Ciężko pracuje pedał sprzęgła/uszkodzona sprężyna

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 22:34

Jaksa napisał(a):wystarczy wydłubac skrzynię i po sprawie....

I przy okazji tarczkę wymienić :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 4 gru 2008, 22:36

Własnie a najlepiej wszystko :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/3 2015 2.2 SKY-D / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 23:20

Jaksa napisał(a):Własnie a najlepiej wszystko

Docisk też?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 4 gru 2008, 23:29

Ja w swojej 6 wymienialem wszystko ( razem z zamachem <glupek2> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/3 2015 2.2 SKY-D / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Blondas » 22 gru 2008, 14:21

Ja się tak podczepię pod 6, choć auto nieco inne (MPV). Też mi pękła sprężyna od pedału sprzęgła, jeździć się da, nie ma dramatu, właściwie to tylko pod koniec jest wyraźnie ciężej (mam nadzieję, że bez sprężyny można jeździć, niby byłoby to logiczne). Niemiaszki skubańce pospawali ją <glupek2> i ponownie pękła na spawie.
Czy orientuje się ktoś może, czy w MPV jest ona taka sama jak w M6, zanim zacznę poszukiwania samej sprężyny? Może ktoś z nielicznych MPV-owców miał okazję to kiedyś sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 13:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez magicadm » 22 gru 2008, 15:51

Logika wskazuję, że to powinny być identyczne :) – ten sam silnik itp
Ja bym poczytał web-epc
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Karol » 24 lut 2009, 18:34

hehehe mam M6 po lifcie i mam podobny problem sprzeglo jagby po stopniach sie wciskalo ale da sie przyzwyczaic:)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 14:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez melass » 18 lip 2009, 19:10

Gdzie można znaleźć tą sprężynke bo czasem sprzegło odbija czasem nie i musze je odciagac nogą, troche irytujace ale da sie przyzwyczaic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 17:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Krzytka » 24 sie 2009, 13:11

Dołączę się do tematu i podzielę się moją "wiedzą" na temat ciężko pracującego i zacinającego się pedału sprzęgła. Otóż miałem taki problem i postanowiłem odpowietrzyć sprzęgło, ale jak zobaczyłem co wypływa z wysprzęglika to wypompowałem ok. 20 ml płynu hamulcowego – a raczej jakiejś ciemnej nieznanej substancji która tam się zgromadziła. Myślę, że przez kilka lat płyn w wysprzęgliku traci swoje właściwości i dobrze go wymienić (przepłukać). U mnie po tej operacji sprzęgło zaczęło pracować lekko i płynnie!!
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 17:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM

Postprzez dexter1515 » 20 kwi 2012, 19:52

moje wrażenia po miesiącu jazdy mazdą :

Na samym początku po zakupie pedał był twardy jak kamień , chodził okropnie ciężko i brał nizutko
Po regulacji śróbki przy pedale można uznać że wysokość brania już mi odpowiada.

Następnie pozostał problem ciężkiej pracy.

Wymieniłem płyn hamulcowy/sprzęgła. Pierwsza jazda i odziwo sprzęgło chodzi leciutko . Ale moja radość trwała 2 dni.

Znowu jakby się zatarł i chodzi ciężko. Ale od czasu wymiany płynu mam takie epizody :

Wsiadam pedał chodzi lekko , przejadę ok 3 km i juz ciężko potem znów lekko i tak na zmianę
Czasem 2 – 3 dni jest strasznie toporny a pozniej znowu lekko chodzi.

