Strona 1 z 2

Szarpanie przy zmianie biegu (ów)

PostNapisane: 1 cze 2008, 21:59
przez Cantore
Czy to normalne w M6, że przy zmianie biegu (z 1 na 2 lub z 2 na 3) muszę dodać sporo gazu, bo inaczej szarpie? U kolegi w samochodzie sprawdziliśmy, a ma Honde Accord, że bez gazu wrzucając 2 bieg nic nie szarpie. Czy taki jest urok sprzęgła w M6?

PostNapisane: 1 cze 2008, 22:21
przez Gość
Sprzeglo ma normalny urok. U mnie nic nie szarpie,tez mam benzyniaka. Musisz dobrac troche techniki i sprzeglo pojdzie jak po masle. <faja>

PostNapisane: 1 cze 2008, 23:42
przez magicadm
Cantore napisał(a):przy zmianie biegu (z 1 na 2 lub z 2 na 3) muszę dodać sporo gazu

Chyba raczej ująć??? :|
Coś chyba najzwyklej kaleczysz :P

PostNapisane: 2 cze 2008, 09:47
przez krawcu100
W mojej pieknej 6 zauważyłem ...nie wiem jak to nazwać bo na pewno nie haczenie ale drugi bieg wchodzi "brutalnie". Jest mały opór a pozniej bieg juz wchodzi gładko. Co do dodawania gazu by wcisnąc bieg to chyba fatalna opcja.

PostNapisane: 2 cze 2008, 11:08
przez magicadm
krawcu100 napisał(a):Co do dodawania gazu by wcisnąc bieg to chyba fatalna opcja.

Szczególnie dla sprzęgła :D

PostNapisane: 2 cze 2008, 12:16
przez dimas
Coś w tym jest że dwójka w M6 wchodzi z lekkimi oporami, ale szarpanie zgodnie z tym co pisza przedmówcy to jedynie kwestia wyczucia i wprawy (sam jeszcze się uczę idealnej techniki). W poprzedniku Avensis benzynka zupełnie inaczej "chodziło" sprzęgło.
Człowiek uczy sie całe życie ;)

PostNapisane: 2 cze 2008, 13:43
przez adas74
Jak się niema wprawy to jest dokładnie taj jak napisał Cantore
Ja też na początku tak miałem.

PostNapisane: 2 cze 2008, 14:08
przez mr_t
dimas napisał(a):Coś w tym jest że dwójka w M6 wchodzi z lekkimi oporami, ale szarpanie zgodnie z tym co pisza przedmówcy to jedynie kwestia wyczucia i wprawy (sam jeszcze się uczę idealnej techniki).(...)

Heh, to mi się "podoba" w Mazdach, że trzeba sie uczyć nimi jeździć. Nie mogli by po prostu zrobić jeżdżącego samochodu, żeby było tak jak w każdym innym? Rozmawiałem z 2 ludźmi w ASO co mają mazdy i jeden mówił że już się nauczył operować biegami, a drugi że się uczy. Kiedyś z jednym gościem rozmawiałem na parkingu i pytał się mnie czy u mnie też tak fatalnie jest z 2 w skrzyni biegów, bo nie wie czy ma uszkodzoną skrzynię, czy co.

PostNapisane: 2 cze 2008, 22:11
przez Cantore
Sprostuję, bo być może mało precyzyjnie się wypowiedziałem. Miałem jednak nadzieję, że to oczywiste o co chodzi, a tu taka interpretacja. Otóż jak zmieniam bieg to ściągam nogę z gazu, następnie wrzucam dwójkę i dodaję gazu. W zależności od tego, ile go dodam to szarpie lub nie. Jeszcze tak jest przy 2 na 3 bieg. Przy zmianie z 3 na 4 tego nie ma, bez względu na to ile gazu dodam.

PostNapisane: 2 cze 2008, 22:24
przez Bolek
U mnie nic nie szarpie, nie haczy i nie zgrzyta. Gdy się samochód jeszcze toczy, jedynka wchodzi bez problemu (przynajmniej nic nigdy nie zauważyłem). Przejście 1-2 odbywa się tak samo jak w przypadku zmian między wyższymi biegami. Jedynie, co może denerwować nieprzyzwyczajonych to krótkość pierwszych dwóch przełożeń (ale tak miały wszystkie diesle, którymi miałem okazję jeździć).

