Drgania kierownicy
Czy ja tam widzę 1300-1400 obr/min na 5 biegu ?
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Koła mam raczej dobrze wywazone, ale sprawdze to po weekendzie gdyz nie było mnie w kraju i auto stało przez kilka dni. Na postoju raczej nie ma drgań, podczas jazdy bardzo mocno drga i sciaga do lewej
- Od: 6 sie 2012, 22:03
- Posty: 11
- Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010
Obstawiam, że opony do zmiany, albo wyważenia lub felga. Możliwe, że problem leży gdzieś w przegubie lub na półosi. Jak skręcasz nie słychać pykania w jednym z kół?
-
victovia
Pojechałem na wulkanizacje koła dobrze wyważone i stwierdzili, ze opony tez ok, ale miały juz 6 lat więc postanowiłem kupić nowe i po zmianie na nowe problem zniknął. Wychodzi, iż był to problem opon i nie udolnych pracowników wulkanizacji, którzy zapewniali mnie, że wszystko z kołami jest ok i to napewno nie to
- Od: 6 sie 2012, 22:03
- Posty: 11
- Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010
zagiell napisał(a):Podejrzewam, że opony mogły być dobrze wyważone, ale zrobiły się jakieś baloniki na bieżniku i pewnie ich nie zauważyli, bo prawdopodobnie nawet ich nie oglądali
nieraz nie idzie wypatrzeć nierówności, a wystarczy nieszczęśliwie na bardziej ostry kamień najechać i bach telepie kierownicą. Raz tak już miałem,V>100 = mocne drgania, pomogła przekładka kół z tyłu na przód.
Nieraz bywa tak że opona wygląda ok i przy warzeniu koło idzie prosto a po założeniu koła na auto gdy opona dostanie obciążenia około 400 kg nacisku na jedno koło to wtedy wychodzi że opona jest walnięta np(pękniete druty w środku) czego z zewnątrz wrzyciu się nie zauwarzy.
- Od: 9 lut 2013, 16:12
- Posty: 624 (0/1)
- Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)
Witam, blokuje Ci się któreś z przednich hamulców. Regeneracja zacisków się kłania. Jak znowu zacznie ci bić kierownica, sprawdź felgi. Któraś z nich będzie dużo cieplejsza od drugiej.
Miałem dokładnie to samo, regeneracja zacisków załatwia sprawę.
O ile zaciski się jeszcze nadają.
Pozdrawiam
Miałem dokładnie to samo, regeneracja zacisków załatwia sprawę.
O ile zaciski się jeszcze nadają.
Pozdrawiam
-
Lim
Nie wiem,ale wyglada na to ,ze zaciski to kolejny problem M6.W mojej na chwile obecna regenerowalem 2 zaciski, cena regeneracji wraz z demontazem i montazem 150zł przod i 180zl tyl. A jak u was ceny sie ksztaltuja tej uslugi?
Ostatnio edytowano 25 paź 2013, 19:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
tomekk
Witam,
Mam od niedawna dziwny problem z drganiami na kierownicy. Robiłem ostatnio trasę 350km, w trakcie której drgania wystąpiły 3 czy 4 razy. Są one nieregularne, tzn. bez względu na prędkość, bez względu na jakość drogi (raz wystąpiło na gładkim odcinku autostrady), bez względu czy hamuję, czy przyspieszam czy trzymam na obrotach. Co ciekawe, z tego co pamiętam, to za każdym razem trzęsie kierownicą w ten sposób, że wyszarpuje ją w prawą stronę. Gdy zaczęły się drgania i puściłem kierownicę, to auto zaczęło odbijać w prawo, nawet na łuku drogi lekko przechylonej do lewej strony. Drgania trwają za każdym razem około 20 sekund, po czym ustępują i wszelkie objawy ustają.
Jakieś pomysły co to może być?
Opony raczej wykluczam, bo biłyby bez przerwy.
Półosie też wykluczam, bo też by raczej dawały objawy przez cały czas (Mylę się?).
Czy takie objawy mogą być od wspomagania kierownicy?
Mam od niedawna dziwny problem z drganiami na kierownicy. Robiłem ostatnio trasę 350km, w trakcie której drgania wystąpiły 3 czy 4 razy. Są one nieregularne, tzn. bez względu na prędkość, bez względu na jakość drogi (raz wystąpiło na gładkim odcinku autostrady), bez względu czy hamuję, czy przyspieszam czy trzymam na obrotach. Co ciekawe, z tego co pamiętam, to za każdym razem trzęsie kierownicą w ten sposób, że wyszarpuje ją w prawą stronę. Gdy zaczęły się drgania i puściłem kierownicę, to auto zaczęło odbijać w prawo, nawet na łuku drogi lekko przechylonej do lewej strony. Drgania trwają za każdym razem około 20 sekund, po czym ustępują i wszelkie objawy ustają.
