Strona 1 z 1

Przełożenia skrzyni biegów

PostNapisane: 13 paź 2008, 21:27
przez Cantore
Możecie rozszyfrować o co chodzi z zapisem w instrukcji.Wiem, że to dotyczy biegów, ale te wartości odpowiadające poszczególnym biegom nie rozumiem:

Getriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Getriebeübersetzung: 1. Gang 3,454
Getriebeübersetzung: 2. Gang 1,842
Getriebeübersetzung: 3. Gang 1,310
Getriebeübersetzung: 4. Gang 1,030
Getriebeübersetzung: 5. Gang 0,837
Getriebeübersetzung: 6. Gang 0,717
Getriebeübersetzung: Rückwärtsgang 3,198
Achsübersetzung 4,388

[Usunięte]

PostNapisane: 13 paź 2008, 21:56
przez Lorento
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 13 paź 2008, 23:08
przez magicadm
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 13 paź 2008, 23:46
przez Waikiki
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 11:36
przez magicadm
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 15:03
przez Brt
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 16:37
przez Cantore
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:18.
Powód: PORZĄDKI

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 16:40
przez Cantore
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 16:51
przez Lorento
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 17:45
przez Cantore
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostNapisane: 14 paź 2008, 19:19
przez magicadm
To jest po prostu lista przełożeń skrzyni biegów na poszczególnych biegach
Oznacza stosunek prędkości obrotowej na wałku sprzęgłowym do wałka zdawczego (lub odwrotnie) dla każdego biegu. Jest to wynik obliczeń matematycznych wynikajacych z liczby zębów w kołach zębatych zazębaijących się przy konkretnym biegu.

PostNapisane: 14 paź 2008, 19:42
przez Cantore
Dzięki. Teraz mogłem trochę sam poszperać w internecie i moja wiedza powiększyła się :D.
Ważne w tym jest to, że: Zmiana wartości przełożenia, jest wprost proporcjonalna do zmiany wartości przekazywanego momentu obrotowego.
Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację? Zresztą empirycznie można tego doświadczyć, Madziunia na jedynce zbiera się bardzo szybciutko.

A zapomniałem dodać, że jeśli np. ford mondeo ma na biegu 1 wartość 2,45 to zmiana momentu obrotowego będzie mniejsza – zbierać się będzie wolniej (co oczywiście nie oznacza, że wolniej przyśpieszy – nic nie mówię o mocy).

PostNapisane: 14 paź 2008, 20:11
przez magicadm
Cantore napisał(a):Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację?

Będzie największy na pierwszym biegu :)
Najmniejszy na 6-tym.
Dlatego by wyprzedzić przeważnie redukujemy :)

[Usunięte]

PostNapisane: 14 paź 2008, 20:29
przez Lorento
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 15 paź 2008, 15:02
przez magicadm
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 15 paź 2008, 15:34
przez Grzyby
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

[Usunięte]

PostNapisane: 16 paź 2008, 16:37
przez Cantore
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT