Strona 15 z 16

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 9 kwi 2016, 20:49
przez cisiel1981
Taki mam zamiar – sprawdzę geometrię tym bardziej, że coś szumi bardziej podczas jazdy, wcześniej mniej słyszałem toczenie opon po asfalcie.
Co do dzwona – nie było, a w dziurę jakąś potężną też nie wpadłem, choć w Lodzi jest ich pełno :D

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 sie 2016, 13:08
przez adam_b96
Muszę kupić do swojej mazdy 6 2.0 Pb dwa dolne wahacze. jeden prosty i drugi ten "baban".

czy jest kilka wersji tych wahaczy?? w katalogu niby są różne dla różnych numerów VIN i lat produkcji.....

Wahacz przedni dolny prosty ma oznaczenia GJ6A-34-300A / GJ6A-34-300B / GJ6A-34-300C / GJ6A-34-300D / GJ6A-34-300E .... dla rożnych numerów VIN i lat produkcji



Wahacz przedni dolny prosty
34-300 GJ6A-34-300C ARM,LOWER AN (GJ6A-34-300D) – 050401
GY1*** -400099

34-300 GJ6A-34-300D ARM,LOWER AN (GJ6A-34-300E) 06MY 050401 – 060601
GY1***400099-437417
Period: 01.04.2005 – 01.06.2006

34-300 GJ6A-34-300E ARM,LOWER 06MY 060601 – 061001
GY1***437417-450211
Period: 01.06.2006 – 01.10.2006

34-300 GR1A-34-300 ARM,LOWER AN (GR1A-34-300A) 061001 – 070501
GY1***450211-469458
Period: 01.10.2006 – 01.05.2007

34-300 GR1A-34-300A ARM,LOWER 070501 –
GY1***469458-
Period: 01.05.2007 –

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 25 sie 2016, 20:33
przez tqr_us
Jak moga byc rozne wersję,jak jeden i ten sam wahacz pasuje od 1.8 do 3.0,mowie o ori ,a zamienniki roznie bywa ,przyklad post kolegi z konicowkami drążka kier.

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 27 sie 2016, 17:38
przez adam_b96
mówiłem że podział występuje w katalogu i na schematach części a Wahacz przedni dolny prosty dla rożnych numerów VIN i lat produkcji ma oznaczenia GJ6A-34-300A / GJ6A-34-300B / GJ6A-34-300C / GJ6A-34-300D / GJ6A-34-300E. Podobnie z wahaczem przednim "bananem"

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 27 sie 2016, 20:28
przez tqr_us
Sam bedziesz to robił,jak tak to najlepszym sposobem na unikniecie jakichkolwiek niespodzianek typu,mniejsza srednica swoznia ;) ,jest wykrece i pujscie z tym do sklepu :)

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 2 wrz 2016, 15:05
przez Mad78
Kto mi pomoże zdiagnozować przednie zawieszenie.
M6 GY RF7J.
Objawy takie, że przy najechaniu z nawet niewielką prędkością >20km/h na próg zwalniający (zwłaszcza te trójkątne) lub nawet 2cm krawężnik (taki jak przy zjazdach z drogi głównej się zdarzy, słyszę/czuję nieprzyjemny stuk z przedniego zawieszenia.
Nieważne czy koła na wprost czy skręcone. Zwłaszcza jak dwoma kołami na raz się najedzie i jeszcze nie daj w trakcie hamowania to jest masakra.
Mazdę mam już 7 rok i te niepokojące dźwięki dopiero od roku, powoli się nasilają.

Na stacji kontroli nic nie da się wyczuć, zero luzów w zawieszeniu.
U innego mechanika przy okazji wymiany rozrządu też szarpali brechą za wszystkie wahacze i nic nie wymyślili.
Poduszka pod silnikiem, ta od rozrządu, wygląda OK. Pozostałe jak miałem okazję na nie rzucić okiem też.
No to co się jeszcze może tłuc?

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 4 wrz 2016, 08:43
przez lukasmank
A ja przy delikatnym ruszaniu mam takie dziwne bicie jakby szarpniecia z dziwnym odgłosem byłem na szarpała i nic, jak ruszam energicznie to cisza i spokój.

PostNapisane: 4 wrz 2016, 10:20
przez Mad78
Dwumasa?

PostNapisane: 5 wrz 2016, 14:01
przez grygory
do sprawdzenia maglownica i luz na listwie, u mnie podobnie na uskokach czuć na kierownicy,

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 30 wrz 2016, 10:54
przez eded25
Witam... u mnie występują podobne objawy jak opisywał to Mad78, czyli stuki przy najechaniu na próg ("nawet 2cm krawężnik"). wygląda to na uszkodzone górne mocowanie amortyzatora. Mam już zakupione poduszki i na dniach będę je wymieniał. I tu mam pytanko do użytkowników. Z manuala m6gy wynika że nie ma łożyska w mocowaniu amortyzatora, a jednak takie łożyska są dostępne. Chce kupić wszystkie części zanim wyciągnę kolumnę mcphersona. Mazda 6GY 2.0 104kW 2002r. Jest czy nie ma tam łożyska??