PostNapisane: 2 cze 2008, 22:29
przez mr_t
Cantore napisał(a):(...) dodaję gazu. W zależności od tego, ile go dodam to szarpie lub nie. (...)

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie – trzeba dodać gazu tyle ile trzeba, ani więcej, ani mniej.
Generalnie z jakimś szarpaniem przy zmianie biegów to nie miałem przy mazdzie nigdy problemów. W mazdzie sprzęgło ma stosunkowo krótki skok i jeśli za bardzo jesteś przyzwyczajony do sprzęgieł z długim skokiem to pewnie przez to czasem Ci szarpnie. No chyba że po prostu masz uszkodzone sprzęgło. Jesli sprzęgło jest sprawne to powinieneś szybo wyczuć jak ono łapie.

A dodawanie gazu – to chyba tylko przy redukcji to robisz? A ile trzeba dodać, im szybciej chcesz przy redukcji puścić sprzęgło tym wiecej gazu dodajesz. Tu nie ma recepty ile – tyle żeby prędkość obrotowa silnika była odpowiednia do prędkości z jaką jedzie samochód na danym biegu.

[Usunięte]

PostNapisane: 2 cze 2011, 00:56
przez reddmb
PostTen post został usunięty przez Gość 2 cze 2011, 16:42.
Powód: nie ten watek – jest to opinia

Szarpie przy zmianie biegu.

PostNapisane: 19 gru 2012, 21:22
przez Kamil661
Witam. Posiadam Mazde 6 kombi z 2003 z motorem 2.0 benzyna, szkrzynia 5 biegowa man.. Samochód zakupiłem dwa miesiące temu wymieniłem w nim komplet sprzęgła oraz świece i przewody WN. I odczuwam dalej ostre szarpnięcie przy szybszej zmianie biegów. Jak na niższych obrotach puszcze powoli to jest ok. Odczułem jeszcze taką przypadłość że przy stałej prędkości jazdy czuję lekkie szarpnięcia.(na tempomacie nie ma tego zjawiska).Proszę bardzo o pomoc jakieś rady z góry dziękuję.




P.S pompa paliwa została spr. ciśnienie na pompie jest ok.

EDIT(moderator) – łączę z istniejącym watkiem

Re: Szarpanie przy zmianie biegu

PostNapisane: 21 gru 2012, 21:03
przez zagiell
Czyściłeś przepustnicę? Jeżeli nie, to przeczyść, być może to rozwiążę problem.

Re: Szarpanie przy zmianie biegu

PostNapisane: 23 gru 2012, 19:54
przez sojerus
Może mnie wyśmiejecie ale jak wymieniłem filtr paliwa to zauważyłem, że auto przestało mi szarpać przy zmianie biegów. Możliwe że to efekt placebo ale działa :)

Re: Szarpanie przy zmianie biegu

PostNapisane: 27 gru 2012, 13:44
przez Kamil661
Witam. Czyszczenie przepustnicy nic nie pomogło..Filtr paliwa miałem nie dawno wymieniany. Tak myślę ze to jest winna układu elektrycznego..Co mogę jeszcze sprawdzić czy poprawnie działa???,przypomne raz jeszcze ze przewody WN i świece wymieniłem.

PostNapisane: 28 gru 2012, 18:01
przez klajgus
Kamil661 napisał(a):Filtr paliwa miałem nie dawno wymieniany.


a gdzie go znalazłeś w dwulitrowej benzynie <co?>

Re: Szarpanie przy zmianie biegu

PostNapisane: 30 gru 2012, 12:13
przez Kamil661
Mechanik mnie zapewniał że wymienił wszystkie filtry a gdzie on jest to nie wiem.Ale i on nie wiedział czemu szarpanie nie chce zniknąć.

Re: Szarpanie przy zmianie biegu

PostNapisane: 31 gru 2012, 17:02
przez Kamil661
Zauważyłem jeszcze trudność odpalenia przy ciepłym silniku. Na zimnym pali z pół obrotu ale na ciepłym dopiero za drugim albo trzecim.Proszę jeszcze raz o pomoc już załamuje ręce.

Re: Szarpanie przy zmianie biegu

PostNapisane: 11 kwi 2013, 21:02
przez kamil0700
witam.
ja mam problem gdy dam gaz do dechy nie wazne na jakim biegu i wkreci sie na 4-5-6-7-tys obrotów i puszcze gaz to jest szarpniecie??? :(