Jakieś pomysły co to może być?
Opony raczej wykluczam, bo biłyby bez przerwy.
Półosie też wykluczam, bo też by raczej dawały objawy przez cały czas (Mylę się?).
Czy takie objawy mogą być od wspomagania kierownicy?
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę.
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Teraz ewidentnie jest coś nie halo. Jechałem autostradą i nagle "włączyło się" owe drganie. Wyglądało to tak, że przy dodawaniu gazu drgania były minimalne, a przy odpuszczeniu gazu szarpało całą kierownicą, że ledwo mogłem ja utrzymać. Najgorzej, że zaczęło tak szarpać na zjeździe. Ledwo skręcałem. Co ciekawe, kierownicą naprawdę mocno szarpało, ale auto jechało po swoim torze. Nie czułem, żeby nim rzucało w rym szarpań. Co to może być?
Nie wiem czy to od tego, ale tydzień temu, gdy zaskoczyła wszystkich zima, wyrzuciło mnie na zakręcie i walnąłem przy około 10km/h w krawężnik przednim kołem od strony pasażera.
Co prawda, drgania zaczęły się już wcześniej, jeszcze przed tym walnięciem, ale od tego czasu, gdy już wystąpią, to są zdecydowanie mocniejsze.
Mam podejrzenia, że to może być przegub wewnętrzny. Jest to możliwe? Można go jakoś bezinwazyjnie sprawdzić, żeby potwierdzić tezę?
Nie wiem czy to od tego, ale tydzień temu, gdy zaskoczyła wszystkich zima, wyrzuciło mnie na zakręcie i walnąłem przy około 10km/h w krawężnik przednim kołem od strony pasażera.
Co prawda, drgania zaczęły się już wcześniej, jeszcze przed tym walnięciem, ale od tego czasu, gdy już wystąpią, to są zdecydowanie mocniejsze.
Mam podejrzenia, że to może być przegub wewnętrzny. Jest to możliwe? Można go jakoś bezinwazyjnie sprawdzić, żeby potwierdzić tezę?
Sprawdź też jakość tarcz czy czasami już nie dobiegł ich żywot. Ja również miałem drgania na kierownicy i winowajcą były tarcze. Po wymianie wszystko ustąpiło. Jednak przyczyn może być wiele, musisz wszystko dokładnie posprawdzać.
Felga o dziwo prosta, nic się jej nie stało. Żadnych pogięć, żadnych pęknięć. Tarcze sprawdzałem bodajże 3 miesiące temu u znajomego mechanika, to mówił, że są w dobrym stanie i nie muszę się na razie o nie martwić. Nie sądzę, żeby coś się zmieniło, zwłaszcza, że ostatnimi czasy wcale dużo nie jeżdżę.
mat3 napisał(a):Felga o dziwo prosta, nic się jej nie stało.
ale sprawdzałeś to na wyważarce czy tylko okiem rzuciłeś ?
przyczyn może być kilka korozja miedzy tarczą hamulcową a piastą albo uszkodzona końcówka zawieszenia .
Jest jeszcze jedna możliwość – stara opona.
U mnie wyważarka kół pokazywała, że wszystko jest ok., ale przy większej prędkości zauważalne było bicie na kierownicy. Byłem dwa razy na wyważeniu kół w różnych firmach, ale pomogła dopiero wymiana opon. Przy drugim wyważaniu zauważyłem, że opona nie była okrągła – ewidentne jajo .
U mnie wyważarka kół pokazywała, że wszystko jest ok., ale przy większej prędkości zauważalne było bicie na kierownicy. Byłem dwa razy na wyważeniu kół w różnych firmach, ale pomogła dopiero wymiana opon. Przy drugim wyważaniu zauważyłem, że opona nie była okrągła – ewidentne jajo .
Ok, dzięki za wskazówki. W wolnej chwili podjadę do mechanika i zobaczę co to może być. Opony i ich wyważenie raczej bym wykluczył, bo w takim wypadku objawy powinny występować nieustannie po osiągnięciu jakiejś prędkości, a w moim przypadku to szarpanie kierownicy występuje raz na jakiś czas, bez względu na prędkość – raz przy 120km/h, raz przy 40km/h.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6