Strona 1 z 2

Wyciek z układu wspomagania kierownicy

PostNapisane: 20 lut 2007, 23:52
przez pamp
Cieknie mi olej ze wspomagania, aluminiowa rurka ma jakieś wżery, przez które wydostaje się olej. Czy ktoś zna ten temat, skad wziąć nowe rurki, czy mozna zamienić na miedziane? (wiem, że miedziane są tanie i mozna je kupić na metry i dogiąć).
W serwisie podają cenę 680,– za nowa rurkę (nr części 32-410B lub D).
Czekam na dobre rady.

PostNapisane: 21 lut 2007, 08:59
przez Długi
Była akcja serwisowa wymiany tych rurek, trzeba zwrócić się do ASO z zapytaniem czy twój samochód jest objęty recall'em
Przeglądy robisz w ASO?

PostNapisane: 21 lut 2007, 19:44
przez Winetou
pamp jako, że jesteś nowy poprawiłem za Ciebie temat – przeczytaj proszę regulamin przed założeniem kolejnego.

PostNapisane: 22 lut 2007, 00:05
przez pamp
Długi napisał(a):Była akcja serwisowa wymiany tych rurek, trzeba zwrócić się do ASO z zapytaniem czy twój samochód jest objęty recall'em
Przeglądy robisz w ASO?


Autko mam od 10 dni, to pierwszy przegląd, robiłem w nowym serwisie w Łodzi: "Auto-Club" – uczucia mam mieszane. Dziś dzwoniłem do ASO w Łodzi wymienianej na www.mazda.pl, obiecali wymienić rurkę w przystępnej cenie (do 180 pln). Mam nadzieję że będzie ok., tylko godziny pracy maja takie jak moje, więc problem z organizacją.
Cóż, samochód był uzywany i ma jakąś histori ę za sobą. Oby nie było więcej przykrych niespodzianek.

PostNapisane: 22 lut 2007, 14:49
przez newbie
wróć do tego AC i poproś żeby Ci wymienili w ramach przedłużonej gwarancji (5 lat bez limitu przebiegu jest na tę rurkę)

jeśli w Twoim aucie rurka jest aluminiowa należy się jej wymiana (jak psu buda)

poza wszystkim nowa rurka do Diesla kosztuje ca. 60 zł brutto (jest poprawiona: inny materiał + dodakowa powłoka polimerowa)

PostNapisane: 22 lut 2007, 17:26
przez Wojo
Z tymi recallami czy tez powrotami do seriwsu oraz przynaleznosci "jak psu bude" bylbym bardzo ale to bardzo ostrozny moja jak zreszta wiekszosc sciaga na prawo i jakos nikt nie chce w ramach dobrej wspolpracy pomiedzy narodami zmienic mcphersony na takie co to nie asciagaja bo maja lozyska, wiec w Polsce jedyne co sie napewno nalezy to w ryj z zreszta bylbym juz duzo bardziej powsciagliwy.
Wojo

PostNapisane: 22 lut 2007, 17:46
przez Długi
Wojo napisał(a):nikt nie chce w ramach dobrej wspolpracy pomiedzy narodami zmienic mcphersony na takie co to nie asciagaja bo maja lozyska,

Bo w 99% przypadków to nic nie daje

PostNapisane: 24 lut 2009, 17:51
przez mazgh
Długi ma racje <jupi>

PostNapisane: 24 lut 2009, 19:59
przez martinpl
pamp czy moglbys wskazac ktora to rurka? jakies foto? :) poniewaz chcialbym to sprawdzic u siebie

PostNapisane: 15 kwi 2009, 16:31
przez koluk
Długi napisał(a):
Wojo napisał(a):nikt nie chce w ramach dobrej wspolpracy pomiedzy narodami zmienic mcphersony na takie co to nie asciagaja bo maja lozyska,

Bo w 99% przypadków to nic nie daje


to mazda 6 ma mcphersony?

PostNapisane: 15 kwi 2009, 20:56
przez Lorento
koluk napisał(a):
Długi napisał(a):
Wojo napisał(a):nikt nie chce w ramach dobrej wspolpracy pomiedzy narodami zmienic mcphersony na takie co to nie asciagaja bo maja lozyska,

Bo w 99% przypadków to nic nie daje


to mazda 6 ma mcphersony?

