Olej do automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matys0644 » 12 gru 2010, 20:20

będe wymieniał metodą stateczną czy może lepiej dynamiczną??
a tem Ams to co to za olej??Ciekawi mnie tylko czy ten żółty co jest teraz nie jest czaem mineralny bo Top1 to syntetyk o ile się nie mylę
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez justus83 » 12 gru 2010, 23:31

Statyczna, ja zalałem AMSOIL-a i z tego co się dowiedziałem to jest najlepszy olej na świecie. W Polsce z dostępnych olei lej tylko Top1 i nic innego bo sobie skrzynie rozwalisz, a swoja droga to dowiedz się czemu masz żółty bo olej do ASB powinien być zawsze czerwony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez matys0644 » 13 gru 2010, 11:44

raczej się nie dowiem bo auto było sprowadzone z Francji ale podjadę do magików od skrzyń i podpytam się czy nie koliduje zółty z czerwonym

Zadzwoniłem do Midparts na Zielonogórskiej i oświadczył jeśli jest żółty to tylko Mobil syntetyk żaden M-V
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez matys0644 » 5 cze 2011, 22:06

odgrzeję temat gdzyż jestem po wymianie oleju w skrzyni i kolor na bagnecie nie przekładał się na to co zobaczyłem,gdyż miał kolor mocnej herbaty bardziej zbliżony do czarnego tak więc wnioskuję,że ten olej nie był wogóle albo tylko raz wymieniany,co do filtra uzyskałem info od Samko,iż jest nie wymienny gdy miska jest przed skrzynią,jeśli pod wymienny,a ja mam właśnie z przodu skrzyni.Co do samej wymiany zalałem Gulfa przelałem skrzynie dwa razy odpinając przewód od chłodnicy oleju(silnik włączony) i ku mojemu ździwieniu zeszło tylko 4,5L czy nie zeszło za mało??
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez rymko » 5 cze 2011, 23:16

Kolgo,
najpierw zlewasz z michy, zalewasz – ok. 4- 4.5 l, zdejmujesz przewód od chłodnicy, odpalsz i na bieżąco zalewając świeży zlewasz stary – ok. 4.5l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matys0644 » 6 cze 2011, 12:46

u mnie miska stoi w pionie z przodu skrzyni więc z niej za dużo nie zleci ale pod spodem jest korek spustowy,zrobiłem tak jak piszesz dwa razy tylko bez zdejmowania miski

http://moto.allegro.pl/mazda-6-3-pm101- ... 34684.html
tak jak widać na zdjęciu miska jest w pionie


_____________________

edit: 07.06.2011 godz. 20:20

czy taki AMSOIL był przez Was wlewany
http://amsoil.net.pl/products-page/olej ... msoil-atf/
Ostatnio edytowano 7 cze 2011, 21:27 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze nie pisz posta pod swoim postem... nalezy edytowac swoj ostatni post...
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

PostTen post został usunięty przez Gość 7 cze 2011, 21:27.
Powód: post pod postem

Postprzez justus83 » 8 cze 2011, 10:32

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez Grucha » 8 cze 2011, 10:49

Zgadza sie tez uzywam
Grucha
 

Postprzez matys0644 » 28 cze 2011, 22:39

http://www.oleje4u.pl/pl/o/Mazda-Dexelia-ATF-M-V-1L
jak by ktoś szukał to mają w dobrej cenie jutro jadę kupić koledze 5L
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez RAMON ALLONES » 29 cze 2011, 10:25

travisowski napisał(a):przeczytaj ten watek i pamietaj ze nie kazdy ASO to kompetentni ludzie. ASO interesuje tylko okres kiedy auto jest na gwarancji oraz wlasna dupa.
http://automat.pl/readarticle.php?article_id=12


Co by nie pisać o ASO to akurat to w Gorzowie WLKP jest jednym z najbardziej kompetentnych i "bezinteresownie" pomocnych ASO Mazdy w Polsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez rymko » 29 cze 2011, 13:11

Marcin.J » 26 mar 2010 13:45
Witam.
Dzisiaj wykonalem tel. do serwisu w Gorzowie wlkp. zapytalem o wymiane oleju w AT i p.serwisant stwierdzil,ze tego nie powinno sie robic. Kiedys Mazda zalecala taka wymiane,ale czesto po takiej wymianie dochodzilo do roznych awarii i dziwnych zachowan w skrzyni. Wiec jego zdaniem lepiej kontrolowac olej i ewentualnie go dolewac niz wymieniac caly.Ewentualnie sprawdzac stan skrzyni w serwisie na specjalnym urzadzeniu do tego.

