Problem z Automatem/Opłaca Się zmiana Na Manuala?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Brzezi » 13 wrz 2007, 12:24

Witam po 5 dniowym rosterkach z kablami dzis wsiadłem do Madzi z myslą ze bedzie fajnie. No ale na slowie Fajnie się kończy a Dlaczego:

Rano jadać do szkoły Wyjeźdzam z garazu Daje Na Drążku SB. pozycje Oznaczoną Literka R (revers) no i ładnie pieknie autko powinno powoli wytoczyc sie po puszczeniu hamulca a tu Stoji...Wiec daje gazu a ta zaczyna żabkować...jakby rozłaczało i dołaczało ten bieg. Rece mi opadly ponieważ Już raz Skrzynia byla w Renowacji. I moze ma nabie 15.000km od tamtej pory i znów cymesik taki. Co to może byc...Posiadam tą Bardzo Niesławną Skrzynie biegow Mazdową=(


Prosze podać jakies Sugestje na ten temat..=(




......................................EDIT.........................................


Dzowniłem do Goscia od reperacji skrzyń Automatycznych. I wogole taka misja jest ze skrzynia byla naprawiana przy stanie licznika 92.000mil. samochód stał ponad poł roku nieuzywany (smierć Ojca) garacja obejowała 6miesięcy. Wiec Juz jest dawno Po gwaracji. Wiec za naprawe bedzie trzeba płacić Chodz stan licznika na dziś dzień wynosi 97.800. czyli niecale 5000mil i skrzynia popsuta. Wpadłem na pomysł przekładki skrzyń na manuala na allegro Skrzynie chodzą do 1000zł do 2.0 DOHC 16v i moje pytanie brzmi czy jest sens przekladki i jakie koszta bo jesli naprawa Automatu by wyniosła z 2000-3000zł to moze lepiej było by juz wydać tą kase na Manuala i miec pewnośc ze troche pojeździ. Prosze o jakies informacje. Czy ktoś juz kiedyś Tak robił. Jakie są potrzebne podzespoły i wogole wszystko na ten temat. A nawet jesli ktoś ma info gdzie mozna zrobić taką przekładke za rosądne pieniądze.

Posiadam Mazde 626 GF 2.0L 16v A-spec 1998 120-136 km (zalerzy od normy w jakim stanie wyprodukowana)

P.S – Moja mazda była też z Manualną skrzynią wiec napewno da się to jakoś zrobić.


Pozdrawia Michal..

AH TEM MAZDYYYYYYY!!:–(
Ostatnio edytowano 14 wrz 2007, 10:44 przez Brzezi, łącznie edytowano 1 raz
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez Brzezi » 13 wrz 2007, 19:55

Nie umiem usuwac postów wiec ten jest do usunięcia. Przepraszam Modów za bałagan
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez Brzezi » 15 wrz 2007, 14:54

.......az taki trudny temat?????.........
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez jaro33 » 15 wrz 2007, 20:27

cześć kolego, ja właśnie remontuję moją CD4E w cronosie, całość 5500!!! 12 m-cy gwarancji lub jak człowiek mówi jakieś 200 000 km, też rozważałem swapa, jednak podliczyłem całość tj skrzynię biegów,sprzęgło pedały, cięgna,lewarek, na pewno inny komputer,półosie , przeguby....i jeszcze wiele innych jak np poduszki pod skrzynią o robociźnie nie wspomnę to wyszła mi kwota nie wiele mniejsza, nadmieniam że Twój model nie należy do częstych na naszych drogach więc nie wiem czy akurat Ci podejdzie od modelu GF.Ja akurat kocham automaty więc niestety jakoś przełknąłem kwotę jaką muszę wybulić za przyjemność jazdy bez wachlowania.W twoim przypadku przyczyna może być błaha ale niestety 3000 czeka Cie na dzień dobry.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2006, 20:30
Posty: 15
Skąd: Chełm
Auto: CRONOS 1996

Postprzez Brzezi » 15 wrz 2007, 22:27

Jaro33

5500zł wydałem w 2006 roku na renowacje i naprawe........przy stanie licznika 92.000 Obecnie mam 97.000 a skrzynia padła....wiec wiesz...a dostalem gwaracje na 6 miesięcy... i weś sie nie w.........rw..
Dzięki za odpowiedz czyli przekladka nie wchodzi w gre...=(no coż bedzie co ma być moze sprzedam Ją ale czy ktoś ją Kupi???????
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez Brzezi » 16 wrz 2007, 13:14

