie Webasto w Bydgoszczy to niestety nie udało im sie skomunikować z moim Webastem i stwierdzili że pewnie nie mogą przez oprogramowanie komputera magdaleny i odesłali mnie do ASO ;/ u których jak byłem żeby mi zmienili soft w komputerze (jako akcja serwisowa) to mi powiedzieli ze wszystko jest ok i zadnych błędów "maszyna liczaca" nie podaje <killer> jak dla mnie katastrofa :| <killer>


z tego co opisujesz sprawa jest prosta: piec webasto jest sprawny bo uruchamia się przy odpaleniu silnika ale jako orzewanie postojowe nie działa. Moja diagnoza: przy właczeniu z timera przycisku z płomieniem powinna się załączyć elektryczna pompka wody, wentylator nadmuchu w kabinie no i piec a że się po chwili piec wyłącza tzn. płaszcz wodny w piecu łapie temp. pow. 75 stopni a czujnik temp. automatycznie wyłącza grzanie. Wniosek: nie działa elektryczna pompka wody, sprawdź właśnie tę pomkę (powinna być na wężu gumowym z silnika do pieca). Przemacałem niejedno webasto w M6 i wiem co mówię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez Cymer » 8 sty 2010, 02:15

mariomix napisał(a):z tego co opisujesz sprawa jest prosta: piec webasto jest sprawny bo uruchamia się przy odpaleniu silnika ale jako orzewanie postojowe nie działa. Moja diagnoza: przy właczeniu z timera przycisku z płomieniem powinna się załączyć elektryczna pompka wody, wentylator nadmuchu w kabinie no i piec
tyle że nie słyszę żeby coś sie uruchamiało ;/ oprócz tego to przeklętego Cyk wciąż jest cisza – żadnego charakterystycznego "huku" pracującego Webasta ;( a głowę miałem już prawie za filtrem i nadal nic nie słyszałem – czy może tak być że on się nagrzeje bezgłośnie i już się wyłączy ??
mariomix napisał(a):Wniosek: nie działa elektryczna pompka wody, sprawdź właśnie tę pomkę (powinna być na wężu gumowym z silnika do pieca).
a jeśli mógłbyś jeszcze mi podpowiedzieć jak ją sprawdzić?? podając napięcie czy zacyka ?? (jak webasto chodzi jako dogrzewacz -po odpaleniu samochodu- to wtedy w samochodzie CYKA rytmicznie a jak sie wcześniej w wątku doczytalem to właśnie to ta pompka cyka – choć teraz to już sam juz nic nie wiem) :(
no nic pozdrawiam nocą i jeszcze dzisiaj sprawdze na włączonym s-ku i na wyłączonym czy coś tam sie kręci czy eee tam
cóż dodać jest piękna, dzika, ale nie jest bez wad jak każda kobieta :)
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 08:11
Posty: 5
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda6 2.0 121KM 2003r. MZR-CD

Postprzez kondziorek3 » 9 sty 2010, 22:13

poczatkowo tez mailem problem z webastem nie włączało sie gdy zaprogramowałem na dana godzine gdy włączałem z palca płomyk to chodzilo bez problemu!jak sie okazało sam doszedlem do tego ze zegar w webasto ma zła godzine i to bylo problemem.po ustawieniu godziny wszystko smiga jak trza:)była różnica 12godzin od prawidlowej.może ktos ma podobne objawy to radze mu sprawdzic godzine
Początkujący
 
Od: 26 maja 2017, 17:52
Posty: 6
Auto: mazda 6

Postprzez mariomix » 18 lut 2010, 23:24

Cymer napisał(a):
mariomix napisał(a):z tego co opisujesz sprawa jest prosta: piec webasto jest sprawny bo uruchamia się przy odpaleniu silnika ale jako orzewanie postojowe nie działa. Moja diagnoza: przy właczeniu z timera przycisku z płomieniem powinna się załączyć elektryczna pompka wody, wentylator nadmuchu w kabinie no i piec
tyle że nie słyszę żeby coś sie uruchamiało ;/ oprócz tego to przeklętego Cyk wciąż jest cisza – żadnego charakterystycznego "huku" pracującego Webasta ;( a głowę miałem już prawie za filtrem i nadal nic nie słyszałem – czy może tak być że on się nagrzeje bezgłośnie i już się wyłączy ??
mariomix napisał(a):Wniosek: nie działa elektryczna pompka wody, sprawdź właśnie tę pomkę (powinna być na wężu gumowym z silnika do pieca).
a jeśli mógłbyś jeszcze mi podpowiedzieć jak ją sprawdzić?? podając napięcie czy zacyka ?? (jak webasto chodzi jako dogrzewacz -po odpaleniu samochodu- to wtedy w samochodzie CYKA rytmicznie a jak sie wcześniej w wątku doczytalem to właśnie to ta pompka cyka – choć teraz to już sam juz nic nie wiem) :(
no nic pozdrawiam nocą i jeszcze dzisiaj sprawdze na włączonym s-ku i na wyłączonym czy coś tam sie kręci czy eee tam

