Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 14:13

...
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 10:17 przez Grucha, łącznie edytowano 1 raz
Grucha
 

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 15:00

kristofc samochod z AT przed wrzuceniem D, R na zimnym silniku moze szarpac.podstawa jest rozgrzanie ukladu.odpalasz z rana silnik niech pochodzi ze 2, 3 minutki.zima jak temperatura schodzi do -15 -20 to nawet wskazane jest zeby z 10min pochodzil. i nic nie bedzie szarpac.podstawa jest tylko to zeby olej byl taki jak zaleca producent i syntetyczny.a wydawanie 6-8 tys. za naprawe w samko to jakas paranoja.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 15:04

musisz zawsze z rana przed jazda lub po dluższym postoju rozgrzać układ i nic nie bedzie szarpac.to nie jest zadna awaria.przy okazji sprawdzil bym co za olej zostal wlany przy wymianie.rozgrzanie układu w AT z rana to PODSTAWA!!!
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 15:21

...
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 10:17 przez Grucha, łącznie edytowano 1 raz
Grucha
 

Postprzez Globy » 20 mar 2009, 16:03

travisowski napisał(a):odpalasz z rana silnik niech pochodzi ze 2, 3 minutki.zima jak temperatura schodzi do -15 -20 to nawet wskazane jest zeby z 10min pochodzil.

Dla mnie to przesada, choć faktycznie objawami na zimnej skrzyni tak bym się nie martwił ;) A jeśli chodzi o naprawy skrzyni, mam kontakt do dobrego specjalisty na Podkarpaciu w rozsądnych cenach. Jaki olej zastosowano do wymiany?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 17:15

Tego na razie nie moge sie dowiedziec bo pan O. jest nieosiagalny <killer>
Grucha
 

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 17:19

kristofc to nie jest zadna awaria.ZADNA!!!.automat to nie manual.tutaj nie wsiada sie i nie jedzie zanim drzwi sie zamkna.latem jak temperatura jest dodatnia nie bedzie szarpal ale i tak polecam przynajmniej jedna minutke zanim wrzucisz D.nie zaszkodzi a napewno wplynie korzystnie na mechanizm.zima natomiast rozgrzewanie ukladu to OBOWIAZEK!!! im zimniej tym dluzej silnik musisz rozgrzewac.to zadne wymysly tak po prostu jest.nie dawaj sobie wciskac ciemnoty pseudo specom od automatow.szukaja frajera zeby naciagnac chlopaka na pare tysieci.nieznasz sie rozloza ci skrzynke jeszcze cos [tiiit] i zabulisz za frajej 8 tys.zl.niewiem kto ci wymienial olej i czego nalal alewiem ze w SAMKO nalewaja jeden typ oleju do wszystkich typów automatów wiem bo sam z nimi gadalem.moze tam gdzie wymieniales wpieprzyl ci zly olej i jest za gesty i zanim sie ogrzeje to ci bryka szarpie.nie przejmuj sie.rano odpalaj auto niech pochodzi pare minutek i gwarantuje ze nie bedzie szarpal.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Globy » 20 mar 2009, 17:24

Zarówno Olczak, jak i Samo nie są święci, ustalmy typ oleju <usmiech>

travisowski napisał(a):tak polecam przynajmniej jedna minutke zanim wrzucisz D

Ja również, ale przede wszystkim pewien majestatyczny styl obsługi – na pedale gazu wyczuwa się przełączenie napędu, więc nigdy nie ruszamy na chybcika jak tylko wbijemy D, ani nie zmieniamy kierunku jazdy oraz nie przełączamy na P, gdy nie zatrzymamy się w pełni.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 17:31

serce az boli jak slysze o tym jak to niby spece od AT naciagaja ludzi.wystarczy ze w automacie padnie ci jakis detal ktory kosztuje 500zł. skrzynke ci rozkreca wymienia, kit wcisna ze powazna awaria byla i bulisz 6 tys. za frajer.i kto to zweryfikuje ze to oni mieli racje?rynek napraw AT w Polsce to ŻER dla cwaniaków.

ps.osobiscie sprawdzalem kilka zakladów pod kontem wymiany oleju ATF.zawsze wlewaja jeden typ do wszystkich.chyba ze dasz im swoj olej i tak nalezy robic.jedziesz na wymiane ze swoim olejem.pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 17:44

...
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 10:19 przez Grucha, łącznie edytowano 1 raz
Grucha
 

Postprzez Globy » 20 mar 2009, 17:49

Muszę zaraz wyjść z biura, sprawdzę wieczorem w instrukcji i na forum ostateczną specyfikację oleju do tego modelu oraz ofertę na Allegro, ale też zmieniam olej w skrzyni Milly w AZ Auto – możesz do nich jechać z własnym olejem. Nie martw się, prawdziwym objawem padania skrzyni są ślizgające się biegi i stuki.

