Strona 1 z 1

Zmiana skrzyni A/T na M/T

PostNapisane: 23 sie 2008, 23:51
przez dl007
Witam!
Chodzi mi po głowie pewin pomysł...mianowicie mysle o zmianie skrzyni z autoamtu na maual ..najlepiej 6 biegowy z nowszej mazdy;)
Silnik 3.0 V6, no zapasu mocy ma..ale ta skrzynia automatyczna lekko go zamula- 5 biegów automat- działa z lekkim opoźnieniem;/
Czy ktoś zastanawiał się, próbował zminić skrzynie na maunala?
...Czy wogóle jset to możliwe- fizycznie. Czy mocowania są takie same z silnika, co z elektryką no i ...hydraulika- bo na hydraulice opiera sie automat o ile sie nie mylę?
czekam na jakiś propozycję, sugestie...bez typu "..kup se chłopie mazde 3.0 na maualu...")
PS. Gdzies słyszałem że wumiana na maual jest wręcz niemoziwa...chce to zweryfikować??

PostNapisane: 24 sie 2008, 00:49
przez Mateusz L
Gdzies słyszałem że wumiana na maual jest wręcz niemoziwa

Podobno niemozliwe jest tylko otwarcie parasola w <dupa>
W większości aut trzeba dorabiać obudowę sprzęgła, bo połączenie silnika z automatem jest inne niż z manualem.Do tego pedał sprzęgła i cała instalacja tegoż sprzęgła. Całą hydraulikę skrzyni masz w jej wnętrzu więc to nie przeszkadza. Poza tym-zasadnicze pytanie- ten model nie występuje z manualem, więc jak dobrać skrzynię, by przełożenia były optymalne? A charakterystyka silnika? Wątpię by sterowanie silnika było identyczne przy MSB i ASB, ale tu nie wiem. Zresztą piszę ogólnie, a nie konkretnie o tym aucie, ale z tego co wie tak jest na ogół.

5 biegów automat- działa z lekkim opoźnieniem;/

Ostatnio było coś o nowym sofcie do ASB Mazdy...


Zaraz mnie zjedziecie wszyscy dookoła, ale może możliwy i prostszy byłby swap z Mondeo ST220...

PostNapisane: 24 sie 2008, 15:06
przez Honestus
Mateusz L napisał(a):Podobno niemozliwe jest tylko otwarcie parasola w <dupa>


Podobno już jest możliwe tylko wyjąć się nie da :P

P.S.
Sorki za OT :)

PostNapisane: 24 sie 2008, 17:54
przez GILB
Honestus napisał(a):Podobno już jest możliwe tylko wyjąć się nie da


da sie wyjąć tylko trzeba go wcześniej złożyć :D

PostNapisane: 24 sie 2008, 21:01
przez hteb
W usa koleś robił swapa po uszkodzeniu silnika – miał manual a kupił komplet z A/T. Podmienił skryznie, dokupił parę gratów, przerobił instalację – jako że a/t ma ich trochę no i śmiga z m/t jak dawniej. Robił to w zaciszu domowego garażu – miał parę problemów z elektryką ale uradził. Nie był laikiem – znał się na v6 co w naszym pięknym kraju jest rzadkością. Mogę podesłać linka do forum mazda6club gdzie jest opis operacji :)
Swap z mondeo st ? eee – to nie jest najlepszy pomysł. Wolał bym oryginalną skrzynię 5 m't z 6s do swapa – wsio jest możliwe – musisz mieć tylko ogarniętego mechanika i wiaderko części :)

PostNapisane: 24 sie 2008, 21:04
przez hteb
Mateusz L napisał(a):ten model nie występuje z manualem


Jak to nie ? Występuje i to dość często :)

PostNapisane: 24 sie 2008, 21:05
przez hteb
dl007 napisał(a):PS. Gdzies słyszałem że wumiana na maual jest wręcz niemoziwa...chce to zweryfikowaćpytajnik


