Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Karwoś » 18 sty 2007, 22:38

Witam.

Samochód ma przejechane 16000km. Jak jadę zimnym samochodem to przy spokojnej jeździe przy zmnienie z 1 na 2 skrzynia szarpie – tzn stuk i mocniejsze przspieszanie chociaż nie dociskam gazu. dzieje się tak w zakresie obrotów 1500 – 3000 – jak przyśpieszam mocniej – nawet tylko przekraczając 3000 delikatnie zmiana jest szybka płynna i wręcz niezauważalna. Jak skrzynia (silnik) się rozgrzeje wszystko jest idealnie – w pełnym zakresie obrotów jest idealnie.

Na początku mi to nie przeszkadzała bo tego nie zauważałem – lato było – teraz zrobiło się zimniej (powiedzmy) i zaczyna mnie to denerwować. Najdziewniejsze jes to że przy mocniejszym ładowaniu wszystko działa bez zarzutu. A jak wcisnę gaz delikatnie i go tak zostawie – samochód przyśpiesza na 1 i przy zmnianie na 2 samochód ostro idzie do przodu – tak jak w manualu bym nacisnął sprzęgło zmnienił bieg i prze puszczeniem sprzęgła dodał gazu (i dopiero puścił sprzęgło).

A przy okazji czy i jak często w tym silniku ustawia się luz zaworowy – czy ma popychacze hydrauliczne??Jakoś nie mam kiedy podjechac do serwisu.

Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 18 sty 2007, 22:41

Czyżby Twoja skrzynia była kontynuacją GF4A-EL ? One lubiły szarpać z 1 na 2 ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 18 sty 2007, 22:47

u a jak to sprawdzić – jest to samochod z USA z 2004 – 4biegowy automat. Tyle że jak jest ciepły to idzie gładko.

Na rosyjskiej stronie znalazłem że 2.3 powyżej 2003 miała skrzynię FN4AEL. Ale co to znaczy :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Gość » 19 sty 2007, 12:48

witam
Kiedyś jeździłem automatem jeden zajeździłem <glupek2> ale o drugą skszynkę już dbałem. Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?
Gość
 

Postprzez Grzyby » 19 sty 2007, 13:22

Karwoś napisał(a):Samochód ma przejechane 16000km


ksiezyc11 napisał(a):Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?

nie uważasz ksiezyc11, że to bezsensowne pytanie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16807 (71/180)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez Gość » 19 sty 2007, 13:36

bezsensowne chmmm
no tak małe fopa nie doczytałem i źle policzyłem zera myślałem że ma 160tyś km sorki
Gość
 

Postprzez tomekr » 19 sty 2007, 14:39

Grzyby napisał(a):
Karwoś napisał(a):Samochód ma przejechane 16000km


ksiezyc11 napisał(a):Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?

nie uważasz ksiezyc11, że to bezsensowne pytanie?


Karwoś napisał(a):jest to samochod z USA z 2004


Err... cos mi tu nie gra.

One chyba tak maja.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 15:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Schlosser » 19 sty 2007, 18:57

mam taką skrzynię, ale szarpnięć przy zmianie z 1 na 2 nie zauważyłem, tym bardziej stuku.
moze zrób upgrade firmware – ja zrobiłem w lecie. Najbardzie odczuwalne zmiany są działaniu skrzyni biegów – zniknęły redukcje na trwające 1-2sekundy, które bardzo mnie irytowały.
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2005, 21:56
Posty: 136 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 2003 Lapis Blue 6i ATX

Postprzez fachura » 19 sty 2007, 21:25

witam tasma hamulca bębna 2 setu ma duży luz albo okładzina jest spalona tak czy inaczej szarpania te bedą się nasilać trzeba robić szkrzynie i to jak najszybciej bo taka usterka pociągnie za sobą większe uszkodzenia skrzyni fachura.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 19:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Karwoś » 19 sty 2007, 22:18

Fachura – prosiłbym o namiary :)

A co do tak długich zmian biegów – u mni takowych nie ma. Szybko zminia – oczywiście zależnie od tego jak wciskam – jak delikatnie to dłużej – jak ostrzej to bardzo szybko.

A jeżeli to ta taśma albo okładzina – ile trzeba na to szykować??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 20 sty 2007, 14:52

Może faktycznie lepiej zacząć od wymiany filtra i oleju w skrzyni (jeśli jest to wymienialne ...).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 20 sty 2007, 19:26

Samochód ma 16000 a nie 160 000. Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju w skrzyni – po jeździe takiej z 10min, wcześniej też – więc samochód był już maxymalnie rozgrzany na P i pracującym silniku poziom oleju był na 1/3 wysokości w polu oznaczonym jako 65 st. Nie wiem jak szybko się studzi tak i olej ale jak miałem rozgrzany tak do 2/3 silnik i zatrzymałem się zatankować – minęło jakieś 10 min i na pracującym silniku na P poziom oleju był na połowie 20st .

