Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez DooOminO » 4 lut 2016, 00:36

Paweł 32 twierdzi pan ze te sprzęgła na allegro za 2 tys są po regeneracji z firmy LUK? Śmiałe stwierdzenie szkoda ze nieprawdziwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez DooOminO » 12 mar 2016, 13:38

No i stało się wczoraj zakończył swój żywot wysprzeglik, pedał sprzęgła w podłodze dmumas juz walił nieźle wiec będę musiał zmienić wszystko na raz. Tylko mam dylemat czy wziąć od sprawdzonego sklepu sprzęgło które jest używane z 1000 km później auto miało wypadek czy też dołożyć te 1000 zł i mieć 100% pewności, ktoś kiedyś włożył używane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez smile » 12 mar 2016, 19:10

Nie jeden, ale się już do ponownej awarii nikt nie przyzna... Nowe to nowe. A podczas wypadku sił działające na samochód i masy wirujące są wielokrotnie większe niż podczas normalnej eksploatacji. Skoro się zastanawiasz nad tym, co zrobić, to znaczy że masz kaskę na nowy dwumas ale kusi Cię chęć zaoszczędzenia :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 12 mar 2016, 19:22

Lepsze własne zęby niż proteza :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez DooOminO » 31 mar 2016, 15:38

Zrobiłem tak jak pisaliście kupiłem nowy komplet sprzęgło plus koło dwumasowe za 1950 zł <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez smile » 31 mar 2016, 22:12

I bardzo dobrze. BTW nowe sprzęgło z dwumasem do Pajero 3,2 DID z wymianą ~5000 zł
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez DooOminO » 31 mar 2016, 22:37

Z tym, że dziwi mnie luz jaki ma kolo zamachowe juz przy kupnie, mogę obrócić je w prawo i lewo o jakieś 1cm, wszystko jest nowe <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez marek1033 » 1 kwi 2016, 18:08

Witam
Czy ktoś kupował u tego Pana ?
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 53104.html
Cena jak za komplet LUK-a dość atrakcyjna. Czy nie jest to jakaś podróba ? Można jakoś sprawdzić po numerach części ??
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 10:06
Posty: 10
Auto: MAZDA 6, 2.0 CITD, 2009

Postprzez DooOminO » 1 kwi 2016, 18:44

No bez jaj na allegro weszło teraz z trzech kolesi co mają komplet za 2300 akurat dzień po tym jak sam kupiłem na kur**, co do samych części podroba to raczej nie jest, na innej aukcji koleś ma w podobnej cenie i w porównaniu do mojego dwumasu który zakupiłem numery są trochę inne, wizualnie również się różni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez DooOminO » 19 kwi 2016, 12:03

Sprzęgło zmienione, w końcu się przyjemnie jeździ nic nie telepie ani nie nabija się. Zdaniem mechanika któremu pokazałem stary dwumas mogłem jeszcze na nim jeździć tylko na tarczy sprzęgłowej były już tylko nity :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez DooOminO » 23 kwi 2016, 10:48

Dla wszystkich którzy planują wymiane sprzęgła, sprawdźcie pierwsze wtryskiwacze bo jednak dałem za szybką opinie, poprawił się komfort jazdy tylko dlatego ze nowy dwumas lepiej wszystko tłumi ale autem przy ruszaniu niestety nadal telepie + na zimnym silniku przy ruszaniu nadal stuka. Najprawdopodobniej to wtryski ale jeszcze nie wiem bo nie miałem czasu sprawdzić.

Rada dla wszystkich co chcą mazde 6, KUPUJCIE TYLKO BENZYNE <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez DooOminO » 17 maja 2016, 16:19

Panowie pytanie do posiadaczy silnika RF5C. Wymieniłem sprzęgło lecz nadal mam drgania przy redukcji biegu może inaczej to określę chodzi o trzęsienie w momencie puszczania sprzęgła gdy jedziemy np 60 i wkładamy 2 silnik ma obroty 750 i przy rozpędzaniu go do tych 3000 tyś Telepie co jest odczuwalne w aucie. (Profesjonalnie nazwane "telepanie podczas rozpędzania silnika przez prędkość poruszania się"?:P)Te auta tak mają? Proszę napiszcie, że tak bo inaczej będzie to wskazywało na dwumas <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez adriang » 17 maja 2016, 16:30

Przy 60 wrzucasz 2 bieg i masz 750 obrotów? :| Coś nie bardzo...

