Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
Witam, miałem drgania na pedale sprzęgła i dziwne stuki podczas zmiany biegu gdy auto się poruszało, mechanik wymienił 2m i sprzęgło a nie zorientował się że przyczyną było pęknięcie wału korbowego który to wszystko powodował, tak już jest z tymi mechanikami.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Przymierzam się do wymiany sprzęgła i dwumasy. Jednak mam obawy czy bezpiecznie jest kupić poniższy zestaw na Allegro i inne w podobnych cenach:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 32720.html
Według opisu wszystko pięknie, części nowe, numery zgadzają się z katalogowymi itd.
Jednak cena jest stosunkowo niska, biorąc pod uwagę, że inni sprzedawcy mają to nawet w cenach ponad 3300zł.
W Intercars taki zestaw kosztuje około 3800zł i to bez śrub, które kosztują dodatkowe prawie 200zł, a w tym allegrowym komplecie już są. Więc różnica jest znaczna.
Mechanik mówi, że te najtańsze LUKi z Allegro mogą być regenerowane przez nie wiadomo kogo i cholera wie ile wytrzymają.
Co myślicie?
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 32720.html
Według opisu wszystko pięknie, części nowe, numery zgadzają się z katalogowymi itd.
Jednak cena jest stosunkowo niska, biorąc pod uwagę, że inni sprzedawcy mają to nawet w cenach ponad 3300zł.
W Intercars taki zestaw kosztuje około 3800zł i to bez śrub, które kosztują dodatkowe prawie 200zł, a w tym allegrowym komplecie już są. Więc różnica jest znaczna.
Mechanik mówi, że te najtańsze LUKi z Allegro mogą być regenerowane przez nie wiadomo kogo i cholera wie ile wytrzymają.
Co myślicie?
To całkiem dobra cena (stosunkowo oczywiście, bo i tak kupa kasy) biorąc pod uwagę, że niewiele taniej są na Allegro i do końca nie wiadomo z jakiego źródła czy nie regenerowane u Zenka w szopie itp.
Kurde, ja mam 198 tys. przebiegu (na 90% prawdziwy) i już się przymierzam do wymiany dwumasy, a Wy tu pod 300 podchodzicie
Niby nie mam jeszcze typowych objawów w postaci stukania, przy odpalaniu i gaszeniu nic nie słychać, ale podczas jazdy i na wolnych obrotach są dosyć spore wibracje na budzie (poduszki i inne sprawy są OK) więc obstawiamy z mechanikiem dwumasę. Niby jeździć mozna, ale mnie to denerwuje. Poza tym sprzęgło już nie jest już pierwszej świeżości, a wiadomo, że jak robić to całość...
Kurde, ja mam 198 tys. przebiegu (na 90% prawdziwy) i już się przymierzam do wymiany dwumasy, a Wy tu pod 300 podchodzicie
Niby nie mam jeszcze typowych objawów w postaci stukania, przy odpalaniu i gaszeniu nic nie słychać, ale podczas jazdy i na wolnych obrotach są dosyć spore wibracje na budzie (poduszki i inne sprawy są OK) więc obstawiamy z mechanikiem dwumasę. Niby jeździć mozna, ale mnie to denerwuje. Poza tym sprzęgło już nie jest już pierwszej świeżości, a wiadomo, że jak robić to całość...
Ja wczoraj obejrzałem swoje wymontowane.
Masakrycznie było zużyte, głównie wzdłuż osi miało straszny luz.
Aż boje sie pomysleć jakie baty dostał silnik przez te kilka tygodni jeżdżenia z tak rozklekotanym kołem.
Masakrycznie było zużyte, głównie wzdłuż osi miało straszny luz.
Aż boje sie pomysleć jakie baty dostał silnik przez te kilka tygodni jeżdżenia z tak rozklekotanym kołem.
I ja dopisuję się do tych którzy są po wymianie.Moja M6 przywieziona z DE w 2013 z pseudoprzebiegiem 145 kkm. Ktoś kto ściągał z licznika 100 kkm zapomniał mi dać kartę SD na której zapisał brakujące 100 kkm na liczniku . Do prawdy doszedłem miesiąc po zakupie. Nie zamierzam nikogo oszukiwać z przebiegiem mojej M6 i oficjalnie zawsze dodaję 100 kkm we wszystkich informacjach na forum. Więc i tym razem wymieniona dwumasa,kompletne sprzęgło (niepotrzebnie o tym za chwilę) i 8 nowych śrub mocujących dwumasę za cenę 2400 zł wszystko LUK przy przebiegu 360 kkm.
Co do sprzęgła to niepotrzebnie ponieważ było wymienione w 2014 r na kompletnie nowe bez dwumasy i też cały komplet sprzęgła LUK ponieważ wtedy dwumasa sprawowała się bardzo dobrze.Teraz kiedy padła to mechanik mówi że jak mogę to żebym kupił cały komplet ze sprzęgłem bo nie chciałby za jakiś czas robić mi usługi reklamacji.Nie wziął pod uwagę jednej istotnej sprawy – że moje auto pokonuje km w 90% w trybie autostradowym. I tym sposobem wymienił mi bardzo dobre sprzęgło na nowe które przyszło w kartonie z dwumasą.
