Klekotanie przy skręcie kół – wymiana przegubu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Slawko77 » 2 lut 2012, 20:07

Witam
Mam Mazdę 6 kombi, diesel, 121KM, GG/GY
Jakiś czas temu zaczęło stukać w lewym kole przy skręcie w prawo. Najpierw delikatnie a po paru miesiącach mocno wraz z chrobotaniem i też przy jeździe na wprost. Przy jeździe na luzie nie było problemu a im szybciej przespieszałem tym mocniej chrobotało. Pojechałem do mechanika – powiedział że przegub zewnętrzny i wymienił. Przez 20km (słownie dwadzieścia km!!!) było cicho, później deliktanie stukało przy skręcie a po przejechaniu 2tyś km stuka mocno przy jeździe na wprost i przy skręcaniu w prawo. Jak przyspieszam powoli to nie ma problemu ale jak badziej dynamicznie to już mocno chrobocze. Zauważyłem, że przy tych mrozach strasznie głośno stuka i chrobocze na początku (zimne auto) a jak przejadę z 10km to jest już ciszej (połowę ciszej). Niby prosta sprawa ale zdażyło mi się to już dwa razy – dwa razy różni mechanicy wymieniali mi przeguby i dwa razy lipa. Może ktoś miał podobny przypadek i może coś podpowiedzieć. Nie wiem czy przeguby były dobrej jakości (330zł za sztukę) a może coś psują przy montażu. Drugi mechanik powiedział mi że dopiero któryś z kolei przegub pasował a tańsze do M6 w ogóle nie można była zamontować. A może to w ogóle nie przegub – choć przez chwilę autentycznie było ciszej!!. Pozdrawiam i POMOCY!!

EDIT(moderator)przeniosłem do odpowiedniego wątku.Proszę uzupełnić profil
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 22:03
Posty: 5
Skąd: Toszek

Postprzez Hubix » 3 lut 2012, 00:03

330zł to przegub dobrej jakości.

Najtańszego nie mógł założyć bo najtańsze przeguby mają 32 frezy od strony piasty.

Dokładnie to:

Firma MAXGEAR, koszt około 100zł wersja 32 frezy. U Ciebie zapewne są 33 i dlatego był problem z założeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Slawko77 » 3 lut 2012, 10:41

a kolejny drugi przegub mógł się rozpaść – oba padły bardzo szybko?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 22:03
Posty: 5
Skąd: Toszek

Postprzez Hubix » 3 lut 2012, 18:51

Ja kupiłem przegub za 210zł z wysyłką i przejechałem już tydzień i jest OK.

Może za mało smaru ? W instrukcji pisze ile należy dać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez MarQs » 3 lut 2012, 23:28

kurcze u mnie dzis to samo: rano -21 stopni i przy skrecie tylko ze niezaleznie w ktora strone cos chrobotalo. po przejechaniu jakis 3 kilometrow i nagrzaniu wszystko ustapilo
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez Hubix » 6 lut 2012, 15:08

Klęknij, skręć kierownicą i zobacz czy mieszki masz całe. Jak zimno, wchodzi wilgoć to klekocze przy uszkodzonej gumie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Slawko77 » 9 lut 2012, 14:22

Rzeczywiście jest ukszodzona guma na wahaczu. Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 22:03
Posty: 5
Skąd: Toszek

Postprzez giberes » 14 lut 2012, 21:59

Chcę się upewnić, czy moje objawy pasują do tematu przegubu. Jak ostatnio przymroziło to stwierdziłem, że przy ruszaniu skręconych kołach w prawo, na lodzie, przy zerwaniu przyczepności słychać jakiś chrobot w okolicy lewego koła. Później to samo na suchym testowałem. Słuchać krótko, dopóki koła skręcone i dużo gazu .Kolega posłuchał z zewnątrz i zasugerował, że to przegub. Dodam, że często muszę ruszać w taki sposób, a to podobno generuje usterkę przegubu. Czy ktoś może potwierdzić, że te okoliczności i objawy pasują do przegubu. Jeżeli tak, to czy jest to sprawa pilna do naprawy? Szukać mechanika już czy można poczekać troszkę? Kilometrów robię mało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez Hubix » 14 lut 2012, 22:01

Możesz poczekać ale możesz liczyć się z tym, że staniesz w trasie i nie pojedziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez giberes » 14 lut 2012, 22:02

Czyli przegub?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez Slawko77 » 20 lut 2012, 22:39

Już wiem co jednak klekotało – to nie był przegub – dwa razy wymieniany w ponad rocznym odstępie. Urwała się półoś i samochód pięknie stanął – na szczęście tuż po zjeździe z A4 – wolałbym nie stać na autostradzie :(. Już wymieniona i nic nie stuka – nareszcie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 22:03
Posty: 5
Skąd: Toszek

Postprzez Zibi » 21 lut 2012, 01:19

Koledzy, mam do wymiany przegub (chyba zewn. – chrobocze przy każdym skręcie lewa strona) w M6 2.0 MZR-CD 2007 105KW GG (prod. listopad 2007 na rynek węgierski)– w sklepach są trzy rodzaje z rożną ilością zębów, podpowiedzcie proszę jaki przegub do tego modelu. Nie potrafią w sklepie określić jaki powinienem kupić – brak w tabelach.
pozdr.

EDIT:
Jest lepiej, przegub do wymiany – 31 zębów zewn., 36 wewn. i 44 ABS. To ciekawe, bo nie znalazłem takiego na Allegro. Gdzie kupić poza serwisem MZ, bo tam oferują całą półoś w cenie 2300 zł. <glupek2>
pozdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 02:21
Posty: 10
Skąd: K-n
Auto: Mazda 6 2.5 SkyActiv GJ 192 kM 2014;
Mazda 6 2.5 SkyActiv GJ 192 kM 2013;

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 21 lut 2012, 22:42.
Powód: post pod postem-proszę używać opcji"edytuj post"

Postprzez Hubix » 22 lut 2012, 01:44

Zauważyłem, że koronka ABS, i frezy wewnętrzne mają taką samą liczbę frezów (zębów)

Zmienia się ilość zewnętrzna. Te rzadziej stosowane są droższe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez przemek_bsi » 18 lip 2012, 23:26

Dwa tygodnie temu wymieniłem sprzęgło, i ok 2 dni później coś zaczęło "chrobotać" w lewym przednim kole. Dzieje się to tylko na wyprostowanych kołach. Dzisiaj po wizycie u mechanika stwierdzono, że coś się dzieje z lewym zewnętrznym przegubem. Facet stwierdził, że musiał byc na siłę wyciągany (wybijany). Czy czeka mnie wymiana? Czy przy wyciąganiu mogli go uszkodzić?

W katalogu z częściami przegub zewnętrzny wewnętrzne uzębienie od strony koła ma 34. Wszystkie przeguby które znalazłem w internecie mają 33. Czy to oznacza, że nie będzie pasował? (nigdy nie miałem do czynienia z przegubami stąd moje dziwne pytanie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6