Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 12:25

Karwoś napisał(a):W maździe mogę zapomnieć o ruszeniu z piskiem

To jak będzie okazja to pokażę Ci jak się piszczy na oponkach 205/50/R16 ;)
Karwoś napisał(a):ale i tak do deski nigdy nie wciskam – bo i po co

Przy ruszaniu nie, ale przy wyprzedaniu kickdown już mi się przydał.

Karwoś napisał(a):Styl jazdy nie ma za bardzo w tym przypadku znaczenia

Karwoś napisał(a):Zgadzam się że wpływ jazdy ma kolosalny wpływ na żywotność

Nie qmam to w końcu ma, czy nie :)

Karwoś napisał(a):piję kawkę w domu – jak się już nagrzeje ruszam

Też właśnie staram się na zimnym nie ruszać :)

Karwoś napisał(a):Co do dextrona – to tyczy się to skrzyń w "6" czy "3" – serwis dostał takie bardzo ścisłe wytyczne – po prostu zakazano lać w USA Dextrona do tych skrzyń

Podpuściłem kolegę z pokoju który zajmuje się flotą samochodową u nas w firmie i zadzwoniliśmy do Mercedesa którego automaty są znane ze świetnej wytrzymałości. Trafiliśmy na gościa który tam pracuje który (zbieg okoliczności :D ) ma mzadę 626 z autmatem (co prawda zrobił swapa na manuala ale...) powiedział, że lać dextron 3, czyli to samo co kilka innych warsztatów.
He he jeszcze się okaże, że ten gość to ktoś z szeregów Mazda Speed :D


Karwoś napisał(a):A i jeszcze 1 rzecz – N jest między R i D – jakoś nie udało mi się jeszcze przy przełączaniu ominąć tej Neutralnej pozycji usmiech – żart oczywiście – chodziło Ci raczej o wolnej zmianie z zatrzymaniem na N – tak się powinno robić – i raczej się tego trzymam usmiech

He he ja dopiero się o tym dowiedziałem :P Ale, że mam automata dopiero od 7 miechów to czuję się trochę usprawiedliwiony :)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 12:32

Nefar napisał(a):Samochod to nie jajko. Ma jezdzic niezaleznie czy bedzie nim jezdzil emeryt, mlodzik, nauka jazdy, taksowka, rodzina z przyczepa kempingowa itp.

Ok, ja mam samochód 14 letni wieć u mnie to trochę inaczej wygląda :D


Nefar napisał(a):I nawet gdybym dawal w palnik od 9 do 22 to nie ma prawa nic sie dziac. Oczywiscie bedzie wieksze zuzycie ale wszystko w granicach normy.

A mimo wszystko te samochody o które ludzie dbają się jakoś nie psują tak często jak te "katowane" czy też bardziej agresywnie traktowane – nie przesadzajmy w drugą stronę. Jak chcesz "dawać w palnik" to kupujesz sportowy model/samochód i masz wtedy samochód do dawania w palnik czy też agresywnej jazdy który się nie powinien sypać.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Karwoś » 20 kwi 2007, 12:42

Nefar napisał(a):Samochod to nie jajko. Ma jezdzic niezaleznie czy bedzie nim jezdzil emeryt, mlodzik, nauka jazdy, taksowka, rodzina z przyczepa kempingowa itp.


Zgadzam się w 100% – fakt jest taki że samochód ma wytrzymać wszystko co robię z obrotami do czerwonego pola – ja nie jeżdzę jak emeryt – wręcz uważam że jazda do 2500obr jest szkodliwa dla samochodu i trzbeba taką mazdę czasami rozkręcić do 6000 – a obroty rzędu 4500 to normalka. Jednak przy takiej jeździe należy wziąźć poprawkę na częstrzą wymianę olejów – nie tylko silnikowych.

Ja mam przejechane 13 000mil ( nie 130 000) – dopiero 1raz zmieniałem olej – za 2-3-tyg zmieniam znowu.

Co do skrzyń w "6" – ewidentnie coś jest z nimi nie tak skoro jest aż tylu użytkowników po przymusowych wymianach – w Serwisie w białymstoku wspominali mi o wielu z takimi uszkodzeniami. Najgorsze jest to że nie ma na to regułu – jedna osoba jeździ i nic się nie dzieje a druga ma duży problem. Jak narazie u mnie problem szarpania całkowicie zniknął w każdym zakresie obrotów.

Dla mnie samochó to coś co ma jeździć, ale nie uważam że do samochodu leje się jedynie paliwko – o samochód trzeba dbać ale i wykorzystywać :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 20 kwi 2007, 12:56

Domelxyz napisał(a):Karwoś napisał:
Styl jazdy nie ma za bardzo w tym przypadku znaczenia

Karwoś napisał:
Zgadzam się że wpływ jazdy ma kolosalny wpływ na żywotność

Nie qmam to w końcu ma, czy nie



Styl jazdy ma znaczenie na żywotność, ale w moim przypadku mój styl jazdy nie doprowadził do przypadłości którą miałem.

