Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skiba31 » 14 mar 2010, 00:55

Witam. Mam ten sam problem co inni. Przeczytałem cały temat od początku. Jutro Ja będę działał z tym smarowaniem. Czasem warto poczytać forum.
Pozdrawiam.
Paweł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez hbo » 14 mar 2010, 01:04

skiba31 napisał(a): Czasem warto poczytać forum.

Zawsze warto :P
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Marcin.J » 16 mar 2010, 18:34

Koledzy myslicie,ze taki smar w aerozolu zda rowniez egzamin ?? https://ssl.allegro.pl/item961684833_sm ... 00_ml.html czy lepiej zastosowac cos takiego ?? https://ssl.allegro.pl/item935448900_gd ... _500g.html
Z gory dziekuje za informacje i pozdrawiam wszystkich klubowiczow.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez s4v4g3 » 16 mar 2010, 19:07

Marcin.J napisał(a):Koledzy myslicie,ze taki smar w aerozolu zda rowniez egzamin ?? https://ssl.allegro.pl/item961684833_sm ... 00_ml.html czy lepiej zastosowac cos takiego ?? https://ssl.allegro.pl/item935448900_gd ... _500g.html
Z gory dziekuje za informacje i pozdrawiam wszystkich klubowiczow.



Ja bym kupił smar zwykły – nie w areozolu... BOL
Jakoś tego nie widzę, abyś dobrze rozprowadził to na "lunecie" ;/
"
* trzymając pionowo puszkę nałożyć cienką, równomierną warstwę z odległości około 25 cm
* warstwa żywiczna obeschnie po 2-3 minutach, smar będzie gotowy do użycia po około 2-3 godzinach "

Ja kupiłem w IC za 20 zł smar molibdenowy Mobil Mobilgrease Special NLGI2, podziałało na pół roku – teraz niestety znowu mi stuka.. ale czekam aż się ociepli i znowu posmaruję.

Pozdrawiam:)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez esikx35 » 17 mar 2010, 10:54

Marcin.J napisał(a):czy lepiej zastosowac cos takiego ?? https://ssl.allegro.pl/item935448900_gd ... _500g.html

ja kupiłem dokładnie ten co pod linkiem, pierwsze smarowanie wystarczyło na około 4 miesiące, teraz będę smarował ponownie – chyba więcej tego tam napcham :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2009, 13:00
Posty: 37

Postprzez rafusmaximus » 17 mar 2010, 16:06

jinxsior napisał(a):ale te stukniecia w pedał hamulca czasem w pedał sprzegła i w kierownice nie ustąpiły. Nie były one właściwie słyszalne, raczej namacalne, bo ja je czułem a nie słyszałem


mam podobnie, też ich nie słyszę tylko czuję (namacalnie), takie leciutkie sprzężenia, na kierownicy, bardziej mnie to irytuje niż przeszkadza lub źle wpływa na jazdę. Chyba trzeba będzie zrobić to co Ty ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez rafusmaximus » 19 mar 2010, 20:35

gszostak napisał(a):
Marcin.J napisał(a):czy lepiej zastosowac cos takiego ?? https://ssl.allegro.pl/item935448900_gd ... _500g.html

ja kupiłem dokładnie ten co pod linkiem, pierwsze smarowanie wystarczyło na około 4 miesiące, teraz będę smarował ponownie – chyba więcej tego tam napcham :)


może dlatego, że dla tego smaru w specyfikacji jest napisane: zakres temperaturowy -15 – ..., a temperatury w zimie były przez spory czas grubo poniżej -15 nawet w kabinie, gdy fura stoi na zewnątrz. Nie za mały zakres to -15???
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez majkel37 » 25 mar 2010, 13:15

Ja ze swoimi stukami na kierownicy najpierw pojechałen na "szarpaki". Mechanik stwierdził, że z zawieszeniem wszystko w porządku, a stuki, to pewnie przekładnia kierownicza i zrobił smutną minę, że to mnie mocno szarpnie, ale po kieszeni, a nie kierownicy :) Kiedy jednak pojechałem do opolskiego ASO przy okazji umawiania się na blacharkę po spotkaniu z pługiem :(, szef serwisu wsiadł, poruszał energicznie kierownicą góra-dół i przód-tył, po czym... stuki ustały. Po lekturze wątku wiem, że to było coś banalnego (na razie wystarczyło rozprowadzic smar będący w "lunecie"), ale szacun dla Jaksy i wszystkich innych ludków mających pojęcie o szóstkach i ich przypadłościach za to, że dzielą się na forum swoim doświadczeniem.
p.s. A przy okazji (z innego wprawdzie wątku) – nie wiecie, skąd mi się woda leje do bagażnika? Uszczelka chyba nie... Może gdzieś lampami?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 21:25
Posty: 11
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 hatchback, 2005 CiTD 136 KM

