Drgania kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez s4v4g3 » 29 kwi 2013, 12:14

Czy ja tam widzę 1300-1400 obr/min na 5 biegu ? :D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez RychuGda » 3 maja 2013, 13:05

Koła mam raczej dobrze wywazone, ale sprawdze to po weekendzie gdyz nie było mnie w kraju i auto stało przez kilka dni. Na postoju raczej nie ma drgań, podczas jazdy bardzo mocno drga i sciaga do lewej
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 22:03
Posty: 11
Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010

Postprzez victovia » 4 maja 2013, 20:16

Obstawiam, że opony do zmiany, albo wyważenia lub felga. Możliwe, że problem leży gdzieś w przegubie lub na półosi. Jak skręcasz nie słychać pykania w jednym z kół?
victovia
 

Postprzez RychuGda » 10 maja 2013, 19:36

Pojechałem na wulkanizacje koła dobrze wyważone i stwierdzili, ze opony tez ok, ale miały juz 6 lat :) więc postanowiłem kupić nowe i po zmianie na nowe problem zniknął. Wychodzi, iż był to problem opon i nie udolnych pracowników wulkanizacji, którzy zapewniali mnie, że wszystko z kołami jest ok i to napewno nie to
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 22:03
Posty: 11
Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010

Postprzez zagiell » 10 maja 2013, 21:23

Podejrzewam, że opony mogły być dobrze wyważone, ale zrobiły się jakieś baloniki na bieżniku i pewnie ich nie zauważyli, bo prawdopodobnie nawet ich nie oglądali ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zigu18 » 10 maja 2013, 21:43

zagiell napisał(a):Podejrzewam, że opony mogły być dobrze wyważone, ale zrobiły się jakieś baloniki na bieżniku i pewnie ich nie zauważyli, bo prawdopodobnie nawet ich nie oglądali ;)

nieraz nie idzie wypatrzeć nierówności, a wystarczy nieszczęśliwie na bardziej ostry kamień najechać i bach telepie kierownicą. Raz tak już miałem,V>100 = mocne drgania, pomogła przekładka kół z tyłu na przód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez mmarcis4 » 12 maja 2013, 11:17

Nieraz bywa tak że opona wygląda ok i przy warzeniu koło idzie prosto a po założeniu koła na auto gdy opona dostanie obciążenia około 400 kg nacisku na jedno koło to wtedy wychodzi że opona jest walnięta np(pękniete druty w środku) czego z zewnątrz wrzyciu się nie zauwarzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Lim » 25 paź 2013, 07:46

Witam, blokuje Ci się któreś z przednich hamulców. Regeneracja zacisków się kłania. Jak znowu zacznie ci bić kierownica, sprawdź felgi. Któraś z nich będzie dużo cieplejsza od drugiej.
Miałem dokładnie to samo, regeneracja zacisków załatwia sprawę.
O ile zaciski się jeszcze nadają.
Pozdrawiam
Lim
 

Postprzez TOMMI07 » 25 paź 2013, 17:56

Nie wiem,ale wyglada na to ,ze zaciski to kolejny problem M6.W mojej na chwile obecna regenerowalem 2 zaciski, cena regeneracji wraz z demontazem i montazem 150zł przod i 180zl tyl. A jak u was ceny sie ksztaltuja tej uslugi?
Ostatnio edytowano 25 paź 2013, 19:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
tomekk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2012, 13:08
Posty: 127 (0/5)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda6/kombi/1999cm/141KM/2004r./

Postprzez dobrzyn22 » 25 paź 2013, 19:11

Laik2012 napisał(a): wyglada na to ,ze zaciski to kolejny problem M6

zgadza się <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dark_Mat » 24 gru 2016, 17:07

