W trakcie przyspieszania wyskakuje 5 bieg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 20 lis 2011, 23:49

ruper_323f napisał(a):No i są pierwsze problemy po zakupie mojej upragnionej Madzi 6. Niestety wyskakuje 5 bieg przy przyspieszeniu. Jak jadę spokojnie to się trzyma i nie wylata, a jak depnę to pstryk i na luz . Czytałem posty na forum o tej przypadłości, są dosyć stare. Czy ktoś naprawił ten feler bez wymiany skrzyni, czy do się to naprawić? <co?>

chyba dobra uzywana skrzynia jest tansza, niz wymiana podzespolow na nowe...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ruper_323f » 20 lis 2011, 23:54

A dasz mi gwarancję, że jak kupię u Ciebie skrzynie to przelatam na niej 100 tys, km, bez wypadania V biegu???
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Enduro » 21 lis 2011, 22:50

ruper_323f napisał(a):A dasz mi gwarancję, że jak kupię u Ciebie skrzynie to przelatam na niej 100 tys, km, bez wypadania V biegu???

nie, bo ja takowej nie posiadam,
ale moge Tobie poprzez rzetelnego znajomego, skrzynie zalatwic, ale oczywiscie bez gwarancji na te oczekiwane 100 tys km, bo takiej raczej nigdzie nie uzyskasz, no chyba ze zamowisz nowke w ASO no i jak oni zamontuja, co spowoduje koszta kilkunastu tys. pln. <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ruper_323f » 11 mar 2012, 01:48

Nie aktualne, piątego biegu nie można naprawić:(
Ostatnio edytowano 6 wrz 2012, 22:01 przez ruper_323f, łącznie edytowano 1 raz
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez makj1 » 12 mar 2012, 22:11

Możesz coś więcej napisać o tym wynalazku? Jakieś fotki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez ruper_323f » 13 mar 2012, 00:20

.....
Ostatnio edytowano 6 wrz 2012, 22:19 przez ruper_323f, łącznie edytowano 1 raz
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez makj1 » 13 mar 2012, 13:18

Jak byś kiedyś to rozbierał to zrób fotkę tego ustrojstwa i wrzuć na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez ruper_323f » 6 wrz 2012, 22:01

Skrzynia do wymiany :(

Dopisano 06 wrz 2012 22:05:

Skrzynia do wymiany, masakra
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez ruper_323f » 29 wrz 2012, 18:58

Witam ponownie, temat spędzał sen z powiek, więc rozebrałem tunel i ..... Właśnie tak to wygląda po naprawie. Przyczyną, że nie było piątki było oderwanie się zapinki. Po prostu była źle przyspawana, w jednym punkcie. Zapinka została na pręcie drążka. No i przyspawaliśmy ją na nowo. Wygląda to trochę strasznie, ale zdaje egzamin jeśli bieg zapina się normalnie i czasem wyskakuje przy dodaniu gazu. Załączę zdjęcia jak to wygląda. Dodam, że po zamknięciu tunelu, nie widać nic. Wprawdzie V bieg wchodzi wiadomo ciężko i wychodzi ciężko, ale w czasie jazdy wszystko jest ok. Skrzynia nie ma tyle siły, żeby wypchnąć dźwignię.
Ta zapinka, to zwykła zapinka rolnicza przyspawana do płaskownika, tyle, że rolnicza jest prosta z jednej strony, ta natomiast gdzie była prosta, została wygięta tak żeby wajcha wskakiwała . Zapinka na oko z drutu fi 4.
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez miazga91 » 29 wrz 2012, 19:21

Wydaję mi się że ta zapinka to tylko przedłuża "śmierć" skrzyni, czyż nie?
Ja mam pytanko dot. skrzyni jak już jesteśmy przy niej: jak sprawdzić poziom oleju i jaki olej wlewamy do 2.0 136km do skrzyni?
Proszę o link do allegro bądź czegoś innego.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez ruper_323f » 29 wrz 2012, 21:36

Nie miałeś problemów z V biegiem, to nie wiesz czy przedłuża śmierć skrzyni. Ludzie bez v biegu, lub z wypadającym jeżdżą po 3,4 lata. Mam kolegę co jeździ toyotą z 2003 już czwarty rok, bieg się zapina, skrzynia taka jak w maździe i już zastanawia się nad zastosowaniem ,,wynalazku". Bo załóżmy, że zapinka, będzie działała przez x czasu, a Ty nie masz zamiaru sprzedawać auta, czy jest sens naprawy za 2000 tysie, czy może lepiej postawić na domowe rozwiązanie, które kosztuje 50 zł???. Zobaczymy ile czasu pociągnie takie rozwiązanie? Jestem na forum kilka lat i chętnie podzielę się opiniami i wnioskami. A koledze przypomnę, że temat dotyczy wypadającego V biegu, a nie wymiany oleju w skrzyni. Czyżby miał kolega nadzieję, że wlanie nowego przedłuży jego nadzieję na jej bezawaryjna pracę :):):):)
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 29 wrz 2012, 22:29

ruper_323f napisał(a):A koledze przypomnę, że temat dotyczy wypadającego V biegu, a nie wymiany oleju w skrzyni

święte słowa <spoko>
zapraszam do odpowiedniego wątku <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Arek_78 » 3 paź 2012, 09:08

