Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Arek75 » 8 paź 2015, 22:57

Też mi się wydaje że jest to śruba na klucz 24 a nie na śrubokręt, ale te dwie są w najniższym punkcie.
I nadal jestem w czarnej <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez kubsztyk » 8 paź 2015, 23:05

Przede wszystkim, wydaje mi się, że nie jest to żadna z tych dwóch dolnych śrub. W ogóle wg rysunku do obu korków dojście jest od boku skrzyni (wzdłuż półosi).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Arek75 » 8 paź 2015, 23:10

Dzięki jutro jeszcze pooglądam wszystko od spodu.Tak dla pewności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez lukasssss1 » 9 paź 2015, 11:10

Na pewno nie odkręcaj, żadnej śruby na imbusa czy śrubokręt. Korek spustowy jest na taki sam klucz jak śruba do nalewania i sprawdzania poziomu. U mnie śruba jest z boku skrzyni, prawie na końcu blisko wachacza. Jest mało miejsca więc przyda się klucz gięty ;)
Załączniki
20150908_124116 — kopia.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Arek75 » 9 paź 2015, 12:31

Dzieki dzisiaj postaram sie pooglądać dokladnie skrzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez kubsztyk » 9 paź 2015, 14:21

lukasssss1, pamiętaj, że Ty masz diesla po lifcie, a Arek75 2.0b przed FL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Arek75 » 9 paź 2015, 19:33

Obejrzałem skrzynię jeszcze raz i z boku nie widać żadnych śrub.A nawet jak by tam coś było to nie dało by rady wsadzić klucza.
Jak ktoś wie gdzie się spuszcza olej nie podpowie


Olej wymieniony.
Jako że nie znalazłem fotorelacji z moją skrzynią to postanowiłem zrobić własną.
Do pobrania https://docs.google.com/document/d/1vwb ... sp=sharing może komuś się przyda. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez Micro.94 » 28 lut 2016, 10:10

Witam, nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu, więc piszę tutaj.
Powiedzcie mi, do czego służy otwór zaznaczony na zdjęciu? ( otwór jest gwintowany,w środku widać jakąś zębatkę, która obraca się gdy odpalę silnik)

Moje auto M6 1.8 Benz 2003r.
Załączniki
tmp_26360-_20160228_0850451261653226.JPG
Początkujący
 
Od: 20 lut 2016, 21:53
Posty: 7
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 6, 2003r., 1.8 Benz +LPG Tech, silnik L813.

Postprzez kubsztyk » 28 lut 2016, 10:51

Będę strzelał, ale może brakuje Ci odpowietrznika w skrzyni..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Micro.94 » 28 lut 2016, 11:28

No właśnie nie wiem, bo odkąd mam autko to tak jest i nie wiem czy tak ma zostać, czy powinno tam coś być.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2016, 21:53
Posty: 7
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 6, 2003r., 1.8 Benz +LPG Tech, silnik L813.

Postprzez CLAU » 28 lut 2016, 15:23

WIdać koło zamachowe.
Wydaje mi się, że powinna być zaślepka albo śruba, u siebie w skrzyni nie mam żadnych "wolnych" otworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bartosz22 » 29 mar 2016, 11:47

Cześć

Jakie macie doświadczenie z olejem MOTUL GEAR 300 75W-90 1L ? Myślicie że będzie ok do Mazda 6 1.8 ?
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2016, 15:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 1.8 GY

Postprzez lukasssss1 » 1 kwi 2016, 21:55

Mam taki zalany i jest OK. Wybrałem taki bo też był chwalony na forum i przez dziadka google :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez bartosz22 » 7 kwi 2016, 21:26

Mam nadzieje że wymiana pomorze bo ostatnio zauważyłem że podczas zmieniania biegów z 1 na 2 słyszę taki delikatny zgrzyt/stuk nie wiem jak to nazwać mimo tego bieg chodzi płynnie. Mam nadzieje że wymiana pomorze chyba że macie inne doświadczenia z tego typu usterką ?
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2016, 15:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 1.8 GY

Postprzez DeviS » 20 kwi 2016, 18:39

Ostatnio w koncu sie zebralem i wymienilem olej w skrzyni ;P jako ze w sklepie nie bylo juz dostepnego Motula zalalem Valvoline Gear 75W90 ;) skrzynia chodzi plynniej, i mialem objaw ze gdy wrzucony mialem 5 bieg, nastepnie hamowalem do mniejszych predkosci i chcialem wyrzucic na luz to musialem uzyc troche sily aby to zrobic ;D po wymianie objaw ustapil ;p

bartosz22 napisał(a):ostatnio zauważyłem że podczas zmieniania biegów z 1 na 2 słyszę taki delikatny zgrzyt/stuk nie wiem jak to nazwać mimo tego bieg chodzi płynnie. Mam nadzieje że wymiana pomorze

Mam to samo, szczegolnie jak olej jeszcze nie rozgrzany w skrzyni ;) niestety po wymianie oleju ten objaw nie ustapil. Starm sie "delikatniej" i dokladniej zmieniac biegi z 1 na 2 wtedy tego objawu nie ma :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez guzu » 21 kwi 2016, 11:36

bartosz22 napisał(a):ostatnio zauważyłem że podczas zmieniania biegów z 1 na 2 słyszę taki delikatny zgrzyt/stuk nie wiem jak to nazwać mimo tego bieg chodzi płynnie. Mam nadzieje że wymiana pomorze

DeviS napisał(a):Mam to samo, szczegolnie jak olej jeszcze nie rozgrzany w skrzyni ;) niestety po wymianie oleju ten objaw nie ustapil. Starm sie "delikatniej" i dokladniej zmieniac biegi z 1 na 2 wtedy tego objawu nie ma :D


U mnie tak samo, objaw chrupania podobny, wymiana oleju w skrzyni przy 100.000 km nie pomogła....
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez Biniu » 21 kwi 2016, 12:05

Na ciężko wchodzące biegi i chrupniecia proponuję przesmarowac ciegna w skrzyni biegów. Sam musze taki zabieg profilaktycznie przeprowadzić, ale wiecznie czasu brak a rzeczy do zrobienia w moim strupku co nie miara.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez mudol » 21 kwi 2016, 12:54

Chyba taka przypadłość z tym wrzucaniem dwójki na zimnym, u mnie podobnie choć nie za każdym razem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez DeviS » 22 kwi 2016, 00:39

Biniu777 napisał(a):Na ciężko wchodzące biegi i chrupniecia proponuję przesmarowac ciegna w skrzyni biegów..

Chodzi Ci o te linki co ida do wybieraka ? Jak je nasmarowac ? Zdemontowac tunel srodkowy i wykrecic wybierak ? Czy jakos od drugiej strony (o ile sie da :p) ? One chyba sa w pancerzu z tego co pamietam... chyba ze pisze o czyms calkiem innym :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dekoder26 » 27 maja 2016, 11:41

Wymienilem ostatnio olej w skrzyni biegów, Mazda 6 2.0 benzyna w serwisie mazdy w Toruniu. Zapłaciłem całe 269PLN.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2014, 22:36
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2.0, 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6