A piszczeć to ja mogę – np jak spadnie deszczyk – tu już jest iczej – jak koła stracą przyczepność to na 2 biegu jeszcze stoi w miejscu (mam opony M+S – teraz zrobiły się dość miękkie i nie tracąprzyczepnośći)

A co do oleju – takie jest zalecenie dotyczące jedynie skrzyń w "6" – nie wiem z czego to wynika – tak powiedziano mi w serwisie – oni też nie wiedzą – widzieli jedynie takie zawiadomienie. Zalecano też wymianę na inny olej jeżeli podczas ostatniej wymiany zalano Dextron – i nie wiem z czego to wynika.

A co do sportowego samochodu i dawania w palnik – mazda "6" 3,0V6 jaką ma Nafar ma osiągi których pozazdrościłoby wiele samochodów sportowych – a wygoda większa – skoro 6,5sek do setki w takim przytulnym samochodzie można osiągnąć – a ten silnik ma jeszcze troszkę potencjału :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 13:13

Karwoś napisał(a):A co do sportowego samochodu i dawania w palnik – mazda "6" 3,0V6 jaką ma Nafar ma osiągi których pozazdrościłoby wiele samochodów sportowych – a wygoda większa – skoro 6,5sek do setki w takim przytulnym samochodzie można osiągnąć – a ten silnik ma jeszcze troszkę potencjału usmiech

Nooo jak bym taką miał to bym pewnie szalał, ale właśnie dlatego trzymam moją z automatem, żeby nie szaleć :D
To co wyprawiałem z samochodami na początku po prawku to tylko znajomi którzy widzieli wiedzą :D
A teraz oaza spokoju ;)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Nefar » 20 kwi 2007, 13:20

Domelxyz. Jedno proste pytanie. Czy twoim zdaniem 2.3 – 166km, czy 3.0 – 220km to samochody "emeryckie"?
Ja myslalem, ze "emeryt" kupuje sobie 1.8, 2.0 tudziez jakiegos diesla. Im wieksza moc tym wieksza przyjemnosc z jazdy i tym wieksze palowanie. Przeciez o to tu chodzi. Stary przeciez nie kupujesz 3.0 tylko po to by zablokowac wychylenie pedalu gazu, zeby za mocno nie wchodzil w podloge, i zebys mogl jezdzic 50km/h. Przeciez to kompletnie sie mija z celem. Wiekszy silnik = ostrzejsza jazda.

To wszystko co robia masowe fabryki to nie sa auta sportowe tylko usportowione. Nadal maja te widelki o ktorych pisalem wyzej. Podejrzewam ze gdybym mial to co @faja to mialbym 300- 320km na tym samym osprzecie tylko poprzez zmiane cisnienia doladowania. A po wymianie turbiny mozna by spokojnie startowac do 350km. Powyzej moglyby byc problemy ze sprzeglem i skrzynia.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 13:50

Nefar napisał(a):Czy twoim zdaniem 2.3 – 166km

Powiedzmy, że takie samochody mimo wszystko posiada trochę ludzi którzy nie pałują

Nefar napisał(a):3.0 – 220km to samochody "emeryckie"

No ten zdecydowanie nie jest :)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Karwoś » 20 kwi 2007, 18:02

No tak – ale taka "6" 3.0 w 6 biegowym automacie ma 6.5 :) – nie ma znaczenia czy to AT czy MT – ten silnik to poezja wg mnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 20 kwi 2007, 18:10

A 2.3 w AT ma niecałe 9.5 – ale trzeba by było sprawdzić – w MT ma 8.5 – można już tym trozhę pojeździć ale za bardzo ze startu się nie poszaleje. Niestety mój ma 160KM – w usa tyle maja – to chyba ograniczenie przez dostosowanie do emisji spalin – szczególnie jeśli chodzi o normy w Californi – chyba katalizatory mają inne.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez a_kacper86 » 6 paź 2007, 00:12

Witam
Jak sprawdzić ilu stopniowa jest automatyczna skrzynia biegów?
Posiadam MAZDE 6 i najwyższy bieg, na którym jechałem to 4 przy prędkości ok. 160km/h obrotów było chyba z 4000.
Wydaje mi się, że 4 stopniowa skrzynia jest przymała jak na silnik 2,3 benzyna i się zastanawiam, po co kręcić go tak wysoko.
To moje pierwsze auto z automatem, więc jestem zielony i liczę na wasze wskazówki
Pozdrawiam
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40606&highlight=">Mój
samochodzik</a>
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2007, 19:42
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 6 2.3 USA `05