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 30 wrz 2016, 11:13
przez xRafalx
Witaj, obstawiam, że te stuki nie wydobywają się z poduszek tylko pewnie z wielowypustu-temat opisany na forum.

Ale co do poduszek są dwa rodzaje:
Mazda 6 do 2004r ma poduszkę bez łożyska, jest to jednoczęściowa poduszka
Mazda 6 po 2004r. ma poduszkę z łożyskiem, składa się z 3 części.

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 11 paź 2016, 12:27
przez Greg88
Powiem Ci szczere xRafalx, że podałeś mi prawdopodobnie odpowiedź na stuki w przodzie u mnie. Przeglądałem całe zawieszenie, zrobiłem wszystko co wymagało wymiany, geometria i zbieżność ustawiona po wszystkim wzorowo. Jedynym problemem są stuki, puki czy nie wiem jak to inaczej nazwać – może tąpnięcia – przy większych dziurach czy nawet zjeździe z krawężnika. To samo słychać jak dodam ostro gazu przy starcie – koło szuka przyczepności + kontrola trakcji przez co w rezultacie odrywa się minimalnie podłożą i znów słychać to takie dup dup dup :P
Z resztą i tak szykuje się do wymiany przednich amortyzatorów (60% sprawności) i podejrzewałem, że "coś" tam jeszcze siedzi do zrobienia :P

nietypowy element zawieszenia ?

PostNapisane: 15 cze 2018, 12:16
przez dobrzyn22
IMG_20180615_104155.jpg

Czy ktoś miał podobny przypadek ? to jest wahacz dolny prosty ( przód )

Sprawdziłem dokładnie wg katalogu EPC i po wpisaniu w teorii pasującego wyskakują same nowe wahacze, taki jak otrzymałem – natomiast z pasujących widzę tylko jakieś używki na rosyjskich stronach :|

wahacz wg. katalogu( po nr.VIN) powinien mieć oznaczenie GJ6A34300D – jeżeli ktoś ma informację, gdzie mógłbym taki dostać to będę wdzięczny

Re: nietypowy element zawieszenia ?

PostNapisane: 15 cze 2018, 13:04
przez xRafalx
To jest tulejka która powinna zostać w zwrotnicy, użyj ściągacza, by zdemontować ją ze starego wahacza. Wsadź ją na miejsce i zakładaj nowy wahacz :)

Re: nietypowy element zawieszenia ?

PostNapisane: 15 cze 2018, 13:26
przez dobrzyn22
<spoko> tak też myślałem, ale wstępnie ściągacz nie chciał tego ruszyć ( próbowałem ), a nie chciałem" na chama". No ale tyle lat nie dotykane to wiadomo...
Dzięki za info

Re: nietypowy element zawieszenia ?

PostNapisane: 15 cze 2018, 14:24
przez xRafalx
Mały ściągacz do łożysk nie dał rady, musiałem użyć dużego ściągacza i klucza pneumatycznego.

Re: nietypowy element zawieszenia ?

PostNapisane: 15 cze 2018, 16:32
przez dobrzyn22
ok, znalazłem wśród istniejących wątków -łącze na przyszłość ;)

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 7 kwi 2019, 18:47
przez ugh
Witam,
Mam luzy na sworzniu lewego górnego przedniego wahacza.

To ten element.
https://allegro.pl/oferta/sworzen-wahac ... 7773500086

Na powyższej aukcji mogę kupić sam stworzeń. Natomiast w katalogu cały ten wahacza ze sworzniem występują jako jedna część tak jak tu https://allegro.pl/oferta/wahacz-mazda- ... 7612959696.

Czy jest sens wymieniać sam sworzeń, czy lepiej od raz cały wahacz ?
Koszty niewiele większe. A obawiam się problemów z nabiciem samego sworznia. Widzę że jest do niego sprężyna. Czy ktoś to może wymieniał w taki sposób ? Jakieś problemy ?

Pozdrawiam

Darek

PostNapisane: 9 kwi 2019, 07:31
przez CLAU
W tej sytuacji to bez różnicy, ten wahacz kosztuje średnio ponad 300 za średnio przyzwoity. Więc jak chcesz kupować chińczyka za 7 dyszek z drewna to lepiej kupić w całości niż potem rzeźbić w plastelinie.

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 9 kwi 2019, 22:40
przez t34567
Jak masz czas i możliwości to możesz sobie zmienić sworzeń i tuleje, pytanie na ile to wystarczy i czy jest bardziej opłacalne niż wahacz-chińczyk za 80zł.

Wahacz z lepszej półki już kosztuje, szukaj po sklepach internetowych okazji. Ja ostatnio kupiłem Ruville po 206zł/szt.