Podsumowując Mazda na tle grupy VAG i nie tylko wypada dużo lepiej w wytrzymałości elementów przenoszenia napędu o czym świadczą nasze przebiegi.
Co do sprzęgła to niepotrzebnie ponieważ było wymienione w 2014 r na kompletnie nowe bez dwumasy i też cały komplet sprzęgła LUK ponieważ wtedy dwumasa sprawowała się bardzo dobrze.Teraz kiedy padła to mechanik mówi że jak mogę to żebym kupił cały komplet ze sprzęgłem bo nie chciałby za jakiś czas robić mi usługi reklamacji.Nie wziął pod uwagę jednej istotnej sprawy – że moje auto pokonuje km w 90% w trybie autostradowym. I tym sposobem wymienił mi bardzo dobre sprzęgło na nowe które przyszło w kartonie z dwumasą.
Podsumowując Mazda na tle grupy VAG i nie tylko wypada dużo lepiej w wytrzymałości elementów przenoszenia napędu o czym świadczą nasze przebiegi.
Po wielu bojach nie polecam serwisu regeneracji dwumasy z Łodzi na ul Narutowicza... (Poprzedni właściciel korzystał z ich usług)
Koledzy, ktos może pochwalić się, jak działa auto z założonym jednomasem po pewnym czasie? Nie ma to negatywnego wpływu na inne podzespoły samochodu?
Waham się ciężko między 2M, a 1M – a oprócz pochwalenia się wymiana na 1M, nikt nie chwali się co po roku i td...
Czekam na wskazówki, pozdrowiona!
Koledzy, ktos może pochwalić się, jak działa auto z założonym jednomasem po pewnym czasie? Nie ma to negatywnego wpływu na inne podzespoły samochodu?
Waham się ciężko między 2M, a 1M – a oprócz pochwalenia się wymiana na 1M, nikt nie chwali się co po roku i td...
Czekam na wskazówki, pozdrowiona!
-
Wojtorb
Trafiłem na to wcześniej, ale nie ma tam odpowiedzi nt gotowego zestawu, i osób z 1M wypowiada się stosunkowo mało, pytanie wkleje i tam, ale może tutaj ktoś się wypowie
-
Wojtorb
Jeżeli chcesz mieć wał korbowy silnika w stanie jednego elementu to zalecam koło 2M a jeżeli bardziej wolisz go w wersji puzzle to koło 1M jest ideałem do zaspokojenia takich potrzeb. Musisz wiedzieć że każde szybsze puszczenie sprzęgła przy 1M powoduje uderzenia w wał korbowy dlatego u jednych 2M jest do wymiany po 150 kkm a u innych po 250 i więcej kkm.Jeżeli nie byłoby tych uderzeń to 2M jest wieczne i zamontowane na stałe do wału.Jedna rada dla wszystkich posiadaczy klekotów z 2M – uruchamianie i gaszenie silnika bez względu na jego temperaturę zawsze z wciśniętym pedałem sprzęgła.Mało kto zdaje sobie sprawę o jaki czas taką prostą czynnością wydłuża sobie żywotność koła 2M.
Jaki przebieg zrobiłeś za te 1,5 roku
To porównywalny z moim w tym samym czasie. Rozklekotane 2M na pewno jest groźniejsze niż nowe 1M ale jakoś nie mam przekonania do tezy że 1M z tarczą posiadającą tłumik drgań w równym stopniu tłumi wszystkie drgania przenoszone z silnika co nowe 2M chociażby z firmy LUK, bo gdyby tak miało być to Japki na pewno poszli by w tym kierunku kontynuując dalej dzieło z Mazdy 626. Niestety tak się nie stało i jest jakiś powód zastosowania w dieslu z common rail 2M. Nie twierdzę jednak również że Twoja modyfikacja jest czymś złym pod warunkiem zmiany techniki używania pedału sprzęgła i wyrównywania obrotów silnika przy zmianie biegów auta będącego w ruchu. Patrząc na Twój przebieg od wymiany na 1M stwierdzam że nowe nawyki opanowałeś do perfekcji i tak trzymaj. Nie każdemu się to udaje. A przy okazji zapytam czy masz odczucie większej zrywności auta względem 2M (mam na myśli szybsze przekazanie mocy silnika na koła)?
Z logiki wychodzi że tak by musiało być dlatego byłem ciekawy czy w praktyce też jest to odczuwalne. Dzięki za info.
Panowie, w RF7J nie ma alternatywy jeśli chodzi o jednomas, trzeba pakować dwumas? Nie da się nic sklecić z dostępnych na rynku części, aby pozbyć się owego elementu ?
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6