Witam,
Mam od niedawna dziwny problem z drganiami na kierownicy. Robiłem ostatnio trasę 350km, w trakcie której drgania wystąpiły 3 czy 4 razy. Są one nieregularne, tzn. bez względu na prędkość, bez względu na jakość drogi (raz wystąpiło na gładkim odcinku autostrady), bez względu czy hamuję, czy przyspieszam czy trzymam na obrotach. Co ciekawe, z tego co pamiętam, to za każdym razem trzęsie kierownicą w ten sposób, że wyszarpuje ją w prawą stronę. Gdy zaczęły się drgania i puściłem kierownicę, to auto zaczęło odbijać w prawo, nawet na łuku drogi lekko przechylonej do lewej strony. Drgania trwają za każdym razem około 20 sekund, po czym ustępują i wszelkie objawy ustają.
Jakieś pomysły co to może być?
Opony raczej wykluczam, bo biłyby bez przerwy.
Półosie też wykluczam, bo też by raczej dawały objawy przez cały czas (Mylę się?).
Czy takie objawy mogą być od wspomagania kierownicy?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 26 gru 2016, 12:07

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dark_Mat » 11 sty 2017, 03:03

Teraz ewidentnie jest coś nie halo. Jechałem autostradą i nagle "włączyło się" owe drganie. Wyglądało to tak, że przy dodawaniu gazu drgania były minimalne, a przy odpuszczeniu gazu szarpało całą kierownicą, że ledwo mogłem ja utrzymać. Najgorzej, że zaczęło tak szarpać na zjeździe. Ledwo skręcałem. Co ciekawe, kierownicą naprawdę mocno szarpało, ale auto jechało po swoim torze. Nie czułem, żeby nim rzucało w rym szarpań. Co to może być?

Nie wiem czy to od tego, ale tydzień temu, gdy zaskoczyła wszystkich zima, wyrzuciło mnie na zakręcie i walnąłem przy około 10km/h w krawężnik przednim kołem od strony pasażera.
Co prawda, drgania zaczęły się już wcześniej, jeszcze przed tym walnięciem, ale od tego czasu, gdy już wystąpią, to są zdecydowanie mocniejsze.

Mam podejrzenia, że to może być przegub wewnętrzny. Jest to możliwe? Można go jakoś bezinwazyjnie sprawdzić, żeby potwierdzić tezę?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tqr_us » 11 sty 2017, 08:12

Felga cała nie pogieta?
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Mateo_RX » 11 sty 2017, 11:44

Sprawdź też jakość tarcz czy czasami już nie dobiegł ich żywot. Ja również miałem drgania na kierownicy i winowajcą były tarcze. Po wymianie wszystko ustąpiło. Jednak przyczyn może być wiele, musisz wszystko dokładnie posprawdzać.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Dark_Mat » 11 sty 2017, 12:29

Felga o dziwo prosta, nic się jej nie stało. Żadnych pogięć, żadnych pęknięć. Tarcze sprawdzałem bodajże 3 miesiące temu u znajomego mechanika, to mówił, że są w dobrym stanie i nie muszę się na razie o nie martwić. Nie sądzę, żeby coś się zmieniło, zwłaszcza, że ostatnimi czasy wcale dużo nie jeżdżę.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Mateo_RX » 11 sty 2017, 12:50

A nic Ci się nie zablokowalo ?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez MazdaLublin » 11 sty 2017, 12:54

mat3 napisał(a):Felga o dziwo prosta, nic się jej nie stało.


ale sprawdzałeś to na wyważarce czy tylko okiem rzuciłeś ?
przyczyn może być kilka korozja miedzy tarczą hamulcową a piastą albo uszkodzona końcówka zawieszenia .
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez rymko » 11 sty 2017, 13:43

Jest jeszcze jedna możliwość – stara opona.
U mnie wyważarka kół pokazywała, że wszystko jest ok., ale przy większej prędkości zauważalne było bicie na kierownicy. Byłem dwa razy na wyważeniu kół w różnych firmach, ale pomogła dopiero wymiana opon. Przy drugim wyważaniu zauważyłem, że opona nie była okrągła – ewidentne jajo .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Dark_Mat » 11 sty 2017, 20:49

Ok, dzięki za wskazówki. W wolnej chwili podjadę do mechanika i zobaczę co to może być. Opony i ich wyważenie raczej bym wykluczył, bo w takim wypadku objawy powinny występować nieustannie po osiągnięciu jakiejś prędkości, a w moim przypadku to szarpanie kierownicy występuje raz na jakiś czas, bez względu na prędkość – raz przy 120km/h, raz przy 40km/h.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6