Cyka pompka paliwa a pompka wody ma pracę ciągłą jak ogrzewanie postojowe pracuje, przy pracy webasta jako dogrzewacz silnika elektryczna pompka wody może nieistnieć bo wodę kręci pompa wody z silnika
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez kobyll » 19 lut 2010, 09:28

mariomix napisał(a):
Cymer napisał(a):
mariomix napisał(a):z tego co opisujesz sprawa jest prosta: piec webasto jest sprawny bo uruchamia się przy odpaleniu silnika ale jako orzewanie postojowe nie działa. Moja diagnoza: przy właczeniu z timera przycisku z płomieniem powinna się załączyć elektryczna pompka wody, wentylator nadmuchu w kabinie no i piec
tyle że nie słyszę żeby coś sie uruchamiało ;/ oprócz tego to przeklętego Cyk wciąż jest cisza – żadnego charakterystycznego "huku" pracującego Webasta ;( a głowę miałem już prawie za filtrem i nadal nic nie słyszałem – czy może tak być że on się nagrzeje bezgłośnie i już się wyłączy ??
mariomix napisał(a):Wniosek: nie działa elektryczna pompka wody, sprawdź właśnie tę pomkę (powinna być na wężu gumowym z silnika do pieca).
a jeśli mógłbyś jeszcze mi podpowiedzieć jak ją sprawdzić?? podając napięcie czy zacyka ?? (jak webasto chodzi jako dogrzewacz -po odpaleniu samochodu- to wtedy w samochodzie CYKA rytmicznie a jak sie wcześniej w wątku doczytalem to właśnie to ta pompka cyka – choć teraz to już sam juz nic nie wiem) :(
no nic pozdrawiam nocą i jeszcze dzisiaj sprawdze na włączonym s-ku i na wyłączonym czy coś tam sie kręci czy eee tam

Cyka pompka paliwa a pompka wody ma pracę ciągłą jak ogrzewanie postojowe pracuje, przy pracy webasta jako dogrzewacz silnika elektryczna pompka wody może nieistnieć bo wodę kręci pompa wody z silnika

Sprawa rozwiązana, Cymer był w mojej okolicy i:
– Podłączenie do komputera oraz wykonanie podstawowych testów: pompki paliwa, dmuchawy piecyka, sztyftu żarowego, pompki paliwa, przekaźnika – wszystko OK.
– Pompka wody działa.
– Uszkodzony zegarek – nie miał nic na wyjściu W-BUS, wyjście analogowe +12V było OK. Już go naprawiłem, przerwa w otworze metalizowanym (przejście z warstwy TOP na BUTTON), potem sprawdzony na oscyloskopie już wysyłał ramkę na wyjściu W-BUS tak jak w sprawnym zegarku.
– Druga usterka to czasami wywala bezpiecznik od zasilania dmuchawy gdy załączymy Webasto jako ogrzewanie postojowe. Webasto normalnie będzie działać jako ogrzewanie postojowe tylko nie ma nawiewu, zapalimy samochód nawiew jest OK. Na tą naprawę nie było już niestety czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez krzychp » 14 mar 2010, 12:45

witam, tez mialem problem z webastem , włacza sie i po 3min pojawia sie na wyswietlaczu F--, i dymek z weebasto, JEST PROSTY SPOSOB NA SPRAWDZENIE TEGO, WLACZYC WEBASTO I ZOBACZYC CZY PRZEWODY WODNE SIE NAGRZEWAJA, JEZELI TAK, A cieplo nie idzie to pompka postojowa wody webasto mozna ja kupic od 140zl na alegro i samemu wymienic, ja ja kupile i wszystko dziala, w 80% to tylko ta czesc sie psuje w tych webastach, zaluje ze tak dlugo czekalem i czytalem pierdoly na tych forach, i zima przeleciala, a to byla tylko pompka
krzychp
 

Postprzez krzych » 14 mar 2010, 23:22

Ale cierpliwosc to Ty masz – 1,5 roku siedziales cicho, zeby teraz jeden post walnac o tym jakie to bez sensu siedziec i czytac :D Dobre :D – sorry za OT, ale to chyba post miesiaca, nie umialem sie powstrzymac :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez west86 » 31 paź 2010, 02:19

Witam,

Z moją mazdą przeżyłem już wiele niespodzianek (w zasadzie to chyba wszystkie, łącznie z zatartym silnikiem – podkładki) i ostatnio pojawił się problem z webasto.
Mam problem który najprawdopodobniej już zdiagnozowałem, lecz chciałbym się jeszcze upewnić, bądź, jeśli to możliwe umówić na organoleptyczną diagnostykę u kogoś bardziej świadomego w sprawach webasto mazdy lub posiadającego diagnostykę webasto w okolicach Warszawy.

