Zapalające się kontrolki przy dużej prędkości.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cichyq » 4 maja 2007, 09:11

Witam,

Wczroaj w nocy wracałem od rodzinki z kuzynkiem, no i postanowilismy przetestowac na autostradzie w nocy (nikogo w zasiegu wzroku – ladnych pare km) ile pojdzie moja Madzia :)

Po przekroczeniu 180km/h na desce wskaznikow zrobilo mi sie żółto – zaswiecily sie 3 kontrolki:
– ABS
– Śliska droga (samochód z falami pod kołami)
– DSC OFF (chyba taki jest skrót)

Po zobaczeniu tego od razu zaczalem zwalniac, po zatrzymaniu sie dalej sie swiecily.
Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wrocilo do normy (tzn zgasly wszystkie kontrolki).

Niestety nie probowałem pozniej czy po przekroczeniu 180km/h znowu sie zapala.

Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek ?
Czy to jakaś oznaka psującej sie jakiejs części w samochodzie ?

Troche sie wystraszylem jak dostalem po oczach tymi kontrolkami :)

Pozdrawiam,
Cichy
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez martinpl » 4 maja 2007, 09:40

Cichyq uzupelnij profil, bedzie nam sie lepiej dyskutowalo... :)

co do tych kontrolek, nie zauwazylem takiego objawu u siebie, wszystkie te kontrolki sa zwiazane z kontrola trakcji i ABSem, uruchamiane przez komputer, ktory bierze do tego sygnal z czujnikow predkosci obrotowej z kol, ewentualnie czujnika przyspieszenia bocznego, moze masz rozne opony i przy duzej predkosci wychwytuje roznice w predkosci obrotowej kol? moze naprawde wystapil jakis chwilowy poslizg? albo szwankuje ktorys czujnik przy kole?

kontrolki zgasly, ale moze zostal zapamietany blad, jak masz mozliwosc podpiecia pod komputer i odczytania to moze to cos pomoze :)

ogolnie nie martwilbym sie tym, nie pojawiaja sie znowu wiec nie ma co sie przejmowac, a placic gruba kase (nie wiem skad jestes i czym masz mozliwosc podpiecia auta za free) za to ze ktos podepnie auto do kompa i powie ze nie ma bledu – to nie ma sensu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Cichyq » 4 maja 2007, 09:48

Profil uzupelniony, przepraszam :)

Niestety nie mam mozliwości podpiecia pod komputer za darmo.
Poslizgu kola nie bylo raczej – asfalt bul suchy.

Opony takie same na wszystkich kolach.
Moze jak bedzie kolejna okazja, to znowu potestuje i wtedy jak wyskoczy problem, to sie zaczne przejmowac :)

pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez xANDy » 4 maja 2007, 10:14

Może to głupie co powiem, ale jakie miałeś ciśnienie w kołach – wszystkich?
Różnica w ciśnieniu (także przód tył – inny rozkład mas, inna nacisk...) może dawać błędne wskazania, ale osobiście wątpię, aby komputer był aż tak głupi. Prędzej chyba zabrudzenie czujników albo coś...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Cichyq » 4 maja 2007, 10:24

xANDy napisał(a):Może to głupie co powiem, ale jakie miałeś ciśnienie w kołach – wszystkich?
Różnica w ciśnieniu (także przód tył – inny rozkład mas, inna nacisk...) może dawać błędne wskazania, ale osobiście wątpię, aby komputer był aż tak głupi. Prędzej chyba zabrudzenie czujników albo coś...


Jakies 2 tygodnie temu sprawdzalem cisnienie w kolach.
Dzisiaj jeszcze dla pewnosci sprawdze.

Samochod byl niezaladowany.

Opony mam 205/50R16 (z takimi kupilem samochod od poprzedniego wlasiciela), ale to ze profil nizszy wydaje mi sie ze nie powinno miec znaczenia.

Pozdrawiam,
Cichy
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Andrew_War » 22 sty 2008, 15:44

A propos tego wątku u mnie zapalają się te same kontrolki od trakcji, ABS i DSC przy prędkości około 150km/h. Czy udało się już rozwiązać ten problem?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez magicadm » 22 sty 2008, 16:37

Andrew_War napisał(a):A propos tego wątku u mnie zapalają się te same kontrolki od trakcji, ABS i DSC przy prędkości około 150km/h. Czy udało się już rozwiązać ten problem?

Może to i śmieszne, ale wszyscy zapomnieli tutaj o pamięci DTC – nawet po zgaśnięciu kontolek można odczytać co było przyczyną ich zapalenia.
PS
Skoro kontrolki świecą – to te systemy nie działają – każde depnięcie w hamulec może sie skończyć katastrofą...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Cichyq » 23 sty 2008, 10:40

Witam,
U mnie wskazuje blad przedniego prawego czujnika ABS, a ze dzieje sie to przy 195km/h (licznikowo), to sie na razie tym nie przejmuje :)
Moja Madzia byla uderzona w prawy przod, takze pewnie to sa skutki kolizji.
Pewnie poprzedni wlasciciel ja zle naprawil.
Z tego co wiem, to to nie musi byc czujnik, moze to byc tez wieniec na piascie.
Probowalem go oczyscic, ale nic to nie dalo.

Na razie zostawiam ten problem, bo przy takich predkosciach, to mnie to raczej nie dotyczy :)
Przy mniejszych predkosciach u mnie nie bylo zadnego problemu z tym.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez magicadm » 23 sty 2008, 12:12

Cichyq napisał(a):Pewnie poprzedni wlasciciel ja zle naprawil.

Czujnika to raczej nie mógł naprawić :)
Być może kabel jest uszkodzony i przy wysokich prędkościach zaczyna zakłócać...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Andrew_War » 23 sty 2008, 12:53

Dzięki za odpowiedź Cichyq, ja też narazie postąpię podobnie (nie będę tego ruszał)może kiedyś coś z tym zrobię. Pozrowionka
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez grze.gorz » 23 sty 2008, 13:50

Ja miałem podobny problem z mondeo (zapalała się lampka kontroli trakcji), problem był w zbieżności kół a właściwie w jej braku – jeździłem prosto ze skręconą kierownicą. Pewnie występowały dziwne różnice w prędkości obrotu kół i komputer wariował. Po regulacji problem zniknął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez Cichyq » 23 sty 2008, 15:19

grze.gorz napisał(a):Ja miałem podobny problem z mondeo (zapalała się lampka kontroli trakcji), problem był w zbieżności kół a właściwie w jej braku – jeździłem prosto ze skręconą kierownicą. Pewnie występowały dziwne różnice w prędkości obrotu kół i komputer wariował. Po regulacji problem zniknął.

Rownomiernie zuzywaja mi sie opony, takze zbieznosc mam raczej dobrze ustawiona.

magicadm napisał(a):Czujnika to raczej nie mógł naprawić

Nie chodzilo mi o naprawienie czujnika, ale calego auta :)

magicadm napisał(a):Być może kabel jest uszkodzony i przy wysokich prędkościach zaczyna zakłócać...

Być może, muszę się temu przyglądnąć :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6