Stukanie silnika przy wkręcaniu na obroty

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kurobon » 13 lip 2008, 10:14

Witam! Mam problem z moją mazdę 6. A jako że na tym aucie znam się jak kot na gwiazdach ;–), pytam was. Problem polega na tym że jak ruszam to przez chwilę słychać jakieś stukanie. Jak w garażu gazowałem to zauważyłem że przy 2000-2500 obrotów słychać to cały czas. I czasami zdarza się to jak chodzi klima. Błagam pomóżcie
Pozdrawiam Robert :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 11:05
Posty: 39
Skąd: Katowice
Auto: 6 GY 2005 2.0 141km
3 BM 2015 2.0 165km
były:
323F BA 1998 1.5 88km
626 GD 1991 2.0 90km

Postprzez Globy » 15 lip 2008, 15:16

Czy to glosny miarowy stuk gdzies spod silnika, czy raczej ciche terkotanie spod pokrywy zaworow? Przez chwile myslalem, ze moze przegub (glosny stuk przy skreconych kolach), ale teraz stawiam na silnik... Jaki przebieg autka, skad jestes?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez kurobon » 18 lip 2008, 14:05

Jest to raczej miarowy stuk jak nacisnę na pedał gazu, postuka chwile i przestaje, jak zmieniam biegi jest dokładnie to samo.. O dziwo zdarza się to tylko na zagrzanym silniku. to dobiega raczej ze strony lewej myślałem że to coś z klimą ale jak ją wyłączę jest dalej to samo. Jestem z Katowic a przebieg to 61 000 ,tak pokazuje ;–).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 11:05
Posty: 39
Skąd: Katowice
Auto: 6 GY 2005 2.0 141km
3 BM 2015 2.0 165km
były:
323F BA 1998 1.5 88km
626 GD 1991 2.0 90km

Postprzez Brt » 18 lip 2008, 14:25

specem nie jestem, ale czasami terkotanie/stuki wydają panewki :(
a to gruba sprawa,
no ale nie przy takim przebiegu raczej, i nie w sytuacji gdy samochód był regularnie serwisowany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Globy » 18 lip 2008, 15:21

Tez wnioskowalem okolice walkow, ale wlasnie – przeciez to swiezutki silnik... Podjechalbym do ogolnomarkowego warsztatu, jak trafisz ogarnietego mechanika, zdiagnozuje Ci temat lepiej niz ASO. Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez magicadm » 18 lip 2008, 20:11

kurobon napisał(a):jak ruszam to przez chwilę słychać jakieś stukanie.

U mnie stukała "wolna" wtyczka od spryskiwacza. Waliła w najmniej odpowiednim momencie w "trąbik" czyli klakson <lol>
Spodziewałem się najgorszego – brzmiało to naprawdę źle :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kurobon » 18 lip 2008, 22:10

Z tą wtyczką musze obczaić jak sie dowiem co to jest dam znać jutro jade na przegląd do ASO, a jak oni nic nie zrobią to do znajomego, według mnie to będzie jakaś luźna blacha przy kolektorze. Też myślałem o panewkach ale to już prędzej w mojej starsze Madzi która ma na liczniku 245 tyś. A nie w tej nowej. Sprowadziłem tydzień temu jako niby bezproblemowe auto ;–) A tu muszę z nią odrazu na warsztat <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 11:05
Posty: 39
Skąd: Katowice
Auto: 6 GY 2005 2.0 141km
3 BM 2015 2.0 165km
były:
323F BA 1998 1.5 88km
626 GD 1991 2.0 90km

Postprzez magicadm » 19 lip 2008, 22:28

proponuję poszarpać samochodem na zgaszonym silniku – w ten sposób wykluczysz "odsilnikowe" hałasy :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6