Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez grygory » 22 lut 2016, 20:41

co do firmy to czekam jeszcze na jakieś recenzje,

co do wymiany jakieś uwagi ?? odpowiedzi na moje pytanie

dejneks powiedz będziesz sam się podejmował czy na jakiś warsztat ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Koniu25 » 22 lut 2016, 21:49

Ja wymieniłem dolne wahacze na SRL i polecam. Sworznie wahaczów górnych na 555 i też polecam. Przebieg od wymiany ok. 20tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez dejneks » 22 lut 2016, 22:17

padło na Febi ;) wymieniał będę z pomocą kolegów z Nissanzone.pl którzy mają dostęp do warsztatu i narzędzi :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez grygory » 22 lut 2016, 22:38

Raczej też się skuszę na te Febi jeżeli mają pozytywne recenzję, mam nadzieje że wytrzyma dość trochę km na polskiej nawierzchni, jednakże czy z podstawowymi narzędziami dam radę wymienić sam ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dejneks » 22 lut 2016, 22:51

samemu może być problem. zwłaszcza jak nie masz ściągacza do sworzni, bo się lubią zapiekać i ciężko je wyciągnąć. Ostatnio to przerabiałem przy wymianie wahaczy dolnych przednich. ściągacz i podgrzewanie dało radę ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez grygory » 23 lut 2016, 00:01

czyli największy problem ze sworzniem ?
a który ściągacz według ciebie lepszy ?
Obrazek

czy
Obrazek

ja bardziej się zastanawiam nad śrubami sanek, czy się przypadkiem nie ukręcą – bo wtedy jest dopiero problem,
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dejneks » 23 lut 2016, 08:30

tak największy problem ze sworzniem, ale jak podgrzejesz i użyjesz takiego ściągacza to szybko pójdzie ;)
Załączniki
yt-2511-2513-sciagacze-3-ra.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez grygory » 23 lut 2016, 09:46

To będziemy widzieć, wahacz zamówiony, co prawda w lokalnym sklepie na zamówienie był za 300 zł,
a wysyłkowo znalazłem za 260 zł, różnica to akurat ściągacz
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dejneks » 23 lut 2016, 12:09

ja po wypłacie będę zamawiał w IC (kolega ma zniżki ;) ) na obie strony
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez brodaM6 » 23 lut 2016, 16:46

Ja uciąłem konicowki ,włożyłem w rorke zaje....młotkiem i po ptokach ,bo zapewne chodzi o tulejki od sworzni :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dejneks » 23 lut 2016, 17:58

można i tak ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez grygory » 23 lut 2016, 20:44

młot oczywiście też jest , ale to jak ściągacz do łożysk czy wybijak widełkowy nie dają rady,
niestety na wyposażeniu nie mam palnika jak coś, ale myślę że się bez tego obejdzie,
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dejneks » 23 lut 2016, 21:47

a opalarkę masz? może się przydać. Jak nie były wcześniej wymieniane to się mogły nieźle zapiec. U mnie bez podgrzania było ciężko ściagaczem ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez brodaM6 » 23 lut 2016, 21:51

Jakie kombinacje,podajesz najprosciejszy sposób odzyskania tulej z sworznia . . . .opalarką hahaha,a jak nie masz to zawsze zostaje ognisko hahaha
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez grygory » 23 lut 2016, 22:10

brodaM6 napisał(a):,a jak nie masz to zawsze zostaje ognisko hahaha


są tego też plusy , zawsze można jakąś kiełbaskę do tego usmażyć :D ,
co do opalarki myślę że do takiego grzania może być trochę za słaba
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez brodaM6 » 25 lut 2016, 07:33

Akurat ten który uciąłem sworzeń cały był wyrobiony,latał jak na .........,drugi udało mi sie wybić bez tulejki :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez grygory » 27 lut 2016, 23:34

Wczoraj w paczkomacie czekała na mnie przesyłka, nowiutki wahacz Febi,
IMG_20160227_075117.jpg
wahacz Febi

dziś z rana co by nic nie zaskoczyło zabrałem się za wymianę,
Z rozpoczęciem nakierował i pomógł poradnik wymiany gum drążka stabilizatora. :
viewtopic.php?f=412&t=154827

po zdjęciu osłony i poluzowaniu śrub wahacza, następnie przeszedłem do śrub sanek. niestety każda stawiała opór (raczej nie ruszane od nowości), bez pomocy metrowej rury i WD40 nie udało by się,
sanek nie ściągałem, jedynie odkręcenie śrub 17 z tyłu, przód poluzowany, i tył również poluzowany na nakrętkach z poduszek, na tyle by była możliwość wyciągnięcia śruby z wahacza.
Nie było potrzeby odkręcać uchwytów przewodów, jak i maglownicy, potrzebne było jedynie odkręcenie łapy skrzyni.
Sworzeń też się udało w miarę łatwo wybić, oparty na lewarku pod masą auta wyszedł, co prawda z tuleją, lecz i tu obyło się bez cięcia, po demontażu wahacza w imadle nie było z nią problemu, pomógł wybijak widełkowy
IMG_20160227_104413.jpg
ściągacz widełkowy


składanie w odwrotnej kolejności, już bez niespodzianek, krótka jazda testowa i wszystko gra, całość jakiś 4h z przerwami, dzięki za pomoc zobaczymy jak firma Febi się spisze, w najbliższym czasie zrobię jeszcze geometrię całości,

Jeszcze pytanie na koniec : na starym wahaczu było jedyne oznaczenie SH-R 09/09 czy to był oryginalny wahacz z pierwszego montażu?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez brodaM6 » 28 lut 2016, 09:49

ale to jeden wymieniłes, to teraz ten stary bedzie po <dupa> dostawał ,takie rzeczy to parami,a najlepiej caly komplet [waaaczego?] :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dejneks » 28 lut 2016, 10:49

brodaM6 napisał(a):takie rzeczy to parami,a najlepiej caly komplet


Co masz na myśli cały komplet? oba dolne wahacze, czy dolne i górne? ja ostatnio wymieniłem dolne przednie, teraz będę wymianiał dolne tylne, góry na razie nie ruszam bo nic się z nią nie dzieje.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez grygory » 28 lut 2016, 21:38

hm, który będzie teraz dostawał po <dupa> ??

tzn na żadnym pozostałym brak wyczuwalnych luzów, stuków, wszystko prawidłowo się trzyma,
to trudno powiedzieć, który powinienem jeszcze wymienić, w tym wypadku bym chyba musiał cały zawias z przodu ? prawy, lewy ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6