Strona 1 z 6

Felgi na zimę 15" czy 16"

PostNapisane: 1 wrz 2007, 22:26
przez Maciej Loret
Witam.

Jako, że zima coraz bliżej, a ja kupiłem auto na oryginalnych felgach.
Czy do niego wejdą alufelgi 15" czy muszą być 16"?
Ma ktoś zdjęcia do porównania jak wyglądają na 15" oraz na 16"?
Wydaje mi się, że na 15" będzie wygladało toto jak Trabant Limousine...
Ale różnica w cenie kompletu felgi+opony 15" i 16" jest spora...

PostNapisane: 2 wrz 2007, 00:06
przez Karwoś
Wejdą – przecież seryjnie w 2.0 benzynie wsadzają 15" stalówki – są na allegro – sam musze kupić komplet – za 450 da się kupić.

PostNapisane: 2 wrz 2007, 00:11
przez Maciej Loret
strus napisał(a):przeszukaj forum bo juz byly na ten tenamt watki.


Może i są. Nie znalazłem, to pytam...
Jeśli widziałeś takowy, w którym na którekolwiek z moich pytań jest odpowiedź, to podaj sznurek...

Karwoś napisał(a):Wejdą – przecież seryjnie w 2.0 benzynie wsadzają 15" stalówki – są na allegro – sam musze kupić komplet – za 450 da się kupić.


No i co z tego, że w 2.0 wsadzają?
Nie wiem czy kurduplowate 15" nie będą haczyły, gdy nominalnie są 17"?
Stalówki, to se do Trabanta włożę...auto musi jakoś minimalnie wyglądać... :D

EDIT: W instrukcji obsługi zalecają 15" z oponami 195/65/15 (swoją szosą dlaczego nie bardziej pasujące 185/65/15?). Na 16" oraz mogą nie wejść łańcuchy.
Czyli 15 wejdą nawet do L3...
Jeździł ktoś na łańcuchach na 15" lub 16" ?

PostNapisane: 2 wrz 2007, 09:38
przez Karwoś
A o co 15 mogą haczyć?? Jak 19" być wsadził to by mogły haczyć ale niekoniecznie. Przy 15 to jaki to problem?? A jak do łańcuchów to wystarczy profil o 5 zmniejszyć przy szerokości 195 i po kłopocie.

PostNapisane: 2 wrz 2007, 09:50
przez Maciej Loret
Karwoś napisał(a):A o co 15 mogą haczyć??


A 13" też można wsadzic?

Karwoś napisał(a):Jak 19" być wsadził to by mogły haczyć ale niekoniecznie.


19" by mogły pięknie wyglądać, ale opony do nich, to 1kPLN/szt (felgi zresztą też).
Zresztą już 18" to spory skok cenie w porównaniu do standardowych 17"...

Karwoś napisał(a):Przy 15 to jaki to problem?? A jak do łańcuchów to wystarczy profil o 5 zmniejszyć przy szerokości 195 i po kłopocie.


Nie robię w autach takich numerów. Jeśli już poprawiam fabrykę, to bardzo delikatnie i w miarę możliwości na oryginalnych elementach lub bardzo do nich zbliżonych (Zastanawiam się nad chromowanymi końcówkami wydechu, mały spojlerek na dachu, czujniki parkowania, może drobne elementy chromowane, ale do tego założę nowy temat).

PostNapisane: 2 wrz 2007, 11:40
przez mcbeth
Maciej Loret napisał(a):Jeździł ktoś na łańcuchach na 15" lub 16" ?


Jeśli myślisz o łańcuchach, to załóż stalowe (i zakładając łańcuchy zdejmij kołpaki). Łańcuchy potrafią poniszczyć alu-felgę.

Ja wybrałem alusy 15" ale opony starałem się wziąć jak najlepsze na śnieg. W zimie potrzebuję też trochę lepszej amortyzacji od opon (ubity śnieg czy gruda lodowa bywa bardzo dziurawa), więc profil 65 tu pomoże. Poza tym cena opon to połowa 16".

PostNapisane: 2 wrz 2007, 13:20
przez Maciej Loret
mcbeth napisał(a):Jeśli myślisz o łańcuchach, to załóż stalowe (i zakładając łańcuchy zdejmij kołpaki). Łańcuchy potrafią poniszczyć alu-felgę.


Stalowe nie wchodzą w grę. Howgh...

mcbeth napisał(a):Ja wybrałem alusy 15" ale opony starałem się wziąć jak najlepsze na śnieg. W zimie potrzebuję też trochę lepszej amortyzacji od opon (ubity śnieg czy gruda lodowa bywa bardzo dziurawa), więc profil 65 tu pomoże. Poza tym cena opon to połowa 16".


Ja też zawsze kupuję opony z wysokiej albo najwyższej półki. Ale nawet takie opony są znacznie, znacznie gorsze w zimie niż letnie slicki po 10 sezonach z nałożonymi łańcuchami. Nie wiem czy będę często używał łańcuchów, ale wolę się przygotować.
Cena aż tak rózna nie jest pomiędzy 15" a 16"... A amortyzacja w lecie i w zimie niewiele się różni, bo tu bryły a tam dziury... Gdyby nie kaszaniasty wygląd auta na 15" i paręset złotych (przy kupnie kompletu nowych zimówek i używanych felg) to bym się nie zastanawiał wiele...