I być tu mądry co może być
Wiem iż temat już był wałkowany ale może ktoś coś podpowie na takie dziwne objawy

Pozdrawiam
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 18:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez NIEBO! » 25 sie 2013, 15:25

Ja nawet nie zauważyłem tego ciężko działającego sprzęgła, że trzeba mocno trzymać, bo mocno odbija. (swego czasu jeździłem rowerem po 100km dziennie <faja> ). Dopiero jak żona zasiadła za kierownicą (pedałami) to stwierdziła, że prawie jej brakuje sił w nodze żeby to utrzymać i to niestety prawda. Sam teraz po dłuższej jeździe w korku czuję stopę... a jak wsiadam do każdego innego auta to mi sprzęgło wręcz wpada w podłogę taki mam nawyk użycia siły ...
... mechanik mówi, że wszystko jest OK i nic z tym nie da się zrobić. Sprzęgło łapie nisko, nie haczy, nic nie szarpie i wszystko jest z nim OK więc nie ma co wymieniać, że jest wspomagane hydraulicznie, brak w zasadzie regulacji, że duży mocny silnik to i sprzęgło musi być mocne ... bla bla bla. A mi się to coraz mniej zaczyna podobać... to jakbym miał silnik 1000hp to musiałbym mieć stalowy przeszczep? jakieś bzdury i z tego co widzę na forum to wiele osób na to narzeka. Czyżby kolejna niedoróbka M6? :(

Krzytka napisał(a): Dołączę się do tematu i podzielę się moją "wiedzą" na temat ciężko pracującego i zacinającego się pedału sprzęgła. Otóż miałem taki problem i postanowiłem odpowietrzyć sprzęgło, ale jak zobaczyłem co wypływa z wysprzęglika to wypompowałem ok. 20 ml płynu hamulcowego – a raczej jakiejś ciemnej nieznanej substancji która tam się zgromadziła. Myślę, że przez kilka lat płyn w wysprzęgliku traci swoje właściwości i dobrze go wymienić (przepłukać). U mnie po tej operacji sprzęgło zaczęło pracować lekko i płynnie!!
Ktoś podpowie jak zrobić operację wg Krzytka? Gdzie odkręcić itp? Bo moją żona nie chce jeździć tym "złomem" (przynajmniej nie jako kierowca) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 680 (2/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez zemoj » 29 sie 2013, 12:59

U mnie również sprzęgło pracuje ze sporym oporem. Bierze prawidłowo, pedał chodzi płynnie, ale trzeba użyć więcej siły niż w innych autach, którymi miałem/mam okazję jeździć i to zarówno przed jak i po wymianie kompletnego sprzęgła (Exedy). Chyba TTTM...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3191 (143/237)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Janusz626 » 29 sie 2013, 14:47

Odpowietrza się analogicznie tak zamo jak hamulce, na wysprzegliku masz odpowietrznik taki sam jak na zaciskach.
Dodam ze nikt nie napisal o zacierajacej się z czasem lapie miedzy wysprzeglikiem a lożyskiem, jest tam ośka tej łapy (nie widzialem tego osobiscie) wystarczy zwinąć ochronny mieszek gumowy na bok, wsunac rureczke do srodka i za pomoca środka smarnego w aerozolu tylko lepszego niż WD 40 wypsikac co się da, nie mówię tu o tarczy sprzegla.
Proces ten pomaga na dlugo w zależności od użytego środka smarnego, srednio co wymianę oleju silnikowego, efekt jest widoczny niemalże od razu, pedal sprzegla pracuje delikatnie bez zacięć, robilem tak w GF RF-2A, GY RF-5C i tak samo w obecnej GH RF-7J, oczywiście odpowietrzenie wysprzeglika obowiązkowo, rezultaty gwarantowane.

...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez art_us » 14 lut 2014, 08:45

Witam, dodam coś od siebie. Jestem właśnie w fazie wymiany kompletnego sprzęgła i 2M. Chłopaki rozbierali skrzynię drugi raz bo sprzęgło nieodpowiednio łapało (stopniowane wciskanie sprzęgła). Powodem tego stanu rzeczy jest wyrobiona łapa sprzęgła, ma luzy na kulowym zaczepie. Wniosek – wymiana łapy. Myślę że będzie po sprawie :–)Na liczniku niby 200 tys. przejechane. Swoją drogą to czy przy takim przebiegu może się wyrobić łapa? Czy auto faktycznie ma większy przebieg? Dodam,że przy wyrobionej łapie sprzęgła szybciej i nierównomiernie zużywają się okładziny cierne sprzęgła i 2M. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 09:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez alex19 » 28 maja 2014, 18:29

Witam-cześć,
Podepne sie ze swoim problemem i poprosze o pomoc.

