Wymiana oleju w skrzyni biegów.
Nie wiem jaką masz tam skrzynię. Mam munuala do 2 różnych, może któryś ci się przyda:
http://w51.wrzuta.pl/plik/1OwojXWyFao/mazda_6_-_transaxle_workshop_manual_a65m-r
http://w51.wrzuta.pl/plik/9flJaLM1ZBm/mazda_6_-_transaxle_workshop_manual_g35m-r
http://w51.wrzuta.pl/plik/1OwojXWyFao/mazda_6_-_transaxle_workshop_manual_a65m-r
http://w51.wrzuta.pl/plik/9flJaLM1ZBm/mazda_6_-_transaxle_workshop_manual_g35m-r
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Witam!
Panowie moja szóstka zbliża się do granicy 100Kkm i chciałbym profilaktycznie wymienić ej olej w skrzyni ( automat ), ale nie wiem jaki zakupić. Dzieki z góry za odpowiedź
Ps.Jeżeli wiecie gdzie można to zrobić tanio i dobrze w Warszawie to będę wdzięczny za info.
Panowie moja szóstka zbliża się do granicy 100Kkm i chciałbym profilaktycznie wymienić ej olej w skrzyni ( automat ), ale nie wiem jaki zakupić. Dzieki z góry za odpowiedź
Ps.Jeżeli wiecie gdzie można to zrobić tanio i dobrze w Warszawie to będę wdzięczny za info.
-
worti
chciałbym profilaktycznie wymienić ej olej w skrzyni ( automat ), ale nie wiem jaki zakupić.
Worti zgodnie z instrukcją do Madzi do automatycznej skrzyni biegów stosuje się oleje klasyfikacji ATF M-V pojemność układu 7,2 l.
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
chodzi o Dexelia ATF MV to lejemy do automatu bez róznicy z jakiego kontynętu?
Edit:
Dziś dokopałem sie ,że to jest dobre GULF MULTI-VEHICLE ATF,i chyba właśnie to wleje,filterek już zakupiony teraz czekam na Gulfa
Edit:
Dziś dokopałem sie ,że to jest dobre GULF MULTI-VEHICLE ATF,i chyba właśnie to wleje,filterek już zakupiony teraz czekam na Gulfa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam, M6 136KM 2003 204000Kkm przebiegu.
Za radą niniejszego tematu wymieniłem oliwę w skrzyni przekładniowej (na mrozach ciężko wchodzące biegi etc.)
Zastosowałem olej Valvoline klasy GL-5.
Poprawy nie było ani od razu ani po przejechaniu 4kkm
Zmieniłem oliwę na Valvoline GL-4.... poprawa nastąpiła niemalże od razu.
Dodam że wymiana odbywała się w porze zimowej.
Dwa wyjścia:
1. GL-5 wypłukał syfy i coś tam zostawił a po nim GL-4 chodził lżej
2. GL-5 nie nadaje się, ze względu na ilość dodatków co nie powoduje że będzie "rzadszy/płynniejszy w mrozy"
proponuje lekturę PDF:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... OsRUUethuw
Za radą niniejszego tematu wymieniłem oliwę w skrzyni przekładniowej (na mrozach ciężko wchodzące biegi etc.)
Zastosowałem olej Valvoline klasy GL-5.
Poprawy nie było ani od razu ani po przejechaniu 4kkm
Zmieniłem oliwę na Valvoline GL-4.... poprawa nastąpiła niemalże od razu.
Dodam że wymiana odbywała się w porze zimowej.
Dwa wyjścia:
1. GL-5 wypłukał syfy i coś tam zostawił a po nim GL-4 chodził lżej
2. GL-5 nie nadaje się, ze względu na ilość dodatków co nie powoduje że będzie "rzadszy/płynniejszy w mrozy"
proponuje lekturę PDF:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... OsRUUethuw
czy pojemność układu automatów jest taki sam dla wszystkich pojemności? Tnz 3.0 też ma 7,2 l?
