Witam!
Chodzi mi po głowie pewin pomysł...mianowicie mysle o zmianie skrzyni z autoamtu na maual ..najlepiej 6 biegowy z nowszej mazdy;)
Silnik 3.0 V6, no zapasu mocy ma..ale ta skrzynia automatyczna lekko go zamula- 5 biegów automat- działa z lekkim opoźnieniem;/
Czy ktoś zastanawiał się, próbował zminić skrzynie na maunala?
...Czy wogóle jset to możliwe- fizycznie. Czy mocowania są takie same z silnika, co z elektryką no i ...hydraulika- bo na hydraulice opiera sie automat o ile sie nie mylę?
czekam na jakiś propozycję, sugestie...bez typu "..kup se chłopie mazde 3.0 na maualu...")
PS. Gdzies słyszałem że wumiana na maual jest wręcz niemoziwa...chce to zweryfikować??
Zmiana skrzyni A/T na M/T
Strona 1 z 1
Gdzies słyszałem że wumiana na maual jest wręcz niemoziwa
Podobno niemozliwe jest tylko otwarcie parasola w

W większości aut trzeba dorabiać obudowę sprzęgła, bo połączenie silnika z automatem jest inne niż z manualem.Do tego pedał sprzęgła i cała instalacja tegoż sprzęgła. Całą hydraulikę skrzyni masz w jej wnętrzu więc to nie przeszkadza. Poza tym-zasadnicze pytanie- ten model nie występuje z manualem, więc jak dobrać skrzynię, by przełożenia były optymalne? A charakterystyka silnika? Wątpię by sterowanie silnika było identyczne przy MSB i ASB, ale tu nie wiem. Zresztą piszę ogólnie, a nie konkretnie o tym aucie, ale z tego co wie tak jest na ogół.
5 biegów automat- działa z lekkim opoźnieniem;/
Ostatnio było coś o nowym sofcie do ASB Mazdy...
Zaraz mnie zjedziecie wszyscy dookoła, ale może możliwy i prostszy byłby swap z Mondeo ST220...
Mateusz L napisał(a):Podobno niemozliwe jest tylko otwarcie parasola w![]()
Podobno już jest możliwe tylko wyjąć się nie da
P.S.
Sorki za OT
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
- Od: 22 mar 2007, 21:59
- Posty: 101
- Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat
W usa koleś robił swapa po uszkodzeniu silnika – miał manual a kupił komplet z A/T. Podmienił skryznie, dokupił parę gratów, przerobił instalację – jako że a/t ma ich trochę no i śmiga z m/t jak dawniej. Robił to w zaciszu domowego garażu – miał parę problemów z elektryką ale uradził. Nie był laikiem – znał się na v6 co w naszym pięknym kraju jest rzadkością. Mogę podesłać linka do forum mazda6club gdzie jest opis operacji
Swap z mondeo st ? eee – to nie jest najlepszy pomysł. Wolał bym oryginalną skrzynię 5 m't z 6s do swapa – wsio jest możliwe – musisz mieć tylko ogarniętego mechanika i wiaderko części
Swap z mondeo st ? eee – to nie jest najlepszy pomysł. Wolał bym oryginalną skrzynię 5 m't z 6s do swapa – wsio jest możliwe – musisz mieć tylko ogarniętego mechanika i wiaderko części
- Od: 9 cze 2008, 09:25
- Posty: 74
- Auto: Audi S4
Witam
Dzieki wielkie za sugestie, informacje:)
No sprawę trzeba przemysleć , przekalkulować no i wyciąnąc wnioski!
Jak się zdecyduję dam znać (jak kogoś to interesuje), ale talk sobie myśle na szybko że ...
tym autem i tak nie bede jeżdzil dłużej niżrok, zainwestuje kase, a przy sprzedazy i tak sie jej nie odzyska;/
PS. Widziałem mazde 3.0 V6 z seryjnym manualem...mysle że jest skrzynia (oryginalna) do tego silnika, trza spr na ebay'u w usa
Pzdr
Dzieki wielkie za sugestie, informacje:)
No sprawę trzeba przemysleć , przekalkulować no i wyciąnąc wnioski!
