Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez telek25 » 17 wrz 2016, 11:16

Witam, miałem drgania na pedale sprzęgła i dziwne stuki podczas zmiany biegu gdy auto się poruszało, mechanik wymienił 2m i sprzęgło a nie zorientował się że przyczyną było pęknięcie wału korbowego który to wszystko powodował, tak już jest z tymi mechanikami.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Janusz626 » 17 wrz 2016, 20:20

Przykre ale czasami prawdziwe :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez drypaul » 24 wrz 2016, 12:50

Przymierzam się do wymiany sprzęgła i dwumasy. Jednak mam obawy czy bezpiecznie jest kupić poniższy zestaw na Allegro i inne w podobnych cenach:

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 32720.html

Według opisu wszystko pięknie, części nowe, numery zgadzają się z katalogowymi itd.
Jednak cena jest stosunkowo niska, biorąc pod uwagę, że inni sprzedawcy mają to nawet w cenach ponad 3300zł.

W Intercars taki zestaw kosztuje około 3800zł i to bez śrub, które kosztują dodatkowe prawie 200zł, a w tym allegrowym komplecie już są. Więc różnica jest znaczna.

Mechanik mówi, że te najtańsze LUKi z Allegro mogą być regenerowane przez nie wiadomo kogo i cholera wie ile wytrzymają.

Co myślicie? <co?>
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez pawelsz » 2 lis 2016, 12:40

no i w końcu padło koło...
Przebieg 272 tyś.
Zakupiłem ori OE w mazparts, załozone i chodzi jak bajeczka,
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez m@riusz39 » 2 lis 2016, 13:54

"pawelsz" Ile dałeś?
Mi już nabiło 250 tysięcy i też się przymierzam do wymiany, tylko wolę wcześniej odłożyć kasę ;) niż później płakać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez pawelsz » 2 lis 2016, 17:26

2700 za komplet ze sprzęgłem i łozyskiem
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez drypaul » 2 lis 2016, 17:40

To całkiem dobra cena (stosunkowo oczywiście, bo i tak kupa kasy) biorąc pod uwagę, że niewiele taniej są na Allegro i do końca nie wiadomo z jakiego źródła czy nie regenerowane u Zenka w szopie itp.

Kurde, ja mam 198 tys. przebiegu (na 90% prawdziwy) i już się przymierzam do wymiany dwumasy, a Wy tu pod 300 podchodzicie :)
Niby nie mam jeszcze typowych objawów w postaci stukania, przy odpalaniu i gaszeniu nic nie słychać, ale podczas jazdy i na wolnych obrotach są dosyć spore wibracje na budzie (poduszki i inne sprawy są OK) więc obstawiamy z mechanikiem dwumasę. Niby jeździć mozna, ale mnie to denerwuje. Poza tym sprzęgło już nie jest już pierwszej świeżości, a wiadomo, że jak robić to całość...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez pawelsz » 3 lis 2016, 12:20

Ja wczoraj obejrzałem swoje wymontowane.
Masakrycznie było zużyte, głównie wzdłuż osi miało straszny luz.
Aż boje sie pomysleć jakie baty dostał silnik przez te kilka tygodni jeżdżenia z tak rozklekotanym kołem.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez MIRAS M6 » 20 lis 2016, 18:33

I ja dopisuję się do tych którzy są po wymianie.Moja M6 przywieziona z DE w 2013 z pseudoprzebiegiem 145 kkm. Ktoś kto ściągał z licznika 100 kkm zapomniał mi dać kartę SD na której zapisał brakujące 100 kkm na liczniku hahaha hahaha hahaha. Do prawdy doszedłem miesiąc po zakupie. Nie zamierzam nikogo oszukiwać z przebiegiem mojej M6 i oficjalnie zawsze dodaję 100 kkm we wszystkich informacjach na forum. Więc i tym razem wymieniona dwumasa,kompletne sprzęgło (niepotrzebnie o tym za chwilę) i 8 nowych śrub mocujących dwumasę za cenę 2400 zł wszystko LUK przy przebiegu 360 kkm.
Co do sprzęgła to niepotrzebnie ponieważ było wymienione w 2014 r na kompletnie nowe bez dwumasy i też cały komplet sprzęgła LUK ponieważ wtedy dwumasa sprawowała się bardzo dobrze.Teraz kiedy padła to mechanik mówi że jak mogę to żebym kupił cały komplet ze sprzęgłem bo nie chciałby za jakiś czas robić mi usługi reklamacji.Nie wziął pod uwagę jednej istotnej sprawy – że moje auto pokonuje km w 90% w trybie autostradowym. I tym sposobem wymienił mi bardzo dobre sprzęgło na nowe które przyszło w kartonie z dwumasą.
Podsumowując Mazda na tle grupy VAG i nie tylko wypada dużo lepiej w wytrzymałości elementów przenoszenia napędu o czym świadczą nasze przebiegi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Wojtorb » 21 lis 2016, 19:02