PS. Masz rację, travisowski... Niestety nie mamy wyjścia, czasami lepiej wychodzi kupić używaną skrzynię. Minie jeszcze trochę czasu, zanim ASO też opanują technologie naprawy "automatów". Są na szczęście warsztaty, gdzie ludzie szczerze rozliczają się za elementy, a nie serwują za każdym razem propozycję kompleksowego remontu. Pocieszmy się, że najbardziej przerąbane mają właściciele Nissanów z CV-T ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 18:01

...
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 10:20 przez Grucha, łącznie edytowano 1 raz
Grucha
 

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 18:18

jesli masz 5biegową to musisz zalać ATF M-V
jesli masz 6biegową to musisz zalać JWS 3309

Globy jest kilka elementów w skrzynce ktorych naprawy mozna sie pokusic przy uczciwej wycenie ale w wiekszosci przypadków tak jak mowisz lepiej kupic używaną lub najlepiej regenerowaną skrzynkę z US.pieniądze te same co za niby naprawę z (półroczną gwarancją <lol> )
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 19:42

A co myslicie o tym oleju ?:
Motul Multi ATF
Olej Technosynthese®

Półsyntetyczny olej do wszelkiego rodzaju nowoczesnych automatycznych skrzyń biegów (tryb manualny, sekwencyjny, z kontrolą elektroniczną) wyposażonych lub nie w "slip lockup clutch". Szczególnie zalecany do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów samochodów amerykańskich oraz azjatyckich.

DEXRON III H / IID / IIE
MERCON & MERCON V – JASO 1A – CHRYSLER
ATF +3, +4 – DIAMOND ATF SPIII
ALLISON C4 – VOITH G607
ZF 3D/4D/14A – Mercedes Benz 236.9, 239.10, 296.11, 236.12 – PSF 3
Grucha
 

Postprzez Krisek » 20 mar 2009, 20:22

kristofc napisał(a):A co myslicie o tym oleju ?:
Motul Multi ATF
Olej Technosynthese®

Półsyntetyczny olej do wszelkiego rodzaju nowoczesnych automatycznych skrzyń biegów (tryb manualny, sekwencyjny, z kontrolą elektroniczną) wyposażonych lub nie w "slip lockup clutch". Szczególnie zalecany do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów samochodów amerykańskich oraz azjatyckich.

DEXRON III H / IID / IIE
MERCON & MERCON V – JASO 1A – CHRYSLER
ATF +3, +4 – DIAMOND ATF SPIII
ALLISON C4 – VOITH G607
ZF 3D/4D/14A – Mercedes Benz 236.9, 239.10, 296.11, 236.12 – PSF 3


no do WSZELKIEGO :) Zalej CTV skrzynie :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 20:24

nie znam tego oleju.Musisz sprawdzic czy ma on specyfikacje M-V lub JWS 3309 w zaleznosci jaka masz skrzynke. Jesli nie ma takiej specyfikacji to bym nie zalewal.Przepłacanie w serwisie nie ma sensu o ile znajdziesz olej tanszy o powyzszych specyfikacjach.dexelia M-V kosztuje 70zl /75zl w serwisie,na allegro kupisz za 50zl.Nie wiadomo tak naprawde czym jest specyfikacja M-V.Zaden z olei ATF na Polskim rynku nie ma takiej specyfikacji.Ja twierdze ze ATF M-V to jest ATF Multi Vehicle i na takim jezdze.W jednym z postów w tym dziale trwa wlasnie dyskusja na ten temat. Użytkownik krisek jest zdania ze M-V to nie Multi Vehicle jesli to jest prawda znaczy ze w tym kraju nie ma ATF-u o specyfikacji M-V.Jesli 50 zł za litr to dla ciebie nie drogo to kup na allegro.I sprawdz dokladnie czym ten kolo z Nadarzyna zalal ci skrzynke.A jesli masz skrzynke 6 biegowa to daj znac to dam ci super olej o dokladnej specyfikacji.pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 20 mar 2009, 20:29

Ok , tak mam skrzynke 6-biegowa Travis
Grucha
 

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 20:43

zalej tym skrzynke.bardzo dobry produkt.sam na tym smigam i skrzynka chodzi wysmienicie.Spelnia specyfikacje JWS 3309.Kup na allegro nie przeplacaj w sklepach internetowych bo nie ma sensu.
http://www.top1oil.com.pl/produkt/atf-mv/

ps.link do biuletynu mazdy ktory przytaczal krisek
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1928.pdf
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Karwoś » 20 mar 2009, 21:23

To jest wlaśnie problem z ASB w Polsce – tutaj na palcach jednej ręki można policzyć fachowców od ASB – ale takich o których można dobrze powiedzieć. W Białymstoku jest to chyba pan Grzyb – ale pewien nie jestem – kiedyś jak chciałem się umówić powiedział mi że minimum 2 tygodnie trzeba czekać – a że stały tam Mercedesy AMG, EVO (to akurat w manualu) mniemałem że raczej cenią jego pracę. Nie musiałem na szczęście jechać do niego bo wymiana softu pomogła. Słyszałem jedynie o tym że odpowieni olej to podstawa – i dlatego radziłbym sprawdzić czy wymieniono na odpowiedni – ja jeszcze oleju nie wymieniałem, ale to będzie podstawa przy wymianie – oczywiście to u kogo się wymienia też jest ważne – to nie olej silnikowy. U mnie nie szarpie przy włączeniu na R nawet jak dopiero został odpalony.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez travisowski » 20 mar 2009, 21:56

a myslisz ze grzyb do kazdej skrzynki ma w warsztacie inny olej?ma jeden typ mobila tej nowszej generacji w beczce i tyle.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6