W Workshop Manualu wyczytałem, że alufelgi powinienem założyć 15"x6", ET50, śruby 5x114,3mm.
Ale otwór jaki (67mm ?) oraz w jakim zakresie ET felgi na pewno nie będą nigdzie obcierały?

PostNapisane: 2 wrz 2007, 20:07
przez Hazu
Polecam swoje alufelgi 15" , jeśli wygląd odpowiada.

PostNapisane: 2 wrz 2007, 20:10
przez Maciej Loret
Jak na tym Forum usuwać swoje posty?

PostNapisane: 2 wrz 2007, 23:05
przez Karwoś
Ja w lancerze miałem serie 195/65/15 – wsadziłem 215/40/17 i nic nie ociera – wystarczy dobrze osadzenie dobrać. A weszły by tez 18 tylko że za mały profil byłby – 35 to już na polskie drogi za mało, a 40 jest w miare dobry.

Maciej Loret napisał(a):Nie robię w autach takich numerów


zmiana profilu o 5 to żaden numer i może jednynie wpłynąć na wskazania licznika o ok2% a przy każdej zmianie felg na innego rozmiaru, nie da się idealnie dobrać rozmiaru opon tak żeby nie było żadnej różnicy – a różnica do 2% jest jak najbardziej dopuszczalna. Nawet producent podając 3 różne rozmiary opon do samochodu trzyma sie właśnie tych 2%. Przynajmniej u mnie tak podaje – i w lancerze i "6" .

PostNapisane: 2 wrz 2007, 23:15
przez Maciej Loret
Karwoś napisał(a):Ja w lancerze miałem serie 195/65/15 – wsadziłem 215/40/17 i nic nie ociera – wystarczy dobrze osadzenie dobrać.


Ale ja chciałem kupić używane felgi...
I nie chciałbym być zaskoczony dopiero przy montażu, że "prawie" pasuje... ;)

Karwoś napisał(a):zmiana profilu o 5 to żaden numer i może jednynie wpłynąć na wskazania licznika o ok2%


Zgadza się, co dziwne sam producent zamiast dobierać zamienniki możliwie dokładnie, coś kombinuje z rozmiarami (a może właśnie dlatego, że coś gdzieś nie pasuje?)...

PostNapisane: 2 wrz 2007, 23:40
przez Globy
Kup ori 16", faktycznie bedzie wygladac przyjemnie. Z tym ET lancuchy podejda bez stresu (45). Niestety 6 SportKombi na 15" jest jak Matchbox.

PostNapisane: 3 wrz 2007, 09:58
przez DABLJU
Tu macie foty mojej Mazdy na fabrycznych 15 stkach. Mysle ze nie wyglada źle. Ale i tak zmieniam na wieksze.

PostNapisane: 3 wrz 2007, 10:03
przez Maciej Loret
DABLJU napisał(a):Tu macie foty mojej Mazdy na fabrycznych 15 stkach. Mysle ze nie wyglada źle. Ale i tak zmieniam na wieksze.


Gdzie "Tu" ?

PostNapisane: 3 wrz 2007, 13:21
przez mcbeth
Maciej Loret napisał(a):Gdzie "Tu" ?

Chyba tu (stalówki) :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=612705&highlight=#612705

PostNapisane: 3 wrz 2007, 14:00
przez Maciej Loret
mcbeth napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Gdzie "Tu" ?

Chyba tu (stalówki) :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=612705&highlight=#612705


Stalówki mnie nie interesują. Auto fatalnie z tym wygląda...

PostNapisane: 3 wrz 2007, 14:40
przez mcbeth
Maciej Loret napisał(a):Stalówki mnie nie interesują. Auto fatalnie z tym wygląda...

O mama! Ależ się uparłeś :P . Kolega chciał pokazać jak wyglądają 15" na Madzi – to że stalowe, to sprawa drugorzędna. Moim zdaniem 15" może jeszcze być na zimę (niech będzie alu :) ).

PostNapisane: 3 wrz 2007, 14:45
przez Maciej Loret
mcbeth napisał(a):Kolega chciał pokazać jak wyglądają 15" na Madzi


Racja, zapędziłem się... :|
A może ktoś ma zdjęcie na 15" alufelgach?

PostNapisane: 3 wrz 2007, 21:11
przez DABLJU
nie boisz sie ze skrzywisz na jakiejs diurze w zimie ?? Ja sie nauczylem na takim bledzie. teraz tylko stalowki.

PostNapisane: 3 wrz 2007, 21:24
przez Maciej Loret
DABLJU napisał(a):nie boisz sie ze skrzywisz na jakiejs diurze w zimie ?? Ja sie nauczylem na takim bledzie. teraz tylko stalowki.


A czego się bać?
Może jeszcze jeździć na 17" w lecie?? (też mozna wpaść w dziurę i prędkości jakby większe)...
Przecież te 15 to niezłe baloony.. 195/65/15...