Postprzez Derson79 » 27 mar 2010, 20:53

Witam Kolegę,miałem również to samo w mojej Mazdzie,koszt naprawy w serwisie wynosi 100zł i trwa 30 minut,nie daj się zwieść że trzeba wymienić kolumnę kierownicy lub coś innego.Problem polega na przesmarowaniu pewnej części w układzie kierowniczym i jest to drobnostka.
Derson79
 

Postprzez krzych » 28 mar 2010, 00:36

Derson79 napisał(a):Witam Kolegę,miałem również to samo w mojej Mazdzie,koszt naprawy w serwisie wynosi 100zł i trwa 30 minut,nie daj się zwieść że trzeba wymienić kolumnę kierownicy lub coś innego.Problem polega na przesmarowaniu pewnej części w układzie kierowniczym i jest to drobnostka.

LOL! Przez te 30 minut to chyba serwisant pije kawe, jara szluga i slucha sobie Bose! :D hahaha <glupek2>

5 minut!

Koszt nie powinien przekraczac 50 zl, ale to juz tylko moje zdanie. Zreszta "Pana Jozka z budy obok" pewnie tez, a to zwykle smarowanie jak wyzej koledzy opisali. Samemu mozna sobie napchac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Derson79 » 28 mar 2010, 11:58

krzych napisał(a):
Derson79 napisał(a):Witam Kolegę,miałem również to samo w mojej Mazdzie,koszt naprawy w serwisie wynosi 100zł i trwa 30 minut,nie daj się zwieść że trzeba wymienić kolumnę kierownicy lub coś innego.Problem polega na przesmarowaniu pewnej części w układzie kierowniczym i jest to drobnostka.

LOL! Przez te 30 minut to chyba serwisant pije kawe, jara szluga i slucha sobie Bose! :D hahaha <glupek2>

5 minut!

Koszt nie powinien przekraczac 50 zl, ale to juz tylko moje zdanie. Zreszta "Pana Jozka z budy obok" pewnie tez, a to zwykle smarowanie jak wyzej koledzy opisali. Samemu mozna sobie napchac.


Jeżeli robisz swój samochód u Pana Józka z budy to powodzenia na drodze kolego.To właśnie jest podejście domorosłych mechaników,lub ludzi którzy kupili taki sam. a nie stać ich na serwis.Pozdrawiam :P
Derson79
 

Postprzez s4v4g3 » 28 mar 2010, 13:43

Derson79 napisał(a):
krzych napisał(a):
Derson79 napisał(a):Witam Kolegę,miałem również to samo w mojej Mazdzie,koszt naprawy w serwisie wynosi 100zł i trwa 30 minut,nie daj się zwieść że trzeba wymienić kolumnę kierownicy lub coś innego.Problem polega na przesmarowaniu pewnej części w układzie kierowniczym i jest to drobnostka.

LOL! Przez te 30 minut to chyba serwisant pije kawe, jara szluga i slucha sobie Bose! :D hahaha <glupek2>

5 minut!

Koszt nie powinien przekraczac 50 zl, ale to juz tylko moje zdanie. Zreszta "Pana Jozka z budy obok" pewnie tez, a to zwykle smarowanie jak wyzej koledzy opisali. Samemu mozna sobie napchac.


Jeżeli robisz swój samochód u Pana Józka z budy to powodzenia na drodze kolego.To właśnie jest podejście domorosłych mechaników,lub ludzi którzy kupili taki sam. a nie stać ich na serwis.Pozdrawiam :P


Heh tu raczej nie chodzi o to, że kupując taki sam. to szkoda na serwis.
Po jaką cholerę płacić 100 zł za przesmarowanie kolumny jak można to naprawdę zrobić samemu, albo dać właśnie takiemu "Panu Józkowi z budy" który zrobi to za 30zł.
Ja sam korzystam z mechanika – może nie aż takiego jak "Pan Józek z budy" ale wole u niego BO:
– o wiele taniej
– sam mogę się czegoś nauczyć – bo nie płacę mu za godzinę tylko za robotę, a czasami jest tak, że sterczę i pytam o różne rzeczy.
Oczywiście jeżdżę do niego z pierdołkami takimi jak – przeczyszczenie zaciska hamulca, sprawdzenie zawieszenia, wymiana wahaczy itp.

