Strona 1 z 1

Szybsze zużycie opon na osi NIE napedowej (tylnej) !?

PostNapisane: 25 paź 2004, 20:20
przez Marcin26
Mam pytanie
Dlaczego opony na osi tylnej zuzywaja sie szybciej niz na przedniej ktora jest tez osia napedowa.
Marka : Brigestone er30 205/16 55 letnie
Nawet w serwisie nie umieja mi odpowiedziec dlaczego tak sie dzieje
Na przedniej osi zostalo prawie 4 mm na tylnej 2mm
Data produkcji ta sama ( sa zalozone od nowosci)
Ilosc kilometrow 30 tys
Czy przyczyna moze byc to ze obnizam cisnienie o ok.0,2 bar gdy one sa jeszcze cieple i jade dalej (obnizam i podwyzszam przy wjezdzie i wyjezdzie z kraju.
Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi

Re: Szybsze zuzycie opon na osi NIE napedowej (tylnej) !?

PostNapisane: 25 paź 2004, 20:57
przez Yard
Marcin26 napisał(a):Czy przyczyna moze byc to ze obnizam cisnienie o ok.0,2 bar gdy one sa jeszcze cieple i jade dalej (obnizam i podwyzszam przy wjezdzie i wyjezdzie z kraju.


Po co to robisz ??????????
Zawsze gdy masz niewłaściwe ciśnienie to opony szybciej się zużywają. Producenci testują opony w różnych warunkach i na koniec podają jakie ma być ciśnienie i nic już nie trzeba grzebać. Ciśnienie zawsze każą sprawdzać przy zimnych oponach.

PostNapisane: 25 paź 2004, 20:59
przez Koval
Marcin26 napisał(a):Na przedniej osi zostalo prawie 4 mm na tylnej 2mm


Marcin26 napisał(a):Ilosc kilometrow 30 tys

Jeżeli masz je od nowości to naprawdę szybko się zużyły (wszystkie), a jak są zużyte środkiem bokiem czy równomiernie, jak jeździsz "sportowo" czy spokojnie.
Przy zbyt niskim ciśnieniu zużywają się boczne części bieżnika, sprawdź czy bliżej środka różnica jest też taka duża

PostNapisane: 25 paź 2004, 21:05
przez Marcin26
obnizam cisnienie poniewaz jak mam jechac na trasie wroclaw – olszyna po betonowce to strasznie trzepie a jak juz wjezdazam na niemieckie autostrady to jedzie sie gladko
jezde srednio spokojnie
opony zuzywaja sie rownomiernie

PostNapisane: 25 paź 2004, 21:20
przez Marcin26
w sumie wydaje mi sie zr obnizenie cisnienia nie ma wplywu na ten defekt poniewaz powinno teoretycznie sie to dziac na wszystkich czterech kolach zreszta jest tylko chwilowa sprawa na ok 200 km

PostNapisane: 26 paź 2004, 00:59
przez nemi
A może Kolega za dużo używa ręcznego w zakrętach :) ?? Albo robi to synek jak odprowadza autko do garażu okrężną drogą... :)

Moim zdaniem na oponach nie powinieneś prawie widzieć zużycia po 30 kkm, a powinny wytrzymać min. 70 tys. (przy jeździe bez piszczenia i palenia gum). A Twoje z tyłu już zakończyły żywot...

PostNapisane: 26 paź 2004, 06:44
przez Marcin26
hmmm Syna jescze sie nie ma w rodzinie bo sam jeszcze sie czuje synem :D
I tak jest na osi przedniej czyli 4mm bieznika.Tak wiec jescze z 15-20 tkm.Ale ten tyl...

PostNapisane: 26 paź 2004, 09:28
przez Waclaw_Szubert
Marcin26 napisał(a):I tak jest na osi przedniej czyli 4mm bieznika.Tak wiec jescze z 15-20 tkm.

Ciekawy przypadek <oczy>
Wg mnie taka chwilowa zmiana cisnienia w oponach nie ma znaczenia na takie zuzycie opon.
Roznica 0,2 bar w tyl czy w przod to i tak przy znamionowym 2,2 bar miesci sie w tolerancji bledu.