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
- Od: 2 cze 2012, 23:03
- Posty: 13
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P
Podczas wymiany sprzęgła, zleciłem wymianę oleju w skrzyni. Kupiłem 3 litry, mechanik nie zastanawiając się wlał prawie wszystko (zostało może z 200 ml.). Teraz mam całe lewe nadkole non stop zachlapane w oleju. Można jakoś spuścić nadmiar?
przemek_bsi napisał(a):Można jakoś spuścić nadmiar?
przeciez nadmiar wyleci otworem kontrolnym jak poluzyjesz srube...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Pioteq25 napisał(a):Hubix napisał(a):deluge napisał(a):Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)
Skrzynie chodzą w samochodach po 20 lat, na jednym i tym samym oleju.
Nie dolewałbym w życiu ceramizera.
pzdr
Kolega chyba dalej żyje w erze aut z lat '80 M6 to trochę inna konstrukcja niż ford sierra Moce i obroty trochę wzrosły od tamtych czasów i silnika jak i skrzynie nie będą pracowały na mineralnych olejach do końca swoich dni.
Czy wydając na używaną M6 30-40tys będziesz oszczędzał 150zł na porządny olej do skrzyni?
Jak wymieniałem w swojej M6 z przebiegiem 90tys i olej był już wyraźnie ciemniejszy od nowego i na pewno nie smarował tak jak nowy.
Różnicy w pracy skrzyni nie zauważyłem, ale nie o to tu chodzi.
Skrzynia na pewno dłużej posłuży bezawaryjną pracą na dobrym i świeżym oleju niż odwrotnie.
No widzisz, tutaj opinie są różne, instrukcja podaje faktycznie, żeby wymienić po 100 tys. km, a mi gość w serwisie powiedział, żeby na razie nie ruszać, bo z doświadczenia wie, że po wymianach czasami coś się knoci, przebiegu mam 109 tys.
Pzdr.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Gość z ASO MAZDA? Może oleju w silniku też nie zmieniać, bo coś się knoci
Olej w skrzyni zużywa się jak każdy olej, choć nie tak szybko jak silnikowy. Producent nie bez powodu zaleca wymianę co 80-100tys/km
Olej w skrzyni zużywa się jak każdy olej, choć nie tak szybko jak silnikowy. Producent nie bez powodu zaleca wymianę co 80-100tys/km
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Ponieważ niewiele jeżdżę, zawsze patrzę w tabelce przeglądów i konserwacji na przebieg i na liczbę miesięcy. No i tak się złożyło, że mojej Maździe w tym roku stuknęło 5 lat = 60 miesięcy i też wymieniłem olej w skrzyni biegów. Zdecydowanie wolę profilaktykę, niż leczenie
- Od: 9 wrz 2009, 06:55
- Posty: 57
- Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07
Wymieniałem olej w skrzyni przy 90tys i stary był już ciemnej barwy. Dwójka czasami wchodziła z wyraźnym haczeniem. Po wymianie na syntetyk valvoline synpower TDL 75W90 do teraz dwójka wchodzi lekko, bez zacięć.
Od wymiany przejechałem 30tys i tylko mogę polecić ten olej do skrzyni w M6
Od wymiany przejechałem 30tys i tylko mogę polecić ten olej do skrzyni w M6
Ja u siebie wlałem Valvoline 75W90, olej biały w butelce. Po przejechaniu jakichś 15 tys. już jest ciemno brązowy.
Nie zauważyłem zmiany jeśli chodzi o pracę skrzyni.
Co ciekawe we francuskich wozach zmiana oleju ogromnie wpływa na pracę skrzyni.
Nie zauważyłem zmiany jeśli chodzi o pracę skrzyni.
Co ciekawe we francuskich wozach zmiana oleju ogromnie wpływa na pracę skrzyni.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6