Olej do automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grucha » 11 gru 2009, 07:16

To strona Olczaka z Nadarzyna , nie polecam tam wizyty zdecydowanie
Grucha
 

Postprzez travisowski » 11 gru 2009, 16:22

Krisek napisał(a):Ciekawe czy Dexelia syntetyk ...

kiedys pytalem chlopakow z serwisu czy to syntetyk i twierdza ze tak ale jak jest w rzeczywistosci? tego nie wiem. napewno jest to dobry produkt tylko drogi i za te pieniadze faktycznie mozna zalac redlina czy amsoila ktore gwarantuja przynajmniej produkt pierwszej jakosci w 100% syntetyczny. a propos dexeli ATF i allegro to zastanawiajacym jest skad tak niska cena na allegro tego ATF. osobiscie nie kupilbym tej dexelii na allegro


newuser napisał(a):znalazłem dziś stronkę na temat eksploatacji automatycznych skrzyni biegów

bardzo dobra stronka. warto sie zapoznac w materialem w niej zawartym.


kristofc napisał(a):To strona Olczaka z Nadarzyna , nie polecam tam wizyty zdecydowanie

w stanach jak sie psuje transmisja to tez nie ma az tak wielu fachowcow do jej naprawy. rynek jest tam tak szeroki ze nikt sie nie bawi w szukanie uszkodzonego elementu. wykreca sie transmisje myje dokladnie, srodek w calosci idzie do wymiany i skrzynka gotowa. dużo wody musi uplyna az w Polsce rynek naprawy ASB osiagnie jakikolwiek poziom.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez ben. » 15 gru 2009, 22:05

O dexelie w dobrej cenie zapytajcie w ASO www.mazda.lublin.pl
Co do samej wymiany to słyszałem różne ceny od 150zł do 380zł.

Ja znalazłem miejsce gdzie wymieniłem za 80zł i to wcale nie u Mr. Ździsia w stodole.
Facet ma pojęcie o skrzyniach i ceny bardzo przystępne.
Jak ktoś jest z mazowieckiego/lubelskiego to polecam

* Pionki, ul. Armii Krajowej 23

* tel. 694228395
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Croom » 18 gru 2009, 17:58

Ja właśnie testuje po długich poszukiwaniach Amsoil na razie wymieniłem olej w yarisie 1.0 i rewelka w porównaniu do poprzedniego motula 10w-40, następnie lezy 10w-40 Premium AMO do corollki E-11 z silnikiem 2C-E.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Krisek » 18 gru 2009, 18:35

Amsoil to Olej Butikowy .. nie mozna go porownywac do innych marek ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kalimazda » 30 gru 2009, 00:58

Czytam te posty o warsztatach i jestem przerażony mam mazdę 6 USA 2.3 benzyna 2004r. w gazie a nie wiem kiedy w automatycznej 4 biegowej sekwencji był wymieniany olej<PRZEBIEG 40000 MIL> niech mi ktoś poda gdzie bez stresu i nadużycia finansowego go wymienić bo auto pracuje jak zegarek a czytałem że ta wymiana to wiąże się też z tym że trzeba wiedzieć jaki olej bo można ją łatwo <killer> a takich kosztów bym nie przeżył.
Jestem z pod Warszawy.Pozdrawiam
MASKA MAZDA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 18:55
Posty: 27 (1/0)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 6 2.5 193 KM automat
Mazda 3 2.0 165 KM automat

Postprzez Globy » 30 gru 2009, 13:19

Jedź do AZ Auto albo Samko (midparts.pl) w Warszawie, olej to M-V, koszt wymiany 250-500 zł (nie wiem, ile w Twoim modelu).
Ostatnio edytowano 30 gru 2009, 16:52 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 30 gru 2009, 17:20

Globy napisał(a):ja wiosną za samą robociznę płaciłem 300 zł

to bardzo drogo wg. mnie. tylko ze Wawa to Wawa ma swoje prawa i ja to rozumiem

w ASO Ksiezyno np: dexelia, robocizna, filtr, komputerowe sprawdzenie skrzynki po wymianie kosztuje jakies 600zl z kawalkiem. mowa oczywiscie o wymianie statycznej. denamicznie nie robia

jak dotychczas wymianialem u tzw. rzeznikow ;) . czyli zaklad sygnowany jako naprawiajacy ASB o nie do konca sprecyzowanych kwalifikacjach. jednak na wymiane statyczna fachowca nie trzeba. grunt zeby ktokolwiek umial obchodzic sie sprawnie z kluczem i znal chociaz podstawy o ASB. cena robocizny? 60zł

ogolnie robocizna w zakladach ASB kosztuje 100- 150zl
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Croom » 14 sty 2010, 22:25

Ja zalałem ostatnio ATF AMsoila do wspomagania do corollki i jest mała poprawa, choć stary 10 letni płyn nie był zły, ale teraz mam nowiutki czerwony o chyba najwyższej specyfikacji.

