Strona 1 z 1

Uszkodzona automatyczna skrzynia

PostNapisane: 16 lut 2025, 21:25
przez paweł95
Witam
Od pewnego czasu mam problem z moim automatem w madzi. Mazda 6GG 2.3 2007r. , przebieg 170 tys km, skrzynia 5-cio biegowa wersja ze Stanów.Problem zaczął się nagle, wcześniej skrzynia nie dawała żadnych niepokojących objawów. Bieg nr 2 i 4 chodzą jakby na połowie wciśniętego sprzęgła.1, 3 działa normalnie jak wcześniej , na 5 biegu falują obroty i zapina go dopiero powyżej 3,5 tys, po odpuszczeniu gazu bieg się rozłącza a ponowne wciśnięcie gazu to skok obrotów do 4-5 tys i ponowne zapięcie biegu. Skrzynia potrafi wejść przy 100-120km/h w tryb awaryjny na 5 biegu wrzucając na chama 3 bieg. Błędy jakie komunikuje skrzynia to nieprawidłowe przełożenie biegu 2 i 4( P0732, P0734), błąd 4 biegu pokaże nawet gdy auto jedzie na 5, dłuższa jazda na 4 biegu to od razu tryb awaryjny. Dodatkowe błędy to P0757 i P0744, internet podpowiada że to zawór sterujący ciśnieniem. Dążąc do sedna, czy miał już może ktoś z Was taki przypadek i udało mu się go naprawić? Ja jestem już po rozmowach z około 6 znanymi mi serwisami naprawiającymi skrzynie automatyczne i po podaniu modelu auta pozostaje głuchy telefon, lub jeden warsztat stwierdził że do tych skrzyń nie ma części i się tego nie podejmie. Znacie może jakichś fachowców którzy robili te skrzynie? Auto jest w na prawdę dobrym stanie technicznym, zero rdzy więc sprzedaż za bezcen to głupota a używany automat, których jest mało to spore ryzyko.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki jak rozwiązać mój problem.
Pozdrawiam

Re: Uszkodzona automatyczna skrzynia

PostNapisane: 23 mar 2025, 23:13
przez Marwis
A skrzynia to nie typu FNR5? Do niej części są dostępne. Miałem wymieniane tarcze i zaworki.

PostNapisane: 1 kwi 2025, 19:14
przez paweł95
Marwis napisał(a):A skrzynia to nie typu FNR5? Do niej części są dostępne. Miałem wymieniane tarcze i zaworki.


No właśnie wszystko na to wychodzi że to jest ta skrzynia, po VIN tak pokazuje, dla pewności musiałbym fizycznie wejść pod auto a chwilowo nie mam takiej możliwości. Masz może jakieś namiary na firmę lub warsztat w którym to robiłeś? Jak to wyglądało u Ciebie cenowo? Jeden mechanik u mnie też po objawach obstawia popalone tarczki, ale odmawia właśnie z powodu rzekomo niedostępnych części.