Poprosze o wsparcie techniczne względnie poradę dotyczącą usunięcia usterki w mojej mazdzie 6.
Otóż:
Mazda 6 diesel 136KM 2005 rok.
Po nocy na zimnym silniku pedał sprzęgła chodzi(wciska sie ) lekko, posiada luz i biegi wchodzą bezproblemowo.
Problem pojawia się po przejechaniu kilkunastu km. pedał sprzęgła "sztywnieje" tzn jest bardziej sztywny niż np. rano i praktycznie jest niewyczuwalny "luz sprzęgła".
Biegi wchodzą normalnie, auto przyspiesza, nie odczuwam "ślizgania się sprzegła" a jedyny mankament to bardzo oporny pedał i bardzo sztywny.
Oczywiście po długim postoju (np po nocy -być może aż silnik wystygnie) wszystko wraca do normy.
Płyn został wymieniony – to samo bez zmian.

Mechanik stawia na pompe lub/i na wysprzęglik jednak nie potrafi uzasadnic dlaczego i co może być przyczyną. Każda wymiana łączy się z zakupem i wydaniem kasy – aby sprawdzić. Na razie mnie na to niestać i chciałbym w miarę możliwości zawężyć obszar poszukiwań...

Jezeli ktoś miał podobny problem i został on rozwiazany to poprosze o info.

alex19

ps. W ubiegłym roku było wymieniane sprzegło, docisk, dwumasa i łożysko....
alex19
 

Postprzez xRafalx » 11 maja 2015, 19:11

Witam, jako, że sam miałem objawy ciężko działającego/pracującego pedału sprzęgła to musiałem coś z tym zrobić, wyczytałem na forum, że trzeba coś przesmarować, ale dokładnie nie wiadomo co. Więc chciałbym teraz pokazać na zdjęciach co trzeba posmarować, aby pedał sprzęgła działał dużo dużo lżej :)

pol_pl_85923622-Oslona-podwozia-ALUMINIUM-Mazda-6-GG-GY-oslona-pod-silnik-i-skrzynie-biegow-produkcja-w-latach-06-2002-06-2005-silnik-1-8-2-0D-2-3-AWD-2-3MPS--23622_2.jpg

Trzeba odkręcić 2 śruby od wysprzęglika są zaznaczone czerwoną ramką, a także zdemontować ochroną gumę na prowadnicy łożyska wyciskowego.


dce00fd30f3769184b057aa576a27474.jpg

W miejsce zaznaczone czerwoną ramką czyli na wałek po którym przesuwa się łożysko musimy wpsiwać, jakiś smar w sprayu, potem należy poruszać prowadnicą, aby rozprowadził się po wałku, potem powtórzyć 1 krok i cieszymy się z lekko pracującego pedału sprzęgła :)

Oczywiście wszystko składamy w odwrotnej kolejności.


*Jeśli użyłem jakichś niefachowych pojęć proszę mi wybaczyć :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3591 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Greg88 » 3 lip 2015, 10:32

Czyli po odkręceniu tych dwóch śrub możemy zdjąć gumę ochronną i będziemy mieli dostęp do wałka zaznaczonego na drugim zdjęciu?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez xRafalx » 3 lip 2015, 22:45

tak :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3591 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MrShaleck » 9 sie 2015, 09:03

xRafalx napisał(a):tak :)


W klekocie wygląda to podobnie? Nie mam na co dzień dostępu do kanału więc nie mogę sobie tego od tak obejrzeć :(

Ktoś robił to w klekotach ? :)
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2416 (8/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
(225/490)
Zafiratti 2.2DTi
Merida M_Bike GRV 400

Postprzez CLAU » 11 sie 2015, 14:33

Przy okazji wymiany olejów zdjąłem gumę ze skrzyni, napsikałem tam smaru w sprayu, od razu duża ulga w pracy sprzęgła, chodzi lepiej – lekko, bardziej płynnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6