Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
Panowie Mazda 6 2004 136km 200 000 przebieg
Objawy :
Drży lewarek na 5 biegu
Trochę trzęsie autem na jałowym biegu po dodaniu gazu do około 1000 obrotów ustępuje
Pedał sprzęgła drga
Tkanie podczas nazdy obroty 1000-1800
Przy wciskaniu sprzęgła w trakcie jazdy słychać chropotanie, podczas wciskania słychać coś z okolicy skrzyni. Łożysko wyciskowe? .
Telepanie autem podczas ruszania. najdziwniejsze jest to, że objawy raz są dość mocno wyczuwalne np pedał sprzęgła wali w nogę a innym razem czuć tylko delikatnie "pukanie"
Kolo dwumasowego? Jeśli tak to czy przemęcze to jeszcze do wiosny bo jak naczytalem się o padającym wale to odechciało mi się juz jeździć tym autem w takim stanie ;D
Objawy :
Drży lewarek na 5 biegu
Trochę trzęsie autem na jałowym biegu po dodaniu gazu do około 1000 obrotów ustępuje
Pedał sprzęgła drga
Tkanie podczas nazdy obroty 1000-1800
Przy wciskaniu sprzęgła w trakcie jazdy słychać chropotanie, podczas wciskania słychać coś z okolicy skrzyni. Łożysko wyciskowe? .
Telepanie autem podczas ruszania. najdziwniejsze jest to, że objawy raz są dość mocno wyczuwalne np pedał sprzęgła wali w nogę a innym razem czuć tylko delikatnie "pukanie"
Kolo dwumasowego? Jeśli tak to czy przemęcze to jeszcze do wiosny bo jak naczytalem się o padającym wale to odechciało mi się juz jeździć tym autem w takim stanie ;D
Mam przejechane 180kkm i dwumasa zaczyna stukać przy zapalaniu na zimnym. Nie mam pozostałych Twoich objawów ale już gromadzę części do wymiany.
Oczywiście zakładam używane koło 1M (z rozpędu kupiłem dwa Y1 i RF2A – oba kompatybilne).
Twoje koło, oprócz połamanych sprężyn, ma zużyte prowadnice. Powstały luz promieniowy wywołuje wibracje, które niszczą ostatnią panewkę i mogą ukręcić czop czwartego korbowodu. Nie czujesz ich przy większych prędkościach obrotowych bo wyłapują je poduszki ale naprężenia wału są ogromne.
Osobiście odradzam jazdę samochodem w takim stanie.
Oczywiście zakładam używane koło 1M (z rozpędu kupiłem dwa Y1 i RF2A – oba kompatybilne).
Twoje koło, oprócz połamanych sprężyn, ma zużyte prowadnice. Powstały luz promieniowy wywołuje wibracje, które niszczą ostatnią panewkę i mogą ukręcić czop czwartego korbowodu. Nie czujesz ich przy większych prędkościach obrotowych bo wyłapują je poduszki ale naprężenia wału są ogromne.
Osobiście odradzam jazdę samochodem w takim stanie.
kurcze to słabo bo jedyny mechanik w mojej okolicy który naprawdę zna się na rzeczy to stary Pan który nie ma ogrzewanego warsztatu, myślałem ze przemęcze to do wiosny. Co do wibracji częściej występują na ciepłym silniku, na zimnym jest ok, co do sprężyn wiedziałem ze będą zużyte ale żeby już od razu popękane? Źle to wygląda a zaraz po kupnie auta ciężko wyciągnąć 3 tys z kieszeni :o
Edit zapomniałem spytać czyli przy zmianie sprzęgła wypada zajrzeć do środka silnika?
Edit zapomniałem spytać czyli przy zmianie sprzęgła wypada zajrzeć do środka silnika?
Witam koło dwumasowe do mazdy 6 2.0 136 km jaki komplet kupic LUK czy SACHS ? zaznacze , że mam regenerowane firmy sachs w aucie czyli możliwe że te było na pierwszy montaż u mnie ?
A czytałem ,że w sumie jak zamówie sachs komplet to i tak będzie luka w kartonie bo sachs nie robi kompletów a razem niby współpracują
Witam. Panowie. Wcześniej się nie ujawniałem ale czytałem i korzystałem z waszych porad. Dzięki Wam dowiedziałem się o wymianie podkładek. Moja mazda ma 237000km przebiegu i miała jeszcze stare podkładki. Wtryski były strasznie zapieczone. Podkładki wymieniłem skręciłem i o dziwo komina z wlewu oleju już nie ma. Pojawił się natomiast inny problem. Chodzi o koło dwumasowe. Mianowicie objawy są następujące. Karoseria samochodu wpada w wibracje. Przy zwiększaniu obrotów silnik się trzęsie i wydaje się jakby pracował na 3 garkach. Takie objawy są do 2000obr. Przy jeździe i hamowaniu z przodu samochodu dochodzi odgłos takiego walenia cyklicznego jakby była oberwana poduszka. Przy starcie trzeba silnik wkręcić na 2000/2500 żeby ruszył, ponadto wydaje mi się że brakuje mu mocy Czy te wszystkie objawy mogą wskazywać podnięte koło dwumasowe? Czy może jeszcze coś dodatkowo, nr wtryski? Czy jest możliwość sprawdzenia parametrów pracy wtrysków?
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Czy da się taką naprawę ogarnąć bez kanału?
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Czy da się taką naprawę ogarnąć bez kanału?
-
przemo_81
Witajcie czytam wasze korespondencję i za głowę się łapie co piszecie.Więc koła 2masowe w Polsce Nowe nie dostaniecie do Mazd w hurtowniach ,tylko Servis Mazdy 4500zł .Nasze hurtownie maja nowe oczywiście tylko nikt nie mówi że to regenerowane i mało tego jak zdasz swoje uszkodzone to będzie taniej parę stówek.Najlepszym gościem jest Gościu W zachodniopomorskim Gąski ul nadbrzeżna znajdziecie go na google przerabiam te tematy na co dzień.Koszt 800zł plus nowe łożysko oporowe 120zł. Gwarancie daje 2 lata a do innych marek co odziwo tylko rok.Pozdrawiam was
Pawel 32 napisał(a):Najlepszym gościem jest Gościu W zachodniopomorskim Gąski ul nadbrzeżna znajdziecie go na google przerabiam te tematy na co dzień.Koszt 800zł plus nowe łożysko oporowe 120zł.
co znaczy, że przerabiasz te tematy..?
Ja już byłem zdecydowany tam dzwonić i wstępnie zamawiać komplet do mojej M6, którą chce zrobić jeszcze jakieś max 50 tys. km, zanim zupełnie zgnije, dlatego nie uśmiecha mi się kupować nowego zestawu za 2,5tys.
No ale po lekturze postów tutaj już nie wiem co robić...Masz jakieś doświadczenia z tym kolesiem?
-
widzimisie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6