Witam..! Mam pytanie...czy mozliwe jest to ze minimaln ilośc płynu do chłodnicy mogło coś zepsuć w skrzyni. Pytam ponieważ skrzynia Automatyczna ma swoją Chłodnice i jak sie nie myle to ta chłodnica ciągnie płyn ze zbiorniczka. Czy skrzynia mogla się przegrzać? albo coś...i teraz takie cuda nie widy??? Ale dlaczego tylko wsteczy nie działą...?znaczy działa ale zabkuje..
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez jaro33 » 16 wrz 2007, 16:32

Owszem skrzynia ma chłodnicę oleju lub jak kto woli coś w rodzaju wymiennika ciepła wbudowanego w układ chłodzenia silnika, jednak jeżeli nie miałeś problemu z przegrzewaniem się silnika to nie powinno to być przyczyną awarii ASB.Odnośnie objawów to raczej nie wskazuje to na jakąś poważną awarię.Jak rozumiem w chwili obecnej skrzynia nie pracuje w trybie awaryjnym?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2006, 20:30
Posty: 15
Skąd: Chełm
Auto: CRONOS 1996

Postprzez voytecku » 16 wrz 2007, 17:40

jaro33 napisał(a):ja właśnie remontuję moją CD4E w cronosie, całość 5500!

Brzezi napisał(a):5500zł wydałem w 2006 roku na renowacje i naprawe

Panowie,
wlasnie dlatego nie naprawiamy skrzyn ASB w warsztatach w Polsce. Prawie kazdy warsztat "nacina" na naprawie i liczy sobie krocie za wymiane drobnostki. Na dodatek kosza takie sumy, a nie wymieniaja zadnych czesci (np. 1 tarczka do wymiany zamiast wszystkich).

Moja sugestia:
1. kupno Master Kita albo Super Master Kita
2. wymiana czesci skrzyni w zaufanym warsztacie, aby byc pewnym ze nie oszukaja na wymiania.

Koszt Master Kita to ok. 112$, SMK to chyba ok. 220$. Wymiana czesci lacznie z montazem/demontazem w takim wypadku nie powinna przekroczyc 2K.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Brzezi » 16 wrz 2007, 21:40

Brzezi napisał(a):Witam..! Mam pytanie...czy mozliwe jest to ze minimaln ilośc płynu do chłodnicy mogło coś zepsuć w skrzyni. Pytam ponieważ skrzynia Automatyczna ma swoją Chłodnice i jak sie nie myle to ta chłodnica ciągnie płyn ze zbiorniczka.


A Voytecku Odpowiesz mi na To pytanie Bo widze Ze Siedzisz W Temacie !!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez voytecku » 16 wrz 2007, 22:00

Brzezi napisał(a):A Voytecku Odpowiesz mi na To pytanie Bo widze Ze Siedzisz W Temacie

To jest teoretycznie mozliwe, ale pod warunkiem ze doszlo do zagotowania silnika. Jednak podwyzszona temperatura silnika ma niekorzystny wplyw na elementy skrzyni, podgrzany olej w ASB nie zapewnia dobrego smarowania w trakcie pracy.

U mnie np nie bylo dodatkowej chlodnicy oleju ASB. Dopiero zamontowalem sobie taka dodatkowa chlodniczke.
Ta chlodniczka to Hayden 1677 Transmission Cooler.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Domelxyz » 16 wrz 2007, 23:29

Brzezi
Ja właśnie jestem po remoncie skrzynki w Samko gdzie chłopaki rzetelnie robią skrzynie dając gwarancję na skrzynię z jej podzespołami.
Odnośnie wstecznego to jest to jedno ze standardowych uszkodzeń. Standardowymi uszkodzeniami jest zanikanie wstecznego lub któregoś z wyższych biegów przy Drive.

Aha pamiętaj też o wymianie oleju ;)

Co do przeróbki na manuala o której też myślałem to myślę, że mało kto umiał by to zrobić porządnie, a nawet jeśli to koszt jest duży i nie wiadomo, czy później nie będzie powikłań, bo pół silnika trzeba przerobić.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez voytecku » 17 wrz 2007, 00:09

Domelxyz napisał(a):Ja właśnie jestem po remoncie skrzynki w Samko

Ja kazdemu odradzam samko, nikomu nigdy nie polecilbym tych "fachowcuf". Nie lubie wulgaryzmow i tylko dlatego nie napisze ostrzej.

Domelxyz napisał(a):gdzie chłopaki rzetelnie robią skrzynie dając gwarancję na skrzynię z jej podzespołami

Rzetelnie to oni tylko nacinajaklientow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Domelxyz » 17 wrz 2007, 00:13

voytecku napisał(a):Ja kazdemu odradzam samko, nikomu nigdy nie polecilbym tych "fachowcuf". Nie lubie wulgaryzmow i tylko dlatego nie napisze ostrzej.