Nie zgodzę się z Tobą RAMON ALLONES, lepiej nic nie mówić niż mówić takie bzdety.
Jak producent zaleca, żeby nie wymieniać oleju to niech da na skrzynię AT gwarancję przynajmniej 200 tkm, a nie 100 – na cały wózek. 100 tkm wytrzyma każda nowa, normalnie eksploatowana skrzynia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez IraZ » 29 cze 2011, 15:26

matys0644 napisał(a):Odgrzeję troszkę temat i każdy pisze,że najlepiej zalać ATF M-V i ten olej jest taki jak powienien być
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-sk ... 26910.html
ktoś zalewał tym olejem,co o nim sądzicie

Tak ze 2 tyg. temu wymieniłem – ważne- razem z filterm – Dexelia ATF M-V – jak dotąd bezproblemowo :)
Zostało się mnie 7l – odstąpię po taniości – jak kto chętny PeWu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2010, 22:38
Posty: 910
Skąd: Chełm
Auto: CX-5 KE '16 34K
AWD AT 2.5 192KM

Postprzez RAMON ALLONES » 30 cze 2011, 18:30

rymko napisał(a):
Marcin.J » 26 mar 2010 13:45
Witam.
Dzisiaj wykonalem tel. do serwisu w Gorzowie wlkp. zapytalem o wymiane oleju w AT i p.serwisant stwierdzil,ze tego nie powinno sie robic. Kiedys Mazda zalecala taka wymiane,ale czesto po takiej wymianie dochodzilo do roznych awarii i dziwnych zachowan w skrzyni. Wiec jego zdaniem lepiej kontrolowac olej i ewentualnie go dolewac niz wymieniac caly.Ewentualnie sprawdzac stan skrzyni w serwisie na specjalnym urzadzeniu do tego.

Nie zgodzę się z Tobą RAMON ALLONES, lepiej nic nie mówić niż mówić takie bzdety.
Jak producent zaleca, żeby nie wymieniać oleju to niech da na skrzynię AT gwarancję przynajmniej 200 tkm, a nie 100 – na cały wózek. 100 tkm wytrzyma każda nowa, normalnie eksploatowana skrzynia.


No cóż każdy ma prawo do własnego zdania. Pretensje należy mieć do ogólnej polityki MMP bo to jej wytycznymi kierują się serwisy. Ale jak to serwisy jedne się bardziej naginają bo mają większą wiedzę i chęć, a inne nie. Moja dygresja dotyczyła bardziej kompetencji ludzi a ta akurat w ASO w Gorzowie Wlkp. jest moim zdaniem na zdecydowanie wyższym poziomie niż np. w ASO poznańskich. Tak więc jeżeli będę miał jakiś istotny problem z Mazdą to pojadę 100 kilometów do Gorzowa, a nie 5-10 kilometrów do jednego z trzech dealerów w Poznaniu. Nie będę się rozpisywał na ten temat bo nie chcę robić offtopa, ale "miszczem" świata w pokazywaniu "bólu życia" i niekompetencji jest chyba Mazda Wache w Baranowie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez Arek_78 » 3 lip 2011, 09:47

Ramon Allones – nie daj się nabrać na opinie naszych serwisów. Napisz do Mazdy w USA poproś o zalecenia. Na 100 % olej się wymienia. Pierwszy raz po 80 tys. Później co 50 tys. km. Tak było zalecane dla nowych skrzyń biegów. Awarie o których mówi serwis dotyczą przeważnie aut po dzwonach. Po wymianie oleju nie ma prawa się nic stać. Tak samo by powiedzieli o silniku – nie wymieniaj bo sie coś popsuje :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez RAMON ALLONES » 4 lip 2011, 18:56

