Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MrShaleck » 29 wrz 2015, 19:24

Sajmon86 napisał(a):Zasadniczo operacja wydaje mi sie prosta, trzy punkty mocowania do rozkrecenia, zamierzam sie z tym uporac na konikach... jakies doswiadczenia? Co jeszcze moze mnie spotkac?;)


Troche trudno chyba będzie wybić sworzeń jednego wahacza, bo bardzo blisko mocowane są oba sworznie wahaczy, nie wiem czy 'dojdziesz' tym narzędziem odpowiednio. Chcesz wymieniac wahacz prosty(ten z mocowaniem amortyzatora) czy ten wygięty ?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez DeviS » 8 paź 2015, 16:27

Witam. Mam do wymiany w swojej M6 wahacze przod dolne (4 szt 2x proste krotkie i 2x te zakrzywione dluzsze, nie znam ich fachowej nazwy). Z tego co sie orientuje sa jeszcze 2 gorne ktore nie maja luzow (jeszcze). Teraz moje pytanie: czy wymieniac tylko te 4 wahacze ? Czy moze odrazu wymienic wszystkie 6szt ? Ewentualnie zastanawiam sie czy nie wymienic samych tulei ?
Na Alledrogo widzialem komplet wahaczy SRL na przod za 500zl, popyt na ten zestaw jest duzy i cena nie wygorowana tylko pewnie rowna sie ona jakosci tych wahaczy :)
Prosze o wasze sugestie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez CLAU » 8 paź 2015, 18:51

Z przodu masz 3 duże wahacze: banan ze sworzniem i dwoma tulejami, wahacz prosty i drugi wahacz lekko wygięty. Bana jest na górze, pozostałe dwa na dole + łącznik stabilizatora, gumki stabilizatora, drążki kierownicze i końcówki. Jak masz brac SRL z allegro, to chyba lepiej zapłacić około 500/600zł za Febiego ze sklepu.

Ja bym wymienił cały komplet na raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez DeviS » 8 paź 2015, 19:51

Wymiana calego kompletu byla by uwazam najlepszym wyjsciem aby nie robic 2x roboty ;) z drugiej strony znajomy mechanik powiedzial mi ze jak te gorne nie maja luzu i sa sztywne to by ich nie ruszal... no i stanowczo stwierdzil abym nie kupowal tanich wahaczy z allegro bo to tylko strata kasy. Orientuje sie ktos czy za jakies 800zl kupie sensownej jakosci wahacze ?

CLAU napisał(a):Jak masz brac SRL z allegro, to chyba lepiej zapłacić około 500/600zł za Febiego ze sklepu.

Chodzi Ci o firme Febi bilstein ? 500/600zl za ta firme to chyba malo za komplet ? Chyba ze masz na mysli komplet 2 wahaczy na jedna strone auta ? :;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez CLAU » 8 paź 2015, 20:30

W Febim za 500zł to będziesz miał jedną stronę, dwa wahacze, bez banana.

Wycena ze sklepu iparts.pl:

Banan x2
Wahacz prosty x2
wahacz zgiety x2

~1900 zł

Wycena na Ruvillu, Meyle i Febim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez MrShaleck » 9 paź 2015, 00:32

500zł za ZESTAW wahaczy (2x3wahacze)?
Jestem w szoku :) Podejrzewam, że jakość ich również jest szokująco adekwatna do ceny. Ja ze zniżkami za wahacze proste MOOGa zapłaciłem 2x130zł. Cena ma tutaj spory wpływ na jakość, niestety :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez DeviS » 9 paź 2015, 16:32

Tak, 500zl za 6 wahaczy ;) no jakosc napewno jest watpliwa ale ktos tutaj na forum pisal ze na tych wahaczach zrobil 35tys km ! Takze i tak bardzo duzo za taka cene ;) te dolne proste Febi widzialem na jedenj stronie za 117zl ale dziwne jest ze te same na IC kosztuja ponad 300zl... hmm podroba ? Czy jakas promocja ?

Ale jeszcze dziwniejsze jest to ze dzisiaj pojechalem sprawdzic jeszcze ta zawieche i potwierdzic co mowil mechanik no i na szarpakach nic nie wyszlo, wahacze sztywne bez luzow... Mechanik sprawdzal na zawieszonym samochodzie a diagnosta dzisiaj tylko na szarpakach wiec moze tu tkwi sekret ? Czy na szarpakach moze nie wyjsc to co na podnosniku ?

Co najlepsze ze przestalo mi stukac (narazie) i jak zauwazylem jest to uzaleznione od temperatury, bo jak teraz sie ochlodzilo to cisza... Ma ktos jakis pomysl ? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez MrShaleck » 9 paź 2015, 17:52

Ja na przeglądzie usłyszałem że super stan zawieszenia, bez problemów tylko latać, żebym z tłu robił tuleje a przód, rzekomo dobry, ma luz jak w hiphopie :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez DeviS » 6 lis 2015, 23:51

No i "stuki i dziwne pykanie" w zawieszeniu przeszlo. A przeszlo jak wymieniłem poduchy silnika ! Tzn najpierw wymieniłem u mechanika dwie poduchy: dolna i tą z lewej strony pod akumulatorem. Pojechalem się przejechać no i trochę kultura jazdy sie poprawiła ale dalej mi pykalo cos "niby" w zawieszeniu. Trzecią poduchę wymieniłem sam (mechanik za tamte 2 policzyl sobie 60zl, jak dla mnie to sporo jak za pol godziny prostej roboty) i po wymianie tej prawej olejowej (wyciekal z niej olej czego nie podejrzewałem ) cisza i nic nie pyka ! Takze w sumie bardzo się zdziwiłem, raczej nie brałem pod uwagę że to może być to ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez spider666 » 9 lis 2015, 19:18

Wahacz nadaje się do użytku zazwyczaj dopóty dopóki sworzeń jest dobry.
a bardzo częstą przyczyną uszkodzeń sworzni są porwane/sparciałe gumy osłonowe.
Są dostępne np na znanym serwisie aukcyjnym po ok. 30-40pln.

