Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez mariusz13 » 15 kwi 2017, 14:18

U mnie mechanik już rwie włosy z głowy. Mazda ma przejechane 240.000 km, wymiana 2 masy Exedy+sprzegło LUK) była przy przebiegu 200.000 km. Po wymianie drgania zmalały ale nie ustały całkowicie. Przed wymianą inny mechanik wymienił jeszcze poduszkę pod silnikiem na jakąś tanią. Teraz mazda stoi 3 tydzień. Mechanik zdemontował 2 masę i sprzęgło. Tarcza była założona odwrotnie i jest przypalona w górnej i dolnej części, podobnie 2 masa. Przemierzył wychylenia 2 masy- dopuszczalne. Po zamontowaniu bez zmiany nadal cały samochód "wibruje". Śruby mocujące 2 masę mają spiłowane łebki- podobno tak robią niektórzy mechanicy. Może miał ktoś podobne przypadłości?
mariusz13
 

Postprzez kubsztyk » 15 kwi 2017, 20:02

Nie, mechanicy nie spiłowują łebków śrub od dwumasy. To koło zamachowe samo je przyszlifowuje jak ma już za duże luzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez mariusz13 » 15 kwi 2017, 22:22

Myślisz że po 40 tys. znów padła dwumasa?Jeszcze jedna sprawa mi uciekła, pedał sprzęgła jest wysoko jakby sprzęgło się kończyło. Po zamontowaniu było ok. Może kwestia odwrotnego założenia?
mariusz13
 

Postprzez pawelsz » 25 kwi 2017, 21:14

U mnie też po wymianie 2 masa drgania całkowicie nie zniknęły
Ale ja podejrzewam u Siebie niestety wtryski
A u Ciebie przy 240k już mogą się sypać
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez DooOminO » 3 maja 2017, 16:10

Przy tym przebiegu to się one dopiero dotarły ;P Nie oszukujmy się sprzęgło i wtryski nie pada przy przebiegu 130-200 tyś tylko dopiero koło 300-400 tyś km sam miałem mazde z 2004 "zadbaną" na liczniku 210 tys a jak się okazało miała prawie dwa razy tyle – 390 tys km :)


Ps. 240 tys km przebiegu to mam w Mitsubishi z 2009 roku (diesel) i nie mam pewności, że ktoś czegoś nie kręcił :E
Ostatnio edytowano 3 maja 2017, 17:44 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez drypaul » 24 maja 2017, 22:55

Jak pisałem wcześniej, u mnie po wymianie sprzęgła i 2M (4 miesiące temu) wibracje nie zniknęły. Ostatnio zaobserwowałem, że wygląda to tak:
Jak wyjeżdżam po całonocnym postoju to samochód jest głośniejszy, bardziej wibrujący, jakby miał mniej mocy (chociaż to może tylko takie odczucie, bo jest głośniejszy). Jadę jakieś 15-20km i wychodzę na 30-40 minut. Wracam, odpalam i już jest wszystko ok, samochód jest cichszy, jedzie gładko, bez wibracji i tak już jest w zasadzie do końca dnia, nawet jak w między czasie go zostawiam na godzinę czy dwie.

I następnego ranka znowu to samo, pierwsza trochę dłuższa jazda (minimum te 15km) do postoju jest wibrująca i głośniejsza. Jak przejadę 2-3km, zgaszę i niedługo odpalę to wibracje są nadal, muszę przejechać więcej i zostawić go na co najmniej 20-30 minut.

Samochód trzymam w garażu podziemnym gdzie nawet zimą jest stosunkowo ciepło, a teraz na wiosnę tym bardziej, więc silnik nie jest aż tak zimny po nocnym postoju jakby stał na dworze.

Możliwe, że to wtryski? <co?>
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez tomurro » 13 cze 2017, 12:32

Pierwsza wymiana dwumasy przy 270tys. Regenerowana z AVANTI wytrzymała jakieś 70-80tys. SZACUN jak dla mnie. Dlatego też ponowna wymiana po jakichś 15tys. znowu w AVANTI (straszne szarpanie, mega wibracje). Kolejny raz wymieniam teraz (wsadzam z Kożuchowa). Będzie porównanie. W plecy z kasą za montaż ponowny :( Choć sam chyba sobie winien człowiek bo trzeba było brać nowe a nie teraz narzekać :) <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 19:01
Posty: 15
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003

Postprzez pawelsz » 13 cze 2017, 17:00

w 85-95k km wymienileś 2 razy koło + 2 razy robocizna
Chyba nowe wychodzi podobnie a jednak wytrzymuje dużo dłuzej.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2017, 06:32

Nowe niekoniecznie wytrzymuje dłużej. Takie czasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez przemex157 » 25 lip 2017, 23:47

Witam, pomóżcie Panowie zdiagnozować. Mam Mazde 6 z 2009r z silnikiem 2.2 MZR-CD 185KM i od jakiegoś tygodnia zaczął znacznie głośniej chodzić przy dodawaniu i upuszczaniu gazu. Dźwięk jest taki głuchy, z początku nawet myślalem że to jakaś nieszczelnosc rury wydechowej ale są cale. Dodam iż nie czuć żadnych drgań karoserii, drzwi przy pełnym otwarciu nie wibruja w ogóle. Przy lekkim naciśnięciu sprzęgła czuje delikatne drgania ale czy to mogłoby być oznaką dwumasy? Nikt bowiem nigdzie nie pisze o innym dźwięku. Początkowo też myślałem że to poduszka silnika – wymieniłem bo już ciekł z niej olej ale to nic zupełnie nie wyeliminowało tych dźwięków.
przemex157
 

Postprzez Intruz » 7 mar 2019, 00:43

Koledzy,

a co sądzicie o sztywnym kole marki Japan Line?
Auto już leciwe i zardzewiałe. Nie zrobi więcej niż 20tyś. km. Nie ma sensu inwestować w nowy LUK, a regenerowanego się boje. Znalazłem komplet ze sztywnym kołem (nowy) Japan Line za mniej niż 1400.

Co myślicie? Miał ktoś jakieś doświadczenia z marką Japan Line ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez leonv1000 » 7 mar 2019, 08:03

Witam. Regeneracja Moto rege nad morzem. 100% ok, cena też super
Początkujący
 
Od: 31 sie 2017, 17:01
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 5 Top ,2006, 143 KM , 2.0

Postprzez Intruz » 15 mar 2019, 15:31

Właśnie jestem po montażu zestawu regenerowanego z AVANTI.

Uproszczona relacja dla potomnych pod linkiem: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=201168

Narazie efekty jak najbardziej pozytywne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6