Patrząc "z góry" na silnik, bagnet znajduje się powyżej silnika, na lewo od akumulatora.
Wg amerykańckiej instrukcji, poziom sprawdza się następująco:
2,3-liter engine
1. Parkujemy na równej nawierzchni, lekko zaciągamy ręczny
2. Sprawdzamy czy nie ma widocznych wycieków oleju z obudowy skrzyni.
3. Skrzynia w pozycję P, rozgrzewamy silnik. Nie ruszamy skrzyni w trakcie nagrzewania
4. Zostawiamy pracujący silnik, wyciągamy bagnet, czyścimy i sprawdzamy czy po ponownym włożeniu wogóle jest jakiś olej na końcówce

Dolewamy jak sucho.
5. Przełączamy skrzynię przez wszystkie pozycje, szukając nieprawidłowości
6. Przejeżdżamy autkiem przynajmniej 5km po mieście, parkujemy i znów lekko ręczny
7. Skrzynia w pozycji P, silnik pracuje, sprawdzamy poziom oleju za pomocą bagnetu, prawidłowo powinien się zawierać pomiędzy dwoma wcięciami z jednej strony bagnetu, odpowiadające poziomom Low and Full
3,0-liter engine
Poziom oleju powinno sprawdzać się bez jeżdżenia pojazdem, po dojściu silnika do "temperatury operacyjnej"
1. Parkujemy na równej nawierzchni, lekko zaciągamy ręczny
2. Zapalamy silnik, wciskamy pedał hamulca
3. Przełączamy skrzynię przez wszystkie pozycje, szukając nieprawidłowości, następnie ustawiamy w pozycji P
4. Poziom oleju sprawdzamy przy pracującym silniku.
Instrukcja przewiduje dwie ewentualności:
a). Samochódem jeżdżono przed inspekcją i w momencie sprawdzania olej w skrzyni ma normalną temperaturę pracy ok 65st C, lub też odpalono silnik i pozwolono mu dojść do optymalnej temperatury samoczynnie (instrukcja wskazuje tą opcję jako bardziej wskazaną) – poziom prawidłowo powinien się zawierać pomiędzy dwoma wcięciami z jednej strony bagnetu, odpowiadające poziomom Low and Full. Z tym że pisze również że nie należy sprawdzać oleju po dłuższej trasie przy sporych prędkościach lub w korkach, wtedy należy wyłączyć silnik na 30min w celu schłodzenia oleju.
b). Nie włączano silnika, olej w skrzyni jest zimny, a temperatura powietrza wynosi powyżej 20st C. Można wtedy "orientacyjnie" sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać bardzo blisko pojedyńczego wcięcia po przeciwnej stronie bagnetu(wzgledem pozycji Low i Full), ale go nie dosięgać. Ten sposób pomiaru jest mniej precyzyjny i powinien być traktowany jako "wskazówka" na co do poziomu oleju.
Jako że instrukcja jest po angielsku, a jo żech je ze Śląska a nie z Hameryki, to dopuszczam możliwość jakiegoś błędu w powyższym opisie, więc nie krępujcie się mnie poprawiać
