Strona 1 z 1
TCS / DSC

Napisane:
17 lip 2008, 09:21
przez hajdar
Witam,
Jak to jest jeśli auto jest wyposażone w DSC to rozumiem ze wyłaczenie DSC wyłacza również TCS? Czy inaczej DSC – to wiecej niż TCS i to jest jeden system, a nie dwa?
Zdazyło mi się ze nie zgasła mi kontrolka TCS (samochodzik) już trzy razy, zgaszenie auta i ponowne uruchomienie zlikwidowało bład (wyłączenie przyciskiem DSC nie ma wpływu na zapaloną kontrolkę). Czy to znaczy ze system (włąśnie jaki system TCS czy DSC) mi szwankuje??? zeby to sprawdzić to pewnie musze sie do ASO wybrać? macie jakieś sugestie?
pozdr

Napisane:
17 lip 2008, 09:34
przez mr_t
DCS (ESP) – to system który w razie wpadnięcia w poślizg przyhamowuje któreś z kół
TCS (ASR) – to system zapobiegający poślizgowi kół napędzających przy ruszaniu, przyhamowuje koło które zaczyna buksować i w razie potrzeby zmniejsza moc silnika
Teoretycznie to dwa oddzielne systemy, w praktyce w samochodach osobowych na dziś chyba zawsze występują wspólnie (dostawcze często mają tylko TCS/ASR). Jeśli świeci Ci się kontrolka to jest coś nie tak. Sama kontrolka nie mówi który z systemów nawala – zawsze jest jedna kontrolka sygnalizująca pracę któregoś z tych systemów.

Napisane:
17 lip 2008, 09:55
przez hajdar
Dzieki za odpowiedz,
Co to za systemy to wiem, ale nie wiem jak to jest w mazdzie z polaczeniem tych systemów i jak sygnalizuja kontrolki.
Rozumiem, że jest jedna kontrolka zadziałania (samochodzik w poślizgu) i zapala się niezależnie który system zadziałał (ewentualnie który nawala, jeśli nie gaśnie), a wyłączenie obu systemów jest przyciskiem DSC OFF.
Chyba były wersje M6 tylko z TCS, a DSC było opcjonalne (w wersji bez DSC jest przycisk i napis TCS OFF- dobrze rozumuje?)
Czy był również system wspomagania siły hamowania??? i jak sprawdzić czy auto jest w niego wyposażone? bo nie umiem się doszukać.

Napisane:
17 lip 2008, 10:05
przez mr_t
hajdar napisał(a):Rozumiem, że jest jedna kontrolka zadziałania (samochodzik w poślizgu) i zapala się niezależnie który system zadziałał (ewentualnie który nawala, jeśli nie gaśnie), a wyłączenie obu systemów jest przyciskiem DSC OFF.
Dokładnie.
Nie wiem czy były M6 wyposażone tylko w TCS.
Jeśli chodzi o wspomaganie hamowania to jest i nie jest. Zależy co przez nie rozumieć. Jeśli masz przez to na myśli elektroniczny system wspomagający nagłe hamowanie jaki montują europejczycy to dopiero najnowsza M6 go posiada i chyba tylko ona ze wszystkich Mazd.

Napisane:
17 lip 2008, 10:29
przez hajdar
mam na myśli EBA – czy jak to się nazywa (chyba ze to jeszcze inny system)...

Napisane:
17 lip 2008, 10:53
przez mr_t
EBA to jest właśnie to o czym pisałem – ma to chyba tylko najnowsza M6. Wcześniej był montowany mechaniczny wspomagacz. Nie wiem jak to działa – niby to mam u siebie – w moim odczuciu to wcale nie działa i niczego nie wspomaga. Różnica przy awaryjnym hamowaniu bez EBA jest bardzo duża – oczywiście na niekorzyść samochodu bez EBA.

Napisane:
17 lip 2008, 11:26
przez hajdar
Na pewno było po lifcie:
http://www.mazda.co.uk/NR/rdonlyres/7B0 ... ations.pdf
a jest jeszcze EBD – to rozumiem ze to chyba standard
To ktoś wie czy przed liftem był wstawiany EBA i jak to sprawdzić?

Napisane:
17 lip 2008, 11:42
przez hajdar
Wg tego :
http://www.motofakty.pl/artykul/mazda_6_2.html
system był
a tu ogłoszenia z az auto:
http://www.azauto.pl/mazda/?id1=364
na samym dole- przed liftem i tez jest wpisany EBA
No to jak było???
no i nastepny fragment:
Bezpieczeństwo to także skuteczne hamulce z elektronicznie sterowanymi układami: antypoślizgowym ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.
Wychodzi na to ze nia miałes racji, albo to "odpowiedni" marketing

Napisane:
17 lip 2008, 13:20
przez mr_t
Fakt, moja wina. Pomyliłem z M3, myślałem że tak samo jest w M6, bo M3 nie ma elektronicznego systemu, ale mechaniczny.
A ogłoszenia – ja bym im nie wierzył – dziś sprzedawane Mazdy 3 w salonach nie mają EBA, a tu pisze że Mazda z 2004 ma. Ale ad. M6 – najwyraźniej ona miała już dużo wcześniej. Pewnie w nowej M3 która wejdzie na rynek w tym roku też będzie.

Napisane:
17 lip 2008, 14:17
przez zygtoy
hajdar
Miałem u siebie podobny objaw, kontrolki gasły po ponownym uruchmieniu silnika. Przyczyną w moim przypadku był czujnik położenia kierownicy, sygnały są generowane do TSC/DSC. Wymienili mi coś w układzie kierownicy.

Napisane:
17 lip 2008, 14:30
przez hajdar
hmmm, a droga to była impreza???
dzieki za podpowiedź

Napisane:
18 lip 2008, 09:35
przez zygtoy
Usługa była wykonana w ramach gwarancji

Napisane:
13 lip 2009, 23:24
przez widmo82
zygtoy hajdar
– w wielu przypadkach mozna... "nauczyc" uklad jak ma sie zachowac. programuje sie czy jak kto woli centruje kierownice, jak zwal tak zwal. chodzi o to ze uklad po ruszeniu autem nie wyswietla komunikatu ale po drgnieciu kierownica nie wie o ile zmienil sie kat skretu kierownica i czasem taki komunikat rowniez wywala. Czasem jak ktos grzebie ( odpina ) pompe od wspomagania to sie dzieja takie cuda. Popatrzcie po allegro jak ktos sprzedaje pompe to pisze ze pasuje do auta z DSC i czasem taki numer z programowaniem jest pozniej potrzebny aby TSC nie swiecilo po oczach

Napisane:
18 lip 2009, 23:47
przez michu200

Napisane:
19 lip 2009, 03:11
przez krzych
hajdar napisał(a):ozumiem ze wyłaczenie DSC wyłacza również TCS?
A ja nie rozumiem "dlaczemu" nikt nie czyta instrukcji obstrukcji. A tam napisane, ze jak sie chce wyjechac z blota czy sniegu to trza wylaczyc DSC co spowoduje mozliwosc krecenia kolkami w miejscu (czyli wylaczy TCS), Prawda ze fajnie?
