Ściąganie auta na prawo – co to może być?
Cześć!
Jestem przed zakupem mazdy6 kombi diesel rocznik 2003. Auto sprowadzone z Niemiec. Cena 45kPLN. Przebieg maly 132 tyś km. Sprawdziłem w ASO – nie mają uwag.
Ale auto ściąga w prawo (tak na oko 2m na każde 100m pokonanej trasy). W ASO nic nie stwierdzili. Co może być przyczyną takiego zachowania?.Auto nie było bite (jakies parkingówki – lekko porysowane).Ach i najważniejsze : kupić czy nie dotykać?
Proszę o pilną odpowiedź.
Pozdr,
Witek
***
(by Globy) link do biuletynu serwisowego z opisem usunięcia usterki:
=> http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1878a.pdf
Jestem przed zakupem mazdy6 kombi diesel rocznik 2003. Auto sprowadzone z Niemiec. Cena 45kPLN. Przebieg maly 132 tyś km. Sprawdziłem w ASO – nie mają uwag.
Ale auto ściąga w prawo (tak na oko 2m na każde 100m pokonanej trasy). W ASO nic nie stwierdzili. Co może być przyczyną takiego zachowania?.Auto nie było bite (jakies parkingówki – lekko porysowane).Ach i najważniejsze : kupić czy nie dotykać?
Proszę o pilną odpowiedź.
Pozdr,
Witek
***
(by Globy) link do biuletynu serwisowego z opisem usunięcia usterki:
=> http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1878a.pdf
Ostatnio edytowano 6 cze 2007, 22:52 przez WitekR, łącznie edytowano 1 raz
-
WitekR
problem techniczny więc do właściwego działu
Adaś napisał(a):problem techniczny więc do właściwego działu
a poradzić żeby człowiek zajrzał do regulaminu to już nie łaska?
Tylko sruuu bo to nie moje?
Każda (mogę się mylić) mazda 6 przed liftem ściąga w prawo- nie ma łożysk (tulej czy tam innego ustrojstwa-proszę mnie poprawić) na amortyzatorach przednich – akcja serwisowa – która pewnie tego auta nie obejmie – pozostają trzy wyjścia:
1. zostawić tak jak jest – ja tak zrobiłem.
2. Zaopatrzyć się w zestaw naprawczy (powierzyć to serwisowi) – ok 1500zł chyba – nie pamiętam.
3. Podjechać do serwisu (np Auto Księżyno bo wiem że takie coś robili) – na podnośniku luzują mocowania sanek i je przestawiają o jakiś tam ułamek milimetrów (albo ileś tam – nie wiem ) – i wszystko wraca do normy – jak nie wróci to pozostają wyjścia 1 lub 2.
U mnie ściąga – a geometria i zbierzności były sprawdzane – wszystko jest ok a i tak ściąga – nie liczyłem ile bo i po co.
A dział raczej dobry bo to podejrzewam nie problem techniczy (wada) ale po prostu ten typ tak ma – to raczzej opinia o modelu niż coś co koniecznie trzbeba poprawić – ale po lifcie mazda to już poprawiła.
1. zostawić tak jak jest – ja tak zrobiłem.
2. Zaopatrzyć się w zestaw naprawczy (powierzyć to serwisowi) – ok 1500zł chyba – nie pamiętam.
3. Podjechać do serwisu (np Auto Księżyno bo wiem że takie coś robili) – na podnośniku luzują mocowania sanek i je przestawiają o jakiś tam ułamek milimetrów (albo ileś tam – nie wiem ) – i wszystko wraca do normy – jak nie wróci to pozostają wyjścia 1 lub 2.
U mnie ściąga – a geometria i zbierzności były sprawdzane – wszystko jest ok a i tak ściąga – nie liczyłem ile bo i po co.