To sa opony letnie – ile juz sezonow jezdziles na nich ??
Jak zuzyly sie poprzednie opony ?? (mniemam, ze oryginalne byly zalozone wielosezonowe?)
Czy ostatnio sparwdzales zbierznosc ?? (z przodu i z tylu)

pozdrawiam

PostNapisane: 26 paź 2004, 10:21
przez lamare
Sprawa dziwna.
Może ta konstrukcja Mazdy 6 ma inną geometrię?
Albo juz siadły amorki z tyłu?
Ja w 626GE zauwazyłem, że zużyte amortyzatory z tyłu potrafia ściąć gumy w błyskawicznym tempie. Ale nie na gładko – ząbkują.
Ale generalnie wcześniejsze spostrzeżenie że na 30 KKm zuzycie jest i tak potworne są bardzo słuszne. Przepisy pozwalają jeździć na 1,6 mm. bieżnika. Tylko kto rozsądny na czymś takim jeżdzi. Byle kałuża i samochód płynie. Przy 3 mm ja już wyrzucam.
W domenie opony.com są opinie użytkownikó o oponach. Akurat Bridgestone nie należy do najtrwalszych a i wiele innych uwag na ich temat pojawiło się. Najlepiej oceniane są RE 720, pozostałe znacznie gorzej.
Na MX3 mam Dunlop SP 01 i jestem zachwycony. Zarówno przyczepnośc, jak komfort i zuzycie bez zarzutu. Jak bedziesz zmienić ( a trzeba już) polecam Dunlopy ew. Continetal Super Contact. Odradzam zaś Pirelli P6000 i Micheliny – za drogie jak na niespecjalną jakość.

PostNapisane: 26 paź 2004, 10:58
przez Marcin26
Opony sa oryginalne tzn zalozone od poczatku Madzia ma 11 mc sa to opony letnie
zbieznosc sprawdzona
ta sama data produkcji przod i tyl
opony nie przekladane
tak wiec ... nie mam pojecia dlaczego

PostNapisane: 26 paź 2004, 13:05
przez Waclaw_Szubert
Marcin26 napisał(a):tak wiec ... nie mam pojecia dlaczego

Przyznam szczerze ze rowniez jestem w tym przypadku glupi :( <glupek2>

To auto jeszcze na gwarancji jak sadze – byc moze Dlugi z ASO z Gorzowa bylby w stanie pomoc.
Wiem ze w ASO danej marki pojawiaja sie informacje czysto serwisowe dotyczace konkretnych problemow wiec moze... juz w Mazdzie cos na ten temat wiedza ??

W innym wypadku udalbym sie do ASO i tam probowal wyjasnic sprawe szybko zuzywajacego sie bieznika opon na osi tylnej – poki jeszcze jest Gwarancja !!
Niech powolaja bieglego do tych spraw.
Na dobra sprawe nie podejrzewam aby Twoja Mazda miala wade konstrukcyjna... ale licho nie spi :( Mozesz rowniez postarac sie o powolanie swojego bieglego np z rzeczoznawstwa motoryzacyjnego chyba z PeZetMot.
(pytanie dodatkowe) czy zglaszales ta usterke w ASO i czy jest wpisana w Twojej ksiazce gwarancyjnej ??
Z praktyki wiem, ze jest to nieodzowne jesli chcesz sie w przyszlosci odwolywac co do szybkiego zuzycia opon, i nie tylko w ogole wszystkiego !!

Auto prowadzi sie prawidlowo ??
Tzn czy nie ma sklonnosci do "biegania" po drodze ?? Moze w trakcie naglego hamowania, przyspieszania itp. itd. ??

Byc moze bedzie trzeba zbadac geometrie przestrzenna calego samochodu ??

Na prawde nie wiem jak moge pomoc i nic innego mi do glowy nie przychodzi :(
pozdrawiam
P.S. W Twoim konkretny przypadku tu nie chodzi tylko o tylna os ale w ogole o szybkie zuzycie opon i z przodu i z tylu !! ( otym pisali: Koval, nemi i lamare – a inni zapewne podzielaja ich zdanie)

PostNapisane: 26 paź 2004, 16:58
przez Długi
Jeżeli masz DSC i jeździsz dynamicznie to tylne opony mogą się szybciej zużywać, wynika to z tego że DSC przychamowuje koła w czasie jazdy po zakretach. Mazda zaleca rotację kół co 10 000km ze względu na ząbkowanie opon tylnych (objawia się to hałasem jak z łożska
pzdr

PostNapisane: 27 paź 2004, 11:49
przez Waclaw_Szubert
Długi napisał(a):Jeżeli masz DSC

Moze to pytanie nie na temat ale...
Jak rozpoznac czy jest DSC
Co oznacza kontorlka z napisem "4W ABS" – to sa skroty ktore spedzaja chyba nie jednemu posiadaczowi mazdy sen z powiek i co chwila spotykam sie z roznym tlumaczeniem tych oznaczen, ktore jest prawidlowe ??