http://www.amsoil.com/storefront/atf.aspx

No i na norme: Mazda ATF-III, ATF-MV

To chyba najleszy płyn z jakim miałem do czynienia..
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez radek999 » 4 mar 2010, 18:18

tak ostatnio szukałem i znalazłem :) M-V to NIE to samo co Mercon-V jak niektórzy twierdzą – http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1928.pdf

poza tym polecam lekturę tematu w którym wszystko jest wyjaśnione: http://www.imazda.com/forums/showthread.php?t=15847
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 16:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez travisowski » 8 mar 2010, 18:30

radek999 napisał(a):tak ostatnio szukałem i znalazłem :) M-V to NIE to samo co Mercon-V
<spoko>
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Marcin.J » 26 mar 2010, 13:45

Witam.
Dzisiaj wykonalem tel. do serwisu w Gorzowie wlkp. zapytalem o wymiane oleju w AT i p.serwisant stwierdzil,ze tego nie powinno sie robic. Kiedys Mazda zalecala taka wymiane,ale czesto po takiej wymianie dochodzilo do roznych awarii i dziwnych zachowan w skrzyni. Wiec jego zdaniem lepiej kontrolowac olej i ewentualnie go dolewac niz wymieniac caly.Ewentualnie sprawdzac stan skrzyni w serwisie na specjalnym urzadzeniu do tego.
Chlopaki co o tym myslec??
W sumie w instrukcji oblugi tez nie ma nic napisane o wymianie oleju w AT.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez travisowski » 26 mar 2010, 15:27

przeczytaj ten watek i pamietaj ze nie kazdy ASO to kompetentni ludzie. ASO interesuje tylko okres kiedy auto jest na gwarancji oraz wlasna dupa.
http://automat.pl/readarticle.php?article_id=12
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez jaroon1 » 10 kwi 2010, 19:36

lukasgr napisał(a):Mam automat 6-biegowy ;) – wymianę robiłem przy 57 tyś km – jeśli wierzyć licznikowi :P olej przy wymianie miał kolor brązowo-bordowy choć przy sprawdzaniu na bagnecie był idealnie czysty....


Lukas, gdzie jest bagnet do skrzyni biegów? I jak Ci śmiga madzia na Amsolu?
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 21:42
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 V6 3.0 rok prod. 2007

Postprzez lukasgr » 10 kwi 2010, 21:45

Bagnet jest mniej więcej między przepustnicą a grodziówką w okolicy akumulatora – łatwo znaleźć
Sprawdzasz na ciepłym pracującym silniku przed sprawdzeniem należy przejechać lewarkiem przez wszystkie biegi i pozostawić na N lub P
Im cieplejszy silnik tym większy stan więc jak sprawdzam po dłuższej jeździe mam tak pół centymetra ponad stan

Z Amsoila jestem bardzo zadowolony – nie narzekałem na skrzynie przed wymianą, a po wymianie na amsa prawie nie czuć zmian. Polecam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez jaroon1 » 11 kwi 2010, 10:14

Dzięki za informacje, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 21:42
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 V6 3.0 rok prod. 2007

Postprzez justus83 » 25 lip 2010, 23:42

Mam prośbę jeśli ktoś się zna na parametrach olei to niech mi podpowie czy mogę wlać MOTULA MULTI ATF bo AMSOILA dostać nie mogę a DEXELIA droga. Poniżej parametry techniczne wszystkich olei. Wszystkie spełniają normy JWS 3309 i T-IV.


MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%

MOTUL MULTI ATF
Właściwości
Kolor Wzrokowy Czerwony
Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) 0,846
Lepkość w 100 ° C (212 ° F) 8,5 mm²/s (cSt)
Lepkości w temperaturze 40 ° C (104 ° F) 37.5 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 214
Temperatura zapłonu 208 ° C / 406 ° F

AMSOIL Synthetic Universal Automatic Transmission Fluid (ATF)
Właściwości
Lepkość kinematyczna @ 100 ° C, 7,6 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna przy 40 ° C, 38,9 mm²/s (cSt)
Wskaźnik lepkości 168
Temperatura zapłonu ° C (° F) 234 (453)
Temperatura płynięcia ° C (° F) -53 (-63)
FZG Load Pass Stage 12
Lepkość dynamiczna -40 ° C, CP 9800
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez matys0644 » 5 gru 2010, 21:22

Odgrzeję troszkę temat i każdy pisze,że najlepiej zalać ATF M-V i ten olej jest taki jak powienien być

http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-sk ... 26910.html

ktoś zalewał tym olejem,co o nim sądzicie
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez matys0644 » 11 gru 2010, 18:18

wczoraj sprawdziłem na bagnecie olej stan ok ale byłem przekonany,że bedzie miał kolor czerwony,a tu skucha jest żółty a ten ATF M-V ma czerwony.Jak sadzicie nie mozne je mieszać??
Tutaj znalazłem jescze jeden ATFM-V sporo tańszy od Dexelia
http://allegro.pl/olej-atf-mv-top-oil-p ... 37452.html
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez Arkadius 73 » 11 gru 2010, 19:57

Jeżeli nie masz dostępu do Amsa zalej Top1 przynajmniej ja bym tak zrobił.
Mam nadzieję że myślisz o całkowitej wymianie a nie dolewkach.
Arkadius 73
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6