Nie ma rzeczy niemożliwych :) Wszystko jest kwestią kasy i zdeterminowania :)

PostNapisane: 25 sie 2008, 23:48
przez dl007
Witam
Dzieki wielkie za sugestie, informacje:)
No sprawę trzeba przemysleć , przekalkulować no i wyciąnąc wnioski!
Jak się zdecyduję dam znać (jak kogoś to interesuje), ale talk sobie myśle na szybko że ...
tym autem i tak nie bede jeżdzil dłużej niżrok, zainwestuje kase, a przy sprzedazy i tak sie jej nie odzyska;/
PS. Widziałem mazde 3.0 V6 z seryjnym manualem...mysle że jest skrzynia (oryginalna) do tego silnika, trza spr na ebay'u w usa
Pzdr

PostNapisane: 26 sie 2008, 08:39
przez hteb
dl007 napisał(a):Witam
Dzieki wielkie za sugestie, informacje:)
No sprawę trzeba przemysleć , przekalkulować no i wyciąnąc wnioski!
Jak się zdecyduję dam znać (jak kogoś to interesuje), ale talk sobie myśle na szybko że ...
tym autem i tak nie bede jeżdzil dłużej niżrok, zainwestuje kase, a przy sprzedazy i tak sie jej nie odzyska;/
PS. Widziałem mazde 3.0 V6 z seryjnym manualem...mysle że jest skrzynia (oryginalna) do tego silnika, trza spr na ebay'u w usa
Pzdr


Oczywiście że są seryjne manuale !! Z tym nie ma problemu – gorzej z przeróbką :)
Fakt – kasy włożonej w furę nie odzyskasz więc :) Decyzja należy do Ciebie :)

PostNapisane: 26 sie 2008, 09:53
przez Mateusz L
hteb napisał(a):Jak to nie ? Występuje i to dość często usmiech

No patrzcie- całe życie się człowiek uczy, a i tka głupi umiera... Dzięki za info, niewiem co mi strzeliło do głowy z tym ASB, ale w takim wypadku masz kolego łatwiej. PS. Może zmień auto na MPS :D

PostNapisane: 26 sie 2008, 10:14
przez ntgale
Kiedyś na Discovery był fajny program, w którym pokazywali jak się robi Lexusa IS200 V8 – wsadzali silnik z Lexa 400. I również zmieniali skrzynię z automatu na manual. Tam największy problem jaki był to oszukanie komutera sterującego silnikiem aby dalej myślał, że jest automat. Oni chyba jednak mieli większe wyzwanie bo z tego co wiem w Lexusie 400 nie było w ogóle manuala (dorabiali obudowę sprzęgła). Inna sprawa, że tam było stado mechaników – specjalistów od Toyoty/Lexusa.
Weź pod uwagę właściwie tylko jedną rzecz: za swoje pieniądze możesz sobie narobić kłopotu. Nieważne ile wydasz mało czy dużo i tak tych pieniędzy nie odzyskasz, a nie ma pewności, że wszystko będzie działać poprawnie.

PostNapisane: 26 sie 2008, 13:18
przez Globy
...dlatego lepiej zmienić auto ;)

Prawdopodobnie do tego silnika można było dobrać skrzynię z Supry, co i tak generuje szereg przeróbek... U nas był to popularny przy okazji awarii słynnej CD4E z Forda, montowanej w Cronosach (GE FS) w latach 90. Brak chłodnicy oleju i rozwiązania techniczne sprawiały, że skrzynia nie przejeżdżała niekiedy 60 tys. mil – pojawiły się warsztaty swapujące przekładnie na manuala. tco_tm pisał jednak właśnie o problemie z komputerem. Ostatnio taki manewr robił kolega noucamp w MX-6 2.5 V6, chociaż przy dzisiejszych cenach używanych skrzyń nie ma szczególnej potrzeby... Tylko remonty A/T wciąż tak samo drogie, chociaż auta staniały o 50%.