Tak na moj rozumek to znaczy, ze mam ABS z 4 zaworami na kazde kolo odzielnie – czyli kazde kolo jest niejako sterowane osobno. – czy tak ??

Np spotkalem sie z takim tlumaczeniem, ze "obie osie sa kierowalne" czyli, ze lepiej sie wchodzi i wychodzi z zakretu – wiem, ze cos takiego w motoryzacji istnieje ale... czy w mazdzie z 1995 lub 1996 r rowniez ??

Prawde mowiac w tych oznaczeniach sie troche gubie i nie chce podejmowac tematu jak sie nie znam – chcialbym natomiast wiedziec co mam w samochodzie :)
dzieki za informacje

PostNapisane: 27 paź 2004, 18:16
przez Długi
Waclaw_Szubert napisał(a):Moze to pytanie nie na temat ale...
Jak rozpoznac czy jest DSC

Choćby po wyłączniku DSC OFF
Waclaw_Szubert napisał(a):Co oznacza kontorlka z napisem "4W ABS" – to sa skroty ktore spedzaja chyba nie jednemu posiadaczowi mazdy sen z powiek i co chwila spotykam sie z roznym tlumaczeniem tych oznaczen, ktore jest prawidlowe

Czterokanałowy ABS czyli 4 czujniki 4 zawory, są też konstrukcje 4 czujniki 3 kanały z low select
Waclaw_Szubert napisał(a):Np spotkalem sie z takim tlumaczeniem, ze "obie osie sa kierowalne" czyli, ze lepiej sie wchodzi i wychodzi z zakretu – wiem, ze cos takiego w motoryzacji istnieje ale... czy w mazdzie z 1995 lub 1996 r rowniez

to jest 4WS
pzdr

PostNapisane: 30 paź 2004, 20:46
przez Globy
...i bylo montowane m.in. w 626 GD, a takze wersjach japonskich GE => http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/4ws.php

PostNapisane: 27 gru 2009, 17:00
przez Vandit
jak się zwą te częśći które sł€ża do regulacji zbieżności w M6 przy [jakich?] kołach???

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:16
przez dobrzyn22
Mam pytanie-czy jest gwarancja na fabryczne opony (mam Mazdę z 2006),jeżeli tak,to jak długa(3 lata?? <co?> )Pytam ponieważ wymieniałem opony na zimówki jakiś już czas temu i stwierdzono w dwóch przednich rozwarstwienie gumy(wygląda to jak duże bąble wewnątrz opony).Koleś stwierdził,że jest to wada fabryczna i nie ryzykowałby ponownego montażu tych opon.Jestem przekonany,że opony te są od nowości auta(ja jestem właścicielem od pół roku)

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:35
przez Globy
Prawdopodobnie odeślą Cię do producenta opon (opony mają długą gwarancję).

PostNapisane: 26 sty 2010, 22:54
przez darrecki
Długi napisał(a):Jeżeli masz DSC i jeździsz dynamicznie to tylne opony mogą się szybciej zużywać, wynika to z tego że DSC przychamowuje koła w czasie jazdy po zakretach. Mazda zaleca rotację kół co 10 000km ze względu na ząbkowanie opon tylnych (objawia się to hałasem jak z łożska
pzdr


A jest metoda na pozbycie sie tego zabkowania? Strasznie mnie to denerwuje, pojezdze rok na komplecie i sie wytrzymac nie da :( Na zimowkach (16) tego nie widze, ale na letnich 18 to bieznika jeszcze cho-cho, a drobne skacza w podlokietniku (zawsze zabkuje od wewnatrz). Sprawdzilem kilku roznych producentow opon, bez roznicy. Mialem to i na standardowych amorach i na sportowych "Koni", wiec mniemam ze to nie przez amory.