Jak się zdecyduję dam znać (jak kogoś to interesuje), ale talk sobie myśle na szybko że ...
tym autem i tak nie bede jeżdzil dłużej niżrok, zainwestuje kase, a przy sprzedazy i tak sie jej nie odzyska;/
PS. Widziałem mazde 3.0 V6 z seryjnym manualem...mysle że jest skrzynia (oryginalna) do tego silnika, trza spr na ebay'u w usa
Pzdr
- Od: 3 mar 2008, 21:21
- Posty: 11
- Skąd: gdynia
- Auto: mazda 6 3.0 v6
dl007 napisał(a):Witam
Dzieki wielkie za sugestie, informacje:)
No sprawę trzeba przemysleć , przekalkulować no i wyciąnąc wnioski!
Jak się zdecyduję dam znać (jak kogoś to interesuje), ale talk sobie myśle na szybko że ...
tym autem i tak nie bede jeżdzil dłużej niżrok, zainwestuje kase, a przy sprzedazy i tak sie jej nie odzyska;/
PS. Widziałem mazde 3.0 V6 z seryjnym manualem...mysle że jest skrzynia (oryginalna) do tego silnika, trza spr na ebay'u w usa
Pzdr
Oczywiście że są seryjne manuale

Fakt – kasy włożonej w furę nie odzyskasz więc
- Od: 9 cze 2008, 09:25
- Posty: 74
- Auto: Audi S4
hteb napisał(a):Jak to nie ? Występuje i to dość często usmiech
No patrzcie- całe życie się człowiek uczy, a i tka głupi umiera... Dzięki za info, niewiem co mi strzeliło do głowy z tym ASB, ale w takim wypadku masz kolego łatwiej. PS. Może zmień auto na MPS
Kiedyś na Discovery był fajny program, w którym pokazywali jak się robi Lexusa IS200 V8 – wsadzali silnik z Lexa 400. I również zmieniali skrzynię z automatu na manual. Tam największy problem jaki był to oszukanie komutera sterującego silnikiem aby dalej myślał, że jest automat. Oni chyba jednak mieli większe wyzwanie bo z tego co wiem w Lexusie 400 nie było w ogóle manuala (dorabiali obudowę sprzęgła). Inna sprawa, że tam było stado mechaników – specjalistów od Toyoty/Lexusa.
Weź pod uwagę właściwie tylko jedną rzecz: za swoje pieniądze możesz sobie narobić kłopotu. Nieważne ile wydasz mało czy dużo i tak tych pieniędzy nie odzyskasz, a nie ma pewności, że wszystko będzie działać poprawnie.
Weź pod uwagę właściwie tylko jedną rzecz: za swoje pieniądze możesz sobie narobić kłopotu. Nieważne ile wydasz mało czy dużo i tak tych pieniędzy nie odzyskasz, a nie ma pewności, że wszystko będzie działać poprawnie.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
...dlatego lepiej zmienić auto
Prawdopodobnie do tego silnika można było dobrać skrzynię z Supry, co i tak generuje szereg przeróbek... U nas był to popularny przy okazji awarii słynnej CD4E z Forda, montowanej w Cronosach (GE FS) w latach 90. Brak chłodnicy oleju i rozwiązania techniczne sprawiały, że skrzynia nie przejeżdżała niekiedy 60 tys. mil – pojawiły się warsztaty swapujące przekładnie na manuala. tco_tm pisał jednak właśnie o problemie z komputerem. Ostatnio taki manewr robił kolega noucamp w MX-6 2.5 V6, chociaż przy dzisiejszych cenach używanych skrzyń nie ma szczególnej potrzeby... Tylko remonty A/T wciąż tak samo drogie, chociaż auta staniały o 50%.
Prawdopodobnie do tego silnika można było dobrać skrzynię z Supry, co i tak generuje szereg przeróbek... U nas był to popularny przy okazji awarii słynnej CD4E z Forda, montowanej w Cronosach (GE FS) w latach 90. Brak chłodnicy oleju i rozwiązania techniczne sprawiały, że skrzynia nie przejeżdżała niekiedy 60 tys. mil – pojawiły się warsztaty swapujące przekładnie na manuala. tco_tm pisał jednak właśnie o problemie z komputerem. Ostatnio taki manewr robił kolega noucamp w MX-6 2.5 V6, chociaż przy dzisiejszych cenach używanych skrzyń nie ma szczególnej potrzeby... Tylko remonty A/T wciąż tak samo drogie, chociaż auta staniały o 50%.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6