Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marwis » 26 cze 2016, 18:08

Ja poszukuję dalej przyczyn poszarpywania skrzyni przy zmianie z 3 na 4 pod obciążeniem. Z tego co widzę to za oceanem dosyć często się zdarza.
Mazda podaje możliwą przyczynę:
http://workshop-manuals.com/mazda/6/l4-2.3l/transmission_and_drivetrain/automatic_transmission/transaxle/band_apply_servo_a/t/component_information/technical_service_bulletins/customer_interest_for_band_apply_servo/0501010/aug/10/a/t_3-4_shift_shock_under_load/
Wymiana tego tłoczka raczej trudna nie jest i nie jest on kosztowny
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27E-FNR5-TLOCZEK-SERVO/1688
Tylko pewnie jeśli on ma luz na trzpieniu to i pewnie w obudowie zrobił się luz i sama wymiana może nic nie zmieni. Są jakieś zestawy naprawcze obudowy, ale to już znaczny koszt
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27EFNR5-ZESTAW-DO-NAPRAWY-OBUDOWY/3351

Grzebał w ogóle ktoś przy tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez rymko » 27 cze 2016, 17:45

Z tego co się orientuję to naprawy wykonywane są przy pomocy kompletnych zestawów naprawczych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez zięba » 7 sie 2016, 22:47

STANDARD szarpanie/twarda zmiana biegu z 3 na 4 Dotychczas zrobiłeś , w trakcie drugiej wymiany oleju zmieniłem miejscami dwa z trzech takich samych elektrozaworów, ale żadnej różnicy nie odczułem, dzisiaj zdemontowałem jeszcze raz misę i zdemontowałem cały moduł sterowania tzw. labirynt, rozebrałem go na trzy części, wyjąłem każdy zaworek manualny a jest ich chyba ze siedem, żaden się nie przycinał, wszystko wymyłem i zmontowałem do kupy, zmieniłem kolejne dwa elektrozawory z dwóch takich samych i teraz muszę jechać za miasto bo z warsztatu do domu jechałem tylko 7 km to za mało by coś stwierdzić,
No niestety żadnej reakcji w działaniu skrzyni nie odnotowałem :/ . Brak pomysłów, jestem mechanikiem ale skrzyni automat nigdy nie robiłem, wszyscy magicy od automatów mówili o elektrozaworach ale to nie to.Może jednak coś mechanicznego, koszyczek od 3 i 4 biegu nie jest trudno wymontować ale czy warto? czy lepiej jeździć tak i już. Wszystkie części są na ebay ale chyba za wcześnie za jakiś remont. To Panowie i Panie moja korespondencja z innego fora odnośnie ASB MAZDA,
A teraz widzę co napisał "MARWIS" i mam kolejny trop,miałem na wierzchu ten tłoczek ale nie odkręcałem bo nie było to w moim planie oraz wiedzy ale zabiorę się za to. POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez Marwis » 8 sie 2016, 00:37

Na krajowych forach oprócz rozmów o problemie, nie znalazłem żadnego rozwiązania. Więcej o tym piszą za oceanem, chociaż i tam nie znalazłem konkretnego rozwiązania, ale za to trop z tłokiem chyba był trafiony.
Byłem u speca od ASB, tłumaczyłem mu czego się doczytałem i że być może to wina tego tłoka. Mechanik jednak uparty i byle kogo słuchać nie chce, twierdzi że to niemożliwe. Podmienił więc cały moduł sterowania, złożenie do kupy, jazda próbna no i bez zmian :| Przy montażu mojego modułu proszę ponownie o sprawdzenie tłoka serwo. Pokrywa tłoka jest dostępna od spodu, ale centralnie pod nią przechodzi trzpień wybieraka, nie da się na szybko zajrzeć. Sprawdził go więc sprężonym powietrzem i faktycznie widać było sporą nieszczelność. Jestem umówiony za tydzień na naprawę tłoka. Przypuszczam że trzeba będzie tulejować obudowę, nie wiem tylko czy zrobi to bez wyciągania skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez zięba » 8 sie 2016, 10:07

Proszę Marwis napisz jak będziesz miał jakieś informacje , pomagając sobie może rozgryziemy problem,
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez Marwis » 30 sie 2016, 20:29

Skrzynia po naprawie. Tak jak przewidywałem, wyrobiona tuleja tłoka serwo. Skończyło się szarpanie przy zapinaniu 4 a także przy ostrej redukcji na 2 bieg. Oby teraz długo potrzymało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez zięba » 30 sie 2016, 21:27

Bardzo dziękuję za odp. super że to w końcu zostało rozwiązane, kupuje teraz tłok i zabieram się do dorobienia tuli, powiedz jaki koszt tej usługi, bo sam tłok kosztuje 80zł, myślę sam się z to zabrać przy pomocy tokarza ,
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez Marwis » 30 sie 2016, 23:38

Jeśli jesteś sam w stanie rozebrać skrzynie to dużo zaoszczędzisz. Obudowę dać do dobrego tokarza, albo ja znalazłem firmę która fachowo to zrobi: http://akpp.pl/fnr5
Z tłokiem myślę ze warto też wymienić taśmę hamulcową, bo tez pewnie dostała po pupie, a lepszej okazji na wymianę nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez zięba » 8 wrz 2016, 19:28