Ale do rzeczy:
Przebieg załączania webasto:
1. Huczy (wentylator webasto)
2. Cyka (coraz szybciej – pompka)
3. Huczy, ciszej – o częstotliwości coraz większej, najprawdopodobniej jest to piecyk i w tym czasie robi się ciepły – na pewno pobiera olej, gdyż pompka od filtra (guzik) robi się wyraźnie miękka – trzeba cały czas pompować.
4. Po około 1 – 1,5 minuty webasto zaczyna przerywać, potem zwalnia i na sterowniku pokazuje się F, potem F--.
5. Leci biały dym z okolicy filtra powietrza webasto (ale jest cicho)
I teraz najciekawsze:
6. Po 30 s. po odpaleniu silnika (3-5 s) słychać wyraźny stukot, chrobot przez jakieś 2s potem 1- 2 s cicho i znowu kilka razy stuknie i po chrobocze.

Było około 4 st. więc dogrzewanie silnika się włączało, gdy jest w okolicach 10 nie ma tych dźwięków po odpaleniu silnika.

Jestem prawie pewnien, że dogrzewanie działa, bo po 2 km wskazówka temp dochodzi w rejony 70- 80 st. (prawie połowa skali) a dalsza droga (do połowy skali) zajmuje jej kolejne 2 km.
Webasto już resetowałem z 2-3 razy metodą na bezpiecznik.

Próbując uruchomić webasto na rozgrzanym silniku – działa, tj. po jego wyłączeniu i po jakimś czasie uruchomieniu webasto 'jajkiem' słychać piecyk.

Mój typ to pompka wody która działa, lecz niedomaga, lub się blokuje i uruchomienie silnika powoduje jej odblokowanie (chrobot).
Proszę Ciebie o weryfikację tej tezy.
Czy pompkę wody można wymienić nie wydłubując piecyka na zewnątrz?

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc !
Pozdrawiam,
Paweł
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 18:03
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 03', 136 KM MZR-CD

Postprzez Ramirez78 » 31 paź 2010, 21:21

Mam dokladnie to samo, identyczne objawy...
Rozbraja mnie to ze dziala na rozgrzanym silniku, a na zimnym gdy wlasnie powinno (po recznym, albo czasowym odpaleniu z"jajka") to mam tylko kupe dymu z filtra powietrza.
Sam piecyk dziala, bo jak zalaczy sie po odpaleniu silnika to sie nie zatrzymuje i pod autem z wydechu webasta leca spaliny.
Podjechalem ostatnio do mechanika, ktory podpial sie i sprawdzil webasto na kompie – jak do niego podjechalem to juz bylo rozgrzane i jak odpalilem z "jajka" to wszystko smigalo i na kompie wyszlo wszystko OK.
Probowalem sie wpiac samemu we wtyczke od zegarka kablem VAG KKL USB (3 piny tak jak bylo opisane na tym forum) – niestety Webasto Thermo Test nie moze sie polaczyc i nic sam na zimno nie sprawdze.
Wiec tez jestem ciekawy diagnozy, czy to faktycznie pompa wody, czy raczej elektronika...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2010, 00:27
Posty: 12
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD '04

Postprzez west86 » 1 lis 2010, 02:05

Dzisiaj robiłem kolejny test, pompka raczej się nie włącza, gdyż zarówno wąż wejściowy jak i wyjściowy robią się ciepłe. Ten chrobot to przegrzanie webasta – czuć na wężu, widocznie przez bezwladność musi się zagotowywac woda.
Teraz pozostają dwa pytania:
1. Czy można wymienić pompke bez wyjmowania piecyka?
2. Gdzie kupić tą pompke, te sprzedawane na allegro są inne, mają gniazdo zaraz przy pompce. Z mojej wychodzi kabelek i dopiero za jakieś 10 cm jest kostka. Widziałem chyba jedną taka ale cena 300 zł...

Pozdrawiam
Paweł
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 18:03
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 03', 136 KM MZR-CD

Postprzez west86 » 20 lis 2010, 23:35

Wymieniłem pompkę i... działa ! Ale naprawdę trzeba mieć zwinne japońskie rączki.
Piecyka nie wyjmowałem, płynu chłodniczego nie spuszczałem – przydają się korki od wina. Całość zajęła mi około 2h.

Pozdrawiam,
Paweł
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 18:03
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 03', 136 KM MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6