Arek_78 – nie neguję tego co piszesz. Sam znieniałem oliwę w GG V6 i jestem przekonany o słuszności tego posunięcia. Bardziej skupiłem się na obronie kompetencji ASO Gorzów, bo na tle reszty znanych mi ASO wypadają ponadprzeciętnie. To że dealerzy odradzają wymianę tak jak wyżej pisałem, ma moim zdaniem związek z polityką i wytycznymi MMP. Przecież jak się pojawisz i zlecisz wymianę oleju to zrobią to – oczywiście za odpowiednią kasę. Myślę że nie ma co dalej młócić tego tematu bo to że oleum trzeba zmieniać to sprawa oczywista.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez Arek_78 » 4 lip 2011, 20:29

Ja też byłem w Gorzowie. Wszystkie ASO w PL nie są samodzielne :) Wszystkie zadają pytania do Warszawy. A tam się znają jak urzędnicy na lataniu. Nawet nie potrafią maila do USA napisać – zadawałem im pytania i takie bzdury mówili, że straciłem zaufanie do naszego ASO.

Chcesz się dowiedzieć czegoś o amerykańcach to pisz bezpośrednio do ASO USA. Do ASO PL możesz jechać opony napompować – tylko nie zapomnij im powiedzieć ile PSI ma być :)

PS
Zrób mały test – jeźdź do naszych i każ im wymienić olej w Twoim nowym nabytku. Założę się o browara, że będą do Wawy dzwonić jak mają to zrobić :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez lukasgr » 4 lip 2011, 21:11

Ja też trochę po bronię jednego ASO- w Dąbrowie Górniczej – nie zrazili się A-specem przy pierwszej wizycie – wgrali soft – poradzili co może spasować od wersji EU – biuletyn serwisowy też ich nie zraził ( chodziło akurat tylko o soft do skrzyni – co prawda było to dwa lata temu jak kupiłem mazdę ) – ale co do oleju też odradzali wymieniać – tak jak Arek pisze – maja wytyczne z centrali i raczej się nie wychylają poza nie – chyba że na boku nieoficjalnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

PostTen post został usunięty przez Gość 5 lip 2011, 12:23.
Powód: OT

Postprzez RAMON ALLONES » 5 lip 2011, 12:08

Arek_78 napisał(a):Ja też byłem w Gorzowie. Wszystkie ASO w PL nie są samodzielne :) Wszystkie zadają pytania do Warszawy. A tam się znają jak urzędnicy na lataniu. Nawet nie potrafią maila do USA napisać – zadawałem im pytania i takie bzdury mówili, że straciłem zaufanie do naszego ASO.

Chcesz się dowiedzieć czegoś o amerykańcach to pisz bezpośrednio do ASO USA. Do ASO PL możesz jechać opony napompować – tylko nie zapomnij im powiedzieć ile PSI ma być :)

PS
Zrób mały test – jeźdź do naszych i każ im wymienić olej w Twoim nowym nabytku. Założę się o browara, że będą do Wawy dzwonić jak mają to zrobić :)


Arek – ja doskonale rozumiem Twoje zażenowanie bo jak zdążyłem się zorientować ogarniasz wiele rzeczy w swoim bolidzie, a z pomocy ASO czy innych mechaników korzystasz w ostateczności.
Myślę że w całej tej dyskusji można dojść do jednej słusznej konkluzji – nie ma bardzo dobrych ASO, są tylko takie gdzie ludzie nie wysyłają Cię na drzewo przy pierwszej wątpliwości i gdzie trochę bardziej się im chce, a to już bardzo dużo.
Ostatnio przerabiałem właśnie takie diametralnie różne podejście do sprawy, gdzie w jednym ASO ( Wache ) przy małym problemie doradzono mi wymianę całej konsoli środkowej za bagatela kilka tysięcy, a w drugim ASO ( Woyager Club ) powiedziano mi że zapraszają pokombinują trochę z softem i być może uda im sie to ustawić. Problem rozwiązałem sam po lekturze jankeskiego forum, ale wrażenie pozostało.
Stąd też moja obrona jednych a mieszanie z błotem innych ASO.
A tak na marginesie my ze swoimi A-specami niestety nie należymy do grupy wygodnych klientów i może dlatego za nami nie przepadają.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6