Więc tak, Tłok zakupiony 68 zł, taśma zakupiona 60 zł plus 45 zł przesyłka z Ukrainy , teraz jeszcze materiał z brązu na tulejkę, rozwiertak, a resztę tokarz będzie miał, w przyszłym miesiącu zabieram się osobiście do pracy. :)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez tqr_us » 10 wrz 2016, 09:25

prosimy o fotorelacjie ;)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez konieko » 28 wrz 2016, 14:59

Czy znacie na górnym śląsku jakiś warsztat, który się tym zajmuje i zna temat?
Pytałem w ASO Mazda Katowice to otrzymałem odpowiedz ze problem im nie jest znany..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2012, 13:42
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GG1, Silnik 2.0 benzyna+gaz

Postprzez zięba » 20 paź 2016, 21:31

[url][img][*][list=][/list][/img][/url]Więc w końcu zabrałem się do pracy, :)

Zrobiłem tylko kilka zdjęć bo na fotorelację nie było czasu
O to nasz problem pokazany od spodu, już po rozwierceniu czeka na tuleję z
A tu już gotowe, teraz tylko mycie i składanie :D
A to widok od strony taśmy i miejsce w którym leży cały problem opisywany powyże
Jutro całość będę składał, napiszę jaki efekt. papa
Ostatnio edytowano 17 lut 2017, 21:10 przez zięba, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez zięba » 22 paź 2016, 08:03

PANOWIE i PANIE SUKCES operacja się udała <ok> ,
Mazda znów chodzi jak z fabryki, zero szarpania przy zmianie 3/4
Jak widać da się to zrobić bez wyjmowania skrzyni,
Dostęp utrudniony i trzeba opuszczać jednostkę napędową w dół,
Dla chętnych mogę odpłatnie komuś naprawić,
Posiadam do sprzedania taśmę za 80 zł,
POZDRAWIAM, :)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez Marwis » 22 paź 2016, 21:03

Widzę że moje przetarcie szlaku się przydało :)
Tuleja dorabiana czy z zestawu naprawczego?
W obudowie widać taką szczelinę wzdłuż tulei, do czego ona jest? To przez nią tak zużywa się ten otwór?
Taśmy nie wymieniłeś że sprzedajesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez zięba » 22 paź 2016, 23:35

Tak Marwis to dzięki Tobie problem jest rozwiązany,tulejka dorobiona przez tokarza, nic gotowego, bo te pieniądze od super speców od automatów są straszne zawyżone, ogólne posiadam rozrysowane na części pierwsze tą skrzynie i uwierzcie jeśli chodzi o rozebranie tej Asb to jest zdecydowanie łatwiej niż manualna, wszystko wychodzi kompletami, jak mi przyjdzie to napewno sam ją rozbiorę i wymienię zestawy naprawcze,a odnośnie tego rowka to ciężko powiedzieć ,jak się kończy ten rowek to na ściance bocznej jest kanał olejowy , ma wyżłobienie dochodzące do tego rowka, może ułatwia przepływ oleju,jak się kończy ten rowek to jest jeszcze około 2cm materiału i wyrabia się właśnie tam, dziura robi się jajowata chyba z powodu sił przekazywanych na taśmę,a siła jest duża bo pod tłoczkiem jest sprężyna cafająca której w rękach się nie da wcisnąć,

Dopisano 22 paź 2016, 23:37:

Taśmy nie wymieniałem bo niczym się nie różniły, zostawiłem oryginał
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez genior » 23 paź 2016, 10:47

Gratulacje! <spoko>
Powiedz kolego jak bardzo rozwiercałeś otwór i czym się tam zmieściłeś?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2014, 08:25
Posty: 9
Auto: Mazda 626 DITD '99

Postprzez zięba » 23 paź 2016, 12:34

wiertło 11,5 i rozwiertak 12: tuleja w środku 10 z milimetrową ścianką, trzeba mieć zrobione prowadzenie i przedłużenie do rozwiertaka, miejsca jest na styk, pręt sterujący też wychodzi na styk.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez zbigniew6011 » 4 kwi 2017, 16:59

Witam. Mam Mazdę 6, 2003r, 2.0 benzyna 145 KM. Automatyczna skrzynia biegów 4 biegowa. Czy do tej skrzyni stosuje się wymienny filtr a jeżeli tak to jaki? Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi. :)
zbigniew6011
 

Postprzez tqr_us » 5 kwi 2017, 08:50

Nie tylk9 filtr sie wymienia ale i fluid ,bardzo dobrym rozwiazaniem jest dodatkowa chlodniczka ,zywotnosc skrzyni pomaga
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez MAKSIMUS1966 » 6 kwi 2017, 10:33

WITAM MAM MAZDE 6 2.0 BENZYNA 2006 R W AUTOMACIE Z KTORYM MAM PROBLEMNA STARCIE ZMIENIA BIEGI IDEALNIE PO 10 KM TYLKO 3 I TRYB AWARYJNYMOZE KTOS TO PRZERABIAL POZDRAWIAM.
MAKSIMUS1966
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6