Dlatego warto je wymieniać przy pierwszych oznakach zniszczenia.

Jednak do wymiany osłon sworznia trzeba się przygotować.
Wiadomo wahacze odkręcić od zwrotnicy i wybić.
Podeprzeć wahacz lewarkiem. Młotek 1-2KG uderza
w zwrotnicę w miejsce mocowania sworznia
(ewentualnie drugim młotkiem po drugiej stronie zwrotnicy
przytrzymać siłę uderzenia). Ściągacze do sworzni zazwyczaj
z bardziej zapieczonym elementem nie dają rady dlatego młotek
to najlepsza metoda.
Wahacz ze sworzniem wyskakuje,
ale jeszcze na końcówce jest tulejka z kołnierzem.
Trzeba zdjąć tak ową ze sworznia i niestety tutaj niezbędny
okazuje się ściągacz do łożysk. Dalej założenie gumy to prosta
sprawa, w komplecie jest zawleczka sprężynowa.
Oczywiście trzeba oczyścić sworzeń z brudu jeśli się dostał pod gumę
i nałożyć nowy smar. Polecam molibdenowy.
Załączniki
PART_1446310684963.jpeg
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 09:20
Posty: 6
Auto: M6 2.3 AT AWD

Postprzez Koniu25 » 20 lis 2015, 11:53

Jaki rozstaw widełek musi mieć wybijak do tego sworznia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Bolo545 » 13 sty 2016, 00:14

odswierzam temat a pisze w ogolnym bo nie wiem dokladnie jak to nazwac.otoz podczas jazdy odczuwam drganie/szarpanie kierownicy tak jak przy hamowaniu kiedy sa tarcze krzywe i klocek nierownomiernie lapie.najdziwniejsze jest to ze objawia sie to zarowno podczas jazdy jak i hamowania ale golwnie podczas jazdy kiedy hamulec nie jest uzywany.nie jest to tez ciagle czasami szarpie czasem nie.zastanawia mnie co to moze byc i czy juz sie ktos z takim czyms spotkal lub jest podobny temat to bede wdzieczny za naprowadzenie gdzie szukac.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2014, 18:23
Posty: 24
Auto: Mazda 6 02r GG 2.0 B+LPG 141KM

Postprzez Sabestian » 7 lut 2016, 20:57

Może koła trzeba wyważyć?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2015, 15:45
Posty: 7
Auto: Mazda 6, RF5C, 2003

Postprzez grygory » 22 lut 2016, 14:14

Witam, moją mazdę dopadła usterka, po 60 tyś na polskich drogach z prawego przedniego koła awarii uległ dolny tylny wahacz, mianowicie w nim tuleja jest zerwana, z uwagi iż osłona sworznia również jest już pęknięta to do wymiany pójdzie całość, z tego co doczytałem to polecane zamienniki: Yamato oraz FEBI BILSTEIN, tutaj pytanie czy jeszcze coś jest godnego uwagi, tak aby trochę wytrzymało?

druga sprawa czy wymiana tego wahacza jest możliwa w warunkach garażowych z kanałem? , czy lepiej zajechać do jakiegoś warsztatu?
– jak dobrze zrozumiałem z podobnych wątków, aby wymienić dany wahacz należy opuścić sanki, bo się śruby nie wyciągnie – pytanie zasadnicze czy trzeba całkowicie odkręcić sanki, czy wystarczy je np. trochę popuścić (obniżyć)?
Czy czyhają jakieś niespodzianki? na które trzeba uważać ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Danmazda » 22 lut 2016, 14:44

grygory napisał(a):z tego co doczytałem to polecane zamienniki: Yamato
Tych części nie polecam, używałem je czasem do Mazdy 626 i szybko się zużywały.
grygory napisał(a):FEBI BILSTEIN,
Tej już są na pewno lepsze. Zacząłem kupować części firmy 555, wytrzymywały dużo więcej, ale nie wszystkie części robili, nie wiem jak jest teraz. W obecnej M jeszcze nic nie wymieniałem.
Może wypowie się ktoś kto używał innych producentów części, sam z chęcią zaczerpnę opinii :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez CLAU » 22 lut 2016, 15:02

Yamato to marka wlasna Intercarsu, czyli brandowany chinczyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez grygory » 22 lut 2016, 15:33

W takim wypadku zostaje tylko Febi Biltein?
z dostępnych pozostałych marek na rynku znalazłem takie jak:
GT-Bergmann; SRL; MX; NTY; YSP LDT; SH; KAMOKA; DENCKERMANN; OYODO; DELPHI

oczywiście nie interesuje mnie wahacz który za chwilę będzie znów do wymiany, tylko jakiś konkret – najlepszy był by OE ale cena zaporowa ;/
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dejneks » 22 lut 2016, 16:00

ja tez mam właśnie do wymiany wahacze przednie dolne tylne i tak się zastanawiałem nad YAMATO, ale jeżeli odradzacie to chyba faktycznie lepiej dołożyć do FEBI. A co sądzicie o RUVILLE znalazłem tą firmę na IC.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 lut 2016, 16:10

Mariusz daj spokój – wstyd .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez dejneks » 22 lut 2016, 16:16

DARO ale o co Ci chodzi?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6