Po wielu bojach nie polecam serwisu regeneracji dwumasy z Łodzi na ul Narutowicza... (Poprzedni właściciel korzystał z ich usług)
Koledzy, ktos może pochwalić się, jak działa auto z założonym jednomasem po pewnym czasie? Nie ma to negatywnego wpływu na inne podzespoły samochodu?
Waham się ciężko między 2M, a 1M – a oprócz pochwalenia się wymiana na 1M, nikt nie chwali się co po roku i td...
Czekam na wskazówki, pozdrowiona! :)
Wojtorb
 

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2016, 19:04

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtorb » 21 lis 2016, 19:22

Trafiłem na to wcześniej, ale nie ma tam odpowiedzi nt gotowego zestawu, i osób z 1M wypowiada się stosunkowo mało, pytanie wkleje i tam, ale może tutaj ktoś się wypowie ;)
Wojtorb
 

Postprzez MIRAS M6 » 21 lis 2016, 23:26

Jeżeli chcesz mieć wał korbowy silnika w stanie jednego elementu to zalecam koło 2M a jeżeli bardziej wolisz go w wersji puzzle to koło 1M jest ideałem do zaspokojenia takich potrzeb. Musisz wiedzieć że każde szybsze puszczenie sprzęgła przy 1M powoduje uderzenia w wał korbowy dlatego u jednych 2M jest do wymiany po 150 kkm a u innych po 250 i więcej kkm.Jeżeli nie byłoby tych uderzeń to 2M jest wieczne i zamontowane na stałe do wału.Jedna rada dla wszystkich posiadaczy klekotów z 2M – uruchamianie i gaszenie silnika bez względu na jego temperaturę zawsze z wciśniętym pedałem sprzęgła.Mało kto zdaje sobie sprawę o jaki czas taką prostą czynnością wydłuża sobie żywotność koła 2M.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez arekpol84 » 27 lis 2016, 15:58

jestem 1,5 roku po wymianie na jednomase valeo. w kość to daje koło dwumasowe pod koniec swojego żywota i jeszcze jedno jak dmumasa to nie luka
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Postprzez MIRAS M6 » 27 lis 2016, 19:28

Jaki przebieg zrobiłeś za te 1,5 roku ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez arekpol84 » 28 lis 2016, 15:55

prawie 60 tyś
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Postprzez MIRAS M6 » 29 lis 2016, 00:24

To porównywalny z moim w tym samym czasie. Rozklekotane 2M na pewno jest groźniejsze niż nowe 1M ale jakoś nie mam przekonania do tezy że 1M z tarczą posiadającą tłumik drgań w równym stopniu tłumi wszystkie drgania przenoszone z silnika co nowe 2M chociażby z firmy LUK, bo gdyby tak miało być to Japki na pewno poszli by w tym kierunku kontynuując dalej dzieło z Mazdy 626. Niestety tak się nie stało i jest jakiś powód zastosowania w dieslu z common rail 2M. Nie twierdzę jednak również że Twoja modyfikacja jest czymś złym pod warunkiem zmiany techniki używania pedału sprzęgła i wyrównywania obrotów silnika przy zmianie biegów auta będącego w ruchu. Patrząc na Twój przebieg od wymiany na 1M stwierdzam że nowe nawyki opanowałeś do perfekcji i tak trzymaj. Nie każdemu się to udaje. A przy okazji zapytam czy masz odczucie większej zrywności auta względem 2M (mam na myśli szybsze przekazanie mocy silnika na koła)?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez arekpol84 » 29 lis 2016, 17:46

oczywiście , że 2M jest lepszym rozwiązaniem od 1 M, czy zrywniejsza ? takie mam odczucia ale czy tak jest naprawdę nie wiem.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Postprzez MIRAS M6 » 29 lis 2016, 22:40

Z logiki wychodzi że tak by musiało być dlatego byłem ciekawy czy w praktyce też jest to odczuwalne. Dzięki za info.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Iktorn92 » 19 lut 2017, 20:56

Panowie, w RF7J nie ma alternatywy jeśli chodzi o jednomas, trzeba pakować dwumas? Nie da się nic sklecić z dostępnych na rynku części, aby pozbyć się owego elementu ? :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6