Postprzez Domelxyz » 6 paź 2007, 07:01

a_kacper86
Na 90% masz 4 stopniową skrzynkę.
U mnie też są 4 biegi i na 4'ce leci się od mniej więcej 100 do 200 ;) Swoją drogą 4 to jest nadbieg, czyli teoretycznie skrzynia (nie wiem jak Twoja wiem, że na pewno tak jest z moją) ma 3 biegi. Ale co to jest dokładnie nadbieg i jak to działa to już musisz poszukać na stronie klubowej albo google, bo sam się za bardzo w to nie zagłębiałem ;)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Karwoś » 10 paź 2007, 10:51

Mam 2.3l 2004 – automat z tego rocznika i wcześniejszych w 2.3 miał 4 biegi – pod koniec wsadzali już 5 biegowe a w 3.0 6 biegowe – wersja sport. 4 biegi na pewno trochę zwiększają spalanie – każdy bieg za to jest bardzo długi – na 2 biegu można i 120km/h jechać – na ostatnim jechałem jak na razie ok 185-190 – ale to nie znaczy że 5 biegowa pojedzie więcej – to są auta z USA więc tam 200 i koniec, mam jeszcze lancera 04 2.0 i 4 biegowy automat – jedzie do 180 max i koniec – więcej nie pojedzie a obrotów jeszcze ma zapas – a w europejskiej wersji 2.0 jedzie 230. O ile sie nie mylę to w 2.3 manual w USA na 5 biegu rozwija się ok 205 i ma się 5500 – jeszcze niby zostaje 1000 obr ale przy 205 już komputer nie puszcza więcej. Z drugiej strony jak w usa przy ciągłych autostradach nie potrzeba więcej niż 200 to po co w Polsce przy tych dziurach jechać więcej niż 200.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez grzegorz5801 » 20 lut 2008, 10:05

podczes jazdy w pierwszej kolejności włancza sie kontrolka AT a po chwil kontrolka silnika i od tego momentu blokuje sie tip tronic a w automacie biegi przełanczaja se do 3 prosze o rade co z tym zrobic samochód jest z 2004 roku ma przejechane 66tyś mil moż e wymiana filtra w skrzyni ale wolałbym mieć pewność co tak naprwade się dzięję prosze o rady z góry dziekuje

[color=green]temat edit by Adaś[/color]
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 09:35
Posty: 9
Skąd: olsztyn
Auto: mazda 6

Postprzez Globy » 20 lut 2008, 10:45

Na pewno moge orzec, ze skrzynia pracuje w trybie awaryjnym. Nie jestem pewien, czy w nowych Mazdach 6 dokonuje sie tak samo resetu komputera, jak w starszych modelach – nalezy zdjac kleme akumulatora i przytrzymac pedal hamulca ok. 30 sekund. Nastapi skasowanie bledow i ich ponowne wystapienie, prawdopodobnie jednak nalezy odczytac je w serwisie i zdiagnozowac usterke skrzyni.

W konsekwencji byc moze czeka Cie wizyta u mechanika naprawiajacego transmissions, skrzynie w tym modelu maja nadal dyskusyjna trwalosc po zlych doswiadczeniach Mazdy z lat 90.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Tom » 20 lut 2008, 11:37

Globy napisał(a):Nie jestem pewien, czy w nowych Mazdach 6 dokonuje sie tak samo resetu komputera, jak w starszych modelach – nalezy zdjac kleme akumulatora i przytrzymac pedal hamulca ok. 30 sekund. Nastapi skasowanie bledow i ich ponowne wystapienie



czyli jak sciagam kleme wciskam hamulec czy sciagam kleme montuje ja i wciskam hamulec bo nie wiem??

i nastapi skasowanie bledow czy ich ponowne wystapienie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Pajko » 20 lut 2008, 12:01

grzegorz5801 Witaj na forum zapoznaj jednak sie z regulaminem forum jak i tego dzialu !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez GILB » 20 lut 2008, 18:37

ściągasz klemę i dopiero po hamulach...
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez grzegorz5801 » 22 lut 2008, 08:05

resetowałem w pw sposów ,nic nie pomogło może to wina tego filtra ale nie chce w ciemno sprawdzać i ponosic dodatkowych kosztów czy podłaczenie pod komputer by wykryło userkę??
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 09:35
Posty: 9
Skąd: olsztyn
Auto: mazda 6

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 07:34

...
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 10:17 przez Grucha, łącznie edytowano 1 raz
Grucha
 

Postprzez Globy » 20 mar 2009, 12:47

W najgorszej wizji, którą podadzą Ci w każdym warsztacie naprawy ASB, stary olej zleciał wraz z opiłkami metalu z bebechów skrzyni i ujawnił usterki. Jaki przebieg auta?

Wymieniłbym soft w AZ Auto i ewentualnie jeszcze raz olej. Chciałem również wspomnieć, że w mojej 3-litrowej "szóstce" aktualizacja softu pomogła przy nieprzyjemnym szarpnięciu 2-3 w zakresie 2-3 tys. obr./min przy ciepłym silniku – skrzynia żongluje biegami równie gładko i szybko, jak w innych sytuacjach.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6