Nie ma!
W dodatku jakiś niekumaty gościu odgrzebał wątek sprzed 2 lat i wywołał dyskusję o wyższości Świąt Wielkiej Nocy..
Forum schodzi na psy... Apeluję do Modów o ścinanie wątków o poziomie oczywistości równej 100 w 100 punktowej skali. Powyżej ktoś pisze o wycieku "z rury od chłodnicy"..itd., czyli intercoolera, gdzie są całe elaboraty o powyższym. Następny zakłada temat o samopoziomowaniu xenów..
ps. ....Polacy to jednak w większości idioci ... może dlatego, ze ich tak dużo i co rozumniejsi giną w tłumie...? :|

PostNapisane: 16 kwi 2009, 21:02
przez Piotrus
Pamp mialem tai sam problem,w servisie akcja nie obiela mojego nr.VIN a tutejsi mechanicy nie chcieli mi tej rurki pospawac,wiec kupilem dobry klej (2 skladnikowy)do metalu i zakleilem ta rurke.Oczywisie spuscilem plyn i wymontowalem rurke,odluscilem i zmatowalem powierzchnie.Bylo to 1,5 roku temu i jak do tej pory jest OK.Wiem,ze niektorzy nazwa to prowizorka,ale ponoc prowizorki dzialaja najdluzej. :D

PostNapisane: 15 cze 2009, 19:43
przez koluk
miałem ten sam problem – wyciekał mi olej z układu wspomagania. Dzwoniłem do ASO ale dowiedziałem się, że moja Madzia nie łapie się na akcję serwisową...

Ponieważ nie stać mnie na koszt ok. 400 zł. za nową rurkę + robocizna (w ASO) postanowiłem usunąć usterkę na własną rękę.
Po zdemontowaniu płyty osłonowej silnika zdecydowałem się wykręcić aluminiową rurkę.
Zawiozłem ją do sklepu, w którym świadczą również usługę gięcia miedzi na gorąco, a także zarabiania końcówek na wężach zbrojonych.
Z dwóch opcji do wyboru zdecydowałem się na tańszą. Poprosiłem o zarobienie dwóch końcówek karbowanych o średnicy 12mm na wężu zbrojonym o długości 85cm. Tak zarobiony przewód włożyłem w miejsce starego mocując rurkę "po drodze" w dwóch miejscach do przedniej belki.

Ostatecznie poświęciłem na cały zabieg wymiany przewodu 40zł (koszt węża) oraz 2 godziny pracy.

PostNapisane: 15 cze 2009, 20:00
przez Jaksa
koluk napisał(a):Ponieważ nie stać mnie na koszt ok. 400 zł. za nową rurkę + robocizna

Jakie 400 zł ? Cała operacja zamyka się w kwocie 150 zł z nową oryginalna rurką + płyn + wymiana , czas całosci do 30 min.

P.S. Drogo w tym ASO ...

PostNapisane: 16 cze 2009, 09:16
przez koluk
tyle zawolali w ASO Wrocław...

...cenią się chłopaki

PostNapisane: 16 cze 2009, 12:17
przez Jaksa
koluk napisał(a):...cenią się chłopaki

<lol>

PostNapisane: 27 sie 2009, 14:49
przez brylek22
Jaksa napisał(a):Jakie 400 zł ? Cała operacja zamyka się w kwocie 150 zł z nową oryginalna rurką + płyn + wymiana , czas całosci do 30 min.

A o jakim przewodzie piszesz?
Czy on będzie alumioniowy czy taki jak w akcji serwosowej powlekany czymś?

PostNapisane: 27 sie 2009, 15:03
przez Grzyby
Przewody są teraz tylko powlekane, koszt +/– 60zł (i to w ASO)
Płyn 20-30zł. Wymiana samemu 0zł.
Lekkie przegięcie cenowe ...

PostNapisane: 27 sie 2009, 15:37
przez brylek22
Ale za nim popędzę do Jaksy ewentualnie ASO to chce się upewnić jak biegnie ten przewód. Cieknie mi gdzieś z lewej strony koło koła bo tam mam osłonę silnika mokrą.Ten przewód wychodzi z pompy i między skrzynią biegów a chłodnicą schodzi na dół i pod skrzynią idzie do maglownicy?A z maglownicy wraca prawą stroną i idzie do zbiorniczka. Tak biegną te przewody? Z góry od silnika jak patrzyłem to nie bardzo to wszystko widać a dostępu do kanału nie mam.Dla tego tak dedukuje jak te przewody biegną.Aaaa i czy one są gdzieś łączone czy to są całe przewodu bez łączeń?

PostNapisane: 28 sie 2009, 11:21
przez brylek22
może ktoś mi pomorze zanim wezmę sie za rozbiórek????