Objawy awarii koła dwumasowego? W wersji benz. go nie ma!
u mnie objawy są następujące:
przy powiedzmy jezdzie 60-80 km/h wszystko jest ok, jak puszcze gaz (np przed krzyzowka) i silnik zaczyna ciszej chodzic, to zaczyna byc slychac metaliczny dzwiek...podobny jak np kiedy kocek hamulcowy trze o tarcze..., jak wcisne sprzeglo to ten dziwk staje sie na 1-2 sek bardziej slyszalny,
poza tym nic sie nie dzieje.. na wolnych obrotach autem nie szarpie, po wciskaniu/puszczaniu sprzegla zadnych ogdlosow nie ma, jedynie przy wrzucani dwojki jak wcisne sprzeglo to pod pedalem da sie wyczuc niewielkie :"gruchotanie" przez 1-2 sek..
dwumasa?
łozysko oporowe?
pomozcie...jak to sprawdzic? jak naprawic? jak nie zbankrutowac??
help
przy powiedzmy jezdzie 60-80 km/h wszystko jest ok, jak puszcze gaz (np przed krzyzowka) i silnik zaczyna ciszej chodzic, to zaczyna byc slychac metaliczny dzwiek...podobny jak np kiedy kocek hamulcowy trze o tarcze..., jak wcisne sprzeglo to ten dziwk staje sie na 1-2 sek bardziej slyszalny,
poza tym nic sie nie dzieje.. na wolnych obrotach autem nie szarpie, po wciskaniu/puszczaniu sprzegla zadnych ogdlosow nie ma, jedynie przy wrzucani dwojki jak wcisne sprzeglo to pod pedalem da sie wyczuc niewielkie :"gruchotanie" przez 1-2 sek..
dwumasa?
łozysko oporowe?
pomozcie...jak to sprawdzic? jak naprawic? jak nie zbankrutowac??
help
-
lofiks
Koledzy, u mnie w objawy kończącego się sprzęgła wyglądały następująco :
rano na zimnym silniku podczas operowania sprzęgłem, przy wrzucaniu i 1,2,3 zarówno przy wciskaniu sprzęgła jak i jego podnoszeniu – słychać było puknięcie – raczej nie metaliczne – a głuche.
2 mechaników, u których byłem przypadkiem (byli w odległości do 1km od domu więc silnik jeszcze zimny) usłyszałem że to sprzęgło, coś z nim na pewno nie tak i pora na wymianę całości.
zakupiłem komplet EXEBY za całkiem nie małą kasę i odstawiłem auto do mojego mechanika, który dziś rano miał zimne auto na placu – i owszem potwierdził moje stukania – ale obstawił, że to nie sprzęgło a co innego.
po godzinie motania się ustalił, że padła poduszka silnika (jakaś z tyłu za silnikiem). A głuchy dźwięk pochodził od rury wydechowej uderzającej o podwozie (przez to że silnik miał za dużo swobody ruchu).
teraz wszystko jest pięknie a koszty naprawy prawie 3 razy niższe.
rano na zimnym silniku podczas operowania sprzęgłem, przy wrzucaniu i 1,2,3 zarówno przy wciskaniu sprzęgła jak i jego podnoszeniu – słychać było puknięcie – raczej nie metaliczne – a głuche.
2 mechaników, u których byłem przypadkiem (byli w odległości do 1km od domu więc silnik jeszcze zimny) usłyszałem że to sprzęgło, coś z nim na pewno nie tak i pora na wymianę całości.
zakupiłem komplet EXEBY za całkiem nie małą kasę i odstawiłem auto do mojego mechanika, który dziś rano miał zimne auto na placu – i owszem potwierdził moje stukania – ale obstawił, że to nie sprzęgło a co innego.
po godzinie motania się ustalił, że padła poduszka silnika (jakaś z tyłu za silnikiem). A głuchy dźwięk pochodził od rury wydechowej uderzającej o podwozie (przez to że silnik miał za dużo swobody ruchu).
teraz wszystko jest pięknie a koszty naprawy prawie 3 razy niższe.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Male sprostowanie co do nazwy tematu. W benzynie jest kolo dwumasowe ale tylko w wersji MPS. A MPSa w dieslu nie ma .
-
Fred West
PANDA16 napisał(a):po której koło 2M pada?
A jesteś pewny swojego przebiegu ?