Znacie jakiegoś dobrego mechanika od skrzyń automatycznych w Białymstoku – słyszałem o kimś na ulicy, chyba, Górnej – w Grabówce.

Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 21 sty 2007, 22:46

Witam jeszcze raz – dzisiaj sprawdzałem poziom oleju 2 razy na rozgrzanym silniku – silnik włączony, przejechane od P do D i na P – sprawdzenie i okazało się że poziom jest na min pola 65st.

Dwukrotne sprawdzenie przy 2 różnych jazdach dały ten sam wynik.

Czy tak stan oleju może być przyczyną takiego szarpnięcia 1 na 2bieg??Oczywiście przy taim stanie nie szarpie, ale analogicznie – jak jes zimny to pewnie jest poniżej min na skali dla 20st – a wtedy szarpie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 22 sty 2007, 18:30

Oleju musi być idealnie. Za mało/ za dużo może spowodować uszkodzenie skrzyni.

Ps. Nie instalowałeś LPG ostatnio ? Szarpanie nie zaczęło się po tym .... ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 22 sty 2007, 22:36

Olej jedak wporządku – sprawdzone w serwisie. Założony mam SGI – ten problem był zawsze – ale latem był mniej odczuwalny (wtedy nie było jeszcze LPG) bo było ciepło – nie ma znaczenia czy jadę na Pb czy LPG więc to odpada – zresztą to nie mój pierwszy automat z LPG. Dzisiaj mechanik od Automatów sprawdził go na komputerze – żadnych błędów – powiedział że elektrozawory są na pewno ok – inaczej komp na pewno by coś pokazał. Przejechał się na ciepłym – stwierdził że sprzęgła są wporządku – inaczej by przeciągał przy przyśpieszaniu – a im mocniej bym przyśpieszał tym bardziej jest to odczuwalne. Powiedział że albo któryś z tłoczków w labiryncie może być zarysowany i się przycina, albo akumulator w skrzyni może mieć jakieś uszkodzenie albo nieszczelność (czy jakoś tak:) Kazał na razie jeździć i zobaczyć co będzie jak zrobi się trochę zimniej – wtedy dobiorą się do labiryntu. Kazał podjechać jeszcze jak będę miał więcej czasu poczekają aż skrzynia się ochłodzi i przejadą się wtedy.
Wszystko to powiedziano mi w PHU Hak w zaściankach.

O tych tłoczkach powiedział że nie raz mieli przypadek że któryś był zarysowany – po przejechaniu papierkiem 2000 wszystko wracało do normy. Do tego oczywiście nie trzeba demontwać całej skrzyni.

Zobaczymy.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Gość » 4 mar 2007, 19:55

Witam. Mam ten sam problem, jestem z Białego. moje gg 155 79 03. odezwij się to pogadamy.
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 4 mar 2007, 20:35

Jeśli dobrze kojarzę, na ten objaw zmieniane było oprogramowanie sterownika skrzyni.
A z wymianą oleju to bym uważał. Poczytajcie to http://www.mazda6tech.com/tsb/aisinwarner.pdf
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez andrev001 » 4 mar 2007, 21:34

Normalka. Mamy na parkingu 2 Mazdy 6 i jedną 3 w automacie i każda ma to samo. Ale nie tylko mazdy, jeżdżąc Mesiem, BMW, Chrysler, Pontiac...blabla nie mal każdy automat właśnie tak szarpnie z 1 na 2 jak po mału przyspieszamy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 05:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Barti » 3 kwi 2007, 09:24

Witam. Mam 626 z automatem i na identyczny objaw nasilający się zwłaszcza zimą, pomógł reset komputera. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2006, 23:37
Posty: 10
Auto: 626 GE

Postprzez Karwoś » 3 kwi 2007, 21:47

A jak ten komputer zresetować – wystarczy odpiąć akumulatorek czy tylko stanowisko diagnostyczne pomoże?? A i jeszcze 1 objaw jest – oczywiście jak jest zimny i tylko czasami – ruszam – wciskam gaz tak żeby zminił bieg z 1 na 2 przy ok 3200obr – przed samą zmianą samochód dostaje kopa- jakby dostał większą dawkę paliwka i zmiana bieg bez szrpnięcia. Ale jak wolno chce przyśpieszyć to oczywiście czasami szarpie. Dziwi mnie jedynie to nagłe przyśpieszanie (powiedzmy trwające 0.5sek) przed zmianą biegu.

Mam jeszcze Lancera w automacie – on tak nie szarpie :)

Oczywiście nigdy nie zapaliła mi się kontrolka AT a badanie komputerowe nie wykazało żadnych błędów.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6