Olej do automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Arek_78 » 5 lip 2011, 14:57

RAMON ALLONES napisał(a):A tak na marginesie my ze swoimi A-specami niestety nie należymy do grupy wygodnych klientów i może dlatego za nami nie przepadają.


Święta racja kolego :) Zawsze będziemy tymi innymi i niechcianymi :D
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez japoniec » 13 lip 2011, 08:23

wracajac do tematu, rowniez jestem po wymianie oleju w skrzyni, przejechane 41 tys. mil

wymiana dynamiczna

wlalem to Gulfa MULTI VEHICLE ATF:
http://allegro.pl/gulf-multi-vehicle-at ... 35300.html

dolozylem chlodniczke oleju Hayden Transaver Trans-Cooler 1403:
http://www.performancetransparts.com/ha ... r1403.aspx

oraz dolalem dodatek LUBEGARD PLATINUM UNIVERSAL:
http://allegro.pl/lubegard-platinum-uni ... 73904.html

jest roznica, nie ma co mowic

zrobilem autoadaptacje skrzyni – odlaczyc kleme, odczekac ok. 2 minuty z pedalem hamulca wcisnietym i pozniej zapalic auto i 2 tys. obrotow utrzymywac przez okolo minute, dwie.

z tego, co zauwazylem podczas przyspieszania, przerzuca na wyzszy bieg przy wyzszych obrotach
a chlodniczka niezle sie grzeje – nie ma co ;)

chlodniczka umieszona przed chlodnica klimy, mocowanie na szybkozlaczkach do pretow z wlokna szklanego
tak jak na tym dokumencie:
HowTo--ATX_cooler_6i.pdf
stad:
http://www.4shared.com/dir/15045651/d24 ... 6Tech.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez carles » 13 lip 2011, 09:49

Witam serdecznie,
jestem nowy na forum więc wybaczcie jeśli coś pójdzie mi nie tak.

otóż mam Mazdę 6 sedan '06 2.3i 5biegów automat z USA. Przyjechała ze Mną do Polski na jesień 2007. Mam ją od nowości aktualny przebieg to 64.000mil. Jak dotąd wymieniałem w niej filtry, olej w silniku co 7.000mil oraz klocki i tarcze. Od początku użytkowania zero awarii.
Czy muszę wymieniać w niej również olej w skrzyni? Trudno wyczytać z wątku tak czy nie.
Od jakiegoś czasu odczułem iż skrzynia za późno zmienia biegi. Robi to przy wysokich obrotach. Oraz lekkie poszarpywania wcześniej tego nie miałem. Równolegle do napisania tego posta napisałem również do ASO Mazdy USA tam gdzie zakupiłem swoją Madzię.
Czy będzie również potrzeba dołożenia chłodnicy oleju skrzyni czy jest ona już tam zainstalowana?

Czekam na odpowiedź z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 09:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez japoniec » 13 lip 2011, 09:57

zobacz sobie
http://forum.mazda6club.com/225-atx-tra ... iscussion/

64 tys. mil to juz troche! – oczywiscie, ze nalezy wymieniac olej ( tylko dynamiczna) i filtr w ASB!

jak swoj zobaczylem po 41 tys. mil to juz wczesniej moglem to zrobic

chlodniczke do 2.3i warto dolozyc

reszte na forum znajdziesz czy tu czy tam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez japoniec » 14 lip 2011, 07:05

a jeszcze dorzuce – filtr do skrzyni 5-biegowej FNR5 pasuje stad:
http://www.midparts.com.pl/pl/p/4F27E-Filtr-oleju/1691
pod zadnym pozorem nie dawac uszczelki dolaczonej do filtra – fabrycznie nie ma zadnej uszczelki – montuje sie na silikonie olejoodpornym wysokotemperaturowym cos do 300 st C.

