Luz w przednim kole. Czy to łożysko? Rozwiazanie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Karwoś » 9 cze 2007, 23:05

Witam

Pojawił się problem – po podniesieniu koła – całkiem przypadkiem – chciałem dostać się do obrysówki w zderzaku – zauważyłem że poruszając kołem w pionie jest luz – znaczy koło się kiwa :) – po zdemontowaniu koła tarcze się ruszają razem z tym bolcem w środku – nie wiem – to jest końcówka półosi?? A kiwa się na łożyskach?? – myślałem że dokręceniu śruby pomoże ale jakież było moje ździwienie jak nie pomogło :| – zauważyłem też że 2 śrubki przykręcające tarcze – takie małe dwie na gwiazdkę mają luz – tak naprawdę to 1 wogóle nie ma bo jest urwana.

Pytanie moje brzmi – czy jeżeli to łożysko to da się to wymieniać baz wymieny całej zwrotnicy?? – bo słyszałem że zwrotnica jest razem z łożyskiem – a może to coś innego – wogóle prosiłbym o jakieś sugestie co gdzie i za ile to zrobię??

Dzięki!!
Ostatnio edytowano 21 lut 2011, 13:47 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawilem temat
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 10 cze 2007, 12:05

No to byłem w NorAuto – mechanik powiedział że to na pewno piasta – przy obracaniu nic nie huczy więc łożyska najprawdopodobniej są wporządku – ale (jak zawsze jest "ale") powiedział też że przy takiej wymianie najlepiej wyienić piastę łożysko i zwrotnica (która była wstawiona – używana) – jak się okarze że zwrotnicy nic nie dolega to po prostu ją sprzedam, a ja wstawię nową – wtedy będzie pewność że wszystko będzie wporządku i na tym pojeździ się jeszcze długo

Może wiecie gdzie można te części kupić w miarę tanio i oczywiście nowe – czy brać to w serwisie czy w jakimś konkretnym sklepie.

Orginalnie siedzą tam 16 calowe felgi więc zwrotnica jest ta mniejszcza – nie taka jak w wersji z 18" felgami – podobno cena jest 2x większa.

Może ktoś miał już taką wymianę i może coś na ten temat powiedzieć.

Dzięki!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 11 cze 2007, 12:00

To jak będzie – ktoś miał już taką przygodę – a nawet opinię kogoś zaznajomionego w temacie – jak to łożysko to wymieniać łożysko zwrotnicę i piastę, czy wymieniać to co się posypało??

No i ile coś takiego kosztuje bo jeszcze nie miałem okazji sklepów poodwiedzać. Dzięki!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 11 cze 2007, 21:09

No to zaopatrzyłem się w zestaw łożyska – 152zł
A jakbym chciał kupić poza serwisem piastę to już potem jej nie moge zwrócić – więc słabo mi się usmiecha coś takiego – szczególnie jak piasta okaże sie dobra.

Chyba jednak pojadę do Księżyna i niech mi po porstu wymienią łożysko – a jak sie okaże że coś jeszcze jest nie ten tegez to po prostu ją tam zostawię aż ściągną potrzebne rzeczy

Mam nadzieje że jakis mechanik się na ten temat wypowie :D Bo ja zielony jestem w tej sprawie :D.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 12 cze 2007, 19:53

Problem rozwięzany – koszt 30zł :D

Zawitałem do Serwisi Auto Księżyno – po odkręceniu koła stwierdzono że :

1. Śruba trzymająca całe koło – piastę itp (nr 32 – nie wiem jak się to nazywa) jest za słabo dokręcono – dokręcono – może o jakies 30stopni.

2. Nie jest dokręcona tak jak powininnakońcówka drążka kierowniczego do maglownicy – efekt – boczny luz całego koła – wszystko rozkręcono i dokręcono tak jak trzeba

3. Sprawdzono wszystkie dokręcenia śrób itp

Czas 1h 15min – tak z zasady 30zł + rada – wpaść na ustawienie zbierzności takie jak należy – w Norauto zrobili to źle bo na prostych kołach kierownica skręcona jest w lewo – delikatnie ale zawsze – a jako że dokręcono końcówkę drążka – jakeiś 1 mm luzu – to też zbierzność się przyda. – koszt u nich 100zł – i nie mam zamiaru jechać gdzie indziej.

Łożysko jest OK, Piasta też i zwrotnica też – więc diagnoza NorAuto = 100% błędu.

Pozdrawiam.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez PP89 » 12 cze 2007, 22:05

To mi się podoba :]
Karwoś, nie myślałeś nad pisaniem monologów :D :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez tarkan » 12 cze 2007, 22:20

Abecedeusz napisał(a):nie myślałeś nad pisaniem monologów

hahaha
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Karwoś » 13 cze 2007, 10:56

No wiecie jak się nikt nie udziela to trzeba nadrabiać :D

No ale teraz to już nie monolog – a chciałem na koniec do księgi rekordów guinesa zgłosić jako najdłuższy temat na forum gdzie nikt nie odezwał się ani słowem :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez pantoketon » 6 lip 2011, 20:26

Podczas stłuczki skrzywiłem zwrotnicę w prawym przednim kole. Mechanik zalecił mi wymianę zwrotnicy z piastą i łożyskiem.
Czy do mojej mazdy 2004 2.0 benzyna będą pasować używane zwrotnice z mazd rocznik 2002-2007 bez różnicy jaki silnik w nich jest?
Mechanik powiedział ze podczas wymiany zwrotnicy należy także wymienić piastę i łożysko.
Czy mogę przełożyć do używanej zwrotnicy moje stare łożysko i piastę oraz tarcze hamulcowe?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2011, 20:16
Posty: 7
Auto: mazda 6 2004
2.o benzyna

Postprzez dobrzyn22 » 6 lip 2011, 20:40

masz przycisk "edytuj",bo za pisanie postów jeden pod drugim zostaniesz skarcony,przez panujących tutaj :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6