Jak przy 60 km/h wrzucisz 5 bieg ( żeby mieć grubo poniżej 1500 obr/min na blacie ) i depniesz gaz w podłogę , to wtedy jak telepie budą w trakcie rozpędzania – to kończy się dwumasa. :D
Sprawne koło dwumasowe tłumi te wszystkie drgania silnika spowodowane "przymuleniem" silnika na za niskich obrotach.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez DooOminO » 17 maja 2016, 18:51

Chodzi o granice kiedy puszczamy sprzęgło z biegiem dwa a na liczniku np te 60 km/h po puszczeniu sprzęgła hamujemy silnikiem bez dodania gazu. Teraz mnie rozumiecie? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tomaszko8 » 24 maja 2016, 00:00

Witam Wszystkich,

Niestety nadeszła chwila, aby napisać o moim problemie z Madzią.
Mam ją od trzech lat i do grudnia zeszłego roku nic się nie działo, ale teraz ..... <płacze>
W grudniu była regeneracja turbiny, w lutym "dziwne" uszkodzenie przewodu elastycznego od zacisku (przewód elastyczny uszkodził osłonę przegubu) – wymieniony przewód i osłona, ale 3 tygodnie temu nastąpiła katastrofa <płacze> – zatarty silnik.
"Przekręcił" na pierwszym korbowodzie (widziałem panewkę – cienka jak papier i to musiało nastąpić).
Po analizach tych wszystkich problemów zdecydowałem się na remont – nie ma coś się spodziewać, że kupi się silnik z przebiegiem 100-150k z takiego rocznika.
To już się "robi", bo kupując słupek też nie wiem co będzie i mogę kupić w podobnym stanie co mam i nie mam pewności, czy nie wyjadę z żoną na zakupy i będzie potrzebny po raz kolejny hol....
Dodam, że teraz robi to mechanik już z "większym i wieloletnim" doświadczeniem, więc mam nadzieję, że Madzia po tym zabiegu jeszcze sobie pohula.
Pozostał jeszcze problem 2M. Mój mechanik powiedział, że to też należy zrobić, a tym bardziej, że było już 2M słychać wcześniej...
szukałem nowego, ale przy obecnej kasie, którą wydam perspektywa 3-3,5k na 2M to już za dużo....
ostatnio dużo czytałem o regeneracjach i raczej na tą opcję się zdecyduję, bo wszyscy odradzają mi "używki".
W związku z tym moje pytanie:
Najwięcej opinii znalazłem na temat 4 firm zajmujących się tym (info głównie z innych forum):
Pod Koszalinem – było sporo opinii negatywnych, ale były też pozytywy
Avanti – też było sporo jak wyżej
2 firmy w Kożuchowie
Jedna – prawie wszystkie negatywne.
Druga – były informacje, że o niebo lepsza.

Nie wiem czemu, ale jakoś ciągnie mnie do Kożuchowa.
Czy ktoś z was miał do czynienia z firmami w Kożuchowie? w szczególnością z "Seją"

Dodam, że na chwilę obecną zamierzam jeszcze trochą swoją Madzią pojeździć, a mój przebieg roczny to ok. 10k.

będę wdzięczny za ewentualne informacje w tym temacie.
tomaszko8
 

Postprzez Damian68 » 24 maja 2016, 17:19

Mam 2M z Kożuchowa w M5 i na razie jeżdżę ponad rok a przebieg około 7000 km więc raczej opiniotwórczy nie będę. Dwumas z Saja. Na temat Avanti słyszałem wiele złych informacji ale jak jest to naprawdę – nie wiem. :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez DooOminO » 31 maja 2016, 19:14

Odpuść sobie regenerowany jeśli robisz taki remont to czy nie lepiej zrobić już to tak jak powinno być i jeździć te minimum 100 000 km bezawaryjnie? Jeśli założysz nowy dwumas to mogę się założyć, że wyciągną go już na złomie. Ja również miałem dylemat między nowym, używanym a sztywnym kołem i wybrały nowy dwumas razem ze sprzęgłem, dociskiem i td dałem 2000 zł. Oczywiście pominąłem to, że w moim przypadku powodem telepania budą były wtryski a nie dwumas który jak się okazało jest w 100% sprawny <glupek2>


@ co do szarpania które opisywałem wyżej, ustało było tak jak mi mówiono czyli wszystko musiało się ułożyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez telek25 » 19 cze 2016, 19:04

Witam, posiadam mazde 5, 2.0Diesla (RF-7J) z 2007r i do wymiany jest sprzęgło i koło dwumasowe ile za tą usługę powinien wziąć mechanik? Skrzynia w 5 łatwo się wyciąga.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Mandey » 20 cze 2016, 11:16

To zależy od podejścia mechanika, czy będzie się szarpał z rozbieraniem zawieszenia, czy wyjmie silnik.
Same części, z tego co pamiętam wychodzą coś ok. 3 500 PLN.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Vernise » 7 wrz 2016, 12:24

Cześć

Ku niczemu się jeszcze nie skłaniam, ale co sądzicie o kupnie/montażu regenerowanego koła dwumasowego za około 650 zł z brakiem limitu kilometrów podczas dwuletniej gwarancji ?

Warto wchodzić w takie rozwiązanie ?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6