Wymiana filtra jest troche upierdliwa, bo jest ciezki dostep do srub, od strony kola lewego. Lamany klucz daje rade.
powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez matys0644 » 15 lip 2011, 20:22

ja również zalałem u siebie Gulfa ale dodatek wlałem ten http://allegro.pl/lubegard-m-v-atf-doda ... 69197.html u mnie filtr nie jest wymienny miska olejowa jest z przodu skrzyni. Lepiej kupić tańszy i wcale nie gorszy olej przelać skrzynię dodać jeden z dodatków firmy Lubegard i nie wydawać fortuny na sławetną Dexelie
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 16:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez carles » 11 wrz 2011, 22:41

Witam Panowie,
to jeszcze raz ja. Chciałbym się dokładnie upewnić co do tej wymiany oleju w skrzyni.
Moje auto to tak jak w szczegółach profilu i tak jak już pisałem trzy posty wcześniej.
Wymianę zamierzam wykonać we Wrocławiu. Polecacie jakiś dobry warsztat. Zostały mi polecone dwa.
1. serwis aut japońskich ul. Nasypowa http://www.japanserwis.pl/
2. serwis skrzyń biegów http://www.skrzynie-biegow.wroclaw.pl/ kolega tam naprawiał swoją skrzynię AUT skrzynie w BMW i zadowolony.

Chciałbym się upewnić.
Ile wchodzi tego oleju do mojej skrzyni automatycznej 5 biegowej?
Czy wymienia się też filtr ? Moglibyście podać nr filtra , ew. model?

We wcześniejszym wywiadzie w warsztacie powiedzieli mi że wymiana będzie kosztować koło 350zł . Jest to skrzynia "Jasek" czy jakoś tak poprawcie mnie jeśli to nie prawda. Jak chciałbym wymianę dynamiczną to się wiąże z wyciągnięciem skrzyni i rozpołowieniem jej koszt ok 1300zł.
Prawda to?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedz. W tym temacie jestem zupełnie zielony. A nie chciałbym wyjść na frajera po robocie w warsztacie.
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 09:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez Arek_78 » 12 wrz 2011, 06:38

Jak Wrocław to tylko tam:

ASB Długołęka P.H.U. Robert Doliński (Automatyczne skrzynie biegów)
ul. Wrocławska 6g
55-095 Długołęka
tel./fax (71) 315 26 72
tel. (71) 315 23 27
kom. 609 100 340
http://www.asb-dlugoleka.pl
http://www.asb-dlugoleka.com

Specjalistyczny warsztat od AT. Zadzwonisz to powiedzą Ci wszystko.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Wojtek » 12 wrz 2011, 08:33

Arek_78 napisał(a):Jak Wrocław to tylko tam...

Arek78, czy ten warsztat jest juz dodany do polecanych?
moze warto go tam dopisac? <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grucha » 12 wrz 2011, 08:39

carles napisał(a): Jak chciałbym wymianę dynamiczną to się wiąże z wyciągnięciem skrzyni i rozpołowieniem jej koszt ok 1300zł.



Bzdura ,nie jedz tam


Pozdr
Grucha
 

Postprzez rymko » 12 wrz 2011, 10:20

Kolego carles , jak nie chcesz wyjść na durnia, albo jak to ująłeś – frajera to zacznij czytać wątki na tym forum, bo Jakbyś zadał sobie minimum trudu, to wiedziałbyś wszystko ad. wymiany płynu w AT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Arek_78 » 12 wrz 2011, 12:44

Warsztat możesz dodać do polecanych. Byłem u nich po informacje i prawdę mówiąc znają się na rzeczy. Skrzynie remontują bardzo szybko, a jak chcesz to przeważnie mają od razu na wymianę.