Więc próżne jest gadanie,
Derson79 napisał(a):To właśnie jest podejście domorosłych mechaników,lub ludzi którzy kupili taki sam. a nie stać ich na serwis.Pozdrawiam :P

Ja wole zapłacić mniej za taką samą robotę i taka sama jakość bez ściem.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Derson79 » 28 mar 2010, 20:00

Masz racje tylko już miałem przejścia z panem z budy i tylko naciągnął mnie na koszty gdzie w serwisie zrobiono mi usterkę za 200zł a on żądał ponad 800zł.
Derson79
 

Postprzez s4v4g3 » 28 mar 2010, 22:24

Heh no tak... ale nie jedzie się do "Pana Józka z budy" którego się nie zna.
W życiu nie dałbym auta do takiego mechanika...
Zaufany mechanik to skarb :)))
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 01:54

Derson79 napisał(a):Masz racje tylko już miałem przejścia z panem z budy i tylko naciągnął mnie na koszty gdzie w serwisie zrobiono mi usterkę za 200zł a on żądał ponad 800zł.

Nie o takiego Jozka z budy chodzilo ;P Mamy na forum troche takich Jozkow co z ASO nie sa, i warsztatow "na salonach" nie maja.

A poza tym, najwaznejsze w moim poscie byly dwie rzeczy:
1. Czas = 5 minut a nie 6 razy wiecej = 30 min.
2. Cena max 50 zl (a dokladnie to 10 zl, ale zawyzylem zeby nikt nie pyszczyl) a nie 100 zl

Przeplaciles BAAARDZO. W dobrych ASO zrobia Ci to za free przy okazji np. wymiany klockow czy innych rzeczy za ktore placisz.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 29 mar 2010, 20:27

Derson79 napisał(a):Witam Kolegę,miałem również to samo w mojej Mazdzie,koszt naprawy w serwisie wynosi 100zł i trwa 30 minut,nie daj się zwieść że trzeba wymienić kolumnę kierownicy lub coś innego.Problem polega na przesmarowaniu pewnej części w układzie kierowniczym i jest to drobnostka.


a ja ruszyłem kilka-kilkanaście razy kolumną kierownicy, tudzież kierownicą – góra dół, do siebie od siebie – trwało to 20 sekund, nic nie kosztowało. Tzw. stukanie ustało, szczególnie na nierównościach :) I co ty na to <faja> PANIE ASO ? nie ze wszystkim trzeba tam jechać – wystarczy trochę poczytać to forum, ZE ZROZUMIENIEM :)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 21:46

rafusmaximus napisał(a):ZE ZROZUMIENIEM :)

Zarty sobie robisz? ;) Po to jest forum, zeby nie myslec ;P ;) Niektorzy nawet nie chca czytac, a co dopiero myslec ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez piter78-szczecin » 31 mar 2010, 22:07

witam wszystkich. nigdy nie uczestniczyłem i nie wierzyłem w internetowe pogadanki. posiadam M6 od ok.7 miesięcy i jest to mój pierwszy japoniec, jak i też diesel. Szukając w nim lewarka(haha) pomogło mi wlaśnie to forum. Miałem również problem z drganiami, o których mowa w tym temacie. Nasmarowałem "teleskop" i? po kłopocie!!! Dziękuję wszystkim za-TRAFNĄ podpowiedź.
piter78-szczecin
 

Postprzez s4v4g3 » 31 mar 2010, 22:14

Haha:)
I o to właśnie chodzi:P
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Gregor70 » 10 cze 2010, 23:41

We WRO nazywają to "regeneracją" za 150 PLN ( RBS ). Na Nasypowej, z której wrociłem dzisiaj jest to pełny lifting ukł. kierowniczego za 1200 PLN...Ha, ha, ha. Pozwolicie, że sprobuję ze smarem z zawartościa molibdenu, bo ten jest wskazywany, jako najwłaściwszy.
Jestem tylko użytkownikiem, więc nie będę dyskutował z tym pomyslem, ale może któryś z moderatorow przyblizy mi temat obciążeń, lepkości itp tematow związanych, to chętnie "rozkminię" temat z kolegami z DE od smarów. Z tego co wiem smary z zawartoscią molibdenu są przeznaczone do układów bardzo obciażonych mechanicznie- przemysł ciężki. Może to pozwoli na znalezienie optymalnego i tańszego dla forumowiczow rozwiazania. Miałem kiedys takie cudo od jednego z wiodących producentow smarów dla przemysłu szklarskiego. Proszę nie postrzegać mojej propozycji, jako wytrycha do kieszeni forumowiczów, bo jesli tylko będe miał coś takiego na stocku chętnie anonimowo odstąpię bezpłatnie wystarczającą probkę produktu. Chodzi mi tylko o znalezienie optymalnego rozwiazania. Może w ten sposob odwdzięczę się za dobre rady.
Gregor70
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6