A dział raczej dobry bo to podejrzewam nie problem techniczy (wada) ale po prostu ten typ tak ma – to raczzej opinia o modelu niż coś co koniecznie trzbeba poprawić – ale po lifcie mazda to już poprawiła.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Fakt kwestia sciagania na tym forum poruszana byla rekordowo ilosc razy, fakt jest jeden dla wszystkich chcacych kupic, tym co juz kupili, ci co dopiero beda kupowac, ci co sie zastanawiaja, juz sprzedali (zartowalem) – MAZDA nr 6 SCIAGA W PRAWO – ZAWSZE, chyba ze 1. ma dolozone lozsyka w gornych polkach mcphersona (ja znam takich co maja mazdy po akcji i dlaj sciaga delikatnie ale zawsze kurna w prawo), maja popieprzone opony co normalnie sciagaja w lewo ale teraz ze 6 sciaga w prawo to sie wyrownało, maja popieprzone cisnieneie w oponach (patrz wyzej), maja spieprzona na potrzeby 6 zbieznosc, gdzie zamiast iles tam jest plus iles tam i zamiast sciagac w lewo to nie sciaga bo normalnie by sciagalo ale teraz nie sciaga bo 6 sciaga w prawo (dobra teoria, nie?) i takie tam dyrdymały wiec jak ktos chce 6 to proponuje na stałe cwiczyc lewa reke w celu korygowania sciagania w prawo (moze byc prawica zamiast lewej reki jak kto woli). i takie tam, ble, ble.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Dziekuje za wszystkie uwagi i komentarze.
Poprawilem temat, moderatorze. Teraz lepiej?
Pozdrawiam,
Witek
Poprawilem temat, moderatorze. Teraz lepiej?
Pozdrawiam,
Witek
-
WitekR
Ten typ miał wadę konstrukcyjną, która wyszła na drogach a nie na płaskich placach konstruktorów. Niwelowano to poprzez dołożenie łożysk na kolumnach McPersona albo Jaksa opisywał już chyba ze 3 razy jak się to robi (zazwyczaj skuteczne – rozkręcić/poluźnić, skręcić kierownicą w którąś stronę i zakręcić).Porek napisał(a):że 'ten typ tak ma'
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wojo napisał(a):MAZDA nr 6 SCIAGA W PRAWO – ZAWSZE
Eeee tam. Bzdury. U mnie można kierować na prostej jednym paluszkiem i nic nie ściąga. A że wiele '6' ściąga ? No cóż, może jest wrażliwa na pogięte nadwozie
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth – przed F/L była to wada fabryczna, była akcja serwisowa i każdy kto przyjechał do serwisu – robili mu to z przeproszeniem i pocałowaniem ręki. Ty masz już wersję po faceliftingu, więc jesteś firmowo pozbawiony tego (firmowo naprawione).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Masz Ci racje chłopcze, wszytkie co sciagaja maja pogieta karoserie, tak wlasnie jest i tym milym optymistycznym akcentem zakonczmy dywagacje na temat sciagania w prawo tudziez w lewo lub sciagania na wprost o ile takowe istnieje, aha i wlasnie jechalem przed chwilka kupiona w salonie Mazdy Mazda 6 o przebiegu 33tys km, rok produkcji 2003 grudzien i tez sciaga a wydaje mi sie nawet jestem pewien ze nigdzie ja nikt nie szturchnoł chyba ze ja walnoł potem w nocy wyklepał i postawił w garazu tak ze nikt nie zajarzył, ale idac tropem teorii kolegi nawpewno ma pagieta karoseria i tak juz musi byc, co fakt to fakt.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
A moja była walona (tyle że nie wiem co kto uważa za walony samochód)– i wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia – z lewej strony bo prawa była jak nowa. A i tak ściąga w prawo – i nie ma na to bata – albo zluzuje sanki i może to pomoże albo zaopatrze się w zestaw naprawczy – a że mi to nie przeszkadza to zostawiam to tak jak jest – na naszych dziurach nawet nie wiem czy ściąga bo ten typ tak ma czy dlatego żę jadę w koleinie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):na naszych dziurach nawet nie wiem czy ściąga bo ten typ tak ma czy dlatego żę jadę w koleinie.
Karwoś – podpisuję się pod tym, co powiedziałeś.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
A na zbierzności była
albo to po prostu polska rzeczywistość drogowa.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6