A sprawdzaliście poduchę między skrzynią, a sankami? Być może jest zużyta i to wypadanie biegu jest od nadmiernego przechylania skrzyni podczas przyspieszania. W zeszłym tygodniu miałem problem w służbowej M6 1,8 – podczas gwałtownego przyspieszania wypadał 5 bieg. Po wymianie poduchy, która była już na wykończeniu dziwnie przestał wypadać. Może to tylko przypadek ale od tygodnia jest spokój :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez abudabdi » 23 lut 2014, 01:42

Witam miałem podobny problem lecz w lancerze z 91r. po krótkim czasie leciały kolejne biegi zaczęły wypadać po zdjęciu skrzyni okazało się że jest winne łożysko w skrzyni na głównym wale koszt ok. 40zł za łożysko dzieje się to dlatego by nie zniszczyć całej skrzyni to taka moja opinia wymiana dość skomplikowana była gdyż trzeba było rozebrać całą skrzynie wyciągnąć wał i wymienić łożysko całość zajęła mi 3,5godz. po wymianie skrzynia jak nowa bez żadnych luzów. Na początku objawy były takie jak się dodawało gazu a potem ujmowało to drążek się ruszał w przód tył połączenie skrzyni z drążkiem też było na linkach <faja> <jupi> <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez przemek_bsi » 18 lip 2016, 21:44

Zachowało się jakieś foto? Dzisiaj mnie dopadła przypadłość wyskakującego 5 biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez przemek_bsi » 20 sie 2016, 21:15

ruper_323f napisał(a):więc rozebrałem tunel

ruper_323f jest chyba nieobecny na forum od jakiegoś czasu. W którym miejscu jest "tunel"? <zawstydzony>. Odcinek od drążka do skrzyni???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez dobrzyn22 » 21 sie 2016, 09:42

tunel jest pod gałką zmiany biegów – tam gdzie popielniczka i pojemnik na kubki.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez przemek_bsi » 27 sie 2016, 10:07

Nieoriętujecie się w którym miejscu są te zapinki?? Rozebrałem, ale... nie widzę, albo nie wiem na co patrzeć <zawstydzony> <zawstydzony> <zawstydzony>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez elan12 » 9 wrz 2016, 16:26

Witam a u mnie wylata 1 bieg, i wygląda to na wytarty wodzik bo jak wbiję jedynkę i jadę tak że silnik ciągnie to jest ok a jak popuszczę gaz to od razu wyskoczy, dzisiaj kupuję skrzynię używkę ale jak wyjmę starą to ją na pewno przejrzę co tam nie halo jest. najbardziej wku..wia to że pół roku temu ją zrzucałem żeby wymienić sprzęgło a wyjąć ją nie jest łatwo bo trzeba sanie opuszczać.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 23:49
Posty: 4
Auto: mazda 6 2,2 diesel 185bhp kombi 2010r.
silnik mzr R2AA

Postprzez ruper_323f » 19 sie 2017, 12:42

Witam jako, że trochę tu mnie było a było zainteresowanie tematem, podzielę się swoimi doznaniami z wypadającą piątką w M6. Nie mam już tego samochodu, sprzedałem ją w 2016 roku. Chwytak który zrobiłem ze spinki po pewnym czasie pękł, ale, że miałem już w temacie wiedzę i zaglądałem do wybieraka zmiany biegów wiedziałem, że ponowna naprawa to banał. Miejsce pod mieszkiem zmiany biegów śmiało pozwala na modyfikację i naprawę problemu. Kiedy zaprałem się za to 2 raz to do wcześniej przykręconego do przednich śrub trzymających wybierak dospawałem zamiast zapinki kawałek płaskowniczka z wyciętą fasolką po to aby pręt drążka w niego wpadł po wrzuceniu 5 biegu i został w tym miejscu. I to był strzał w dziesiątkę.Po rozebraniu tunelu gdzie jest wybierak zobaczycie go (zdjęcie) i jego mocowanie na 4 śruby. Oczywiście wybieraka nie demontujecie, tylko odkręcacie dwie pierwsze śruby i pod nie przykręcacie taki element jak załączyłem na rysunku( wcześniej go musicie przygotować), wziąć metrówkę, pomierzyć i robiąc dopasowywać). Przepraszam, że tylko tak mogę to zobrazować ale niestety nie mam już zdjęć, a to co było na forum nie wiem gdzie znikło??? Auto jeździło na tym patencie do momentu sprzedaży więc kilka lat. Powiem więcej, sprzedając auto powiedziałem o tym nowemu właścicielowi, który oświadczył, że mu to nie przeszkadza. Kiedy pojechaliśmy do mechanika sprawdzić auto przed sprzedażą, ten powiedział, że to świetny patent i świetny pomysł niczemu nie zagrażający.
Potrzebne narzędzia i materiał:
-Klucz bodaj 17 do odkręcenia nakrętek.
-śrubokręt płaski do rozbierania tunelu i chyba klucz nasadka 10( kiedyś na forum widziałem z rozbierania tunelu fotorelację)
– płaskownik stalowy bodaj 2 cm szeroki, 04,05 gruby. około 20 cm.
– dwie grube podkładki pod śruby mocujące wybierak wraz z naszym chwytakiem.
całość pospawałem migomatem przykręciłem złożyłęm tunel i jazda.
Załączniki
564459568_1_644x461_mechanizm-zmiany-biegow-mazda6-manual-bialogard.jpg
chwtytak.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6