Witam
Mam Mazdę 6 kombi, diesel, 121KM, GG/GY
Jakiś czas temu zaczęło stukać w lewym kole przy skręcie w prawo. Najpierw delikatnie a po paru miesiącach mocno wraz z chrobotaniem i też przy jeździe na wprost. Przy jeździe na luzie nie było problemu a im szybciej przespieszałem tym mocniej chrobotało. Pojechałem do mechanika – powiedział że przegub zewnętrzny i wymienił. Przez 20km (słownie dwadzieścia km!!!) było cicho, później deliktanie stukało przy skręcie a po przejechaniu 2tyś km stuka mocno przy jeździe na wprost i przy skręcaniu w prawo. Jak przyspieszam powoli to nie ma problemu ale jak badziej dynamicznie to już mocno chrobocze. Zauważyłem, że przy tych mrozach strasznie głośno stuka i chrobocze na początku (zimne auto) a jak przejadę z 10km to jest już ciszej (połowę ciszej). Niby prosta sprawa ale zdażyło mi się to już dwa razy – dwa razy różni mechanicy wymieniali mi przeguby i dwa razy lipa. Może ktoś miał podobny przypadek i może coś podpowiedzieć. Nie wiem czy przeguby były dobrej jakości (330zł za sztukę) a może coś psują przy montażu. Drugi mechanik powiedział mi że dopiero któryś z kolei przegub pasował a tańsze do M6 w ogóle nie można była zamontować. A może to w ogóle nie przegub – choć przez chwilę autentycznie było ciszej!!. Pozdrawiam i POMOCY!!
EDIT(moderator)przeniosłem do odpowiedniego wątku.Proszę uzupełnić profil
Klekotanie przy skręcie kół – wymiana przegubu
1, 2
330zł to przegub dobrej jakości.
Najtańszego nie mógł założyć bo najtańsze przeguby mają 32 frezy od strony piasty.
Dokładnie to:
Firma MAXGEAR, koszt około 100zł wersja 32 frezy. U Ciebie zapewne są 33 i dlatego był problem z założeniem.
Najtańszego nie mógł założyć bo najtańsze przeguby mają 32 frezy od strony piasty.
Dokładnie to:
Firma MAXGEAR, koszt około 100zł wersja 32 frezy. U Ciebie zapewne są 33 i dlatego był problem z założeniem.
Chcę się upewnić, czy moje objawy pasują do tematu przegubu. Jak ostatnio przymroziło to stwierdziłem, że przy ruszaniu skręconych kołach w prawo, na lodzie, przy zerwaniu przyczepności słychać jakiś chrobot w okolicy lewego koła. Później to samo na suchym testowałem. Słuchać krótko, dopóki koła skręcone i dużo gazu .Kolega posłuchał z zewnątrz i zasugerował, że to przegub. Dodam, że często muszę ruszać w taki sposób, a to podobno generuje usterkę przegubu. Czy ktoś może potwierdzić, że te okoliczności i objawy pasują do przegubu. Jeżeli tak, to czy jest to sprawa pilna do naprawy? Szukać mechanika już czy można poczekać troszkę? Kilometrów robię mało.
- Od: 29 paź 2008, 01:13
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.
Już wiem co jednak klekotało – to nie był przegub – dwa razy wymieniany w ponad rocznym odstępie. Urwała się półoś i samochód pięknie stanął – na szczęście tuż po zjeździe z A4 – wolałbym nie stać na autostradzie . Już wymieniona i nic nie stuka – nareszcie
- Od: 6 lip 2008, 22:03
- Posty: 5
- Skąd: Toszek
Koledzy, mam do wymiany przegub (chyba zewn. – chrobocze przy każdym skręcie lewa strona) w M6 2.0 MZR-CD 2007 105KW GG (prod. listopad 2007 na rynek węgierski)– w sklepach są trzy rodzaje z rożną ilością zębów, podpowiedzcie proszę jaki przegub do tego modelu. Nie potrafią w sklepie określić jaki powinienem kupić – brak w tabelach.
pozdr.
EDIT:
Jest lepiej, przegub do wymiany – 31 zębów zewn., 36 wewn. i 44 ABS. To ciekawe, bo nie znalazłem takiego na Allegro. Gdzie kupić poza serwisem MZ, bo tam oferują całą półoś w cenie 2300 zł.
pozdr
pozdr.
EDIT:
Jest lepiej, przegub do wymiany – 31 zębów zewn., 36 wewn. i 44 ABS. To ciekawe, bo nie znalazłem takiego na Allegro. Gdzie kupić poza serwisem MZ, bo tam oferują całą półoś w cenie 2300 zł.
pozdr
- Od: 2 sty 2007, 02:21
- Posty: 10
- Skąd: K-n
- Auto: Mazda 6 2.5 SkyActiv GJ 192 kM 2014;
Mazda 6 2.5 SkyActiv GJ 192 kM 2013;
Dwa tygodnie temu wymieniłem sprzęgło, i ok 2 dni później coś zaczęło "chrobotać" w lewym przednim kole. Dzieje się to tylko na wyprostowanych kołach. Dzisiaj po wizycie u mechanika stwierdzono, że coś się dzieje z lewym zewnętrznym przegubem. Facet stwierdził, że musiał byc na siłę wyciągany (wybijany). Czy czeka mnie wymiana? Czy przy wyciąganiu mogli go uszkodzić?
W katalogu z częściami przegub zewnętrzny wewnętrzne uzębienie od strony koła ma 34. Wszystkie przeguby które znalazłem w internecie mają 33. Czy to oznacza, że nie będzie pasował? (nigdy nie miałem do czynienia z przegubami stąd moje dziwne pytanie).
W katalogu z częściami przegub zewnętrzny wewnętrzne uzębienie od strony koła ma 34. Wszystkie przeguby które znalazłem w internecie mają 33. Czy to oznacza, że nie będzie pasował? (nigdy nie miałem do czynienia z przegubami stąd moje dziwne pytanie).
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6