robo222 
ten problem jest ogólnie znany i dolega on nie tylko Twojej szóstce . Problem tkwi w samej tarczy, która szarpie ponieważ jej okładziny cierne są wykonane ze zbyt twardego "materiału". Swego czasu Mazda ogłosiła akcję serwisową ale obejmowała ona auta TYLKO na gwarancji (przed liftem więc takich już nie ma...)
Rozumiem, że może ktoś tutaj przytoczyć problem cieknących IC w silnikach diesla (mimo upływu gwarancji Mazda wymienia je na nowe) jednak ten element nie jest częścią eksploatacyjną jak wspomniane sprzęgło i Mazda przedłużyła możliwość jego wymiany do 7lat (aktualny przebieg auta nie ma na to wpływu)
Reasumując... można starać się jedynie o częściowe partycypowanie Mazdy w kosztach naprawy. Nie możemy niestety liczyć na Mazdę jako "sponsora" który to całkowicie pokryje wszystkie koszta związane z ową wymianą.
Jakie kroki podjąć?
Radzę skontaktować się z najbliższym dealerem (
robo222 bym Cię gdzieś skierował ale nie uzupełniłeś profilu więc nie wiem nawet skąd jesteś..) i o wszystko dokładnie spytać, moim zdaniem wszystko skończy się na wysłaniu odpowiednio napisanej wiadomości do ASO w którym Twoja Mazda została zakupiona... nawet gdy przyjechała od naszych zachodnich sąsiadów to prawdopodobnie Polskie ASO skieruje Cię właśnie tam.
Pozdrawiam.