Konkretniej proszę. Czemu niby ich tak nie lubisz?
Mi i kilku innym osobom zrobili dobrze skrzynki, więc nie mam powodu na nich narzekać...
Być może dlatego, że robiłem ją na boku u tych samych ludzi co robią w samko...
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Brzezi » 17 wrz 2007, 08:56

Niedoszlo do Zagotowania Silnika ale poprostu było mało płynu w zbiorniczku. Co do Reszty Jade Do Goscia W Jastkowie Zobaczymy co powie wiec wieczorem pewnie wam opisze jakie wnioski i jaka kwota bedzie...
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez Bodek » 17 wrz 2007, 18:00

Do takiego auta moim zdaniem nie psuje manual. Naprawiaj skrzynie !!! Ja też przygotowuje siędo remontu swojej. Aż boje się kwoty którą trzeba będzie wydać. Ale, wygoda kosztuje i jest tego warta !!:)

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Brzezi » 17 wrz 2007, 20:29

Pytanie. Byłem dzis U Pana Majstra. I Teraz Czy Jest Moźliwośc Ze Panowie Co Niedawno Montowali mi Gaz Mogli namieszać coś w komputerze. Ponieważ przepustnica steruje skrzynia a gaziarze podpieli się pod przepustnice i to moze powodować błedne działanie skrzyni...Jest taka opcja?
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez Markiz » 17 wrz 2007, 21:21

Brzezi napisał(a):I Teraz Czy Jest Moźliwośc Ze Panowie Co Niedawno Montowali mi Gaz Mogli namieszać coś w komputerze. Ponieważ przepustnica steruje skrzynia a gaziarze podpieli się pod przepustnice i to moze powodować błedne działanie skrzyni...Jest taka opcja?

Jeśli dobrze się podpieli to nie ma takiej opcji. A naprawdę trudno jest w tym przypadku połnić błąd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Brzezi » 18 wrz 2007, 08:42

Też Mi się tak zdaje ze trzeba by być naserio nieudanym monterem by tak popsuć. Ale Przeciesz zakładałem w firmie która jest juz XX lat na rynku wiec nie sądze bym był 1 klijetem z mazdą i automatem. A Pan Majster od skrzyń biegów chyba nie wie do czego sie czepić bo napoczątku obstawał ze zajeździłem automat. a ugruntowywał swoją teze tym ze jestem dośc młody jak na takie auto. Ale jak powiedziałem ze jest gaz zszedł na to ze jednak gaz takie zawirowania robi. Nie wiem poczekam ma w ciągu paru dni dac znać co i jak z Madzią. A i przekładka na manauala nie wchodzi w gre ponieważ on niezna zakładu który mógłby to zrobic i pozatym koszta wieksze niz remont automatu..
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img src="http://images13.fotosik.pl/75/2c2ed488614a1c14.jpg" border="0" alt="darmowy hosting obrazków"/></a>
626 LX USA 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2007, 11:32
Posty: 52
Skąd: Świdnik/Lublin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16v Dohc USA

Postprzez TomekMazda » 18 wrz 2007, 13:47

A mi sie woda zagotowała ,potem zrobiłem chłodnice i pojechałem do Niemiec,zrobiłem jakieś 2300 km,a kiedy wróciłem zaczelo szarpać,"rzucać" samochodem przy zmianie z 2 na 3 lub z 3 na 4,albo czasmi jak jade stala predkoscia tez potrafi szarpnąc,ale zacznaczam,ze nie dzieje sie to czesto.Czy to moze byc powazne uszkodzenie w skrzyni,czy moze jakos olej stracił swoje własciwości i pomoze wymiana na nowy:(?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:34
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 90r. 2.0i GD,automat

Postprzez Domelxyz » 18 wrz 2007, 14:07

TomekMazda napisał(a):Czy to moze byc powazne uszkodzenie w skrzyni

Nie jestem ekspertem tylko użytkownikiem automatu, ale z tego co mi tłumaczyli to powinieneś jak najszybciej coś z tym zrobić, żeby obecne uszkodzenia nie powiększyły się i nie spowodowały kolejnych.
TomekMazda napisał(a):czy moze jakos olej stracił swoje własciwości i pomoze wymiana na nowy:(?

To jest zawsze możliwe dlatego na pierwszy rzut wymień olej (samemu może być ciężko bo do tego trzeba odkręcić miskę olejową). Jak będziesz go wymieniał to zwróć uwagę jak dużo będzie opiłków metalu, jeśli dużo to znak, że pora na remont, jeśli nie to może się uda bez remontu pojeździć.
U mnie było dużo opiłków mimo, że skrzynka jakoś specjalnie nie szarpała – powiedzieli, że samochód więcej jak 3 miechy nie pojeździ. Jeździłem jeszcze ponad pół roku po czym zaczęło po trochu szarpać – wtedy wyremontowałem.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6