Co do poprzedniego postu – to się zgadza, że nieraz trzeba wyjąć skrzynie aby wymienić filtr dlatego mówią o rozpoławianiu :) Jak się pojedzie autem to stwierdzą, że nie trzeba wyciągać skrzyni. Za dużo typów aut żeby każde spamiętać.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

PostTen post został usunięty przez Gość 22 wrz 2011, 15:30.
Powód: prosze nie pytaj sie wszedzie o to samo – OT (i nie Twoj dzial)

Postprzez mackoGD » 3 mar 2013, 21:27

Czy olej: Dexron IV mogę wlać do Xedosa 6?
Wiem że poleca się dwójkę lub trójkę.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 20:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez dobrzyn22 » 4 mar 2013, 10:51

zapytaj w odpowiednim dla Twojego modelu dziale – są tam odpowiednie wątki <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dymian » 3 lip 2013, 22:59

Odgrzeję temat.
Jeżeli ktoś lata na MAZDA DEXELIA ATF M-V, to sklep na allegro z rzeszowa ma źródło bezpośrednio od serwisu z LU. Nie mam w tym udziału ani nic, po prostu chciałem dzisiaj kupić olej w serwisie- to nie mieli i mieć przez pewien okres czasu nie będą mieli. Za to wspomnieli, że owy sklep zabrał co mieli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez dabysz » 28 gru 2015, 12:03

Witam

http://allegro.pl/olej-plyn-valvoline-m ... 74582.html

Czy mogę go spokojnie dolewać do mojej mazdy?
Początkujący
 
Od: 22 gru 2015, 21:37
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 Benz, 2004r

Postprzez rymko » 28 gru 2015, 15:49

Tak możesz – można go stosować jako zamiennik ATF M-V.
Valvoline Maxife ATF spełnia wg.producenta wymagania:

• Allison TES 389, C-4
• Audi/VW G-055-025-A2, G-052-162-A1/A2, G-052-990-A2, G-055-005-A2, G-055-162-A6, G-060-162-A2
• BMW LT71141, LA2634, M-1375.4 fluids
• Chrysler Diamond SP-III, NAG-1, 3403 M115
• Ford MERCON
• Ford FNR5
• Ford MERCON® V
• Ford XL-12
• Ford MERCON® SP
• MERCON® LV
• GM 9986195
• GM DEXRON® II, III and VI
• GM Autotrak II
• Honda/Acura ATF-Z1, DW1 (except in CVTs)
• Hyundai SP-II, SP-III, SP-IV, SPH-IV, SP4-M
• JWS 3309
• JASO 1A
• KIA SP-II and SP-III Fluids
• KIA Red 1
• Mazda M-V, FZ
• Mercedes Benz MB236.1, MB236.6, MB236.7, MB236.9, MB236.10, MB236.12, MB 236.14
• Mercedes Benz NAG-1
• MOPAR AS68RC ATF
• Miscellaneous OEMs – M1375.4, M1375.6, LT 71141, ETL-7045E, ETL-8072B, 3403 M115, N402
• Mitsubishi Diamond SP-II, SP-III, ATF-J3
• Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K, and Matic-S
• Saab 93 165 147
• Subaru ATF
• Subaru ATF-HP
• Toyota / Lexus Type T, T-III and T-IV
• Toyota WS
• Volvo 1161521 and 1161540, and STD 1273.41
• VW TL52162, LT71141
• ZF TE-ML-14B, 16L, 17C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dabysz » 28 gru 2015, 16:01

a czy można lać przez bagnet na okres 2 tyg do czasu wymiany dynamicznej potrzebuje uzupełnić.
Na włączonym czy wyłączonym silniku?
Początkujący
 
Od: 22 gru 2015, 21:37
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 Benz, 2004r

Postprzez rymko » 28 gru 2015, 16:10

Trzeba lać przez bagnet.
Robisz ok.3-5 km bez specjalnego gazowania samochodu, zatrzymujesz na równej nawierzchni, wyciągasz bagnet i lejesz, wsiadasz do magdaleny i wajchlujesz lewarkiem skrzyni (do dołu i do góry – jeden raz wystarczy), sprawdzasz stan na bagnecie – dolewasz dalej lub nie. Samochód cały czas pracuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6