Enduro mówi że zna auto co ma 360k i ma nie wymieniane turbo, dwumase i wtryski.
A są ludzie na forum co przy 150k wymieniali już wszystko.
Chyba nie ma czegoś takiego jak wyliczenia producenta. Puka, wali to wymieniasz, byle szybko bo wał może w dostać.
U mnie są objawy ślizgającego się sprzęgła. Ale właśnie usłyszałem opinie że jak ma 200 tysiaków na zegarku to pewnie zaraz poleci 2M i lepiej ją teraz wymienić. Tak czy siak biorę się za sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) a 2M zostawiam w spokoju.
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
u mnie tez i dlatego wymieniam caly zestaw,dzisiaj mechanik wydlubal stary zestaw tarcza zjechana kolo ma lekkie luzy troche przegrzane ale jeszcze nie przenoslo wibracji na bude,objaw slizganie na 1,2,3i lekkie szarpanie przy ruszaniu.jutro u mechanika ma byc nowy funkiel zestaw a moj portfel ze starym rokiem chudszyPANDA16 napisał(a):U mnie są objawy ślizgającego się sprzęgła.
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
No właśnie u mnie nie ma szarpania tylko samo ślizganie (kur. jak to brzmi) więc obstawiam na samo sprzęgło.
Dopisano 28 gru 2012, 23:32:
Możesz podać o ile chudszy będzie Twój portfel i jakiej firmy zestaw zakupiłeś?
Dopisano 28 gru 2012, 23:32:
eszo67 napisał(a):jutro u mechanika ma byc nowy funkiel zestaw a moj portfel ze starym rokiem chudszy
Możesz podać o ile chudszy będzie Twój portfel i jakiej firmy zestaw zakupiłeś?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
No i jakoby to się jakoś sprawdza... u mnie 204 tkm i pada 2mas.
Jakie koło i sprzęgło kupujecie?
Koło LUK? a sprzęgło ? + inne rzeczy jakie trzeba ?
EDIT:
Opłaca się ? Czy coś jeszcze brakuje? Nie mówię o oleju – bo też będę wymieniał...
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 92247.html
Jakie koło i sprzęgło kupujecie?
Koło LUK? a sprzęgło ? + inne rzeczy jakie trzeba ?
EDIT:
Opłaca się ? Czy coś jeszcze brakuje? Nie mówię o oleju – bo też będę wymieniał...
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 92247.html
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Zastanawiam się jeszcze nad regeneracją...
CO o tym myślicie.. koszty 4-5x mniejsze ale...
CO o tym myślicie.. koszty 4-5x mniejsze ale...
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
tu moze a raczej bedzie mina ja po rozmowie z mechanikiem spytal mnie jak dlugo zamierzam tym autem jezdzic i jakie trasy ,przebiegi odradzil mi regeneracje i kupilem nowy zestaw i jests4v4g3 napisał(a):Zastanawiam się jeszcze nad regeneracją...
CO o tym myślicie.. koszty 4-5x mniejsze ale...
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Ja pojeżdżę 2 latka max...
Dlatego zastawiam się nad regeneracją.
12 miesięcy gwarancji jest...
Poza tym – czy trzeba od razy sprzęgło robić ?
Ja póki co nie słyszę żadnych stuków w skrzyni...
Mi tylko wali jak ruszam bardzo dynamicznie – moment zmiany 1-go biegu na 2gi. A tak to cisza...
Dlatego zastawiam się nad regeneracją.
12 miesięcy gwarancji jest...
Poza tym – czy trzeba od razy sprzęgło robić ?
Ja póki co nie słyszę żadnych stuków w skrzyni...
Mi tylko wali jak ruszam bardzo dynamicznie – moment zmiany 1-go biegu na 2gi. A tak to cisza...
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Z regeneracją bywa bardzo różnie...
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/regeneracja-sprzegla-oraz-kola-dwumasowego/
Generalnie każdy mechanik jakiego znałem, odradzał.
A znam ludzi, co nawet regenerują tarczę sprzęgło co jest totalną głupotą.
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/regeneracja-sprzegla-oraz-kola-dwumasowego/
Generalnie każdy mechanik jakiego znałem, odradzał.
A znam ludzi, co nawet regenerują tarczę sprzęgło co jest totalną głupotą.
- Od: 22 sty 2013, 15:26
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BA Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6